Отговор на този въпрос ни дава Американският институт по пътна безопасност (IIHS), който направи краш тестове на 11 субкомпактни модела. Въпросното изпитание представлява симулация на удар в неподвижно препятствие с височина 1.5 метра. Автомобилът се засилва до скорост 64 км/ч и се удря в преградата челно, но припокриването между неподвижния предмет и автомобила е 25%. Ударът е в лявата предна част на колата.
За съжаление всички от тестваните субкомпактни автомобилчета не успяват да заработят най-високата оценка за безопасност. Интересното е, че най-безопасната градска кола се оказва Chevrolet Spark, който изпреварва доказани бестселъри като Toyota Yaris и Honda Jazz. Според представителя на IIHS Джо Нолан обаче, като цяло малките коли не са безопасни, като това се дължи на недостатъчната якост на конструкцията им.
Chevrolet Spark и Mazda2 печелят най-много точки от краш теста, което се дължи на здравите седалки и надеждното им прикрепване към пода. При останалите субкомпактни коли рязкото изместване на манекените напред след удара води до тежки травми. При много от тестваните автомобили е отчетен и проблем с обезопасителните колани, а при Toyota Yaris част от въздушните възглавници не сработват.
Като цяло при всички автомобили участници в теста се отбелязва крайно недостатъчна защита на лявото коляно на водача, а при FIAT 500 и Hyundai Accent има и сериозни травми на бедрото. Най-слаба оценка получават FIAT 500 и Honda Jazz, а в тройката за най-безопасни субкомпактни автомобили, след Chevrolet Spark и Mazda2 попада и корейската Kia Rio. Ето и крайните общи оценки на IIHS за 11-те градски автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Славчо Димитров
09:03 23.01.2014
2 comments
Аз лично се досещам защо не са тествали,да речем,МИНИ КУПЪР!
При негово участие класирането щеше да има МАЛКО по-друг вид.
Но са прави,всъщност-избрали са си нещо сравнително добро РОДНО и някакви посредствени скромни други моделчета и-
резултата е напълно според очакванията.....
Коментиран от #4
09:14 23.01.2014
3 Симеон Тасев
09:37 23.01.2014
4 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #2 от "comments":
Да, но в сравнение с тях мини купъра е двойно и тройно по-скъп.Има минита на цената на BMW 3er.Щом минитата са по скъпи логично е да са и по здрави заради по-хубавите материали, но нямаше да е лошо да тестват не за сравнение с другите а само за информация10:00 23.01.2014
5 comments
Живота му,няма да е изобщо важно това за него-кое колко струва,
а кое ще запази живота му!
Коментиран от #18
11:00 23.01.2014
6 PROFESIONALISTA
14:27 23.01.2014
7 iiiiiii!!!!!!!!
15:38 23.01.2014
8 comments
16:38 23.01.2014
9 Бай Иван
Коментиран от #15
18:35 23.01.2014
10 Бай Иван
Коментиран от #17
19:03 23.01.2014
11 comments
Така че,колеги-заставам зад Иван-ако искате сигурна кола,
марката ВЕЧЕ Я ЗНАЕТЕ!....
Сигурно тук поне още 1 ще застане до нас,а,как мислиш,Иване??
Коментиран от #12
19:07 23.01.2014
12 Бай Иван
До коментар #11 от "comments":
Не искам да ставам натраплив, но все пак не е толкова трудно човек да отсее доброто от злото нали?19:14 23.01.2014
13 Iaroslav Stanchev
Ето тест с МиниТекст към връзката. Теста е от 2009 г,ама няма кои знае каква разлика.А ето и реалността с мини колите,със скорост 70 мили в час,около 110 км/ч.Текст към връзката
Аз вярвам повече на тестовете,които правят тия пичове от Пета предавка,а тестовете от статията са повече за реклама.
