Last news in Fakti

23 Октомври, 2021 10:30 3 660 31

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

  • bmw-
  • i4-
  • мюнхен

Това е първият електрически модел в основния завод на марката

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен - 1

BMW i4 се превърна в първият изцяло електрически автомобил сглобен в основния завод на марката в Мюнхен в близо 100-годишната ѝ история. Електрическият седан ще се произвежда там на същата поточна линия на която се сглобяват и конвенционалните автомобили.

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

За да направят това, инженерите от BMW преустроиха завода през изминалата година, като това не засегна производството. Плановете на марката са през 2023 година, повече от половината от сглобените там автомобили да имат електрифицирано задвижване, а по-голямата част от тях да бъдат изцяло електрически.

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

Този резултат се очаква след инвестиция от 200 милиона евро, а промените в завода ще продължат до 2024 година, когато всички автомобили с конвенционални двигатели ще спрат да се произвеждат в Мюнхен и ще бъдат разпределени в други заводи.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС

    9 7 Отговор
    А РУСНАЦИТЕ...КОГА ??????

    Коментиран от #2, #17, #22, #24

  • 2 Хмм

    11 4 Отговор

    До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":

    А ние кога...

    Коментиран от #4

  • 3 Хассан

    4 3 Отговор
    Най обичам таквоз да гу шууфирам
  • 4 РАДЕВ СА СПИЧА

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Хмм":

    АЗ С ЕДИН КОРАБ НЕ МОА ДА ОПРАА, ТИ МИ ГОВОРИШ ЗА БМВ

    Коментиран от #6, #25

  • 5 няма как

    16 3 Отговор
    Абе ,както гледам ,скоро-скоро и нафтата и бензина ще са по 5 лв./литъра и щем ,не щем - ще пазаруваме електрокари ,няма как. ПП. Макар че и цената на тока стана - майко мила.
  • 6 Като те чета

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "РАДЕВ СА СПИЧА":

    и ти шофираш магаре като дядо си,имаш ли книжка и дървен самар?

    Коментиран от #8

  • 7 Информиран

    8 6 Отговор
    Абе като гледам и тук какво пари се правят от тези електрически коли не е истина… все едно си купуваш телефон и след 5г батерията ти умира и какво правиш? При колите е същата работа - Изхвърляш батерията и купуваш нова или направо купуваш нова кола. Какво става с батерията на колата?! Отива в коша - нито може да се рециклира нито да се разгради или да се отървем от нея така лесно. Да не говорим колко замърсяване и токсичност има при изработката на тези батерий. Резултат - след 20г планета пълна с изтощени батерий които капацитета им е отишъл и няма какво да ги правим. За това е помислено но разбира се, понеже парите са по важни, дай да си изиграем номера сега и след 20г ще го мислим пак. Аз ще чакам масовото изработване на колите с водородно задвижване. За сега малко компания ги оферират.

    Коментиран от #9, #10, #20

  • 8 БСП...ЗЛО КОМУНДЕ

    0 3 Отговор

    До коментар #6 от "Като те чета":

    ПАК ДАВАШ НЕВЕРНИ ОПРЕДЕЛЕНИЯ....ДРУГАРЮ

    Коментиран от #26

  • 9 НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "Информиран":

    НЕ ГО МИСЛИ....ЗАПАДА ГО Е ИЗМИСЛИЛ

    Коментиран от #27

  • 10 Komapak

    13 0 Отговор

    До коментар #7 от "Информиран":

    Ало, информирания!!!!! Батерий да не е някакъв елемент като литий? 🤔

    Коментиран от #15

  • 11 Госта

    3 6 Отговор
    Джендърски модел за джендърята

    Коментиран от #21

  • 12 3 в 1

    10 3 Отговор
    Сега разбрахте ли защо Тесла напредва толкова бързо и няма стигане? Тези са преправили платформа за автомобили с ДВГ за да могат да монтират на нея батерии и електрически двигатели и си мислят, че са направили електромобил. След това инвестирали жълти стотинки за да сглобяват този електромобил на старата поточна линия, даже без да спират производството и си мислят, че произвеждат ефективно.

    При Tesla всичко от самото начало е проектирано специално за електромобил, а самия завод още от самото начало е проектиран за производството на един-единствен конкретен модел в големи мащаби. По този начин хем се получава добър автомобил, хем се произвежда по най-ефективния начин и може да се предложи на по-добро съотношение качество-цена, отколкото от преправен завод на преправена платформа. Точно затова Тесла вече успя да произведе 2 милиона автомобила и скоро ще започне да ги произвежда годишно само от четирите си завода и да задмине BMW по продажби.

