Last news in Fakti

28 Октомври, 2021 18:39 71 902 209

Бензинът поскъпва: Струва ли си да монтирате АГУ

  • агу-
  • автомобили
Бензинът поскъпва: Струва ли си да монтирате АГУ - 1
Снимка: Shutterstock

Монтирането на оборудване за пропан-бутан принципно води до промени на цялото превозно средство. От друга страна, автомобил с LPG е по-икономичен от финансова гледна точка, тъй като се изразходва почти същото количество газ, но цената е наполовина от тази на бензина.

Предимства на колите с АГУ

Автогазът е не само по-евтин, но и по-екологичен. Автомобилите с пропан-бутан са най-екологичният транспорт след електрическите превозни средства. Разбира се, той съдържа и вредни вещества, но те са много по-малко, отколкото в бензина.

Също така при използване на газ двигателят се замърсява много по-бавно, отново поради по-малкото количество примеси. Освен това смяната на маслото може да се извършва на по-големи интервали.


Недостатъци на колите с АГУ

В името на икономичността и екологичността ще трябва да пожертвате малко от мощността на автомобила. Причината за това е различното октаново число на газта. Дори ако нивото на компресия остане същото, това гориво гори по-бавно и по-лошо. Но този проблем е частично решен в последните поколения на газовите уредби.

Струва си да се отбележат и трудностите при стартиране на двигателя през студения сезон. Въпреки че обикновено такъв проблем обикновено възниква, когато LPG е инсталиран неправилно.

HBO заема много място в багажника. Но това не се отразява много на автомобили с голямо багажно отделение.

Ще трябва да решим проблеми с документацията, тъй като след инсталирането на оборудването за пропан-бутан ще е необходимо да се въведе преоборудването на вида гориво в информационния талон.

Като цяло обаче основните недостатъци не са чак толкова сериозни и имайки предвид все по-голямото поскъпване на бензина, то монтирането на АГУ става все по-примамлива идея за средностатистическия български шофьор. Трябва добре да си направите сметка колко струва хубава (модерна) газова уредба и предвид това колко километра изминавате годишно, да определите кога автомобилът ви ще стане по-икономичен откъм разходи за гориво.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 175 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боко

    132 445 Отговор
    Много е чист вътре в купето мирише на умрял язовец 😃

    Коментиран от #10, #11, #80, #201

  • 2 Калоян

    452 45 Отговор
    Правилно е написано. Недостатъците може да са повече, но предимствата са далеч по-съществени. За българските шофьори това е бъдещето, а не некви си електромобили.

    Коментиран от #112

  • 3 Буцефал

    180 51 Отговор
    Вземете си конче да ви пасе пред блока. ще спестите от гориво и няма да плащате на никой да ви коси площадките.

    Коментиран от #49, #141

  • 4 човек от народа

    102 284 Отговор
    карам на нафта. не ми пука за бензина !

    Коментиран от #36, #45, #108, #180

  • 5 Анонимен

    388 15 Отговор
    С повишаването на цените на тока електрическата Тесла трябва да бъде оборудвана с газова уредба.
  • 6 И ТАКА ДЕ

    67 254 Отговор
    Никога не си е струва и НИКОГА НЯМА да си струва ,защото при положение че нямаш пари за гориво какво остава за гуми който спасяват живота на хората , за спирачки който спасява живота на всички и така всички важни неща за ремонт.Така че бензин дизел и до там ,тези на ток няма да коментирам е там е още по смешно.

    Коментиран от #42, #92, #113

  • 7 дали

    312 21 Отговор
    само да вметна, че в София повечето таксита са Киа/Хюндай на по над 500к км само на газ, без каквито и да е било проблеми, отваряния на мотора и тн.

    Коментиран от #16, #121

  • 8 МИЯ

    226 22 Отговор
    АЗ КАРАМ ДЖИП СЪС СКЪП ГАЗОВА УРЕДБА, И МИ Е ДОСТА ИЗГОДНО ОТ ФИНАНСОВА ГЛЕДНА ТОЧКА.

    Коментиран от #20

  • 9 оги

    92 17 Отговор
    Имам нафтова пе4ка-сценик и тойота . Тойотата я карам на газ , и ходя да си пия кафето от време на време , на Босфора !

    Коментиран от #97, #105, #174

  • 10 Gero

    233 31 Отговор

    До коментар #1 от "Боко":

    Ако си карал жигула на АГУ преди 25 години .. е възможно.
    В момента ГИ няма нищо общо и никога не мирише на LPG !
    Под никога, означава = никога !
    Сега карам дизел, но предпочитам LPG.

    Коментиран от #81

  • 11 Gost

    199 24 Отговор

    До коментар #1 от "Боко":

    Епа къпете се, иначе няма как да е от газта, дизела пуши и мирише повече в тоя ред на мисли.

    Коментиран от #109

  • 12 прррц

    164 8 Отговор
    няма проблем с паленето то е на бензин и после автоматично превключва на газ при достигане на определена температура или ако вече е достигната при определени обороти...ако си купиш кола слагаш газово и отиваш да я регистрираш там заявяваш че има газово вписва се и готово

    Коментиран от #79, #205

  • 13 Боратино

    55 110 Отговор
    Само дизел съм карал и вече 4 кола не мисля да сменям.

    Коментиран от #37, #117

  • 14 Пучо Капучо

    94 166 Отговор
    То щото газта не поскъпва, а и колата хич не харчи на газ...като прибавим и АГУ-то, и то става злато, парите ше ги избиеш след 10 години. А има двигатели, които хич не "понасят" АГУ. Ако пък закупиш кола втора употреба с АГУ, значи колата ше е минимум на 200 000 км. Не, мирси, на бензинец си ми е по-добре.

    Коментиран от #41, #76, #86

  • 15 6969

    89 131 Отговор
    Никакъв смисъл, като не можеш да си платиш бензина, няма да караш кола. Аман от тънки сметки, особено като видя на костенурки малолитражки дето харчат 6 на 100 градско газ, то в багажника няма място 3 дини да сложиш, те и бутилка турили...

    Коментиран от #31, #176

  • 16 ПЕНЧО

    24 60 Отговор

    До коментар #7 от "дали":

    Абе бакшишо шинпанзенов вие какво очаквате , глава пълна с мухи . И на разстойство ще кара ако може .
  • 17 Стефан

    12 52 Отговор
    Днеска минавах преглед и след нова година ще имаме проблеми които е газ/бензин или само бензин

    Коментиран от #53

  • 18 Само мизерници карат АГУ

    37 114 Отговор
    И като сипят менте масалце от Кауфланда попушва доволно.

    Коментиран от #23, #62

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ИГОР БЕНЗИНА

    72 72 Отговор

    До коментар #8 от "МИЯ":

    ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХХАХ АБЕЕ БЕЗ КОМЕНТАР . НАЙ МИ СЕ СМЕШНО V6,V8 НА ГАЗ НАПРАВО ГО СЪЖЕЛЯВАМ ЧОВЕКА .Той пълни 15г барака за 20 лв газ А до него на колонката човек с 25 г кола пълни до горе бензин .СМЯХ СМЯХ

    Коментиран от #24, #26, #126

  • 21 турбо як

    43 103 Отговор
    Моето AMG е на бензин, 22 на 100 градско, никаква газ, само приятен мирис на бензин от ауспуха.

    Коментиран от #168, #169

  • 22 deutschland

    65 81 Отговор
    ЗА само ако е фабрично с газ. Съмнителни изпълнения на всякакви майстори и разваляне на вървежа на колата - НЕ!

    Коментиран от #84, #157, #161

  • 23 инаТА

    43 38 Отговор

    До коментар #18 от "Само мизерници карат АГУ":

    ПРАВ СТЕ , Познавам един такъв с 20 г опел голям смях ,мисли си че като купува оригинално масло GM чорба и вече е качествено.
  • 24 турбо як

    64 106 Отговор

    До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":

    Шестаци и осмаци, да настъпиш педала и да изреве и замирише едно хубаво на бензин отзад, да си караш с кеф...не да смърди на пръдня и в багажника да си сложил бомба с размера на бойлер.
  • 25 смех

    43 43 Отговор
    Бай Ганъо го измисли, вижте каква бомба в багажника на снимката. Дали на електричките в БГ ще монтират мини ядрени реактори отзад? Може и ТЕЦ на въглища и да пуши черно. 😁
  • 26 trol

    46 6 Отговор

    До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":

    А не може ли газ до горе да напълни?
  • 27 мизерници

    49 88 Отговор
    Хубава работа, ама българска...са казали хората. Вземе някаква 15-20 годишна каруца за 5-6 хил. лева и на другата седмица търси сервиз да слага газчица.

    Коментиран от #110, #160

  • 28 Ю ЕС ЕЙ

    42 59 Отговор
    В САЩ кой кара на газ? Хората си карат само на бензин "малките" 3.2 литра двигатели до големите 5.5. Даже дизел не признават.

    Коментиран от #32, #135

  • 29 Гост

    167 27 Отговор
    Хубава газова уредба сложена от добър майстор-равносметка карам на LPG от около 6 г, уредбата се избива още първата година, консумативи - филтри около 15 лв смяна при всяка смяна на масло, разход с около литър повече от бензина, вървежа е не различим от на бензин, това с катализатори и клапани, че съсипвала е пълна глупост, плюс е и че имаш алтернатива на бензиновата система (около месец карах на газ само заради съсипана помпа), еко норми недостижими и за чисто нов дизел и т.н.

    Коментиран от #35

  • 30 бензин до горе

    10 69 Отговор
    W211 Facelift E500
    Avantgarde
    Petrol 5.0 liter
    306 Hp

    Много поздрави от батко.

    Коментиран от #68, #114

  • 31 Тя сигурно

    12 2 Отговор

    До коментар #15 от "6969":

    и твоята е от тия.
  • 32 Димитър

    93 7 Отговор

    До коментар #28 от "Ю ЕС ЕЙ":

    А какви са цените на бензина в САЩ и в Европа??? Значи когато бензинът в САЩ стане толкова скъп колкото в Европа ще ВИ видя какво ще карате и ще има ли 3.2 литра двигатели и нагоре. Всеки скача според възможностите си, САЩ няма да направят изключение.
  • 33 ВикиЛексъсВарна

    58 33 Отговор
    Не си струва ако не е фабрично монтирано АГУ още от потоачните линии в автомобилния завод! Горчив опит с Газов инжекцион Заволли Италия за 1750 лева последно поколение - съсипа ми животеца!!! Едно година пали и веднага угасва при минус един градус още! След 28 посещения в оторизирания сервиз и над 6 месеца мъки - най-накрая изтърсиха че газовия компютър е за смяна след стотици програмирания....сложи нов газов комютър на газовия инжекцион и пак почна да гасне....айде сега пък компютъра на колата бишл за смяна....абе разката ми се фамилията....златно-платинен ми излезе газовия инжекцион Заволи с незнам си какъв супер дупер софтуер! три хиляди лева тотал с цената на газовия инжекцион!

    Коментиран от #34, #39

  • 34 смех

    49 35 Отговор

    До коментар #33 от "ВикиЛексъсВарна":

    Тя газчицата е лесна за монтаж и експлоатация ако си с Голф 3 моно, но на някоя нова и достатъчно икономична кола, не се знае какви проблеми ще ти прави. Едно че майсторите не разбират, друго че колата е направена за да се кара на бензин, и то качествен, не на газ отделен след прияждане с боб.

    Коментиран от #46

  • 35 Аз карам на бензин

    16 30 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Замисли ли се какво пишеш (около месец карах на газ само заради съсипана помпа

    Коментиран от #38, #40

  • 36 Варненец

    56 14 Отговор

    До коментар #4 от "човек от народа":

    Колкото и да ти е икономичен трактора, по цена газта не можеш да я биеш.
  • 37 Варненец

    49 20 Отговор

    До коментар #13 от "Боратино":

    Ще смениш, дизелите вече отиват в историята.

    Коментиран от #202

  • 38 И аз карам само на бензин

    22 4 Отговор

    До коментар #35 от "Аз карам на бензин":

    Моята помпа умря от нищото. При положение, че не оставям колата с малко бензин.

    Коментиран от #173

  • 39 Димитър

    46 7 Отговор

    До коментар #33 от "ВикиЛексъсВарна":

    Ами късмет Вики, не си попаднала на майстор. Аз също сложих преди 5 години висок клас уредба за 1800+ лева на едно Гранд Чероки 5.2L V8 и освен, че няма никакъв проблем си върви като все едно е на бензин, не намирам разлики. За 5 години каране зиме/лети не съм имал абсолютно никакви проблеми. Единствено на 10000км сменям филти и на 20000км чат пат ми сменят дюзите с нови, старите ги чистят и после пак. Това е.
  • 40 Гост

    18 6 Отговор

    До коментар #35 от "Аз карам на бензин":

    Много добре съм се замислил, в цетката и имаше около шепа пясък и черна субстанция подобна на мазут, ако намекваш че се е прецакала от газта си в грешка, стига да не се остави без бензин няма проблем.
  • 41 Варненец

    86 22 Отговор

    До коментар #14 от "Пучо Капучо":

    Хахаха, как си с математиката? Взех си кола, икономична, съвсем съзнателно. Докато и сложа газ, я карах на бензин, 100лв на цените от преди 3 години, не ми мърдаха на месец. Сложих газ и паднах на 40лв на месец, пак тогава. Я сметни 3 години по 60лв на месец, са 2160, дадох 1000лв за газовото, изби се за година и половина. Марш в първи клас.

    Коментиран от #69

  • 42 хамилтънчо

    105 12 Отговор

    До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":

    Карай по над 30К на години кола, която харчи средно 10 и си направи сметка кое е най-скъпото нещо в колата. И не, не са частите, нито гумите. Хора, които са изгубили връзка с реалността, сипят малоумни коментари. Как от 3 коли и над 300 000 км на газ, нито една не ми е мирисала, нито една не е имала проблеми на студено, нито една не ми е съсипала двигател. Намерете си читави майстори, спрете да цепите стотинката на 2 и ще имате качествена система, която не създава проблеми и няма забележима разлика в мощността. Или мрънкайте по сайтовете... трябва и клоуни да има.

    Коментиран от #56

  • 43 АБВ

    83 1 Отговор
    Никой не ти признава газта .На скоро минах на преглед и ми гледаха колата за газове на бензин въпреки че на бензин работи само няколко минути.Дадоха ми 1 категория но не пропускат да ми вземат такси за газовата .
  • 44 Газаджията

    70 3 Отговор
    Автора да си научи следният урок :
    Октановото чило на пропан-бутана е 103 Октана !!!

    Коментиран от #48, #145

  • 45 Сравнението

    73 1 Отговор

    До коментар #4 от "човек от народа":

    Аз карам и на "нафта" и на газ/бензин ! Става въпрос за две различни коли. На 3 и 4 години са двете, почти нови. По един и същи маршрут с "нафтата" ми прави 4,8 л/100 км. а с газ 6,5 л/100 км. От дизела слагам ECTO Diesel на Лукойл, а пропан бутана пак зареждам от там. Виж цените и смятай ! Газовата уредба на бензиновата кола си е монтирана фабрично и е в цената - инжекцион BRC. С газта не е два пъти по евтино, НО е ДОСТА по евтино в момента !!!
  • 46 Варненец

    74 11 Отговор

    До коментар #34 от "смех":

    Ти първо се научи да пишеш грамотно, тогава изказвай компетентни мнения. Пише се прЕяжда с боб. От 15 години карам на газ и гарантирам, че няма повреди по двигателите на 3-те коли, които смених. Както бензина, така и газта са ми догоре във всеки един момент, не съм беден, просто съм решил, че не си заслужава да плащам 2 пъти повече, за едно и също нещо.
  • 47 Македонеца

    28 72 Отговор
    Изобщо не е по-евтино разликата,която спестяваш я даваш после в ремонти !

    Коментиран от #52, #88

  • 48 Газаджията

    21 33 Отговор

    До коментар #44 от "Газаджията":

    Карам МЛ 350 на Газ, возя се евтино и така съм си направил настройките че, доста от автомобилите гледат отдалечаващият се от Тях заден регистрационен номер.

    Коментиран от #146

  • 49 КОНЧЕ ВИХРОГОНЧЕ

    5 16 Отговор

    До коментар #3 от "Буцефал":

    И ЛА...ТА 💩💩ОТ КОНЧЕТО МОЖЕ ДА ГИ ПОЛЗВАТЕ ЗА ГОРИВО НА ПЕЧКАТА „РОМСКА ЛЮБОВ”💓

    Коментиран от #57

  • 50 Тоалетна хартия

    43 91 Отговор
    Да питам тия с газта, ако вземате по 3хил.лв.на месец ще сложите ли газ???Едва ли!!!Газта е за прецакани селски, дребнави, пишман тарикати....Караш на бензин или дизел. Тия с ел.миксерите са друга тема!!!

