Last news in Fakti

22 Май, 2013 11:04 24 443 20

Тест на новото Renault Captur

  • renault-
  • captur-
  • тест
Тест на новото Renault Captur - 1

Французите от Renault отдавна се опитват да пуснат конкурентоспособен кросоувър на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Сега от Режията решиха да сменят тактиката и лансираха интересен автомобил, който на "първо четене" има пълни шансове за успех. Иновацията от Renault носи името Captur и на практика представлява нещо средно между кросоувър, компактен миниван и функционален хечбек. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил и - както вече стана дума - първоначалните впечатления са доста добри.

Екстериор

Обликът на Captur води началото си от една концепция, показана на автомобилния салон в Женева преди две години. Още тогава прототипът плени публиката с футуристичен външен вид, който за радост на феновете на Renault се запазва и серийната версия Renault Captur. Впечатляващият външен вид не е изненада за специалистите, защото той е разработен от един от корифеите в дизайна Лорънс ван ден Акер, когото французите успяха да привлекат след напускането му от Mazda. И така екстравагантният прототип се превърна в стилно компактно возило, което е взело високия клиренс от кросоувърите, функционалността от минивановете и практичността на стандартен хечбек, при това без всички тези особености да повлияят отрицателно на екстериорния облик. Captur е базиран на новото Clio, притежава фирмените черти на марката, но в същото време се отличава със свой собствен облик.

Интериор

Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон. Интерес в купето представляват подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно за комфортно пътуване, а това за задните пътници зависи от желания обем на багажника. Още нещо любопитно представлява сменяемата тапицерия на седалките (Zip Collection). Тя се сваля за минута, благодарение на скрити ципове - решение, което освен практично е и стилно, защото окраските в салона могат да се сменят според настроението. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Информативността им е отлична. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост. Последната новост, на която ще обърнем внимание, е просторната жабка (Easy Life) пред пасажера отпред. Тя представлява дълбоко чекмедже, в което може да се побере дори лаптоп. Това функционално решение е постигнато за сметка на изместено напред ветроупорно стъкло, което е в основата и на визуалния простор в салона.

Двигател и ходови характеристики

Още в стандартните нива на комплектация оборудването е доста високо. Базовият Captur разполага с миниатюрен трицилиндров мотор с обем 0.9 литра и мощност 90 к.с. Този двигател предлага прилична динамика и отлична икономичност. По-удачен според нас обаче е доказаният дизелов К9К двигател, разполагащ с обем 1.5 литра и мощност 90 к.с. Благодарение на по-висок въртящ момент този агрегат се справя отлично със сравнително лекото купе, като отново впечатлява с икономичност. По каталог средният разход на гориво е 4.6 литра на 100 километра, а след направения от нас тест борд компютърът на колата показваше разход 5.1. Като цяло Renault Captur се държи като истински хечбек - стабилен, маневрен и с предсказуем волан. Минус се явява по-големият крен в завоите, който е следствие от по-високия център на тежестта. За сметка на това клиренсът е 20 см - цифра, с която не могат да се похвалят дори и истинските кросоувъри. Другото, което ни направи впечатление, е, че задните спирачки са барабанни, но това явно е направено с цел постигане на атрактивна крайна цена.

Цена

Според различните модификации и версии на модела парите, необходими за Renault Captur, варират от 26 000 до 35 500 лв с ДДС. В този диапазон получавате компактен автомобил, който е изключително функционален и практичен както за града, така и за по-дълги пътувания. Ето и цялата ценова листа на модела.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    4 2 Отговор
    Хубав материал. Много добре изглежда автомобилчето. Практично икономично и красиво.
  • 2 Руснака Руския

    1 2 Отговор
    минутки за реклама

    Коментиран от #3

  • 3 Славчо Димитров

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Руснака Руския":

    Този пък. Нещата са точна такива, каквито ги пише. Колата не е никак лоша. е пише, че материалите са по-евтини и спирачките са барабанни отзад ама това е нормално за коли от по-ниските сегменти.