    Коментиран от #13, #28

  • 13 Трифонов

    7 9 Отговор

    До коментар #12 от "3 в 1":

    Тесла нямат стигане... Айде пак да помислиш, искаш ли? Я се огледай по улиците. Ако не схващаш веднага - пак се огледай. Забави отговора си с ден, два или седмица... ако са ти нужни. И после пак пробвай... Защото аз не виждам Тесла по улиците. Виждам БМВ-та. Много БМВ-та. Верно, и стари, но гледам предимно нови... И колкото по на запад отиваш, толкова повече нови виждаш. Гледам, гледам... Тесла не виждам. Е, веднъж седмично може и да видя една нейде. И най-странното е, че не виждам единички. Виждам 5, 7, 8 серия Х5,Х6,Х7... гледам твърде често и М-ки, чисто нови... дето стартират от 230 бона без екстри... Живееш във виртуалната реалност на Мъск. Казва се "Ще"! Осъзнай се и не живей в мечтите си. Това не са твоите мечти!

    Коментиран от #14, #16, #19

  • 14 Годжи

    13 1 Отговор

    До коментар #13 от "Трифонов":

    българия не е критерии за нищо друго освен мизерия тъ пота и пак мизерия
  • 15 Не не

    15 0 Отговор

    До коментар #10 от "Komapak":

    Батерий, е човек като Паисий! Учен в областта на електротехниката! 😂😂
  • 16 Амммм

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Трифонов":

    Е тогава трябва да отскочиш по на север, защото само в Норвегия, Тесла са вече над 75 хиляди!

    Коментиран от #29

  • 17 Руснаците

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":

    сглобяват БМВ!
  • 18 Няма да чакам с отговора

    7 2 Отговор
    Ще ти го дам още днес. А той е че гледаш, но не виждаш. И как ще видиш като се опитваш да видиш бъдещето в огледалото за задно виждане. BMW са се продавали, продават се и пак ще се продават.

    И как няма да ги виждаш по улиците, като за последните 10 години всяка година произвеждат по средно над 2 милиона автомобила, а Тесла за цялото си съществуване е произвела 2 милиона? Но не виждаш тенденцията. BMW произвежда приблизително един и същ брой автомобили за последните 10 години, а Тесла до 2018 година беше произвела половин милион автомобила, през 2020 отпразнува 1 милион, а още не сме завършили 2021-ва и вече празнува втория си милион, като в края на следващата година се очаква да произвежда годишно колкото BMW, а след това да ги задмине по продажби като бърз влак на малка гара само с четирите си завода засега. Вероятно ще ги задмине и по оборот и печалби, ако това намекваш със скъпите модели BMW, които виждаш по улиците. Продажбите на BMW дали ще се вдигнат и те?
  • 19 Предишното мнение беше до тебе

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Трифонов":

    И не, това не са мечти, това е грубата реалност.
  • 20 3-фазния

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Информиран":

    НЕинформиран, туй Батерий да не е някой от учебника по римска история? Ти и другите "информирани" ми кажете къде рециклирахте 32 квадрилиона тона филтри, ремъци, гориво-смазочни материали и стари чаркалаци до момента? Къде и как, кажи конкретно? Аа, ясно, не знаеш.. Изходили сте ги в общия боклук и идвате като плачещи етърви да ми мрънкате за екология! Всички 3-фазни автомобили на пазара са с 8-годишна гаранция и 20+ годишен живот на експлоатация. Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". 
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове".
    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км. Ето за това ни си чул нищо по въпроса. 2030- та някъде ще почне да се чува. И при дефектни клетки, се подменят само те на места като Dunev EVHybrid service, а не цялата батерия.

    Коментиран от #30

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Претоплена манджа

    2 1 Отговор
    Нищо ново под слънцето. Правят едни и същи автомобили, като им правят различна опаковка е големина и им слагат различни цени и кой на каквото клъвне. Сега на същата платформа просто щели да сложат батерии и да произвеждат "електромобили" на същата поточна линия. Аман от конфекция и автомобили проектирани от икономисти, а не от инженери.
  • 24 Стига ва

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":

    Декември кат замръзнат екопидалите в Мюнхен, че спреш да питаш! Смехурко!
  • 25 Чук

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "РАДЕВ СА СПИЧА":

    Тикво от жипа ти ли бе?
  • 26 НКВД

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "БСП...ЗЛО КОМУНДЕ":

    Ей таквиз гусда в Колима много ги турсят
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Стига ва

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "3 в 1":

    Легенът на южноафриканския моженик има ужасна сглобка за ама който е балък си остава такъв
  • 29 Бай Соичиро

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Амммм":

    Че кои са тия бе...един файтон хора
  • 30 Чук

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "3-фазния":

    Трифазна е тъпотията ти...купи си електрика и я карай 22 г или 1 млн км и де обади! Дмехурко!
  • 31 ТRIF

    1 0 Отговор
    Съжелявам за MB, BMW, Toyota, Porsche и още една сюрия добри производители на автомобили от миналото. Да миналото защото изтърваха влака. Лежаха на старта слава и това им изигра много лоша шега. Не съм маняк на тема TESLA но 10тина години в производството на електрички си е 10г. Ходи ги гони сега.