    Коментиран от #54, #55, #70, #83

  • 51 Коч

    42 8 Отговор
    Газовите бутилки са забранени в подземните паркинги на мола.

    Коментиран от #58

  • 52 Варненец

    43 8 Отговор

    До коментар #47 от "Македонеца":

    Само маке тиква, може да снесе такава простотия, какви ремонти бе? Ако си взел барутник, ще се скъсаш от ремонти и без газ.

    Коментиран от #184, #191

  • 53 гост

    28 2 Отговор

    До коментар #17 от "Стефан":

    Защо? Дай нещо конкретно,иначе празни приказки от женски пазар.Дизела да не е станал еко-гориво?
  • 54 Варненец

    54 10 Отговор

    До коментар #50 от "Тоалетна хартия":

    Горкия, аз вземам повече от това, но не искам да ги давам за бензин, с газта ми е по-комфортно. Особено при километрите които въртя. Ти си карай турбо надутия си барутник, който ти харчи по 100лв на 100км, пък после се оплаквай, че заплатата ти е ниска.

    Коментиран от #60

  • 55 Глей са

    43 3 Отговор

    До коментар #50 от "Тоалетна хартия":

    Те натам вървят нещата. Заплатите до година две ще са даже и повече от 3000 лева, НО ! Предвид "зелената сделка" се очаква горивата да стигнат до 4лв/л , а "луксозните" им варианти 4,50 до 5 лева. Газта пак ще е доста надолу. Между другото от днес върви леко надолу, не по бензиностанциите обаче ! Така че не виждам нужда да плащам излишни пари, след като газов инжекцион не прави проблеми, по екологичен е и автоматично превключва режимите на работа !
  • 56 Тоалетна хартия

    9 21 Отговор

    До коментар #42 от "хамилтънчо":

    Даже не трябва да ти обяснявам. В един автомобил, горивото, ти е най-малкия разход.. Има милиониииии статии за това, но ако не вярваш се запитай следнито....Колко струва такси на километър. Колко струва да наемеш камион и откъде идва цената. Защото, ако едно такси, лек автомобил, гори 10\100 газ, има разход, към днес 12лв. А ще ти вземе 180 лв.....
  • 57 Виж как знаеш

    8 1 Отговор

    До коментар #49 от "КОНЧЕ ВИХРОГОНЧЕ":

    И за замаски.
  • 58 Варненец

    27 7 Отговор

    До коментар #51 от "Коч":

    Те и там са като зелените сертификати, никой не ме е изгонил от паркинг на мол с газовата, а е редовна и имам стикер, вижда се отдалече.
  • 59 НОВ СВЕТОВЕН РЕД

    64 6 Отговор
    Не се дразнете всички горива са скъпи Всичко е скъпо в бг е..аха ни майката на всички тия комуняги алчни и крадливи

    Коментиран от #147

  • 60 Тоалетна хартия

    17 19 Отговор

    До коментар #54 от "Варненец":

    Дрън, дрън. 100лв.на 100км, туй да не е танк. Разбрах ,що за индивид си. Ваксинира ли се???
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 някой

    30 8 Отговор

    До коментар #18 от "Само мизерници карат АГУ":

    Една пета от таралясниците в Германия карат с такова масло и нико им няма.Фабричката официално го продава под друга марка,за Кауфланд само сменя етикета.А колата ти попушва ,щото е за ремонт.И пълен естер за 150лв.тубата да сложиш,пак ще попушва ,а може и тотално да окотиш мотора.

    Коментиран от #63

  • 63 Тоалетна хартия

    29 22 Отговор

    До коментар #62 от "някой":

    Колко време си живял в Гернания????? Само идиот, би си купил масло от магазин, в който продават и чорапи!!!!

    Коментиран от #66, #150

  • 64 Ввв

    20 13 Отговор
    Аз повече от 15 к км.на година не правя,така че газ абсурд
  • 65 ....

    51 1 Отговор
    ОТ 3 ДНИ БЕНЗИНА ПОЕВТИНЯВА НА СВЕТОВНИТЕ БОРСИ ,ПАК БГ КАРТЕЛА НЕ Е РАЗБРАЛ
  • 66 някой

    25 9 Отговор

    До коментар #63 от "Тоалетна хартия":

    Живял съм и живея повече от на колкото години си . Говоря за фабриката която го произвежда/смесва/ и бутилира. В Кауфланд ,ако става въпрос продават сирене и кашкавал стотици пъти повече ,отколкото чорапи. Карай Голфчето или бавареца и не се прави на оригинален.

    Коментиран от #74

  • 67 5.0 на газ

    59 3 Отговор
    За тези които не намират смисъл от ГАЗ-та да обобщим.Хасково - София в двете посоки са 500 км.Разход на бензин 13/100 при 150 км/ч.При същата скорост разход на газ 15/100.Да направимпроста сметка:13х2.40=31.2 лв за 100 км.ГАЗ 15х1.34= 20.1лв.Разлика от 11 лв на 100 км.Градско разликата е по голяма.При навъртане на средно 20000 км годишно,кой е тоя дето ще ми обяснява че парите които давам за гориво са същите или че не си струва?

    Коментиран от #151, #206

  • 68 666

    11 14 Отговор

    До коментар #30 от "бензин до горе":

    V8 от ботуша- променливо газоразоределение, само 100 октана, 400 коня и задно предаване. И 2007 цените бяха високи, ако сме живи и здрави пак ще паднат цените, не правете тънки - никога не водят до нищо добро.
  • 69 Пучо Капучо

    8 20 Отговор

    До коментар #41 от "Варненец":

    Марш ти в 1-ви клас ве, варненски ку.харник!

    Коментиран от #133

  • 70 Лекар

    36 10 Отговор

    До коментар #50 от "Тоалетна хартия":

    Аз и женами заедно печелим по 10000 на месец. Тя кара хибрид с 4 градско, аз американски двигател на газ. Мога да си позволя и бензин, обаче ти сметни, бензин градско 12 литра, газ 14 литра.

    Коментиран от #77, #152, #181

  • 71 Фен

    11 7 Отговор
    Имах кола на газ - много доволем. Обаче съм съвестен - изтекоха 5 години и реших да направя тест на бутилката - никъде не правят в фирмите, които монтират. Накрая намерих един - надуя, извади една кофа като пясък от нея - каза че била от лоша газ. Сега карам някакво турбо и ми казаха че не става за газ - имало газови, по пак използвала и бензин едновременно. Ще видиме - дано да пуснат евтини и добри електрички

    Коментиран от #78

  • 72 Кольо

    36 4 Отговор
    Мощността може и да пада ,но Данъка НИКОГА. Замръсяват в пъти по-малко ,но това не пречи да плащате всичко като дизел на 25 години . За сметка на това си имате още дадени пари за лепенки , смяна на талони и подобни . Нищо не променя газовото и в последната подигравка и кражба на средства от забележете , " Българските стикери и категории " нямащи нищо общо с Евро стандарти на автомобилите. Платихте ли си всички хартийки и дано някога останат пари за нови газови автомобили или електрички . за сега колата същата с трета сменена газова бутилка щото минаха над 20 години . Над 600 000 км. Е класа - 1995 -Балканската война.
  • 73 PlimP

    10 3 Отговор
    метанът и водородът са най-еко, има и други варианти, но те са доста редки

    Коментиран от #75

  • 74 Тоалетна хартия

    17 45 Отговор

    До коментар #66 от "някой":

    Купи си от коаунамагазин и костюм...Недей да гласуваш. Колата ми харчи над 12 литра извън градско, данъка ми е повече от заплатата ти. Ако нямам пари ше я продам, ама на газ няма да карам. Пробвал съм, със служебни коли. Простотия голяма. Назначих личен газаджия...Газ, за пишман селски тарикати! И Аз съм човек и аз греша. Но съм българин- око да види, ръка да пипне. Газ, никога повече!!!
  • 75 Тоалетна хартия

    9 3 Отговор

    До коментар #73 от "PlimP":

    Етанол....като в Бразилия!
  • 76 osemshest

    35 7 Отговор

    До коментар #14 от "Пучо Капучо":