Коментиран от #14
19:14 23.01.2014
14 Никой
До коментар #13 от "Iaroslav Stanchev":
Тези краштестове нямат нищо общо с от линковете, които си дал.На Минито е на 50% краш тест, а на тези горе симулира ако се опиташ да избегнеш сблъсъкът какво става демек 15-25% процента от предницата се блъска и най-важното - така частта от рамата, която е направена да абсорбира удара реално се избягва и не прави нищо.19:38 23.01.2014
15 The Bear
До коментар #9 от "Бай Иван":
А Волвото го забрави, а? :)Коментиран от #19
19:44 23.01.2014
16 Ivan Dinev
21:35 23.01.2014
17 ДАН ДАН
До коментар #10 от "Бай Иван":
Бай Ваньо точно кой модел на Мерцедес ще препоръчаш? В статията се говори за малолитражки........... може би А класа? Може ли да поясниш ти кой модел и коя година караш?00:06 24.01.2014
18 Xterminatorable .
До коментар #5 от "comments":
Никой не си купува колата с идеята, че ще се пребие в някое дърво със 70. Всеки си представя безаварийни километри и затова спестяват с по-малки коли. А и те се карат предимно градско, където такива скорости трудно се развиват.А иначе тия японски дребосъци са ясни, че са направени от оризова хартия.
00:10 24.01.2014
19 Бай Иван
До коментар #15 от "The Bear":
Да извинявам се ,че настина забравих култовите модели на Волво от по старите версии когато все още бяха истински.Волво е един чудесен и доказан технически и като безопасен във времето автомобил.07:47 24.01.2014
20 Бай Иван
07:54 24.01.2014
21 ани иванова
Коментиран от #22
13:44 24.01.2014
22 Никой
До коментар #21 от "ани иванова":
Ха! Хубав виц...Коментиран от #23, #24, #25, #26
16:46 24.01.2014
23 ани иванова
До коментар #22 от "Никой":
lesno moje da sernete proveri nali imash intet19:49 24.01.2014
24 ани иванова
До коментар #22 от "Никой":
sgreshih ne sa 5 a 4 koeto pak ne e nikak zle mnogo bmw sa po zle ili kato neia http://www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Fiat&model=Punto&year=1999&publicationDate=2000-02-0120:02 24.01.2014
25 ани иванова
До коментар #22 от "Никой":
bmw zvezd i polovina :D http://fakti.bg/avto/72848-skandalen-krash-test-na-bmw-3er-e36Коментиран от #32
20:16 24.01.2014
26 ани иванова
До коментар #22 от "Никой":
eto go i mercedes .. http://fakti.bg/avto/73820-nai-skandalniat-krash-test-za-mercedes-benz20:21 24.01.2014
27 PROFESIONALISTA
Коментиран от #28, #30
09:46 25.01.2014
28 ани иванова
До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":
kolkoto e po tvarda lamarinata po losho udara e po goliam a kogato e sigurna s meka lamarina se ubira udara pitai niakoi star maistor tenekedjia11:32 25.01.2014
29 ани иванова
12:38 25.01.2014
30 Iaroslav Stanchev
До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":
Е то си има стандарти,еднакви за всички производители.Ако не са покрити тези стандарти от определен модел,няма да влезе в производство.Така,че дали шофьора на Волгата ще си начупи ребрата,е спорно.Но е сигурно,че шофьора на някоя от тези колички в статията,при удар с Волга едва ли ще е по-добре от този в 5-метровата кола.Щото на Волгата има да и се мачка 1 метър муцуна,докато стигне до купето,а самото купе е широко 1,80 м,докато на тия новите малолитражки има 50 см. пластмаса.Отделно е тежестта на двете коли,скоростта на всяка една кола и общата скорост при удара.Но определено,специално за мен,е по-добре при катастрофа да съм в по-голяма кола.Мисля,че ще имам по-голям шанс,отколкото в някоя от тези самоходни гробници.Най-добре да не се стига до такива крайности,разбира се,но фактът,че в по-голямата кола и шансът е по-голям съм го изпитал на собствен гръб.Коментиран от #31
15:12 25.01.2014
31 Никой
До коментар #30 от "Iaroslav Stanchev":
http://www.youtube.com/watch?v=cJrXViFfMGkАми ето ти го отговора...
17:24 25.01.2014
32 Никой
До коментар #25 от "ани иванова":
Бмв-то е с 7-8 години по-старо от фиата.Айде виж краш тест на първата единичка примерно и тогава сравнявай.А и това, на което е 4 звезди е всъщност краш тест с 50% от предницата, докато тези горе са с 25% челен удар.Надявам се, че разбираш каква е разликата.
Коментиран от #33
17:28 25.01.2014
33 ани иванова
До коментар #32 от "Никой":
eto ti edno mnogo po novo bmw .. http://fakti.bg/technozone/82644-samo-4-zvezdi-za-bmw-i3-v-testovete-na-euroncap23:08 26.01.2014