Last news in Fakti

6 Август, 2013 12:18 27 509 36

Lada или Dacia - какво да изберем?

  • lada-
  • granta-
  • dacia-
  • sandero-
  • logan
През март тази година шефът на пресцентъра на АвтоВАЗ Александър Шмигов каза в интервю за Автостат, че се планира амбициозна инвазия на пазарите в европейските страни с бюджетния седан Lada Granta. Сега, четири месеца по-късно стартира експорта на Granta за страните от Европейския съюз.
 
До този момент руснаците изнасяха за Казахстан, Украйна, Беларус, Азербайджан, Армения и Молдова. Първата партида вече пътува към Германия, като веднага след немците с нискобюджетната Lada ще се сдобият и представителствата на марката в Чехия. Поетапно ще се захранват и останалите страни от ЕС.
 
Плановете на АвтоВАЗ са след Чехия, доставки да бъдат направени последователно във Франция, Сърбия и България. Продажбите в Германия все още не са стартирали, но по предварителна информация цената на Granta с еконорма Euro 5 ще е 8 000 евро.
 
За сравнение ще кажем, че немците могат да си купят Dacia Sandero за сума от 6 990 евро. У нас цените на новите Sandero и Logan стартират от 12 990 лв с ДДС, докато първото поколение на Lada Kalina се предлага в България за 16 660 лв с ДДС. Така че отговорът на въпроса дали новите коли с марка Lada ще успеят да се наложат в нискобюджетния сегмент, остава доста спорен.

 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 galaxy

    14 12 Отговор
    Аз залагам за Дачията! И е по-хубава и е по-евтина, а мисля и доста по-надеждна.
  • 2 йордан иванов

    9 16 Отговор
    Нито едното нито другото!
  • 3 Дрон

    18 7 Отговор
    АвтоВАЗ имат в пъти по-модерна поточна линия, при Дачия почти всичко се прави на ръка, дори купетата се сглобяват с ръчен пунктшвайц. Отделно Грантата дори и да е бюджетен автомобил, платформата е на Калина, която не е.
    Отделен е въпроса за вносителите, че лада у нас няма никъкъв пазар, нито реклама... разчитат само на държавни поръчки за Нива. Цената на Гранта реално е по-ниска от Дачия, обаче митото я оскъпява.
    Лично бих избрал ладата, но това при положение, че човек може да си позволи да кара нова кола.

    п.с. нядявам се няма да се появят коментари кат раи'раш ли за тия пари се взима гоуф 6 втора ръка ;)

    Коментиран от #8

  • 4 кара Лада

    14 8 Отговор
    Аз да добавя към Дрон че Освен това, за Европа базова лада значи не толкова базова като Дачията, а поне равна на ниво E1. Тогава ценовото сравнение е коренно различно. Друга причина Ладата да е подобра е че цената на частите е доста по ниска от на Дачия, при Дачия цените са като на истинско Рено, само дето колата не е като Рено. Дизайна на интериора при Ладата е много по фукционален, докато при Дачия продължава тенденцията на гадното разположение на копчетата. Също Дачията се оборудва с доста по убити двигатели за Европа(дизела не се брои, няма дизелова Лада)
    В топ нивото Ладата има климатик с регулиране на температурата, има и автоматик, уви при Дачия все още няма такова нещо.
    И не на последно място, цената на поддръжка е значително по ниска, спокойно може да се кара Лада извън гаранция, докато Дачията мине ли и гаранцията по-добре я продай...

    Коментиран от #9

  • 5 Свилен Ангелов

    10 3 Отговор
    Мисля,че фирма Нар би спечелила купувачи,ако Грантата е около 12 000 лв.с ДДС(и ако експортното изпълнение е с АБС и климатик,както обещаваха от Автоваз).Не знам дали Нар ще сключи договор за продажба на този модел.И все пак за нашите доходи(за голяма част от народа)покупката на нов автомобил,па макар и Лада,остава в сферата на мечтите!
  • 6 Rci Studiou

    13 22 Отговор
    все едно да избирам дали да ме отровят или обесят.!ЛАДА! ДАЧИЯ! КАЧЕСТВО ! ВИЕ ДОБРЕ ЛИ СТЕ БЕ?????
  • 7 Ярослав Станчев

    9 12 Отговор
    Абе като гледам как за 6 години служебната дачия стана дроб,малко ме съмнява ладата да е с по-добро качество и да изкара повече.И двете са дараци дето стават не стават за нищо.

