Докато голяма част от автомобилните производители вече си поставиха срокове за преминаване единствено към автомобили на ток, то от BMW не бързат с това решение и разкриха защо. В интервю пред Dezeen, шефът на отдела за стратегии за устойчивост и мобилност – Томас Бекер сподели какво спира германците от това да преминат изцяло на ток през 2040 година.
По време на разговора, той поясни, че от BMW не смятат да спират с производството на бензинови и дизелови коли, докато не са сигурни, че „по-бедните страни са свършили своята работа.“ Той даде за пример страни като Норвегия и Нидерландия, където има около 7 до 9 зарядни станции на 1000 превозни средства, докато в Италия например има само 0.4 станции на 1000 коли.
Бекер допълни, че това се случва поради липса на „политическо лидерство“ от местните и национални правителства. „ Тези хора чакат докато някой изсипе пари върху тях, за да си свършат работата. Те няма да го направят.“
Все пак от BMW очакват всеки втори автомобил, който продават през 2030 година да бъде изцяло електрически. Освен това Rolls-Royce и Mini също ще преминат на ток през 2030 година. "Баварците" предпочитат да преминат на ток, едва когато необходимата инфраструктурата за такива автомобили е подходяща. В противен случай клиентите ще са принудени да купуват употребявани автомобили с конвенционални двигатели, които от своя страна ще замърсяват още повече в сравнение с по-новите такива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 OMEGA
11:53 16.11.2021
2 Хахаха..
11:56 16.11.2021
3 Грешка
11:59 16.11.2021
4 незнайко
Коментиран от #5, #15
12:14 16.11.2021
5 Турбодизел
До коментар #4 от "незнайко":
Защото бате некадърни мениджъри, които вече са им изтекли мандатите и въртят някъде синджирче са подписали едни милиардни инвестиции в тая глупост и всичко си върви по план. Тия след тях също бутат плана, защото пък има една еврейска клика, дето се наричат акционери. Те бутат топчетата на сметалата и се обаждат по едни големи телефони и викат "какво става бе, къде е парата?" Тия съответно продължават да бутат камъка и върви едно надлъгване, не ти е работа да знаеш. Никой ги не ще тия електрички, обаче тия бичат ли бичат и колите висят по плацове при дилърите. Няма такава разсипия и простотия.Коментиран от #7
13:10 16.11.2021
6 Ехааа
Коментиран от #8
13:54 16.11.2021
7 Така е! Никой не ги ще!
До коментар #5 от "Турбодизел":
Затова за турбодизелите на Тесла са разпродадени до 2023 година, а електрическите им модели никой не ги ще, нали? Ех ама как убедено ги разказвате тези небивалици, та чак имам чувството, че си вярвате. Тъкмо вчера четох, че за модел S и модел Х най-ранната дата е за получаване през 2023 година, а за модел 3 и модел У записванията са за декември месец 2022. Сигурно според тебе дотогава ще ги държат на плаца и чак тогава ще ги дадат на клиентите?Коментиран от #13
13:56 16.11.2021
8 Тъкмо това щях да напиша
До коментар #6 от "Ехааа":
Бедните държави верно карат BMW-та, ама трета употреба и не виждам BMW какво ще спечели от това?13:58 16.11.2021
9 Нямало зарядни станции
14:00 16.11.2021
10 Едмонд Дантес
Коментиран от #16
14:07 16.11.2021
11 Илън Мъск
14:58 16.11.2021
12 Оправдание
15:12 16.11.2021
13 Турбодизел
До коментар #7 от "Така е! Никой не ги ще!":
Тоя пък мошеник-наркоман, където е на дотации от американската държава къде го давате за пример? Така и аз мога, мерси. Изкупил всички квоти за дефицитния литий за не знам си колко години напред. Че как става тая работа бе? Е така решил той и платил. Накратко: Нито суровините стигат за производството на тия коли, нито токът, който над 80% се произвежда от въглероди, нито инфраструктурата за зареждането им. Я да видим като се приберат днес вечерта 20-те коли дето са пред блока и теоретично се включат да се зареждат с по няколко киловата мощност какво ще каже трафопостът по въпроса? Не ме разбирайте погрешно. И аз искам да карам тиха, бърза и евтина за чуване кола, но нищо още не е готово като хората за тази цел.Коментиран от #14, #20
17:38 16.11.2021
14 Колко километра минаваш на ден?
До коментар #13 от "Турбодизел":
А къпете ли се? Имате ли бойлер? Бойлера на нощ ти харчи точно толкова колкото и един електромобил. Колко пъти да ви се обяснява, че ако в България има 3 милиона автомобила, консумацията ще се вдигне само с десетина процента. Милион електромобила се нуждаят от 2,4 гигаватчаса годишно. До миналия месец бяхме изнесли 7,6 гигавата. Тоест произвеждаме достатъчно излишна енергия за 4 милиона електромобила , но все още нямаме и 4 хиляди. Как го виждаш този недостиг на ток?09:45 17.11.2021
15 TSLA®
До коментар #4 от "незнайко":
Виж с името ти съм съгласен. То сам си го казваш. ТЕЦ на природен газ срещу 1 млн. бракувани гърнета само в софийското поле. Кола на ток от ТЕЦ: 80-100 г/км. Петролна кола с реално КПД под 30% ПЛЮС разход на ток и отделени емисии по добив (кладенци с помпи на ток тип богомолка и платформи в океана), транспорт (танкери, влакове-цистерни, петролопроводи с помпени станции), разливи, рафиниране, дистрибуция (камиони-цистерни) и т.н. на петрола - излизат ОБЩО 300-500 г/км. Като те бият с 5 на 1, мачът е свирен ;)15:04 17.11.2021
16 SPARK
До коментар #10 от "Едмонд Дантес":
Гледам ги такива - закачил на бавната AC зарядка и спи в колата. А до нея точно съседния кабел е бързата DC зарядка, стои свободна. Хахах!Коментиран от #17
15:07 17.11.2021
17 ТRIF
До коментар #16 от "SPARK":
Бързата зарядка е само когато наистина ти се налага да я ползваш.По възможност е добре да се избягва.
Ти спящи в автомобили само в електричките ли виждаш?
23:19 18.11.2021
18 ТRIF
Хи Хиии. Голям смях!
23:26 18.11.2021
19 Почти
15:15 19.11.2021
20 инж Химик
До коментар #13 от "Турбодизел":
Колега, никой не говори за България. У нас нищо не е готово и няма да бъде в близкитте 30 год. Немеца го е казал - готови са най- богатите държави. Нали знаеш - на богатия вигани му излиза по - евтино. В Амстердам на летището има стотици таксита- всичките са черни Тесла мидел S .07:24 20.11.2021