Last news in Fakti

24 Февруари, 2001 00:00 918 0

Need for speed

  • tuscan-
  • tvr tuscan speed six

Когато на пътя те изпревари кола, съчетаваща в себе си излъчването на свръхзвуков изтребител и въображаем модел от компютърна игра, човек започва да се пита, наистина ли съществуват такива автомобили. Бъде ли видян спортният TVR Tuscan Speed Six обаче, отпадат всякакви съмнения. Английските конструктори от завода в Блекпул отдавна са превърнали в реалност онова, което мнозина са свикнали да виждат само във виртуалното пространство като идеи за автомобили на бъдещето.

В континенталната част на Европа обаче TVR не е много познат и дори е абсолютна рядкост, защото произведените в Англия модели засега са само с дясно разположен волан. Това създава значителни проблеми за водачите на спортното возило в останалите европейски дър­жави. Но и тук производителите отвъд Ламанша са готови да зарадват своите почитатели. Първите модели, адаптирани за условията на каране в останалите страни на континента ще се появат до началото на лятото. Дотогава тези, които желаят да притежават култовия автомобил могат да заявят покупката му, както и да направят избор относно цвят и желаното оборудване. Последното уточнение не бива да учудва никого, защото макар и да е най-големият независим производител на спортни автомобили в Англия, фирмата произвежда не повече от 2000 автомобила годишно. Съществуват четири моделни групи - Cerbera, Chimaera, Griffith и Tuscan. Дизайнът на всяка една от тях се различва коренно от този на останалите, но не и основният принцип при изработването им: всеки TVR е безкомпромисен спортен автомобил с каросерия, монтирана на тръбно шаси, двигател, намиращ се в предната част на колата, задно предаване и... минимално оборудване за сигурност на пътя. За TVR са непознати понятия като въздушни възглавници, ABS или ESP, но за сметка на то­ва винаги е гарантирано неповторимо спортно усещане. Освен всичко друго английското возило е типичен пример за това, как на Острова се справят с кражбата на скъпите автомобили. Който не вярвя, да се опита да влезе без покана. Ако все пак успее, му предстои да се справи с множеството изненади, като например “произволното” поведение на мигачи и чистачки. Безусловната капитулация на крадеца настъпва обаче при опита да се излезе навън... Вратите бло­кират и апашът е принуден да очаква помощ отвън. Повечето от тези фунции се задават от необозначени или почти скрити бутони. Истинска атракция е електричесият механизъм за отваряне на вратата, който е скрит... под долната част на външното огледало.

С оглед на обективната истина трябва да се отбележи, че подобни “специалитети” са любимо занимание на фирмения шеф Питър Уилър, който ръководи тима на TVR от 1982 година, успя да извади компанията с 50-годишна традиция от най-дълбоката криза и да я изведе до върха. Благодарение на усилията му при моделите Cerbera и при новия Tuscan Speed Six вече не се разчита на доставяния от Rover 8-цилиндров двигател, а на собствена разработка на завода в Ковънтри.

Както показва и името Speed Six, в новата версия на Tuscan е скрит двигател с шест цилиндъра, който е в пълна хармония с привлекателната външност на английското возило. Работният обем от 3996 куб.см. и мощност от 360 к.с. наистина са гаранция за спортно поведение на пътя.
Да държиш под контрол по­добен автомобил е постоянно предизвикателство, което освен всичко друго отличава добрия шофьор от самохвалковците зад волана - който управлява подобен автомобил е наясно, че той не поз­волява грешки...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА