Last news in Fakti

13 Октомври, 2021 09:33 4 743 83

Фабриката на Tesla в Германия ще заработи до два месеца

  • фабрика-
  • германия-
  • tesla

Мъск очаква първите произведени коли да са готови през ноември или декември

Фабриката на Tesla в Германия ще заработи до два месеца - 1

Изглежда, че сагата с фабриката на Tesla в Германия е на път да приключи в близките месеци и марката официално да започне да произвежда автомобили в Европа. Това може да се случи още през следващия месец ноември смята Мъск, но при лошо развитие на ситуацията, месец декември също е вариант.

Фабриката на Tesla в Германия ще заработи до два месеца

Все пак Мъск изрази надежди, че първите доставки на автомобили произведени там ще започне през месец декември. По време на специалния Giga-Fest организиран от Tesla близо до фабриката в Германия бе разкрита и повече информация за огромното съоръжение.

Фабриката на Tesla в Германия ще заработи до два месеца

Според плановете там първо ще се произвежда Model Y, като в следващата година капацитетът на седмица ще достига максимум 10 хиляди броя. С времето тази бройка ще се увеличава с надеждата да достигне до 500 хиляди коли на година с 12 хиляди работници във фабриката.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    28 7 Отговор
    В Германия ще правят возилата, в България и Северна Македония ще загробват батериите.

    Коментиран от #13

  • 2 Аууу

    15 9 Отговор
    А къде са сега, тези които не вярваха? Да излязат, да коментират!

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Грета

    15 10 Отговор

    До коментар #2 от "Аууу":

    И фабриката и колата са CGI картинки

    Коментиран от #4

  • 4 Дааа

    14 3 Отговор

    До коментар #3 от "Грета":

    Направи си разходка до Берлин, да я видиш на живо!
  • 5 Дааа

    17 3 Отговор
    Ама как да отидеш, като той и Берлин ти е на картинка!

    Коментиран от #6

  • 6 Грета

    10 12 Отговор

    До коментар #5 от "Дааа":

    Ми ти като си пътувал 3 дена и 3 нощи с рейса пълен с цигани до Берлин, да не си много убав?
  • 7 Komapak

    13 11 Отговор

    До коментар #2 от "Аууу":

    Всеки екодженд@р, който е искал да има тесла вече си има. Няма как този пазар да се разширява. Колкото до това, ще... Мъск явно няма да спре.... И къде са тръковете за които взе предплата от 100$? Къде е прословутия камион, който щеше да прави революция в транспорта?

    Коментиран от #12

  • 8 ТаКумЗе

    12 8 Отговор
    Анимация направена от краварите.Измама.Къдящия джуган е най иновативното произведение на автоиндустрията в световен мащаб.Лада Веста нарочно е без чипове и компютри за да не е зависима от никой и при ядрен взрив да можеш да я караш.

    Коментиран от #20

  • 9 В.В.П.

    13 9 Отговор
    Мъск,е пирамидална структура!!..Всичко ще иде в батака.!Процесът е започнал .
  • 10 В.В.П.

    8 7 Отговор
    Теслите са Ваши!!.Светът е ваш!.Пан Америкън.Деверсификацията,от горивата ,доведе до ускъпяването им на 200 %...Защо е така?
  • 11 DrivingPleasure

    7 6 Отговор
    Освен чалъми и топла бира кво друго ше се праи там :D
  • 12 Бъркаш

    14 10 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    Електричките коли, едва сега започнаха да се продават. Това е началото! За смяна са много милиони ДВГ коли! Пазара е безкраен!

    Коментиран от #15

  • 13 Де късмет

    10 7 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Това е все едно да кажеш, че тук ще загробват златото си, защото материалите за батериите в момента са по-скъпи от златото, а доста компании инвестират милиарди в рециклиращи заводи за батерии, но към момента няма достатъчно суровина, тоест батерии за рециклиране. Ще има да си мечтаеш тези батерии да идват в България. Засега се насочват към най-чистите градове в белите държави.
  • 14 Ттъ

    12 2 Отговор
    Има ли смисъл, като само 1% могат да карат ел коли а всички в индия и африка и столипиново палят една печка примерно и замърсяват за 700 коли. Не осъзнават ли че вятъра от индия утре в в европа или пак тънки маневри бедните да станат още по бедни а богатите по богати. Или ще стане като фантастичните филми- земята става клоака а богатите живеят извъм орбита
  • 15 DrivingPleasure

    8 6 Отговор

    До коментар #12 от "Бъркаш":

    Пазара е безкраен ама на теория! Ако имаш продукт, който трябва да се събсидира, за да се купува - значи нямаш конкурентен продукт. А знаеш ли кога е продадеш електричка за Африка или за джунглите на Южна Америка, да подмениш автопарка? Там и със субсидии не можеш да пробуташ подобно недоразумение. А комерсиалната и тежката техника, които трябва да работят, а не да седят включени в щепсела как ще я подмениш на батери?

    Коментиран от #19, #42

  • 16 Само толкова ли?

    4 4 Отговор
    Първоначално само 10 хиляди коли на седмица? Volkswagen наскоро се похвали, че са произвели 144 хиляди броя от началото на производството на най-продавания си електромобил Volkswagen id3, което започна точно преди две години през септември месец 2019 година и това било огромен успех. Оттогава досега са минали над 100 седмици. Сами можете да сметнете по колко са произвеждали на седмица. Но иначе се бият в гърдите, че ще настигнат Тесла! И щяха да го правят точно с този модел.

    Коментиран от #17

  • 17 Komapak

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Само толкова ли?":

    По принцип vw е критерий само и единствено за лъжа, но корейците без много шум си продават доста електрички...

    Коментиран от #28

  • 18 Хаджи Генчо

    7 3 Отговор
    Ало всички коли са електрички, токът ще е непосилно скъп, ако въобще го има достатъчно. Токът за индустрията и за автомобилният парк не може да се получи от "перки" и фотоволтаици.

    Коментиран от #29, #76

  • 19 Как?

    4 6 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    Ми с бързи зарядни или смяна на батерии! Могат да се сменят за 1-2 минути!

    Коментиран от #22

  • 20 Кинофен.

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "ТаКумЗе":

    Може би,е така!.Има филм с Раиан Рейнолдс,,кара Кадилак хибрид ,обаче му изгаря електрониката,и в края ,намери стар ,,,Бронко ,,и с него завърши сагата...Без електроника ..Тия Тесли ,ще ги спират в движение..Даже и хлапетата
  • 21 Браво

    5 1 Отговор
    Сега германците ще се научат да правят електрички!
  • 22 DrivingPleasure

    7 4 Отговор

    До коментар #19 от "Как?":

    Мечтай, цената на една батерия за камион ще струва 80-100 хил, а за някой багер ще удари 200-300 хиляди, кой ще вкарва тия пари за втора батерия?! А бързите зарядни не само ще съсипват батерията, но и особено за тежката техника ще е шоу да правиш изкоп и през два часа да товариш багера и да го караш до близката зарядна - познай :D

    Коментиран от #23, #26

  • 23 😂😂😂

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":

    Няма да оставят на теб да го мислиш, познай!
  • 24 PLAID

    7 6 Отговор
    Nope. Giga Fest-а беше ВЪВ фабриката и хиляди видяха наживо как се прави една кола за 10 часа, докато Фолксваген я правят за 30. Как се пресова и отлива НАЦЯЛО половин шаси, което иначе би било точно 70 отделни елемента. Така фабриките в Азия, Европа и Америка имат общ максимален капацитет над 6 млн. годишно. 2 от петте им гига-завода (Невада и Ню Йорк) правят батерии и солари. Следващите гига-заводи са в Тексас, Япония, Южна Корея, Англия и Индия. 20 милиона коли годишно, например. Клиентите са факт: всеки иска кола с 5.5 до 100, 230 макс скорост, два багажника и 400 реален пробег за джобни пари. НИКОЙ освен Тесла, не успява да я направи.

    Коментиран от #35

  • 25 PLAID

    3 4 Отговор
    Gigafactory Berlin-Brandenburg County Fair - е видеото. Така се правят коли 21 век
  • 26 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":

    Хубаво е да си мечтаеш , само дето реалността е жестока за тебе и ще става още по жестока ! Щото си забравил или по-скоро не знаеш , че багери с батерии ВЕЧЕ се продават и то вече 3 години ! И то от такива "неизвестни " фирми като Волво , JSB , Крамер , Кубота и т.н. И познай , батериите им са ПО-МАЛКИ от на обикновен електромобил , на Волво примерно на 8 тонния комбиниран багер е 80 квт и въпреки това изкарва спокойно 8-9 часа работа !! Същото и за камионите , ама ти сам ще се увериш , не ми се мисли каква мъка те чака , хахахаха !! Дерзай с мечтите , че скоро и те няма да ти останат , както казах реалността е жестока за теб , както и фабриките на Тесла , дето никнат като гъби за твой голям ужас !!

