Преди около седмица ви показахме няколко снимки, които на практика разкриха визията на новия Range Rover, а през изминалата вечер от марката официално представиха модела с пълните му технически характеристики. Новият британски всъдеход вече е много по-голям и с повече технологии.
На пръв поглед, промените във визията не са толкова значителни. Предницата се е сдобила със светлини с нов, но подобен дизайн на старите, по-широка решетка с нови отвори и броня с голям отвор и светлини за мъгла в двата ѝ края.
Страничната част също изглежда почти същата като тази при предишното поколение и ако изключим по-големите размери, нещата които правят впечатление са елементът пред предната врата, който е променил формата си и дръжките на вратите, които вече се прибират, подобно на тези при Velar.
Задницата е мястото, където нещата стават много по-различни в сравнение с предишните поколения. Първата новост там са светлините, които са разположени вертикално в двата края, а когато не светят са едно цяло с черен елемент с логото на Range Rover. Багажникът запазва двойната конфигурация на отваряне с отделна долна част, а под нея откриваме и нова броня с интересен дифузьор. Две антени тип „акула“ също правят впечатление на покрива.
Макар визията да не е толкова различна на пръв поглед, то размерите на стандартната версия вече достигат 5052мм или с 52мм повече от преди, докато дългата база получава допълнителни 200мм по отношение на дължината. Междуосието пък е увеличено със 75мм.
Това се дължи отчасти и на новата платформа MLA-Flex на която е построен модела, чието главно предимство е възможността за задвижване от конвенционални двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридна конфигурация или вариант с изцяло електрическо задвижване.
По отношение на двигателите, Range Rover ще е наличен с 3.0-литров бензинов шестак с 395 конски сили за базовия модел или 4.4-литров V8, познат ни от BMW с 523 конски сили. Двата двигателя задвижват четирите колела чрез автоматична трансмисия. За феновете на дизела ще се предлага и 3.0-литров дизелов шестак с 296 конски сили при модела D300 и 345 конски сили при D350.
Новият Range Rover се предлага и с два варианта за plug-in хибридно задвижване, което комбинира бензиновия шестак заедно с електромотор монтиран в трансмисията и батерия с капацитет от 38.2кВч. Електрическия режим осигурява до 100км пробег без вредни емисии. Общата мощност на двата варианта е съответно 434 конски сили и по-мощният с 503 конски сили, при който ускорението от 0 до 100км/ч отнема 5.6 секунди.
Изцяло електрическа версия също влиза в плановете на Land Rover, но все още не се знае почти нищо за нея. Повече ще разберем малко преди официалната премиера, която е предвидена за 2024 година.
Новият Range Rover се завръща към една от екстрите предлагани още през 90-те години на миналия век с така наречените „въздушни пружини“ и адаптивни амортисьори, които работят в комбинация с 48V електроника за контрол. Системата използва навигацията и се адаптира по най-добрия начин преди завой или друга промяна на пътя. Макар офроуд уменията му да не са главното предимство, то е хубаво да се знае, че моделът може да „гази“ до 900мм, подобно на Defender.
Стигайки до интериора, там също откриваме доста новости, част от които са 13.7-инчовия дигитален кокпит пред водача и 13.1-инчовата информационна система в средата на таблото. Воланът също е с нов „двуспицов“ дизайн, докато физически контроли в комбинация с тъч бутони са запазени за контрола на климатичната система. В задната част също е заложено на лукса и можем да открием два екрана с диагонал от около 14 инча, а в зависимост от конфигурацията там могат да бъдат разположени две индивидуални кресла или нормална седалка за трима. Различни материали, облицовки и конфигурации могат да бъдат направени от клиентите в студиото за доработки на Land Rover.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хора
Коментиран от #17
10:22 27.10.2021
2 Хахаха..
10:24 27.10.2021
3 ТУЗ
10:25 27.10.2021
4 Николай
10:32 27.10.2021
5 БатП
10:34 27.10.2021
6 Некой си
10:34 27.10.2021
7 Потурко
10:40 27.10.2021
8 Такива работи
10:51 27.10.2021
9 DRIVER
Коментиран от #18
10:52 27.10.2021
10 препатил
11:11 27.10.2021
11 джамбаз
11:18 27.10.2021
12 Име име
Коментиран от #13
11:31 27.10.2021
13 Komapak
До коментар #12 от "Име име":
Е то като е постоянно в сервиза за какво ти е?! 😄11:58 27.10.2021
14 DrivingPleasure
12:26 27.10.2021
15 мамун
18:26 27.10.2021
16 HF Integrale
08:19 28.10.2021
17 Иванов
До коментар #1 от "Хора":
Що? Щото си имал некой такъв , ама изпрошнат от каране и изхвърлен и после ти си се мъчил с него , като грешен дявол и си налял 2 чанти с пари в него?Колега, нормален човек не би си купил такава кола на повече от 5 години. Иначе - става черна дупка за пари. Но , тва не я прави лоша кола. Не са ти ясни нещата.
Коментиран от #19
18:29 28.10.2021
18 Иванов
До коментар #9 от "DRIVER":
Колега, Кадилак Ескалейд - кво ша кажеш ? Да не би да гори по-малко от Ровера?18:31 28.10.2021
19 0000
До коментар #17 от "Иванов":
Брато,само ше те светна,че няма живот извън сервиза от нов.прави сметка ,че вече толкова съм ги намразил,че не ги вземам за ремонт.директно ги връщам.това нещо за ремонт си е чиста загуба на време02:08 29.10.2021