    Коментиран от #31

  • 8 Stanislav Lilov

    9 10 Отговор

    До коментар #3 от "Дрон":

    А според теб кое е по-добре ?Аз бих си купил Гоуфа и запрашил към Перник с 200 + :))))
    Едно време Лада 7-ица не изглеждаше толко зле на фона на Аскона , Кадет,Джета и прочие ''старици'' дето се внасяха , ама сега Дачия и Лада по мое скромно мнение са направо самоделки в сравнение дори с най евтините Ситроен , Опел и Рено .......
  • 9 Stanislav Lilov

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "кара Лада":

    Виж Лада автоматик бих тествал , от чисто любопитсво що за животно е това :)
  • 10 Branco

    8 13 Отговор
    Лада или Дачия, все едно г..но и двете са на Рено френски калъфи с други емблеми.
  • 11 Toko

    9 17 Отговор
    "Lada или Dacia - какво да изберем?"- по-добре един стар бензинов мерцедес с компресор например !!!!!
  • 12 D0kT0pA

    9 10 Отговор
    Колеги, всички знаем че е единствения пазар за Лада в България е фирми и таксита. Не знам кой трезвомислещ човек (не говорим за юридически лица;) би си позволил да даде 12к+ за "нов" автомобил с остаряла техника при положение че на вторичния пазар могат да се намерят доста по-прилични предложения които значително превъзхождат и 2-те марки в екстри, безопасност, поведение на пътя и какво ли още не... Ако приемем че поддръжката ще е горе долу идентична, при покупката на 2-ра ръка автомобил е + и за каско, данъци и всичко! Нямам страх от бактерии че да искам аз да съм първия, който си е търкал........ в седалката на колата...
  • 13 Симеон Тасев

    6 10 Отговор
    НИТО ЕДНО ОТ ДВЕТЕ
  • 14 Бай Иван

    5 14 Отговор
    И двете са коли за социално слаби,така,че не ги съдете строго!
  • 15 Assen Serafimov

    7 12 Отговор
    Като гледам ценовия сегмент 13-17 000 лв., аз лично бих си избрал ... Шкода, все пак е под шапката на VW.

    Коментиран от #33

  • 16 иван иванов

    4 8 Отговор
    нито едното
  • 17 борислав димов

    5 8 Отговор
    За 8000 евро или 13000лв могат да се вземат разкошни стари автомобили /бързи или икономични ,но в пъти по луксозни и здрави от показаните по горе,които според мен не струват и 4000лв двата заедно.

    Коментиран от #19

  • 18 Прокопи Ченалов

    6 6 Отговор
    Дачията вози като каруца(изпробвано). За Ладата не знам. Който търси комфорт -не на Дачия!
  • 19 The Bear

    15 2 Отговор

    До коментар #17 от "борислав димов":

    Да - за 8000 Евро или за 13000-16000 лева могат да се вземат наистина "добре изглеждащи" автомобили на старо от БГ-търговец, но те не са нито разкошни, нито на тази цена - първо километражът им е връщан най-малко на половина от истинските километри, а някой път и повече, второ - замазани са както се казва само с тиксо и плюнка докато се продадат да имат вид, а после почват едно по едно да излизат нещата, трето ремонтите и разходите които се правят по една кола втора употреба в първите 2-3 години от стопанисването и вече не са като преди 10 години. Всички коли след 1999-2000 година имат усложнена горивна система и катализатор (ако са бензинови), филтър за твърди частици (ако са дизел), съединител с демпферен маховик, нетрайни компоненти на климатичната система, усложнена електроника и т.н. Това в повечето случаи се разваля скоро и излиза общо взето доста солено - вяко по около 2000 лева (не говорим за оригинални части, а някои по-читави алтернативни). Та в 2-3 годишен план след покупката една 5-6 годишна кола си гълта поне още 6-7000 лева, без да допълваме парите за акумулатор, нови гуми които също стават все по-скъпи заради нарастващите размери на гуми и джанти на по-хубавите модели и за кола на старо от около 8000 евро в най-честия случай се налага да се купи поне един комплект гуми за около 600-700 лева. Отделно са регистрационни и еко такси след покупка, смяна на масла, филтри, ремъци ролки и т.н. Та една покупка на старо си влачи поне още 10000 лева за
  • 20 wulkan