    Коментиран от #27

  • 27 DrivingPleasure

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Мдам... и за това Лорд Брамфор, собственик на JSB казва ние не можем да разчитаме на батерии, батериите са неработещо решение и за по-малко от година направиха двигател с вътрешно горене работещ на водород, с характеристики близки до дизеловия.... а камионите в най-добри случай ги гласят за доставка по точно определен маршрут да покрива от логистика до логистика... май ти се размчета ;)

    Коментиран от #32, #33

  • 28 Ти да видиш!

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "Komapak":

    И колко електромобилите продават корейците спрямо Фолксваген, че нещо ги няма в класациите. Или си продават електромобилите тайно?
  • 29 Абе Ге(а)ньо

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от "Хаджи Генчо":

    Тока няма шанс да поевтинее без батерии, а ще става само по-скъп без тях, а знаеш ли колко батерии има в един електромобил? Само така токът може да стане по-евтин като се използват повече възобновяеми източници които към момента произвеждат най-евтиния ток, но го произвеждат когато си пожелаят и без батерии не може да се ползва през друго време.

    Батериите позволяват производството да не съвпада с потреблението

    Коментиран от #31, #36

  • 30 Джуган

    3 1 Отговор
    Модел Y e джендърски паркетник. Продължавам да чакам Cybertruck с надеждата че моделът за Европа няма да е толкова широк и че ще може да влезе в гаража ми.
  • 31 DrivingPleasure

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Абе Ге(а)ньо":

    Към "евтиния" ток от слънцето добавяш скъпи батерии и той става в пъти над цената на конвенционалния! И колко да е евтин, като КПДто му е към 15%, т.е. за да стигнеш ТЕЦ трябва да инсталираш 4 пъти повече и да се надяваш на хубаво време. Най-евтиния ток си остава от атома!

    А и колко батерии ти трябват за да захраниш едно производство?! На една средно голяма фабрика ще захраниш осветлението, другото ще трябва да се произвежда на ръка, без машини ;)

    Коментиран от #39, #56

  • 32 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #27 от "DrivingPleasure":

    Ми не знам какви лордове и какви "водороди" те тресат , отново , хаха , ама веднага можеш да влезеш на сайта на БЪЛГАРСКОТО представителство и да се увериш , че багери на БАТЕРИИ са налични и се предлагат !! И о ужас , скоро ще станат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ при работа в населени места и за това примерно ще отпадат кандидати на търгове за обществени поръчки !! Айде пак ходи да търсиш някой лорд какво казал на бутилка уиски , хахаха !!

    Коментиран от #34, #37, #40

  • 33 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #27 от "DrivingPleasure":

    А и още една радостна новина за теб , Тесла ВЕЧЕ монтира първия Мегачарджър до фабриката в Невада за първата партида Семи , как не те питаха , че няма да я бъде тая работа , хахаха !!

    Коментиран от #38

  • 34 Злоба

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    гост когато чуе думата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, БЕЗПЛАТНО, ГЛОБИ и иьпитва оргазъм. Толкова комплексиран и озлобен човек аз на живо не съм виждал.
  • 35 Зомби

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "PLAID":

    20 милиона годишно са малко Минимум 200 милиона на година ще продават от Тесла, мотото на Тесла всяка къща с 20 тесли.
  • 36 Смешко

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Абе Ге(а)ньо":

    Бре бре бре и като 2 дена е облачно батерията какво прави???? Ставате смешни ще дадете милиарди за фотоволтаици и батерии и след два дена облаци ще ревете на държавата оооооо съжаляваме моля ви дайте ми молко квч да изкъпя детето, смешници.

