Last news in Fakti

21 Юли, 2013 10:14 21 899 9

Тест на BMW 640d GC xDrive

  • bmw-
  • 640d-
  • gran coupe-
  • xdrive
Тест на BMW 640d GC xDrive - 1
Преди почти две години баварската компания разпространи първите официални снимки и информация за своето ново купе с четири врати на базата на шеста серия и това веднага взриви автомобилната общественост. Миналата година в Женева беше и официалната премиера на модела, но на версията със задно предаване. По традиция, хората от BMW изчакаха известно време, за да покажат и вариантите със задвижване на четирите колела. Сега BMW 6er Gran Coupe xDrive е вече на родна земя, а екипът ни не пропусна шанса да направи обстоен тест драйв на този интересен модел. Изпробвахме мощната дизелова модификация 640d GC xDrive, както на писта, така и в "цивилната" пътна мрежа, като първоначалните ни впечатления са основно положителни. Последното не се отнася единствено за цената, но автомобил от подобен премиум клас, няма как да е евтин.
 
Екстериор

За визията вече сме говорили доста и сега няма да се спираме подробно на нея. Единствената екстериорна разлика от вариантите със задно задвижване се открива в емблемата xDrive, позиционирана в задната лява част на автомобила. Иначе, първото купе с четири врати в историята на BMW впечатлява с факта, че с перфектни линии баварците са успели да подчертаят принадлежността на автомобила към този иновационен сегмент. Останалите елементи явно обозначават автомобила към марката, като в същото време наблягат на спортния му характер. Последното не пречи на псевдо седана да изглежда луксозен.
 
Интериор

Ако с една дума трябва да се опише салона, то тя ще е шикозен. Светлата кожа на седалките контрастира перфектно с тъмното кожено арматурно табло и с алуминиевите вложки в купето. Иначе уредите са стандартни за марката - на пръв поглед аналогови, но с множество интегрирани дисплеи. Въпреки многото данни не отвличат вниманието на водача от пътната обстановка. За последното главна роля играе т.нар. Head-up дисплей, който проектира цялата основна информация, включително и тази от навигационната система пред погледа на водача. Седалките са големи, с ясно изразена странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пасажерите също е предостатъчно. Отзад местата са две, като в зоната за краката са изцяло разделени едно от друго. Като цяло салонът е спортно ориентиран, като от това в никакъв случай не страдат функционалността и най-вече комфорта.
 
Двигател и ходови характеристики

Моторът на 640d Gran Coupe е добре познатият ни трилитров турбодизел с мощност 313 к.с. и максимален въртящ момент 630 Нм. Заедно с осемстепенната автоматична трансмисия на ZF и уникалната 4х4 система предлага доста незабравими моменти. В зависимост от режимите комфортен или спортен, автомобилът може да се управлява по коренно различни начини. Той притежава агресия и много мощ, но в същото време може да е с мека возия и да харчи доста по-малко. За последното е предвиден еко режим. Новото в модела - xDrive системата го прави още по-стабилен, като различните метеорологични условия почти не се отразяват на управлението. Колата е още по-стабилна, а ниският център на тежестта я прави уникална за управление в завои. Това се усеща най-ясно на планински път с много завои. Минус за нашата пътна мрежа се явява малкият клиренс. xDrive системата на BMW 640d GC xDrive има способността да подобрява сцеплението, а също и да предотвратява опасността от свръхзавиване или недозавиване още при първите признаци за появата им. Това става чрез електронно контролирано променливо разпределение на мощността между предния и задния мост, което от своя страна води до по-рядка намеса от страна на системата динамичен контрол на стабилността (DSC). Всичката тази електроника се отразява на влизането в завои с висока скорост и запазването на желаната траектория. Още нещо любопитно за системата xDrive е, че тя е съобразена конкретно със спецификата на автомобилите със задно задвижване, т.е., в зависимост от ситуацията, към предния мост се насочва по-малко мощност. Така при желание може да се получи контролиран дрифт в автомобил със система 4х4.
 
Цена

Както споменахме цената на 640d GC xDrive не е никак ниска. Разликата между версиите със задно предаване и със система 4х4 при аналогични двигатели и оборудване е 6 700 лева. Като се има предвид крайната сума не са чак толкова много, а според нас xDrive системата придава на спортното купе с четири врати още по-голяма сигурност. Така можете да пътувате във всеки един от сезоните, без да се притеснявате от нищо. Ето и пълната ценова листа на модела 6er Gran Coupe.

 


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    8 4 Отговор
    Уникален автомобил, много по-красив от CLS на Mercedes.

    Коментиран от #8

  • 2 Dr. Dick

    7 2 Отговор
    И CLS-а не е никак лош, ама това наистина е доста впечатляващо.
    Сега чакаме хейтърчетата-професори да се изкажат колко по-хубава е Хонда Акорд или колко повече ще издържи двигателя на Тойота Айго и тнт...

    Коментиран от #9

  • 3 Ivan Angelov

    3 1 Отговор
    Това е най красивия,секси и спорт клас автомобил на маркета..няколко пъти съм го виждал в близост и просто спирам да мисля за друго...БМВ е номер едно Автомобилен Производител!!!
  • 4 триста итридесети

    3 1 Отговор
    отивам да пусна тото
  • 5 Христо Шуманов

    2 2 Отговор
    Нали се сещате, че стартовата цена на CLS-a е 100к лева, това почва от 160 к лева и е в доста по-горен клас..... :) ама кой да си направи труда... колкото до мерцедесите и бмвтата мога да ви кажа, като ходих в интер експо център.... бях пристрастен към Мерцедес, но като се качих в лексусите и дори с тъга признавам, че слагат и бмв и мерцедес в малкия си джоб.

    Коментиран от #7

  • 6 pingputter

    3 1 Отговор
    Преди 2-3 месеца бях в Рим за няколко дни и успях да го зърна наживо. Страхотно е. Уникално завършена форма, като излято е просто откъдето и да го погледнеш.
  • 7 iiiiiii!!!!!!!!

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Христо Шуманов":

    Искаш да кажеш , че това е по-горен клас от ЦЛС? добреее
  • 8 Йордан Славов

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Славчо Димитров":

    Абе въпрос на вкус е, лично за мен CLS-а е по-красив! Само, че конкурент на това BMW се води SL-а, а и там нещата са брутални.
    За това хората с пари, си вземат и двата
  • 9 Енцо Енцо

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Dr. Dick":

    Не трябва да си хейтър за да знаеш, че тойота или която и да е японска кола е по- надеждна от немските, като цяло. Всеки може да се убеди, като прегледа ежегодните статистики.
    А това бмв е жестоко, харесвам марката, само предницата и интериора са малко нехармонични и остарели!!!