    Колега, много си зле с представите за АГУ. Карам Toyota Yaris Verso. Купих я с измислените 162 000км, сети се дали са реални! Едно бе ясно само-колата не е имала АГУ. 1700лв беше инсталацията на газовото и регистрацията. На 20 000км го избих (година и половина), като в сметките включвам лубриканта на омасляващата система, прегледа за газовата уредба+ гаранционното ѝ обслужване и 8% бензин който колата хаби преди да мине на газ! Аз поне съм ходила в училище и съм учила математика. Газовото се избива за година-година и половина или 15-20 000км. Не ме карай да ти вадя сметките, че цяла нощ ще ми отнеме, но грубо казано ако литър бензин ти е 2.41, a газта ти е 1,35, то не се смята че, 1.06 ти е разликата, а се приспадат поне 15ст. Следователно 0,90 го умножаваш 2000л (тъй като моята в града с тези чакания по светофарите и на климатик и парно, агресивно шофиране стига 10/100), та ти излизат едни 1800лв спестени. Или грубо казано на година една хилядарка си прибираш. Казват, че на 100 000км се налагало обслужване на двигателя- да се налага, то и на бензин да е пак ще го правиш. Едно обслужване на кола като моята е между 500-800лв, следователно излиза изгодно, защото за тези 100 000км първите 30 000 да са ти в разход, следващите 70хил. са си чиста пара, което не е малко, като имаме предвид, че тази кола най-вероятно върши и някаква работа (евентуално)!
  • 77 Тоалетна хартия

    18 45 Отговор

    До коментар #70 от "Лекар":

    Смятал съм ги не за две коли ,а за 20+. Направих опит с 3. Гъзта е за пишман селски тарикати!!!!
  • 78 Тоалетна хартия

    8 1 Отговор

    До коментар #71 от "Фен":

    Колата ти е с директно впръскване. TFS, JTS...не се занинавай с глупости!!
  • 79 osemshest

    18 3 Отговор

    До коментар #12 от "прррц":

    Колега, градусите са 30С. Моята в зависимост от времето минава на газ от 2 до 5мин. Обикновено не изминава 2км и е обърнала. Регистрацията не е толкова сложна-след като се постави газовото, се отива на технически пункт за газово уредби, от там издават розов талон, с който се отива в КАТ (без колата), за да се подмени талона. На всеки 10г. се подменя бутилката и пак се прави май въпросния преглед, но вече без пререгистрация на талона, ако не се лъжа.
  • 80 osemshest

    26 6 Отговор

    До коментар #1 от "Боко":

    Ако вътре мирише, значи инсталацията не е наред. Зареждала съм десетки пъти и с пасажери, даже не разбират, че съм заредила газ!
  • 81 osemshest

    21 1 Отговор

    До коментар #10 от "Gero":

    Колега, тя ако мирише няма да може да мине ГТП! А ако въпреки това мирише, значи наистина има проблем и е желателно час по-скоро да се отстрани...
  • 82 Нафталин

    41 9 Отговор
    От 5 години съм с газово БРЦ за 1800 лв, Нисан 140 коня, никакви проблеми плюс невероятно, но факт колата върви много по-добре на газ! Заслужава си парите, особено сега като поскъпнат още повече горивата догодина! Да не говорим че от ауспуха не излиза черен дим на кълбета като при нафтовите печки...
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 osemshest

    23 5 Отговор

    До коментар #22 от "deutschland":

    Има сериозни фирми, които наистина си разбират от АГУ. Аз се доворих на такава и ако се качиш в колата и я разцъкаш няма да разбереш кога е на газ и кога на бенз, повярвай ми! Наскоро имах проблем с дебитомера- на газ си беше читава, но на бензин направо умираше! Няма какво повече да коментирам!

    Коментиран от #115

  • 85 Тоалетна хартия

    6 29 Отговор
    """""Аз поне съм ходилА"""""". След ходилА, няма смисъл да се чете!!!!!! Явно някой друг се занимава с газаджията и ремонтите!!!! Пълни глупости. Колко струва ремонта на двигателя и колко време ще си без кола?? Колко проблеми ти е създавала колата, гаснеше ли на свтофарите. Палише ли при -15градуса. И т.н.

    Коментиран от #90, #149

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Реклама

    4 8 Отговор
    Не мерси
  • 88 osemshest

    19 4 Отговор

    До коментар #47 от "Македонеца":

    Разбира се, че ще я дадеш за ремонти, когато отидеш и си сложиш 2ра ръка АГУ или избереш такова за 1000лв, с монтаж за жълти стотинки. Слага ли се АГУ се гледат фирми с дългогодишен опит. Да си сигурен, че си разбират от работата! Там където аз си сложих моята, мои познати са навъртели 100-200 хил. без ремонти по ДВГ! Затова избрах въпросният сервиз! И дори те бяха тези, които ми откриха неизправност (зацапан дебитомер), която други не бяха забелязали. А дори не отивах с проблем при тях, видяха го на компютъра и се прояви и на яве. Затова съм доволна и спойна, че колата ми е в сигурни ръце, вече година и половина!

    Коментиран от #89

  • 89 Ел ягуар

    5 16 Отговор

    До коментар #88 от "osemshest":

    Браво госпожо, обаче с газта не съм съгласен. Пожелавам ви някоя по мощна и готина кола, като бмв з4, хонда с2000, дори и мазда мх5. Да видите че никога няма да си помислите за газ.

    Коментиран от #91, #153

  • 90 osemshest

    4 3 Отговор

    До коментар #85 от "Тоалетна хартия":

    Когато я закачихме на компютъра, за да прочете компютъра на газовото се забелязаха отклонения. Попита ме дали на бензин е правила така, след което я обърна на бензин и там оборотите паднаха критично и ако не бе подал газ щеше да загасне. При проверка в друг сервиз се видя, че дебитомера е зацапан и след зачистването този проблем изчезна. Никога не ми е правила проблем с паленето, единствено че при под 5С отнема повече време да запали, но е и опити- пали от първия път, но една идея (10тина сек.) по-продължително.
  • 91 osemshest

    18 2 Отговор

    До коментар #89 от "Ел ягуар":

    Целта на газовата уредба не е да караш Поршето с такава. Аз ползвам миниван, в градски условия и целта му е да ми ВЪРШИ работа. Следователно слагайки АГУ, аз спестявам от разходите за този автомобил и спестените от него пари, отиват по предназначение.
  • 92 И така да де

    23 8 Отговор

    До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":

    Карам си на газ и днеска си купих гуми за 500 лв,пък ти си взимай регенерата и се реди на колонката до тия с дизела

    Коментиран от #95, #154, #197

  • 93 ЧУБАКА

    9 24 Отговор
    КАРАМ СИ ДИЗЕЛА И НЕ МЕ ВЪЛНУВА ГАЗТА И НА ГАЗ СЪМ КАРАЛ ТОЯ КЛАПАН МЕ ТРОВИ КОГА ЩРАКА В БОЙЛЕРА ЗАД МЕН БАГАЖНИК НЕМАШШШШ СЪБИРАТ СЕ БОКЛУЦИ ЛЯГАШ СЕДАЛКИ БАГАЖНИК ПАК НЕМАШ Е КВО ПРАИМ ,ДИЗЕЛА ИЗВЪН ГРАДО 4,5л ГРАДСКО 7,5л Е ДЕ ИЛИЯ НА КИРИЯ.....
  • 94 Тотални

    18 24 Отговор
    глупости....25 години карах на газ и НИКОГА ПОВЕЧЕ! Само ти си мислиш, че ти излиза евтино...Поддържаш още една система, проблеми с палене, обороти, багажно място, ГТ прегледи, проверки, талони, некадърници и може би на първо място едни пишман майстори дето докато оправят едно развалят 100, че накрая и да си платиш....!!!!! ОТВРАТ!!!!