    Коментиран от #52

  • 37 DrivingPleasure

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Е аз съм слушал лично Лорда, който е собственик на фирмата при представянето на новия двигател - а ти разчиташ, че някой идиотизиран политик ще го направи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - то така е при фашизма няма избор има партия, която мисли заради тебе и го прави задължително за всички...
  • 38 Волта

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Ама роадстета кога. Вече 5 години закъснение. И камиона същата вече трябва да е на пазара тепърва щял да монтира мегачарджер. И на колко волта е този мегачарджер?
  • 39 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "DrivingPleasure":

    Е колко пък дажевтин атома?! На англичаните дотук им струва 24 млрд. паунда единия реактор не ми се мисли ако решат да правят втори... 😀Най-евтино им е на исландците. Гейзери и турбини. При положение че са най-големия вносител на електричество във Великобритания не знам англетата що се напъват. Колкото до бързите зарядни тепърва освен пожари ще има и взривове. 30% съкращение на живота на батерията. И всичко това само и само да догонят времето за зареждане на двг. Ползвам ел тротинетка, но съм твърдо против ел колите. Ще се съгласиш, че разликата е огромна.

    Коментиран от #41

  • 40 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Във френските алпи, понеже са много еко няма нито една тежка техника на ток. Нито една. Това което говориш са някакви мечти на които и ти самият май не си вярваш.
  • 41 DrivingPleasure

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "Komapak":

    Колега не знам що точно към мен е поста, може би, частично трябва да по отношение тока. Не знам коя е тая Английска централа за тия 24 млрд, но това не е нормална цена. освен ако не е в лева.
    А що казае до ел. коллите отдавна казвам. че биха имали смисъл само такива като Ренов Туизи, което си е почти тротинетка. Всичко друго ел е безсмислено заради батериите

    Коментиран от #43

  • 42 TSLA®

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    Ти в джунглите на Ю. Америка майка си ли търсиш? Само в Еквадор Шеврон изхвърлиха ОСЕМНАДЕСЕТ МИЛИАРДА ТОНА токсични отпадъци. Избити няколко племена и пр. Там сега се нарича "Чернобил на джунглата", за което държавата ги осъди на 18 млрд. долара глоба (по доларче на тон) и адвокатът на Шеврон заяви: Ще платим, когато Адът замръзне!". Устойчиво развитие не значи сеч, нито вадене на черна мъзга. Понеже се оформят едни кухини и горе става неустойчиво :D. Дюдюкате всички за токсични батерии, дето ги няма, а не сте си оправили бакиите, дето са факт.

    Коментиран от #44, #45

  • 43 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "DrivingPleasure":

    Франсетата строят в Англия атомна за 24 млрд паунда и преразхода естествено ще нараства просто защото са доникъде.... Та не знам колко евтин е всъщност атома🤔
  • 44 Катастрофа

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "TSLA®":

    Хаха нямало го като ревеш за петроло що не провериш колко вода е натровена и използвана за производство на литии и кобалт??? Нали искаме еко а от една катадтрофа на друга.
  • 45 DrivingPleasure

    4 3 Отговор

    До коментар #42 от "TSLA®":

    Ако не си забелязал, или не си спомняш аз "дюдюкам" за синтетично гориво! То е истинската екология, и само ДВГ работещ на ситетика или водород има потенциал да е с "нулеви" емисии. И само със синтетиката можеш да складираш чистата енергия! Батериите са боклук! Невъобразим токсичен боклук, който замърсява колкото всеки дърт така необичан от вас дизел!!! И само синтетиката е приложима навсякъде и масово и не е нужно 100 години да чакаш да се смени с ел защото "от утре" 40 годишната ти кола става с нула емисии!!!

    Коментиран от #47, #77, #79

  • 46 Иван Иванич

    0 0 Отговор
    А мъй, Магда?
  • 47 Егати екологията

    2 6 Отговор

    До коментар #45 от "DrivingPleasure":

    След като толкова много се кълнеш в синтетичното гориво, би ли се затворил в гаража си заедно с цялото семейство при работещ двигател, ей така за да докажеш колко е екологичен. Разбира се преди това ще напълниш резервоара със синтетично гориво?

    А най-големия завод за производство и рециклиране на батерии в момента се строи във вододайната зона на столицата на Германия. Същият този завод беше глобен за използване на нелицензирани тръби за отвеждане на дъждовната вода от покривите, защото след години тези тръби можело да дадат проблем и подпочвената вода да се замърси с дъждовна вода.

    Сещаш ли се колко трябва да е безопасно и чисто производството и рециклирането на батерии, след като дъждовната вода е по-мръсна от него?

    Синтетичното гориво е една измама и то не е по-чисто от изкопаемото гориво. При горенето му се отделят абсолютно същите гадости.

