14 Юни, 2013 11:27 20 860 23

"Грозното пате" се завръща

  • citroen-
  • 2cv-
  • ds2

На салона в Париж догодина ще бъде представен наследник на легендарния Citroen 2CV, съобщава френският портал Auto Titre. Автомобилчето ще напомня на прототипа Revolte, показан на франкфуртското изложение през 2009-а.

За разлика от аскетичния си предшественик новият DS2, както вероятно ще бъде кръстен моделът, ще привлича със стил и лукс. Освен хечбека на по-късен етап ще се появи и версия с мек таван в стила на оригинала.

В техническо отношение DS2 ще бъде унифициран с Peugeot 208. Моделът ще се оборудва с трицилиндрови бензинови двигатели с мощност до 90 к.с. и четирицилиндрови дизели, развиващи до 115 коня. Върховата модификация ще бъде снабдена с бензинов турбомотор със 155 к.с.

Основни конкуренти на Citroen DS2 ще бъдат "неокласики" като FIAT 500 и Mini Cooper. За конкретни цени е рано да се говори, но според слуховете възродената легенда ще струва около 15 000 евро.

Citroen 2CV се произвежда от 1949 до 1990 г. и става известен с прякора "Грозното пате". Има двуцилиндров двигател с мощност 9 к.с. и предно предаване. Благодарение на достъпната си цена, простото обслужване и евтината поддръжка моделът става истински хит във Франция и изиграва ролята на тамошния народен автомобил.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Milen Nikolov

    7 1 Отговор
    Красива е!
  • 2 Симеон Тасев

    2 1 Отговор
    се превръща в още по-грозен боклук

    Коментиран от #12

  • 3 Shmeker

    1 4 Отговор
    Някак си не ми напомня особено на стария класик
  • 4 galaxy

    1 5 Отговор
    Много е симпатична и с 155к.с. ще е голяма оса.
  • 5 bmw heitar

    1 6 Отговор
    Много се радвах точно на такива ентусиасти като теб да ги разминавам на пътя със стария citroen,и после гледате на другата страна тъпичко.Не разбирам що за мислене имате всички бемвисти само обиди и т.н незаслужено айде поздрави от мен :)

    Коментиран от #6

  • 6 Shmeker

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "bmw heitar":

    Комплексарят в случая си ти. Щом ти прави кеф да "унижаваш" БМВистите, значи нещо не ти е наред. А това дали изобщо са те отразили както фактор за състезаване или просто са си пуснали колата по инарция или на автопилот - тва няма как да знаеш...
  • 8 мария спасова

    0 1 Отговор
    В последно време започна да става модерно колите да ги правят грозни Ако и на този грозил кажете ,че е красив някой има сериозни проблеми с естетичните си критерии.

    Коментиран от #13

  • 9 валко

    1 4 Отговор
    Ехо, грозните ги оставете на мен.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Dian Dimov

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Симеон Тасев":

    на всяка манжа мерудия си ти Симеоне,как няма статия под която да не си надраскаш тъпотиите или да не си плъоснеш емотиконите бе.....и да знаеш че с тъпотиите си определено правиш кофти реклама на марката която си сложил за аватар.
  • 13 Milen Nikolov

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "мария спасова":

    Ако се загледаш в самата кола а не в марката, ще видиш, че е доста красива и различна от другите, като например консервативният дизайн на БМВ или бенз или ауди.
  • 14 Симеон Тасев

    1 1 Отговор
    ПОДОБРЕ НЕСЕ ИЗЛАГАЙ ДА ГОВОРИШ ЗА БЕНЗ ТОВА Е ДРУГО А ЗА БМВ ДАНЕ ГОВОРИМ МОЖЕТЕ ДА ПЛЕТЕ МНОГО АМА ВИЕ ЯД ЧЕ НЯМАТЕ ПО-ЕДНО ТАКОВА КАРАЙТЕ СИ ТДИ КИТЕ И СЕ КЕФЕТЕ АКО ИМА НА КАКВО
  • 15 gost

    1 3 Отговор
    Сама по себе си е красива, но не е добра реплика на оригинала. Мисля, че не е уловен духът на 2CV. Фиат 500, Мини и Ню Бийтъл, са много по-сполучливи в това отношение. Като техника не ги коментирам, само за дизайна.
  • 16 мария спасова

    0 1 Отговор
    И сто минуса да ми дадете по красива няма да стане.Това не е кола а една смешна кошница.

    Коментиран от #20, #21

  • 17 Крум Янкулов

    0 1 Отговор
    Ако ги няма двата стърчащи фара над калниците това няма да има нищо общо с модела.
  • 18 lololo

    2 1 Отговор
    vse pak v koi vek jiveem mi ai dai vsi4kite koli dagi praim karuci kat ednovreme6nite vij zadnicata 4e ima ob6to s 2cv za prednicata spor nqma ne moga da kaja 4e ima ne6to ob6to no vse pak trqbva da hva6ta okoto ti kvo iska6 da slojat dva malki kragli fara sas stoiki li
  • 19 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 20 toti toti

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "мария спасова":

    како Маро никой не те пита красива ли е, или не....Който си е фен на Citroen ,що да не му хареса.......Напиши твойта талига каква е и кой набор е....
  • 21 toti toti

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "мария спасова":

    како Маро никой не те пита красива ли е, или не....Който си е фен на Citroen ,що да не му хареса.......Напиши твойта талига каква е и кой набор е....
  • 22 Симеон Тасев

    0 1 Отговор

    Коментиран от #24

  • 23 АНГЕЛ ПОПОВ

    1 0 Отговор
    той Симеончо си мечтае да кара колата от аватара си да но му се збъдне мечтата.
  • 24 Радослав Кръстев

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Симеон Тасев":

    абе монка ти братче каквото няма бъбреци отпред и веднага осъзнаи се малко