    Коментиран от #96

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 ЧУБАКА

    7 8 Отговор

    До коментар #94 от "Тотални":

    ПРАВ СИ ЧОВЕЧЕ КАК ИМ СЕ ЗАНИМАВА С ГЛУПОСТИ
  • 97 Еваларка

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "оги":

    Ти на ГОЛЕМО место си пиеш кафето бре

    Коментиран от #111

  • 98 Ежко Бежко

    35 3 Отговор
    Карам трета кола на газ, с не евтина система, инсталирана грамотно и професионално от кадърен техник / малко са такива /. За 5 години имам 185 000 км изминати на газ само със смяна на консумативи. От разликата в цената на горивото техническото обслужване на автомобила - масла, ремъци, окачване, съединител с демпферен маховик и прочие ми излиза без пари, и колата на 280 000 по километраж е в топ състояние. Плащам с кеф ГО и Каско и използвам висок клас гуми...Приходите ми са достатъчни да карам и на бензин, но освен по 100 км на около 1300 не го правя - защо ми е? Всеки грешно похарчен лев е излишна глезотия, с която бих зарадвал семейството си!
  • 99 gaz

    24 5 Отговор
    Карам на газ 5.7 бензин v8, газовата е 7000лв течна фаза, разлика вървене и разход сравнено с бензин няма, разход на средства 50%. Отговаря на евро 6 и нагоре от екологична гледна точка. Няма миризми няма настройки, няма проблеми. До 30 сек. след запалване минава на газ и на -10градуса. Спестявам 200-300 лв на месец. 4 години без нито един проблем...
  • 100 Пловдив

    7 1 Отговор
    Около 2008-2009 г. съотношението в цените между газ и бензин беше дори повече, отколкото сега, в полза на бензина. Тогава литър бензин струваше близо 2,50 лв, литър газ около 1,40.
  • 101 Adones

    20 2 Отговор
    Имам от 7г автомобил на газ.Среден разход е 10л на 100км много по ефтино излиза.Колата никога не е седяла в гараж и зимно време няма никакви проблеми пали на бензин и прехвърля на газ.Колата че е по екологична е така но в България няма никакви ползи или плюсове за водачите
  • 102 Какво нещо

    7 16 Отговор
    Е живота......да настане време да караш кола на газ. Пази Боже
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 LPG

    24 3 Отговор
    Май никой от коментиращите тук не е имал възможността да изкара чисто нова кола от фабриката с монтирана газова уредба и проектиран двигател за нея както и направени краш-тестове за сигурността на бутилките. Не разбираш на какво гориво караш,само по светлината на бутона за превключване. Притежавам Опел Зафира 2017 на газ,чаках 6 месеца докато дойде поръчах си я както на мен ми харесва,вече 4 години никакви проблеми,не слизам от нея. За това всеки според потребностите и възможностите си.
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Фен

    12 4 Отговор
    Стар дизел и Бг нафта мечтата на всеки дървен философ които хабер си няма от цени да не говорим от устройство !!! Взел го щото цената е един лв. По тънко и после рециклира , рециклира а тва а унова !!

    Коментиран от #107

  • 107 ТАЙГАТА

    8 6 Отговор

    До коментар #106 от "Фен":

    Разбирачев:САМО ДА ТИ ХВЪРЛЯ НА ЛЕЩА НЕКОИ НЕЩА ТИЯ КАЛПАВИ НАФТИ НА МАГАРЕШКИ НА ШЕЛ БИЛА СУПЕР НА ЛУКОЙЛ ОЩЕ ПО ДОБРА ТВА СА ПСИХО ДИАГНОСТИКИ КАРАМ КОМАНРЕИЛ МАТОР НА ТОЙОТА ТАЯ КОЛА НЕМА ИЗБОР ХАКАМ И НАФТА НС НАЙ- НИСКА ЦЕНА ДОБАВКИ НЕ Е ВИЖДАЛА НЕМАМ НИКВА ГРИЖИ ИМАМ И БУС ДАЛИ В ГЕРМАНИЯ РУМЪНИЯ БЪЛГАРИЯ РАЗХОДА МИ Е СЕ СЪЩИЯ ТВА Е ОТ МЕН застар дизел имаш предвид Фиат Регата

    Коментиран от #158

  • 108 ГАЗар

    6 35 Отговор

    До коментар #4 от "човек от народа":

    Псевдо гъзарите вместо да слагат минуси и да карат коли,които не могат да си позволят да зареждат,да си купят по едно дизелово Поло Евро 5 с ДПФ и разход 4,5-5 нафта.Газта е за отопление и промишлени нужди,а не като бомба със закъснител в багажника.Колко народ си замина с тия газови….

    Коментиран от #188

  • 109 Нема кинти

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Gost":

    Мирише и пуши,като няма кинти за ДПФ-че.Като искаш брадичка,ще си купиш и гребенче.
  • 110 Tzar bomba

    8 14 Отговор

    До коментар #27 от "мизерници":

    Караш ли по-малко от 3-4 хиляди на месец,няма смисъл от “бомба”
  • 111 Сандокан

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "Еваларка":

    Е при родата,кво толкова.
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 333

    19 2 Отговор

    До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":

    Предишната ми кола гореше 16/100. При 30000 годишно си я карах достатъчно време на бензин, примерно година. Нямах проблем да я карам всичките 120000, които минах с нея на бензин. Това, че мога да си плащам бензина на колата означава ли, че се налага да го правя? Гумите, които съм купувал са Дънлоп, Мишлен и Континентал или поне гуми, които са много близо до тях като пътно поведение. Там съм виждал разликата и съм преценил, че си струва, ама колата ми на газ се движи на практика както на бензин. Какво ще ми порасне ако я карам на бензин? Сега карам по 6000 годишно и много много смисъл от газова няма, ама ако пак почна да карам по 15000 годишно ще сложа.
    Въобще как решавате кой за какво има пари? Не ми е приоритет да си давам парите на Лукойл. Колкото по-малко, толкова по-добре.
  • 114 0000

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "бензин до горе":

    Недей лъга .W211 след фейслифта със стария мотор 305 коня няма.освен ако джамбазите не са я лифтирали след тупаник и после да са ти я наръгали
  • 115 0000

    7 11 Отговор

    До коментар #84 от "osemshest":

    Е като няма какво да коментираш ,защо продължаваш да коментираш?карай си на газ и това е.аз съм имал две коли на газ.да евтино е,ама откакто ми се запали чисто новия изпарител ланди-ренцо вече не ща да карам на напърдяно.и така вече 15 години само нафтови уредби.бензин и газ повече не ща да чувам
  • 116 номад

    9 14 Отговор
    преди 6 години взех решението терминал 2 и оттогава немисля глупусти кавам си колите както са излезнали от завода вие се занимавате с глупусти и лъжете хората на подземните паркинги
  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 НикогаПовечеСДС-Чума

    3 1 Отговор
    Ал Фашагата от СДС-то и Драгалевският гърбат Ай дук, едва ли изобщо се интересуват от написаното в статията тук.
  • 119 Бай Х.й

    18 6 Отговор
    Карам Рено Каптюр Еко-G,газ от завода+бензин,2021,с 31.5л.газ минавам 473км.на дълъг път,с не повече от 110км/ч.!
    Сами сметнете и преценете !!! На ел.талига само смяната на батерията след 5-6г.ще е 1/3 от цената на колата ! Ел.кола=никога !!!
  • 120 Иво

    6 3 Отговор
    е то 99% от бензиновите са на газ
  • 121 Иво

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "дали":

    карат на метан такситата и там бутилката е 100 кила,пропан бутана е различен.
  • 122 Читател

    26 5 Отговор
    Карам ЦРВ2 на газ. Вече над 97 000 км. Разходите ми до момента по АГУ са: 1200 лв. монтаж, 4 филтъра по 6 лв., 10 филтъра по 2 лв., 150 лв. за профилактика/настройки. По комп. на АГУ, 9% от работата на двигателят ми е бил на бензин. Останалото на ГАЗ. Карам предимно извънградско, по 20-22000 км/година; Разход на газ - 10/100; Разход на бензин - 8.5/100; Разликата в цената на горивата ми идва около 6-7 лв./100 км. Към момента съм похарчил около 5200 лв. по-малко за гориво( от тях трябва да извадя около 1300 лв. разходи по АГУ); Т.е. реално се пада около 1000 лв. годишно по-малко за гориво. Това са "тънките" сметки на един "тарикат". И да - имам пари за гуми - карам с два комплекта: зимни и летни; Просто тези 1000 лв. предпочитам да ги вложа в нещо, което ми харесва. Не агитирам никой да кара на газ. Който на каквото иска да кара. През к.ра кой ме мисли за тарикат... И да - някои "гении" ми обясняваха, как на газ след 50-60000 км. ще съм за ремонт на двигателя :)))) е, чакам го тоя ремонт :) Сигурен съм, че ще мина още поне 100 000 км. с тази кола. Ако не изгниее до тогава :)

    Коментиран от #123, #166, #187

  • 123 Иванов

    2 19 Отговор

    До коментар #122 от "Читател":

    И след още некой километър , ще дадеш 2 хилки за основен ремонт на мотора и файдъта от дцелата работа- никаква.Тоя тупан съм го бил. Но, както се казва , око да види , ръка да пипне. Ще се убедиш сам.