    Коментиран от #48, #51

  • 48 Огън

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "Егати екологията":

    А ти би ли запалил една батерия щом е толкова чиста и да стоиш в затворена стая? Или би ли разрязал една батерия пуснсл в чаша вода и да я изпиеш водата?

    Коментиран от #49

  • 49 Не се прави на интересен

    3 5 Отговор

    До коментар #48 от "Огън":

    Батерията не гори и не отделя вредни газове всеки път, когато я ползваш, за разлика от горенето на синтетичното гориво, при което се отделят вредни газове дори когато не се ползва по предназначение и не върши никаква работа, докато двигателят работи на празен ход в задръстването и полза от работата му няма.

    Единствените замърсявания при движение на електромобилите идват от прахоляка, който вдигат при движение от непочистените улици. Ако не се движат, не цапат, за разлика от ДВГ.

    Коментиран от #50

  • 50 Многонезнайко

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "Не се прави на интересен":

    Пусни си старт-стоп системата многознайко.

    Коментиран от #53

  • 51 DrivingPleasure

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Егати екологията":

    Ти си изцяло сбъркан, и мога да ти пиша до вдруги ден що. Ама ще го карам по-кратко - ЧЕТИ! Зарови се малко по-дълбоко да видиш що е то синтетично гориво, що е то рециклиране и що и от де идва ФПЧ. Мисли малко по-далчече от собствения си зник!

    Коментиран от #54, #81

  • 52 Хайде и този щял да се самозадоволява

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Смешко":

    Стига сте мислили за това самозадоволяване! Бъдещето на енергетиката е като при секса и политиката - аз на тебе, ти на мене. Ти помагаш на мрежата за производството, когато имаш излишък и ти го изкупуват на цена по-ниска от тази на АЕЦ Козлодуй, а когато е облачно, палят централите на газ или въглища и ти продават четири-пет пъти по-скъп ток и всички са доволни, а детето изкъпано. Незнайно защо, когато някой спомене производство на ток веднага си мислете за самозадоволяване и рязане на жиците за развод с енергото. Собственото производство и съхранение просто премахва монопола и спекулата, заради които цената на тока в момента е толкова висока.

    Тази година като нямаше електромобили, защо още от лятото вдигнаха тока? По най-елементарния начин просто изключиха няколко централи и създадоха недостиг, който вдигна цените. Това нямаше да се случи, ако имаше достатъчно фотоволтаични мощности, независимо за лично ползване или за продажба.

    Коментиран от #58, #82

  • 53 Продължаваш да се правиш на интересен

    2 5 Отговор

    До коментар #50 от "Многонезнайко":

    Май не си стъпвал в столицата или който и да е голям град. Спри на което и да е кръстовище и се ослушай колко двигателя ще угаснат! После можеш да се огледаш като светне зеленото, за да видиш при потегляне какво излиза от "чистите" ауспуси. Тези автомобили ще продължат да пушат по абсолютно същия начин, дори когато им сипеш синтетично гориво. И не е необходимо да сменяш ника, плежъре.
  • 54 Един прост въпрос

    3 6 Отговор

    До коментар #51 от "DrivingPleasure":

    Има ли разлика какво излиза от ауспуха при обикновено и синтетично гориво? Простият отговор е че НЯМА. ВСИЧКО ОСТАНАЛО СА ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ.

    Коментиран от #57

  • 55 Едно просто сравнение

    3 3 Отговор
    "марката официално да започне да произвежда автомобили в Европа. Това може да се случи още през следващия месец ноември смята Мъск, но при лошо развитие на ситуацията, месец декември също е вариант.


    Все пак Мъск изрази надежди, че първите доставки на автомобили произведени там ще започне през месец декември."


    Тоест ноември месец започват производството и се надяват през декември месец да започнат продажбите. Да видим сравнението сега - Volkswagen започна производството на id3 през септември и започна продажбите през октомври, само че старта на производството беше Септември месец 2019 година, а продажбите започнаха през октомври месец 2020. Малка, но съществена разлика нали? Ще излезе правилна поговорката, че в бизнеса не голямата риба изяжда малката, а бързата риба изяжда бавната. Личи си и по продажбите, че е така. За септември месец Tesla без малко да изпревари и продажбите на golf в Германия.

    Коментиран от #59

  • 56 Дрън-дрън

    1 4 Отговор

    До коментар #31 от "DrivingPleasure":

    "Към "евтиния" ток от слънцето добавяш скъпи батерии и той става в пъти над цената на конвенционалния!"