    3 15 Отговор
    И защо ми е автомобил за толкова пари, който докато го изплатя и вече ще започне да дава симптоми за основен ремонт. За много по-малко пари си купувам коли, които карам за по няколко години и после си ги сменям. Накарах се на автомобили от различни марки и двигатели. Който иска да се ожени за колата си да си купи таралясник за такава сума, който след пет години няма да струва и половината си сума. Губещо начинание. Сега в момента съм на С5 на Ситроен. Да ви кажа ли за колко пари? И върви като вятъра. Карайте си ладите и дачиите. Аз ще си покором докато ми е кеф и после следващата е на ред. Може да не е нова, но който иска да заповяда с новата си лада да ги сравним как изглеждат и как се управляват, превключват скорости, скорост, ускорение и по всички показатели, по които той каже. За обем на купето и комфорт няма да говорим, защото са несравними като клас и като коли. Да си купи нова лада и да ми се обади.

    Коментиран от #21

  • 21 кара Лада

    11 4 Отговор

    До коментар #20 от "wulkan":

    Т.е. купувате кола за сума Х и не барате по нея нищо докато не се разпадне тотално, после друга. И винаги не си сигурен дали ще стигнеш от точка А до Б без проблем, не си сигурен дали утре няма да се наложи критичен ремонт за голяма сума на "луксозния" ви автомобил втора ръка за собствена сметка... новите коли все пак имат гаранция. А не мерси, аз направих отдавна своя избор нова кола дори и от бюджетния клас и не съжалявам изобщо. Даже понякога ми е смешно мои познати как се оплакват от "хубавите" си коли лукс втора ръка, дори някой за същите пари като нова Лада... и в повечето случаи те карат коли в режим полуразпаднали се. А моята е винаги готова навсякъде и по всяко време да мине ГТП по всички показатели които има... и да не забравим каталзиатора ми не е изтърбушен.

    Коментиран от #23

  • 22 wulkan

    5 8 Отговор
    До коментар #21 от "кара Лада"
    Не, поддържам си я в чудесна форма. Аз таралястници не трая. Както казах заповядайте да ги разгледаме, да видим коя как вози, как върви и прочие. А съм я купил не на цената на нова бюджетна, а на смешна цена, която и с ремонтите няма да стигне половината цена на Вашата бюджетна, която след определена възраст също започва да генерира само разходи. Отдавна и аз съм си направил сметката. Значи купувам за пет години на изплащане една бюджетна нова за 12 -14 хиляди (и то най-ниското оборудване) и след пет години тя започва да си иска нейното. Не мерси. И след 10 години може вече и да е вън от играта. А аз за 10 години съм сменил 3 автомобила. Бюджетна! Особено пък Лада и Дачия. Да онзи ден си смених накладките за 70лв. с труда. Досега това ми е разхода по колата. Колата е невероятна, за удобството да си седиш в нея като в домашния фотьойл дума да няма. Знам, че колегите с Мерцедес, БМВ, АУДИ са готови да викнат в един глас, "а Ситроен", но аз преди да си купя кола проверявам и чета доста за части, ремонти, отзиви и т.н. Лимузини от премиум тройката, които биха ми дръпнали доста и като цена при евентуален ремонт и като стойност на резервните части, не вземам просто. Затова карам С5-та и нямам един миг, за който да съжалявам, че съм го купил. Ангренажният комплект на 2литровия дизел на Пежо струва 145лв.!!! Гумите около 100лв. Някой да каже нещо. Е като изуча каката може да помисля и за нещо по-така. То ще си покаже. Но евтини бюдж
  • 23 wulkan

    1 7 Отговор

    До коментар #21 от "кара Лада":

    Това за катализатора не го бях прочел. И моят не е изтърбушен. Елате да Ви сложа зад успуха на колата ми. Ако помиришете нещо черпя. Понеже съм дизел, имам и филтър за твърди частици. На бюджетната няма ли да се запуши катализатора и какво му е качеството не се знае. Така че този проблем всеки си го решава сам. Това е моето решение.