    Коментиран от #129, #137

  • 124 bgttrfb

    7 2 Отговор
    Вие май не четете , че след две години цената на газта ще се обложи повече от другите горива поради незнайни причини.
  • 125 Преминах

    1 3 Отговор
    На ток , местя го .
  • 126 Мод

    11 3 Отговор

    До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":

    Преди двайсетина години сложиха газова уредба на ролсройса на кралицата 1967 година.
    Целта беше да покажат че е безопасно,go green,или нещо такова.
    Тука разбира се често съм чувал за някое ауди например " на тая кола не и отива газ".
    Ясно,ферари с газ не става,но някое ТТ ,на газ и да си го дъниш без много да харчи,съм За
  • 127 Сажди

    6 2 Отговор
    Кой знае колко ще поскъпне горката Нафтица. Бойкотираха всичко, то у наща България кога ли не е било така....
  • 128 дъфак

    16 3 Отговор
    За Ганьо е много важно кой на какво гориво кара, и с какви гуми кара. Ганьо така преценява хората. ....смех
  • 129 123

    9 1 Отговор

    До коментар #123 от "Иванов":

    бил си го, щото си отишъл при газаджиите и си им каза да сложат най-евтината уредба на кола на едн милион километра

    Коментиран от #138

  • 130 666666

    4 1 Отговор
    Вече метана е по скъп от бензина.Не си струва.

    Коментиран от #171

  • 131 Българин

    6 6 Отговор
    не си монтирайте АГУ.Плащайте на братска Русия двойно за бензин.

    Коментиран от #162, #164

  • 132 Yafa

    1 5 Отговор
    Струва си до 2023, после идва акциза от Зелената сделка и газта ще се изравни с бензина, само ще носиш и една тежка бутилка.
  • 133 пакистанец

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "Пучо Капучо":

    Не знам дали са кухарници но в тоя град 90% са подкаблучници !

    Коментиран от #165

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Хохохо

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ю ЕС ЕЙ":

    И нас това какво ни интересува?
  • 136 Да добавя

    4 4 Отговор
    Само фабрично монтирана газова уредба и то ако изминаваш много километри годишно.
  • 137 Читател

    8 2 Отговор

    До коментар #123 от "Иванов":

    Хахахаха.... имам и една Астра от 99-та, на нея направих 150 000 км.и сега я кара баща ми, той добави още 20 000 км.... та и там да чакам "основен ремонт", нали? :)))) Ако на теб ти се е случило - не е от монтираната АГУ. По-скоро или си избрал издухан автомобил. Или си мърляч - и в двата случая следва сериозен ремонт.

    Коментиран от #139

  • 138 Иванов

    7 6 Отговор

    До коментар #129 от "123":

    Не позна. Колата беше Субару Аутбек на 7 години, 3 литра мотор , 6 цилиндъра. Газовата- БРЦ - една от скъпите. Пука се мембраната на изпарителя, газ под налягане влиза в охладителната система, прави въздушна възглавница , спира охлаждането и прегря мотора. 3 хилки основен ремонт и се надитих на тая евтинийка газовото. Други въпроси имаш ли?
  • 139 Иванов

    2 5 Отговор

    До коментар #137 от "Читател":

    Прочети пост 138. Мърляч ше викаш на баща си. Аз такива кочини на 500 000 не карам.

    Коментиран от #143

  • 140 Гост

    5 1 Отговор
    Хибрида ми е на газ , гори 6,5 лева на 100км .
  • 141 Аха ама

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Буцефал":

    сертификат, ушна марка, регистрация като земеделски производител и животновуд, а самоосигуряване като такъв, а такса за превоз, и за градска мобилност- тия къде ги оставяш????
  • 142 Ивайло

    5 12 Отговор
    И 5 лв. да стане литъра, газ в колата ми - никога!!!
  • 143 Читател

    9 2 Отговор

    До коментар #139 от "Иванов":

    Баща ми е достоен за уважение човек. Няма как да го нарека по този начин. А дали колата е на 7,17,27 години - няма значение. Практиката показва, че и на 7 месеца може да е тотално издухана. Дори с малък пробег... може би, си се "нашил" с някоя напудрена кола. Или - монтажът на АГУ е бил некадърен. Ти не си мърляч, извинявай! Никак не исках да нараня голямото ти ЕГО. Приемам, че си топ в подръжката на автомобилите си. ;) Жив и здрав... от човек с над 320 000 км. на газ на 3 автомобила - 80К + 150К + 97К(текущият, ще видим колко ще го карам).
  • 144 1234

    4 1 Отговор
    "Аторът" на тази статия трябва да помисли дали фемоменални и изпълнени с тавтология изречения носят реално някакъв смисъл....

    "...HBO заема много място в багажника. Но това не се отразява много на автомобили с голямо багажно отделение...."

    Ха-Ха-Ха,...
  • 145 Жгмъц

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Газаджията":

    Тъй де, то затова се повишава мощността на газ))))))
  • 146 Стига ва

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Газаджията":

    То така легените от Щутгарт карат само кат бързат за сервиза щото опашката е бая))))))
  • 147 Стига ва

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "НОВ СВЕТОВЕН РЕД":

    Такъв си е Тулупя, прав си ха ха ха смехурко
  • 148 Госта

    9 8 Отговор
    Малкият данък,газчица,рай за Ганя,мъка мъка балканска
  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Чук

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от "Тоалетна хартия":

    Ха ха точно.. и там и у нас "пълната синтетика" ПАО + естери е там накъде до рафта с лютеницата и киселото мляко...хи хи аз почти не познавам нашенец, който не кара със синтетика)))))
  • 151 Оня с магарето

    3 2 Отговор

    До коментар #67 от "5.0 на газ":

    И кат се събуди дръпна ли си пръста от контакта оли си мазохист и те кефи, щот аз видях една газова след Хаскьой при Узунджово - София и обратно на газстанцията кат я тури да зарежда и почна да вруща в колонката сигурно е била твоята ха ха ха
  • 152 Жгмъц

    5 3 Отговор

    До коментар #70 от "Лекар":

    И сетне що ги е страх хората от доктори....
  • 153 Бай Соичиро

    1 2 Отговор

    До коментар #89 от "Ел ягуар":

    Немската кофа я махни...не и мисли лошото на жената))))(
  • 154 Хи хи

    7 3 Отговор

    До коментар #92 от "И така да де":

    Най ме кефят "премиуми" с чистак бърсак нови гуми...Голдлайн, Лифланг и пр.)))) Те всички разбира се да с газови уредби...щот тънкач раута ръйш ли...хи хи

    Коментиран от #163, #177

  • 155 ПЕТКО

    15 1 Отговор
    Би трябвало да намалят данъка на колите с газови уредби. Замърсяват значително по - малко.

    Коментиран от #198

  • 156 волен сидеров

    4 6 Отговор
    НЯМА СМИСЪЛ ОТ АГУ-КУП ИЗИСКВАНИЯ,КУП ПРОБЛЕМИ ПО КОЛИТЕ И МНОГО СКЪПА ГАЗ-КОГА ЩЕ ГО ИЗБИЕШ-ПО ДОБРЕ ВОДОРОД АМА НЕМА
  • 157 Коко Н

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "deutschland":

    "ЗА" за фабрично.100 пъти "ЗА" за БИОГАЗ-МЕТАН.Еднакво екологично с чисто-електрически автомобил.
    За съжаление се спира фабричното производство.
    Управлявам фабрично на,метан, Volvo
  • 158 Саваната

    3 1 Отговор

    До коментар #107 от "ТАЙГАТА":

    Мое да земеш и един газов маторь от тия с каишите дет режеха дърва едно време...тия са най- непретенциозни.....хе хе
  • 159 Metodi

    10 4 Отговор
    Карам Форд Мондео 2005 2.0бензин с газ.Купих колата 2011 от мото пфое на 91000 км.От 2016 ми се наложи да карам повече и сложих газ разбира се по евтина скъсах си нервите.2019 мои познат газаджия ми смени всичко с някаква полска тъч газ с тази газова се родих смяна филтри на 10-12000 км и само карам 12на 100 градско около 9 изванградско 59000 км съм минал от 2019 досега и нямам проблеми и съм много доволен.Колата е дърта и по думите на по горни коментари кочина била на 15-20 год но е по сигорна и здрава от колите на по 5-6 години.207000 км е не пипа масло няма една ръждичка по колата всичко освен накладки и дискове е оригинално както е излезнала от конвера нищо не съм сменял само ремък ролка дискове накладки масло и филтри,не сам пипал амортесиори предници датчици или каквото и да било друго.И да вметна за тези по нагоре дето се изказват за старите коли,предпочитам да карам кола на 15 год и малко км от колкото на 5 год на 300000 км тези вторите ги караите вие
  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Коко Н