    Май забрави, че със старите батерии има една Тесла която мина над милион километра, а новите батерии са проектирани за 3,5 милиона километра. Смяташ да ги изминеш всичките и ще си пазиш батерията да не се изхаби ли?

    https://m.fakti.bg/technozone/521009-izsledvane-bateriata-na-tesla-izkarva-35-miliona-kilometra

    В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."

    15000 цикъла по 30 киловатчаса правят 450 мегаватчаса. Днес цената е около 500 лв за мегаватчас без ДДС, което ще рече спестени 270 000 лв. без батерията въобще да мръдне плюс 200км резерв останал в батерията. Само от спестеното в батерията на един електромобил можеш да си купиш още две Tesla модел 3 плюс 70 киловата фотоволтаици.

    Коментиран от #60

  • 57 DrivingPleasure

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "Един прост въпрос":

    Абе пич, казах ти да четеш! Има разбира се!
    Първо се запознай с целите на електрификацията и защо я налагат и защо плащат ненормални пари за нея! Тогава ще ти стане ясно и че целите няма да се постигнат с нея.

    После се запознай с начина по който се добиват и рециклират батерииите и тогава ще ти стане ясно, че те не водят до търсената екология.

    Накрая се запознай със синтетиката - не само, че това е единственото гориво (заедно с водорода, но при него отново има нужда от замяна на автопарка и инфраструктура) което води до заложените цели, но освен това дори и при стари коли води до 15-20% по-ниски нива на замърсяването за което ти говориш а то е вторичен дебат!

    И накрая не си прави изводите от някой дърт софийски дръгел с издухан мотор, изтърбушен катализатор и кофти гориво!

    Казах ЧЕТИ! Влез навътре в проблема и ще видиш, че с настоящото ниво на технологията предлаганите решения са наприложими и това ще е така още десетки години и електрификацията е път към ада!

    Коментиран от #61

  • 58 Смешник

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Хайде и този щял да се самозадоволява":

    Хаха ще паля централата на въглища😊😊😊. Що щото на теб ти е кеф. Що не се разкараш някой ще се съобразява с теб и тая централа да не е запалка запали спри ще работи няма да работи и ще излиза на печалба кога?
  • 59 Статистика

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Едно просто сравнение":

    Септември е края на Q3 а за Август що не пишеш. Или пиши за октомври като свърши. А накрая ФВ настига Тесла с пълна сила.

    Коментиран от #62

  • 60 Плямпало

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Дрън-дрън":

    Имало еднс Тесла някъдеси😊😊😊. Абе Гунчо хората по 5 батерии сменят той някъдеси видял нещо си. Много плямпате правете каквото искате ние да си построим Белене пък вие си мечтаите за безплатен ток от панели, мечтите са безплатни.

    Коментиран от #63

  • 61 Последно?

    0 4 Отговор

    До коментар #57 от "DrivingPleasure":

    Ще сменяме ли колите заедно с горивото? Дръгела ще спре ли да пуши или не? 15% по-малко замърсяване ще реши ли проблема с чистотата на въздуха в градовете? И най-важният въпрос. Електромобилите или синтетичното гориво ще помогнат за по-чист въздух в големите градове? Ако другата седмица всички шофьори в София карат на Синтетично гориво, а всички домове се отопляват на нафтови печки със синтетична нафта, по-чист ли ще стане въздухът, отколкото е сега? Ако по-следващата седмица всички се отопляват на ток и се движат само електромобили, по-мръсен ли ще е въздуха, отколкото сега?

    Коментиран от #67

  • 62 Няма проблеми

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Статистика":

    Вземи статистиката за по-дълъг период - от началото на годината до септември? Какво казва статистиката?

    Коментиран от #64

  • 63 По добре изпълнени мечти

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "Плямпало":

    Моите фотоволтаични панели са трета година на покрива. Ако ми позволят да ти ПОДАРЯВАМ тока, ще сложа още панели Белене кога?

    Коментиран от #65

  • 64 Ти кажи

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Няма проблеми":

    Ти кажи.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Turbo

    5 1 Отговор
    Още една опорка на теслю падна.Тесла строели завод за 6 месеца.Станаха 2 години от момента на придобиването на земята в Берлин декември 2020 ,до производството на първата Тесла декември 2022 г.Ако успеят евентуално до декември.
  • 67 DrivingPleasure

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "Последно?":

    Пич опитвам се да ти обясня нещо, ти твърдо нещеше да хванеш!
    Отговора на всичките ти въпроси е ДА!

