Last news in Fakti

13 Септември, 2013 13:00 43 238 28

Ако Жигули беше кабриолет

  • fiat-
  • 124-
  • ваз-
  • 2101-
  • carrozzeria touring-
  • с4 touring superleggera

През 1966 г. Carrozzeria Touring подготвя открита версия на FIAT 124 за салона в Торино. Компанията започва да приема предварителни заявки и получава около 1 000 поръчки от дилъри и частни лица. За съжаление миланското каросерийно ателие не издържа на конкуренцията на Pininfarina и ItalDesign и фалира в края на същата година.



Кабриолетът на базата на FIAT 124 така и не стига до серийно производство и остава единствено небесносин демонстрационен уникат. В технически план С4 Touring Superleggera не се различава от седана, който повечето хора от социалистическия лагер познават като ВАЗ-2101.



Двигателят с обем 1.2 литра, долен разпределителен вал и мощност 60 к.с. и конструкцията на окачването не са променяни. Каросерията и салонът обаче търпят доста модификации. Интериорът на изложбения експонат е тапициран с кафява кожа. Предвиден е и твърд снемаем покрив.

Черно-бели снимки от 1966-а:


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    2 20 Отговор

    нищо особено остава си руска кофа
    замок зажиганя
    комунистически боклук

    Коментиран от #23

  • 2 Борис Георгиев

    17 7 Отговор
    Простак, не четеш ли че това е Фиат 124, аман от простаци в тая държава. Колата е супер и е много по здрава сравнение с ВАЗ 2101

    Коментиран от #6, #21, #22

  • 3 dakata1978

    6 1 Отговор
    О о,Монка!Пак си на линия,а?

    Коментиран от #5

  • 4 '''''VIP VAG''''' (kam komentar 1)

    3 1 Отговор
    Bate, ti si golemec !
  • 5 Симеон Тасев

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "dakata1978":

  • 6 Бай Иван

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Борис Георгиев":

    Борисе,не знам колко разбираш от коли ,но Ладата е много по здрава от Фиата.Двигателя и е със съвременен горен разпределителен вал диаметъра на буталата е увеличен за сметка на хода като така се постига по голям междуремонтен пробег.Изобщо Ладовия двигател е със светлинни години напред от архаичния Фиатов.Единствения проблем е че са продължили да го произвеждат без промяна цяла вечност, но за това не са виновни Руските инженери както предполагам се досещаш.

    Коментиран от #7

  • 7 Симеон Тасев

    2 12 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Иван":

    ама ти изобщо чел ли какво си написал ладата не става за нищо бе човек дами хвалиш нещо западно ама лада или нещо там от соцвозилата мани несе излагай слез на земята това си е боклук и си остава дори като е била нова нито комфорт нито возия нито някаква шумоизолация или мощност

    Коментиран от #10

  • 8 r3cNaIL

    8 3 Отговор
    Тасев ти да малчиш лапетия такава
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Бай Иван

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Симеон Тасев":

    Симеоне,аз не я хваля а само казвам,че е по добра от Фиат 124.
  • 11 петър петров

    4 4 Отговор
    и хардтоп има чак тая талига. модерна работа
  • 12 Споок Армин

    9 1 Отговор
    Класика.Кабриолета е супер.Жалко че навремето нямахме възможност да си купим такова......Карах няколко години Жигули 1.2 и колкото и да съм се ядосвал че понякога ми е правила номера все още имам добри чуства към возилото.В тази кола всичко е механика.Двигателя е опростен и ако се поддържа добре няма да има проблеми.
  • 13 Симеон Тасев

    1 9 Отговор
    жигула 1200 с двигател на фиат не нещо особено като се земе на пример че когато е излязла е имало части на които пише фиат
  • 14 Бай Иван

    0 5 Отговор
    Жигулата никога не е била с двигател на Фиат
  • 15 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
    това е хубав кабриолет и е Български
  • 16 Симеон Тасев

    0 5 Отговор
    москвич 408 турист и руснаците са го откраднали
  • 17 Ivan Petkov

    0 6 Отговор
    Ако Жигули беше кабриолет, щеше да е 2 пъти по красива от сегашната, 2 пъти по опасна на пътя и 2 пъти по- податлива на усукване от сега!!!
  • 18 iv62st12koich50

    7 0 Отговор
    Коментар без спомени е като Лада "самоделка". Каква фукня беше на времето ! С москвича си пич, ала жигулето ти вдига реномето! Останаха само екстрите, другото е вече история !
  • 19 PROFESIONALISTA

    1 6 Отговор
    Седалките дори не се сгъват или повдигат, че да се качи човека отзад.А при положение, че купето е подсилено отдолу и е по-тежко, и са оставили същия двигател- значи няма и да върви. Страшно тъп кабриолет, но понеже е единствен сега наистина е голяма ценност.
  • 20 PROFESIONALISTA

    1 6 Отговор
    А покрива в разгънато състояние е набръчкан като на стара баба оная работа.
  • 21 Iaroslav Stanchev

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Борис Георгиев":

    Не знам,колко е по-здрав Фиат 124 от Лада,ама едва ли ги има вече по пътищата,освен някой супер запазен музеен експонат,като този.Жигулки,обаче още се търкалят по родните пътища,натъпкани до горе с картофи,дини,чували и какво ли още не,и един чичко,отпред,със смачкан каскет,за пилот.
  • 22 Iaroslav Stanchev

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Борис Георгиев":

    А иначе Фиат-а изглежда супер.
    Такова нещо нямаше как да стане реалност в соц.лагера.Но както е писал Бай Иван,за това не са виновни инженерите.
  • 23 Takvor Dedeqn

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Симеон Тасев":

    Господин Тасев и до всички останали разбирачи които плюят руските возила и соцлагера искам да ги попитам сега какво шофират,скапани италиански таратайки на които дори маслото не им е сменяно,които са на по 10 20 години и когато им се счупи нещо бягат до моргата ,защото нямат възможност да си купят чисто нова част и зареждат по бензиностанцийте за по 10 лв,но за жалост на българина този начин на живот много му допада. Едно време бащами караше чисто нов москвич и никога не му беше проблем да го зареди с бензин до горе и да отидем на почивка на майната си,а сега с 130лв пенсия дори не може да си плати лекарствата.Така че за мен извода е не каква кола имаш а да ли имаш възможност да я караш.

    Коментиран от #24

  • 24 Симеон Тасев

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Takvor Dedeqn":

    дабе така е но аз лично карам немска кола и под немска нерабирай опел или фолксваген а мерц и бмв такаче несе хаби москвичка може да е бил горе долу ама си е руска кофа а защо сте карали едно време защото бензина вие бил 30 стотинки все пак а всички знаем тоя дъргел москвича колко малко върви и колко харчи много меко казано за едното палене и 10 литра само малко с този нескопосан карборатор айде мани неговори глупости
  • 25 Vasil Petrovi

    3 1 Отговор
    vinagi shte se nameri nqkoi t.panar koito po cql den sedi pred kompa i se chudi koq tema da opliue shtot ima prekaleno mnogo pypki ot puberteta i go e sram da izleze ot tqh i nqma kakvo da pravi i samo l..na qde
  • 26 Николай Николов

    3 1 Отговор
    Мони , правописа ти куца.

    Коментиран от #27

  • 27 Симеон Тасев

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Николай Николов":

  • 28 zidan

    0 0 Отговор
    Ако баба беше с м.де.....дядо щеше да ми бъде !