    Коментиран от #24

  • 24 кара Лада

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "wulkan":

    Това къде ли съм го чел/слушал вече. Това ми беше и една от мислите, 70лв. накладки с труда, значи от евтинките за C5. Я кажи в АМК колко пари са оригиналните. А писаното явно сега си я купил и още се радваш, айде след 3г. ще си смениш мнението(надявам се да си си купил нов фап, а не да си го избушил дотогава), надявам се да не е драматично в посока плюене на Ситроен... затуй че сме карали стар кош от тая марка.
    И последно дано като си дизел да не е 1.6hdi

    Коментиран от #25

  • 25 wulkan

    2 7 Отговор

    До коментар #24 от "кара Лада":

    Виж сега, карай си ладата! Нещо взе да се заяждаш с мене ли!? Гледам, че и се правиш на специалист. Обемът съм ти го писал, но ти чети до края и виж какво ти говорят хората. А, ще прощаваш, ама каквото и да кажеш не можеш си изби комплекса, че караш руски бюджетник. Това е другата особеност на бюджетника - вечния комплекс.

    Коментиран от #26

  • 26 кара Лада

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "wulkan":

    Оу, за коплекси става въпрос... все си мисля че хората купили си Лада,Дачия, ако искаш Great Wall и подобни са вече оперирани от комплекси... Не е като да не сме карали и ние стари коли нов внос, все пак колите вече не се карат доживот и има избор. А бюджетника като се раздрънка отива на вилици или кой колко даде поне да има за нови гуми на следващия.

    Коментиран от #27

  • 27 wulkan

    1 4 Отговор

    До коментар #26 от "кара Лада":

    И какъв модел лада караш, ако не е тайна. Така като чета и тя не е купена май нова. Хахаха, Сашееее.....айде виж пак статията. Хората пишат за нови. Ти недей еши марките, ще рече човек вчера си купил новичка лада. Май в мечтите си само.
  • 28 Ярослав Станчев

    2 3 Отговор
    Как какво да изберем-Ауди естествено.
  • 29 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    Топ 10 самых популярных моделей в РФ
    Марка/модель Продажи (шт.) за июль / январь-июль 2013
    Lada Granta 14 542 / 98 783
    Hyundai Solaris 9 484 / 66 493
    Kia Rio 7 651 / 51 887
    Renault Duster 7 348 / 48 058
    Volkswagen Polo 7 000 / 41 720
    Lada Kalina 3 789 / 40 870
    Ford Focus 5 749 / 39 913
    Lada Priora 4 882 / 36 767
    Chevrolet Cruze 6 644 / 31 296
    Renault Logan 4 289 / 30 180

    Читать полностью: http://news.drom.ru/24561.html


  • 30 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    http://i.drom.ru/comments/189/188067.jpg
  • 31 Г-н Славков

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ярослав Станчев":

    Такива са и шофьорите моя логан е на 10г и освен масла ремъци накладки не съм правил нищо така че колата зависи от задкормилното устройство
  • 32 Тони

    2 1 Отговор
    От лада по убаво нема.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Red star

    0 0 Отговор
    Дори 15 годишен автомобил от уважаваща себе си и клиентите си марка е като космически кораб, сравнен с тези унижения лада и дачия. Няма нужда от коментар, те са с тридесет години назад е технологично отношение, за качеството на сглобката просто няма какво да се говори, абсолютно унижение за автомобилостроенето, а за "мъжете" зад волана на тези коптори, нямам думи... Дали си дават сметка колко жалки са отстрани, напъчени в "новите" си дачийки :))) Давам 30к за стара кола без да мисля, ако алтернативата е румънска гавра!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.