    Ако от утре всички в София започнат да карат на синтетично гориво, въздуха ще стане с 15% по-чист - заради изкуствено подредените вериги замърсяването при това гориво е по-малко - 15% е огромен скок, още повече го прилагаш за 100% от автопарка, докато електромобилите ще ги подменяш с десетки години!!!

    И ДА ако от утре всички караме на ток замърсяването ще скочи драстично защото е теехнически невъзможно да да поддържаш само "чист" ток от ВЕИ ще гориш въглиша за да зареждаш ел-а и ще ти е още по-мръсно, защото повечето ТЕЦ са в близост до населените места така или иначе!!!

    ... е Софийската кочина може и да е малко по-чиста, но се загледай сутрин за едни коминчета които бълват едни мръсотийки - то това ви е проблема на "столичани" мислите само за собствения си зник...

    Електромобилите трябва да решат проблема с въглеродните емисии! Тях за това ги лансират - а те и това не правят заради огромния си отпечатък при производство и изключително високите дялов на фосилни горива в производството на електроенергия!

    И дори да решиш "проблема" с производството на ток пак отделяш тонове въглерод за батерита и кочака не е толкова еко, колкото 40 годишен пернишки голф каран на синтетично гориво!!! Оправи си понятията и си обясни кое какво е и защо е и кой и защо го иска!!!

    А ел няма да ти реши проблема с ФПЧ и по друга причина, преобладаваща част идв
  • 68 Деда ви Кольо

    5 0 Отговор
    едно не ми е ясно,правят централата с наши пари,после продават енергия на съседите ни,а аз плащам 10 пъти по скъп ток,е да ви е.. и капитализма

    Коментиран от #69

  • 69 Белене

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Деда ви Кольо":

    Дядо Кольо нали виждаш, че това искст продажниците на България като този тарикат по-долу. Искат либерализация на пазара, тоест пазарна цена на тока. Щото да могат да ти продават скъпо ток от панелите си. И за целта ти викат излез на пазара много е хубаво тока има отрицателна цена. Е питай това ла и но по долу.
  • 70 Дизела

    3 1 Отговор
    Декември месец?Коя година?
  • 71 Не ти ли омръзна да лъжеш нагло?

    2 2 Отговор
    Никога не съм твърдял, че Тесла може да произведе автомобил на шестия месец от покупката на земята. Лъжите ти стават все по-нагли. Най-краткия срок за който съм говорил е една година, като в Китай.

    Пък и спорът беше дали е физически възможно построяването на достатъчно заводи, за да може Тесла да поддържа 50% ръст в дългосрочен план и да произвежда милиони. Както виждаш е напълно възможно и Tesla строи по завод за година от началото на спора през декември месец 2019 година. Следователно при нужда ще може да строи и по два завода на година, а защо не и по четири завода на година или колкото е необходимо, стига да има на кого да продава продукцията и да има батерии да изпълни капацитета на новите заводи? Самия строеж както виждаш не е проблем.

    Коментиран от #73

  • 72 ЗАЩО

    0 0 Отговор
    ЗАЩО В ГЕРМАНИЯ , БОЙКО РАЗРЕШИЛ ЛИ Е ?
  • 73 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "Не ти ли омръзна да лъжеш нагло?":

    Гига Берлин се строи 2 години хахахаха тесльо твърди за 4 завода годишно хахахаха спри се ставаш смешен.

    Коментиран от #74, #75

  • 74 Верно си зле с цифрите

    2 2 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Колко години да минали от декември 2019 и колко завода построи Тесла оттогава? С колко ще се увеличи производствения капацитет като заработят в сравнение с 2019?
  • 75 Мълчанието злато ли е?

    1 2 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Или в твоя случай знак на съгласие? Нека да опростя задачката, че явно не можеш да схванеш условията.

    1.Ако Тесла е построила два завода за две години по колко завода е строила на година?

    2. Ако 2019 година Tesla е продала 380 хиляди автомобила от два завода, а през 2021 година се очаква от същите тези два завода да продаде близо милион, с колко ще се увеличи производствения капацитет, когато отворят новите два завода, всеки от които е проектиран да има два пъти по-голям производствен капацитет от старите два завода?