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "deutschland":

    "ЗА" за фабрично.100 пъти "ЗА" за БИОГАЗ-МЕТАН.Еднакво екологично с чисто-електрически автомобил.
    За съжаление се спира фабричното производство.
    Управлявам фабрично на,метан, Volvo

    Коментиран от #185

  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 Metodi

    4 2 Отговор

    До коментар #154 от "Хи хи":

    Остави това но и винаги гумите са за мъгла,кола за 70-100000 лв кара с гуми по 2.60 хахаха.
  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Хих

    3 1 Отговор

    До коментар #133 от "пакистанец":

    Ако мислиш, че някой те е разбрал си оптимист, тук са от ония 80%.....
  • 166 Metodi

    4 5 Отговор

    До коментар #122 от "Читател":

    Аз така карам на газ с икономията си купувам нови гуми(не китайчета разбирасе)и ми е супер.Не искам да карам друго освен газ
  • 167 Сникерс

    1 2 Отговор

    До коментар #160 от "Metodi":

    Че тя ако е 2016 на тия километри сигур е вече с трети двигател))))))
  • 168 Скрии Се

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "турбо як":

    Като го караш по 5000 км годишно нормално караш като мен 30000 годишно.
  • 169 аНормален

    3 3 Отговор

    До коментар #21 от "турбо як":

    След 2 години твоето AMG, ще те чака на бензиностанцията, от заплата до заплата, и така шест месеца, докато му напълниш резервоара
  • 170 Реалист

    6 9 Отговор
    Като теглиш чертата, най-икономично е да се кара на дизел. Не случайно и това е основният избор на масовия потребител. С газ горе долу излиза същото, но с повече главоболия - все пак поддържаш две горивни системи. Разбира се дизелът ти трябва да е поне от 2006-та нагоре, с работеща екология и да го поддържаш качествено.
  • 171 адаша

    1 3 Отговор

    До коментар #130 от "666666":

    Не захапваш разликата. Бензина е се продава на литър , а метана на килограм.
  • 172 От чужбина

    10 2 Отговор
    А най-добре е ГАЗО-ДИЗЕЛ. Използва се предимството на ефективния дизелов мотор и евтината газ. Освен това дизела става много по-чист. Не знам защо не се ползва масово?!?! Ползва се предимно за големи превозни средства. В София бяха пуснали автобуси газодизели още в края на 80-те години, беше българска разработка. После ги махнаха и след време внесоха "нови и екологични" газодизели.

    Като цяло не се е разпространила тази система защото се заменя само около 1/3 от дизелното гориво с газ. Така системата се изплаща 3 пъти по-бавно отколкото подобна система на бензинов мотор. Системата подава газ в засмуквания въздух. Сместа е много бедна и неможе да гори или да се самозапали. Запалва се едва когато се впръсне нафтата. От впръсканата нафта се "спестява" частта гориво която е вкарана чрез газ или точно тази част която не се смесва добре с въздуха и изпушва. А вкараната заедно с въздуха газ е вече смешана перфктно и позволява добро изгаряне заедно с нафтата. Така ако се монтира на лек автомобил ще ви трябва малка бутилка за газ - 20-40 литра и няма да заема много място, а пробега с едно пълно зареждане с газ и нафта ще се увеличи значително.
  • 173 П Пенчев

    4 2 Отговор

    До коментар #38 от "И аз карам само на бензин":

    В сервиза слагаш едно реле и когато превключи на газ бензиновата помпа спира да се върти.
  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Зайко Байко многознайко

    3 2 Отговор
    Дядо ми Мъдрият 3аек каэваше така: " Който си има брада и мустаци, трябва да си има и гребен да си ги реши", та така и с колите.
  • 176 Ти какъв

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "6969":

    Бустанджия си с тия дини и зарзавати, хахахахахах.
  • 177 Блек лайон

    2 2 Отговор

    До коментар #154 от "Хи хи":

    Е предпочитаната гума за бългърския псевдо гъзар
  • 178 Истината е в метана,

    0 6 Отговор
    глупаци!
  • 179 Corsa

    2 4 Отговор
    Навремето моята х12сз ми гореше 3л бензин градско....
  • 180 Народа за човека

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "човек от народа":

    карам на БЕНЗИН. не ми пука за някои си там нафта, газьол, дизел и тем.подобни отпадъци !
  • 181 дзверо

    5 3 Отговор

    До коментар #70 от "Лекар":

    Вие от протестиращите за пари лекари ли сте!? Станахте търговци да ви......................
  • 182 Киа Маджентис

    4 3 Отговор
    Моята кола излезе от магазина с подарък газово пред 2006та, до сега само филтри и един изпарител съм сменил на газовото за 240 000км и нова а
    бутилка на 10тата година, не знам как ви ги правят тия газови уредби, че да миришат и да имате проблеми. И да не забравя, за да върви колата сменят свещите с маслото, комплекта е 25лв
  • 183 т 64

    5 2 Отговор
    Ако имаш пари бензин дизел ток няма значение .Ако нямаш тогава има значение в зависимост от нуждите и доходите.Като цяло АГУ е пожаро и взривоопасно особено ако колата не е с фабрично монтирано от производителя.Лошото е ,че в България пропан бутан никога не е един и същ.Имал съм случаи да задръсти системата и да ми напълнят 70литра в 60 литрова бутилка.Дизелите и те са капризни зимата от качествената ни нафта Но ако всичко е идеално за какво ще си говорят мъжете?.Така,че няма значение на какво караш стига да те кефи.
  • 184 До Варня

    2 8 Отговор

    До коментар #52 от "Варненец":

    Тая е измислена.Икономията е майка на мизерията.Ако е трябвало от завода ще излезе с газ.Икономиято отива в ремонти !
  • 185 Бамбука

    8 1 Отговор

    До коментар #161 от "Коко Н":

    Приятелю, работих в сервиз за ГИ, преди няколко години поставяхме на 80 бр. Пежо 107 "фабрична" газова уредба.Гаранционното обслужване, всичко като на нова кола. 90% от колите с така наречената фабрична газова са Ланди Ренцо. Гарантирам ти, че Ланди не произвежда коли, така, че до тук с "фабричните"газови. Просто автопроизводител, а в повечето случаи дилър подписва договор с фирма производител на ГИ и всички са доволни.
  • 186 Дъстър

    4 2 Отговор
    Карам Дачия Дъстър с фабрична газова уредба. Нямам нито един от изброените недостатъци, а само плюсове имам. Всичко е направено и настроено, както трябва, както и двигателя е проектиран да работи с този вид гориво. Мощността на газ и бензин е една и съща, както и разхода на гориво. Единствено зимата на газ ми харчи около 0,5/100 повече. Разход на газ 7-7,5/100 при спокойно каране макс 10-15 км/ч над ограниченията и 8-9/100 при настъпване и каране по магистрала 140-150 км/ч. Багажникът е същия, като на нормалната версия, защото бутилката е на мястото на резервната гума. Автономията ми на газ и бензин е 1100-1300 км. в зависимост стила на каране.
  • 187 Психо от Курило

    8 2 Отговор

    До коментар #122 от "Читател":

    Колега,аз съм на твоето мнение. При мен разхода е горе долу 8 на 100, колата е Поло 1,4 2005г 100к.с. До тука съм и направил над 280 000км на газ. С времето открих , че вместо да сменям през 15 000 свещи е по-удачно да сложа иридиеви и да си джиткам 100 000км. Разхода на Полото преди да сложа ГИ беше около 7,5 на 100 при моето каране. Да добавя , карам го с 10W40 масло от както я купих и не доливам. Не завиждам на хората каращи на бензин, те си решават как да си харчат парите. Дизелджиите с избушените талиги са за забрана. Хора, студено е, тия зад вас дишат черните сажди от вашите бегачки, но нали си знаете : ДИЗЕЛ БЕГАЧКА НЕМА!!!
  • 188 Психо от Курило

    3 1 Отговор

    До коментар #108 от "ГАЗар":