    Коментиран от #4, #15

  • 4 Руснака Руския

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Славчо Димитров":

    имах предвид, че като сложат и прайслиста под статия, става твърде очевидно, че статията е платена. за колата нищо не съм казал

    Коментиран от #5

  • 5 Славчо Димитров

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Руснака Руския":

    Не съм съгласен. Това е още информация. Нали трябва човек да се ориентира колко струва това чудо. Ако е евтина може и да си помислиш че е реклама, но ако е скъпа си е направо антиреклама. В западните издания дори правят отделен материал само с цените на модела.
  • 6 Furinax xx

    1 0 Отговор
    Всичко е много хубаво е, но за да си позволи нов автомобил едно семейство трябва да има доход от поне 3000-4000 лева на месец.... А колко семейтва имат такъв доход?!?
  • 7 /////AMG 7.3

    5 8 Отговор
    za teq pari po dobre si zemete edin touareg mnogo po dobyr e kato komfort kato mashina i vyob6te vsi4ko mani teq frenski bokluci

    Коментиран от #8

  • 8 skier

    2 6 Отговор

    До коментар #7 от "/////AMG 7.3":

    къде е туарег, къде е каптюр. Ти за сегментация при автомобилите не си ли чувал. Това е все едно да сравняваш рено туинго с опел зафира. Тук става дума за нови коли и ако сравняваш Каптюр можеш да го сравниш с буклука опел мока или пък с недуразумението Нисан Джук. И в двата случая Реното е по-добро.

    Коментиран от #9, #10, #16

  • 9 hienata

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "skier":

    Само не разбрах с какво Коптора е по-добър от Нисан и Опел. Сигурно вече си го карал и сигурно преди това си карал Мока и Джук.
  • 10 skier

    1 6 Отговор

    До коментар #8 от "skier":

    ще се изненадаш, но е точно така - пробвал съм ги и трите
  • 11 Тунингтм Тунингтм

    5 2 Отговор
    hahhaa 90 konq tva s moskvi4a 6e go dyrpam be

    Коментиран от #12

  • 12 ivaylo mihaylov

    1 6 Отговор

    До коментар #11 от "Тунингтм Тунингтм":

    Какво му е смешното. Колата ускорява за 13 сек. до 100, не е спортна,а нормална кола. Плюс това остава под границата от 100 к.с. което по нашето законодателство е по-добре. Според мен е добра кола, при възможност ще я тествам. За 25-26 х.лв си идва със всички необходими екстри.
  • 13 мария спасова

    5 4 Отговор
    Рено никога не са ми били любима марка ,но след тази изцепка повече няма да ги погледна.Не вярвам да има на света нещо по грозно от тази джипка ли е що ли и аз не знам.

    Коментиран от #14

  • 14 Стефан Никодимов

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "мария спасова":

    Мименце, на света по-грозни неща бол, даже рендето си вади визия, за разлика от Калеоса. Предполагам не си виждала Ниссан Джук? Или Фиат 500L, Фиат Мултипла и т.н.
  • 15 никой

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Славчо Димитров":

    кое е нормално за 30 бона нормалното не го видях?
  • 16 никой

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "skier":

    на какви наркотици си за да си такъв оптимист. на цената на тоя боклук по горе избора е огромен. дори дъстър го бие по продажби това нещо.. да не говорим, че дори рено продават новия меган който не само има повече място вътре но е и по-добър от тази помия. тая кола трябва да и лепнат стикер "повдигнато клио - пазарски трик" на предното стъкло
  • 17 помия

    2 1 Отговор
    то самото то незнае кво е - джип ли е малка кола и е... кво е
  • 18 Niko

    2 2 Отговор
    Na vsichki koito karat koli za po 2 hilqdi leva I samo namirat kysyri. Kachete se v tazi kola I togava govorete. Ama nqma pari izvinqvaite
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 МИ НЕ

    2 0 Отговор
    МИИИИ НЕ.