11 10013

Как най-точно да измерим налягането в гумите

  • гуми-
  • помпане-
  • манометър-
  • съвети
Как най-точно да измерим налягането в гумите - 1
Снимка: : Shutterstock

Когато преминавате от летни гуми към зимни гуми, е важно да уцелите правилното налягане. Оказва се, че това не е толкова лесно да се направи с конвенционален компресорен манометър. Експеримент на "За Рулем" разяснява ситуацията.

По време на един тестовете е установено, че стандартните компресорни манометри показват неправилни стойности!

Референтният манометър, свързан към работещ компресор, показва 2.0 bar, но веднага щом компресорът спре, налягането пада до 1.8 bar. Експертите мерят с калибриран манометър, който показва същата стойност. Така повечето гуми, напомпани на бензиностанция са с около 0,2 бара по-меки.

Когато компресорът е изключен, въздушният поток става нулев и налягането в цялата система се изравнява - тогава много по-точно може да се оцени налягането с манометъра на компресора, но тези манометри невинаги са точни, така, че е добре да имате свой, отделен от компресора манометър. Имайки това предвид, гумите трябва да се помпат според някои простички правила.

Свържете правилно накрайника към вентила. Необходимо е да се осигури най -плътното прилепване.
Помпайте гумата с малък запас от 0,2-0,3 бара.
Измерете налягането с точен (не този, вграден в компресора) манометър директно върху колелото.
Върнете нормалното налягане чрез изпускане на излишния въздух от гумата.

Имайте предвид, че продължителното шофиране с недостатъчно напомпани гуми ще доведе до ускорено износване на страничните части на протектора, а прекомерното им напомпване до износване на централната част на протектора. Освен това с меки гуми колата харчи повече, а с пренапомпани сцеплението намалява и спирачният път се увеличава.

Препоръчителното налягане в гумите за различни условия на работа обикновено е посочено на специален стикер, разположен на В-колоната или в предната част на отвора на шофьорската врата. Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 27 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    48 1 Отговор
    Само да добавя, за незапознатите - налягането при студена гума и след изминаване на петдесет- шестдесет км е различно !
  • 2 DRIVER

    30 2 Отговор
    Също така да добавя, че на много от бензиностанциите манометрите не са калибрирани и дават отклонения от 0.1 - 0.4 бара !!! Съвета ми е или си купете манометър или поне като си мерите налягането, гледайте да е на една и съща бензиностанция и по възможност на един и същи уред.

    Коментиран от #3

  • 3 Калибровчик

    26 1 Отговор

    До коментар #2 от "DRIVER":

    Били са някога калибрирани и точни, но са понесли доста удари и вече не показвят вярно.
  • 4 НАРОДЪТ

    23 47 Отговор
    РАДЕВ - ДИКТАТОР , ВЪН !

    Коментиран от #5, #12

  • 5 БАЙ Х@Й‼

    52 10 Отговор

    До коментар #4 от "НАРОДЪТ":

    Ти провери ли си въздуха в главата с какво налягане е ❓

    Коментиран от #6

  • 6 Komapak

    28 3 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":

    😀😀😀😀😀++++++++Май не е налягане а вакум.

  • 7 Komapak

    19 8 Отговор
    Помпането с азот върши работа ако редовно шофирате над 200км/ч. Във всички други случаи си е излишно набутване.

    Коментиран от #9

  • 8 √(n&Варна)

    10 2 Отговор
    Последното изречение на статията: "Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара." славчев, правиш ли разлика между цифри и числа?
  • 9 Komapak

    2 7 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    Интересно ми е хората които са ми забили минус какви аргументи имат защото съм готов да споря.

    Коментиран от #10

  • 10 Мац

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Komapak":

    Не съм ти забил минус, нито плюс, но ми е любопитно какво помага азота, при движение с над 200 км/час. Легендата гласи, че напомпана с азот гума не си променя налягането при разлики в околната температура, та заради евентуалното загряване ли при 200 км/час ли е азота ?
  • 11 Гост 1

    2 3 Отговор
    Аз ги проверявам с чука
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    1 1 Отговор
    Виждал съм разликите по бензиностанциите дори до около 1 бар. Имам по един китайски манометър във всяка от колите ми. Макар и да не показват съвсем точно, знам им разликата в отклоненията и ги използвам за отправни точки.