    Хайде дай пример, тази година колко коли на газ изгоряха и колко са жертвите ? Аз ще ти извадя за секунди над 10 заглавия тук във факти , за камиони и рейсове изгорели по пътищата само тази година. Нали знаеш с какво гориво се движат камионите? Софиянци знаят метро станция Бели Дунав, та пред нея има (може и да са го вдигнали) изгорял ДИЗЕЛОВ Пасат.
  • 189 PLAID

    0 1 Отговор
    Не мрънкайте и не се карайте - живеем в Европа - всеки може да кара КАКВОТО СИ ПОИСКА, стига да е БЕЗ ауспух :D

  • 190 3-фазния

    2 2 Отговор
    Моля ви, карайте истински коли с по 2 двигателя и 2 багажника, не дизелогрухтери на гняс или 4-цилиндрови ярмомелки на сок от динозаври и пpъдня! И да се карате коя тече, коя трака и коя пуши повече. Каква е тая мелодрама?!
  • 191 Македонеца

    0 9 Отговор

    До коментар #52 от "Варненец":

    Мой роднина внесе преди години от Щатите Мазда 6 2.3 166коня на реални 60000км ,естествено като голяма част от българите и сложи газ и развали двигагеля,откара я в оторизиран сервиз на Мазда в Гърция и майстора каза,че тези коли не са за ГАЗ,това му бяха думите.Къде господа освен бедният източен блок се кара на ГАЗ ?

    Коментиран от #192, #195

  • 192 Италианец

    3 1 Отговор

    До коментар #191 от "Македонеца":

    В Италия и Холандия.
  • 193 бат боко

    1 1 Отговор
    си карам коллоту
  • 194 У.ою

    0 2 Отговор
    Бо.ли ма Ф.А.Р.А.НЕ РАЗХОДИТЕ СА ВАЖНИ А ПРИХОДИТЕ!Карам си ПОРША!
  • 195 газаджията

    8 2 Отговор

    До коментар #191 от "Македонеца":

    Веднага ти отговарям къде се кара много на газ: Германия, Холандия, Франция и Италия. За Испания не съм го видял, но са ми казвали приятели живеещи там, че и там доста хора са на газ. Даже Сеат имат фабрични модели на газ и много са търсени и продавани. В германия Ауди, ФВ и Шкода продават модели на газ, но най-много вървят Дачиите на газ. За тях се чака по половин година. В Италия Фиат предлагат модели на газ, но там има и много фирми, които преобразуват бензиновите коли на газ и се кара масово. Във Франция Решно предлагат коли на газ. Мисля, че и Пежо, но нямам данни в момента дали имат модели не ми се търси. Много коли там са на газ. Рено масово ги продават особено след рестрикциите на нафтовите печки и ограниченията им в големите градове и Париж най-вече. А Холандия е държавата с най-много коли на газ в Европа, а може и в света. Масово колите са на газ. Разберете хора, че на запад никой не го бърка кой с какво гориво кара. Лично съм виждал коли за над 100 000 евро преобразувани на газ. Хамърите са на газ сигурно 100%. Газта е екологично гориво и на запад се плащат по-ниски данъци, защото замърсяват много по-малко. Хората са го измислили и не си избиват комплексите, като се правят на баровци да плащат 2 пъти повече, като могат да платят 2 пъти по-малко. Само комплексаря у нас с нафтовата печка нов внос каращ с краден дизел или контрабанден се прави на велик, а всъщност е абсолютен селтак.
  • 196 Мрънкал

    2 6 Отговор
    Докато мислите как да икономисвате за сметка на сигурност,вместо да разсъждавате как да печелите повече,винаги ще си карате старите таралясници и непрекъснато ще "асемблирате" нещо по автомобила.Тези,които правят някаква крива математика,не могат да проумеят че кеф и сигурност цена нямат, Освен всичко друго започват и ограничения не само за влизане в подземни паркинги на молове ами и за влизане в големите градове,така че скоро само ще си правите селфита с газовите си уредби и ще се оплаквате колко ви прецакват с данъците. Западняците затова са богати защото не мислят как да спестяват като прецакат системата. Само ние си мислим че можем да я прецакаме.

    Коментиран от #204

  • 197 Танкист

    2 1 Отговор

    До коментар #92 от "И така да де":

    И аз днеска си купих гуми за 500лв ама си джиткам бензин!!
  • 198 Танкист

    0 1 Отговор

    До коментар #155 от "ПЕТКО":

    И аз днеска си купих гуми за 500лв ама си джиткам бензин!!
  • 199 VTS

    2 2 Отговор
    Имам ситроен Ксара на газ и чисто ново Renault Capture 1.6 plug in hybrid. За семейна кола Реното е много по-добро. Има всички екстри за модел + това, че е чисто ново. Разход при нашето каране е 5/100 бензин плюс 30-тина лева ток на месец. (Най-грубо). Едната кола е 2001-ва, а другата 2021. Когато пътувам сам винаги предпочитам VTS-a. С него разход ми е 8-9лв на 100 км. Карам го без изобщо да го пазя. Много здрав. Отклоних се от темата. С две думи,аз съм за малко по-стара кола на газ. Нов хибрид става, но не знам как ще е след гаранцията. Или поне, ако е хибрид....да може когато е празна батерия да дава избор да се кара само на бензин, защото докато зарежда батерша в движение разход на бензин скача тройно и много се товари. Плюс обаче е, когато от режим D се мине на B и почти не се налага използването на спирачка при спускане и спиране. В режим B рекуперация е на макс.
    Извод само бензин/газ. Огромна е разликата в цената която ще платите за прилична бензинова кола, на която ще се монтира газова и цената на съвременен електрически автомобил.
  • 200 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 201 Моя милост

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Боко":

    Много си изостанал във времето. Миришеше едно време във старите дрошки с тъпите АГУ. Технологиите и стандартите с промениха. Още ли живееш в 90 годинини.
  • 202 Жжг

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Варненец":

    Джондиарите по нивите, минавали масово вече на газ!
  • 203 Бай Иван

    1 1 Отговор
    Карам си чесън и ми дреме на шмайзера.
    За 8г съм спестил над 12 000лв.
  • 204 Saso

    1 1 Отговор

    До коментар #196 от "Мрънкал":

    Като возиш дини на село, вземи си магарешка каруца да имаш повече място 😃
  • 205 Марто

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "прррц":

    Не е точно така
  • 206 ???

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "5.0 на газ":

    Според изчисленията на колегата от газ(и цената на бензина и газта) се печели по 11 лв./100км. Не съм съвсем съгласен с това понеже той е дал пример с скорост 150 км./ч и разход 13-15л./100 което си е прекалено но да речем че този разход е вярен за смесено каране. Освен това до колкото си спомням при последното ми зареждане цените май бяха 2.38 лв. за бензин и 1.38 за газ което малко променя нещата в полза за бензина спрямо неговото изчисление. Бих закръглил печалбата от газ на 10лв./100км. Това прави 10000лв. печалба за 100000 км. каране. Но тук тррябва да извадим допълнителните разходи за газовата уретба 2000лв. ако е по свястна (БРЦ например). Ускъпяването на тех. преглед 30 лв.х10глодини=300лв. Изгорели гърнета минимум 2 смени по 500 лв. = 1000лв. Да сложим още 200 лв./10 години за допълнителни консумативи (филтър за микочастици на газовата; филтър за въздуха се смедня на 5000км а не на 10000км). И се оказва че от 10000 лв. печалба трябва да се извадят 3500лв. Така печалбата е 6500лв./10години. НО ТОВА Е АКО НАМАТЕ НИКАКВИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ С УРЕТБАТА. Аз също карам на газ и то с безпроблемни уретби (2 коли; 25г.) и все пак съм имал няколко посещения в сервиза. АМИ СМЯНАТА НА ДОКУМЕНТИТЕ ЗА ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА УРЕТБАТА !!!. Е в крайна сметка има печалба от газта спрямо бензина около 5000лв/10години=>100000км. но не е кой знае какво. Чудя се дизела дали не излиза по-евтино? Ама там пък DPF, Демпферебн съединител, помпа, дюзи та не е ясно газ или дизе
  • 207 Антон

    0 4 Отговор
    Още ли има избушляци , които слагат агу ?

    Коментиран от #208

  • 208 Димитър

    2 0 Отговор

    До коментар #207 от "Антон":

    Има,що?
  • 209 Този коментар е премахнат от модератор.