    3. Ако днес (по-скоро през 2025 година, защото сега няма нужда) Тесла започне да строи 8 завода, чието строителство продължи по две години всеки, след две години колко завода годишно ще бъдат построени?

    Само да те светна, че за разлика от 2019 година, Тесла има парите в кеш за да започне строежа на 8 нови завода още днес. Защото освен, че е физически невъзможно, имаше някакви теории, че Тесла няма да има пари да построи толкова много заводи. Както виждаш няма нито физически нито икономически пречки за строежа на заводите. Проблемите са само от липсата на батерии, защото както вие сбъркахте тогава, се оказва че и аз съм сбъркал, като казах че проблем за такъв растеж ще е единствено липсата на търсене. Очевидно е че търсене не липсва, дори при доста по-голям от 50% ръст на продажбите и на практика ръста можеше да е над 100% тази година.
  • 76 TRIF

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Хаджи Генчо":

    Може драги, може. В БГ може и да не се получи но другаде е факт.
  • 77 TRIF

    0 2 Отговор

    До коментар #45 от "DrivingPleasure":

    И да и не за написаното от теб.
    За момента атомните електроцентрали произвеждат най - етиния ток но само старите. Изградени преди повечко години. Новите хич не са евтини.
    КПД на новите соларки е 21-23% и нараства средно с 0.5% на 2г.
    Има различни начини на съхраняване на произведената е повече ел. енергия. Комбинацията с ВЕЦ е една от тях. Натриевите батерии са другото решение но още са в процес на подобряване. До 6-8г и това ще е реялност.
    Съгласен съм, че за БГ само със соларки няма да се оправим. Затова аз залагам и на "мирния атом" с неговите най - нови безопасни технологии.

    Коментиран от #78

  • 78 Не им трябват седем-осем години

    0 2 Отговор

    До коментар #77 от "TRIF":

    Вече технологията за натриеви батерии е готова и започва производството им. Ето цитат от предишна статия на този сайтКитайският производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) беше домакин на онлайн събитието Tech Zone, за да покаже търговски образци на първото си поколение натриево-йонни батерии. Те могат да се произвеждат паралелно с литиево-йонните, без преоборудване на конвейерите, а могат да се използват и в електрически превозни средства. Досега такива батерии не можеха да се похвалят с изключителни характеристики, но CATL успя да реши основния проблем: да синтезира материали за катода и анода с необходимите кинетични свойства.
  • 79 TRIF

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "DrivingPleasure":

    "само ДВГ работещ на ситетика или водород има потенциал да е с "нулеви" емисии. "
    Сега да поясня: Такова чудо ДВГ "с нулеви емисии няма". И ще ти кажа защо. "С нулеви емисии" означава никакви "вредни" емисии. Ха сега се сети какво става какво участва в изгарянето при какви температури и какво се отделя.

    Коментиран от #80

  • 80 Той драйфинг ти говори за индулгенция

    0 2 Отговор

    До коментар #79 от "TRIF":

    Тоест убиваш някого, даряваш определена сума на църквата и ти опрощават греховете. Тоест за производството на това синтетично гориво щял да се усвоява въглеродният диоксид от атмосферата, но вече нямало да убива 400 000 човека годишно само в Европа, а "само" 360 000, защото щели да се отделят 10% по-малко гадости .
  • 81 TRIF

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "DrivingPleasure":

    Понеже маи не згряваш какво ти се пише да ти светна:
    Азота които е около 78% във въздуха които дишаме е неутрален газ. Преминал през ДВГ обаче образува азотни оксиди. Това в какви връзки влиза с изпозванто гогиво при условията на повишено налягане и температури няма да ти мъча главата.
  • 82 TSLA®

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Хайде и този щял да се самозадоволява":

    Мхм. Ваньо К. излобира едни лев на киловатчас за американски фирми и се напълнихме с ВЕИ централи, на които тока им го плащахме всички ние. Навън обратното - държавата дава пари на населението да слага панели, за да не строи централи.
  • 83 TSLA®

    1 2 Отговор
    19 завода и 80 хиляди работници са нужни на Ауди да произведе 1.6 милиона коли общо за целия свят. Един ГигаБерлин с 8 хиляди персонал произвежда 2 милиона коли годишно. В сърцето на Европа. "Къде съм Аз, къде сте вие" - Elon Musk. Или както се поздравяват вече немците: TESLA über alles!