23 Януари, 2014 08:51 20 338 33

Безопасни ли са малките автомобили?

  • краш тест-
  • iihs-
  • субкомпактни автомобили

Отговор на този въпрос ни дава Американският институт по пътна безопасност (IIHS), който направи краш тестове на 11 субкомпактни модела. Въпросното изпитание представлява симулация на удар в неподвижно препятствие с височина 1.5 метра. Автомобилът се засилва до скорост 64 км/ч и се удря в преградата челно, но припокриването между неподвижния предмет и автомобила е 25%. Ударът е в лявата предна част на колата.

За съжаление всички от тестваните субкомпактни автомобилчета не успяват да заработят най-високата оценка за безопасност. Интересното е, че най-безопасната градска кола се оказва Chevrolet Spark, който изпреварва доказани бестселъри като Toyota Yaris и Honda Jazz. Според представителя на IIHS Джо Нолан обаче, като цяло малките коли не са безопасни, като това се дължи на недостатъчната якост на конструкцията им.

Chevrolet Spark и Mazda2 печелят най-много точки от краш теста, което се дължи на здравите седалки и надеждното им прикрепване към пода. При останалите субкомпактни коли рязкото изместване на манекените напред след удара води до тежки травми. При много от тестваните автомобили е отчетен и проблем с обезопасителните колани, а при Toyota Yaris част от въздушните възглавници не сработват.

Като цяло при всички автомобили участници в теста се отбелязва крайно недостатъчна защита на лявото коляно на водача, а при FIAT 500 и Hyundai Accent има и сериозни травми на бедрото. Най-слаба оценка получават FIAT 500 и Honda Jazz, а в тройката за най-безопасни субкомпактни автомобили, след Chevrolet Spark и Mazda2 попада и корейската Kia Rio. Ето и крайните общи оценки на IIHS за 11-те градски автомобила.

1. Chevrolet Spark - Приемлива безопасност
2. Mazda2 - Посредствена безопасност
3. Kia Rio - Посредствена безопасност
4. Toyota Yaris - Посредствена безопасност
5. Ford Fiesta - Посредствена безопасност
6. Mitsubishi Mirage - Слаба безопасност
7. Nissan Versa (седан) - Слаба безопасност
8. Toyota Prius C - Слаба безопасност
9. Hyundai Accent - Слаба безопасност
10. Fiat 500 - Слаба безопасност
11. Honda Jazz - Слаба безопасност
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    7 2 Отговор
    Сетиха се от Шеви кога да правят европейски коли, когато решиха да ги разкарат от Стария континент. :)
  • 2 comments

    6 4 Отговор
    Шевролет-чето,разбира се,нали изследването се прави ТАМ!
    Аз лично се досещам защо не са тествали,да речем,МИНИ КУПЪР!
    При негово участие класирането щеше да има МАЛКО по-друг вид.
    Но са прави,всъщност-избрали са си нещо сравнително добро РОДНО и някакви посредствени скромни други моделчета и-
    резултата е напълно според очакванията.....

    Коментиран от #4

  • 3 Симеон Тасев

    3 3 Отговор
    не са безопасни
  • 4 БМВ БЪЛГАРИЯ

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "comments":

    Да, но в сравнение с тях мини купъра е двойно и тройно по-скъп.Има минита на цената на BMW 3er.Щом минитата са по скъпи логично е да са и по здрави заради по-хубавите материали, но нямаше да е лошо да тестват не за сравнение с другите а само за информация
  • 5 comments

    5 2 Отговор
    Така е №4-ако човек може да си го позволи-то,тогава, в името на
    Живота му,няма да е изобщо важно това за него-кое колко струва,
    а кое ще запази живота му!

    Коментиран от #18

  • 6 PROFESIONALISTA

    8 2 Отговор
    Ако се возиш в някоя от дъното на таблицата- ще умреш гарантирано, а ако си в тези по-горе- просто ще умреш. Голяма разлика, няма що. Който си купува тенекия от сирене, в която да се вози, просто да се надява да не изпитва тези качества на колата си, другото е ала бала....
  • 7 iiiiiii!!!!!!!!

    5 2 Отговор
    "За съжаление всички от тестваните субкомпактни автомобилчета не успяват да заработят най-високата оценка за безопасност." Ами да бяха тествали някое Рено , всеки техен модел получава 5 звезди , но нали трябва тяхната кола да е на първо място.
  • 8 comments

    3 1 Отговор
    ОК,6и7-+!
  • 9 Бай Иван

    3 10 Отговор
    Всичките до една са коли за бедните, а това значи че на никой не му пука какви ,ще са резултатите от краш теста .Ако искате сигурна кола марката я знаете МЕРЦЕДЕС!

    Коментиран от #15

  • 10 Бай Иван

    1 6 Отговор
    Не ми пиши минуси а погледни снимките!

    Коментиран от #17

  • 11 comments

    1 5 Отговор
    Как беше,Иване-на света има само 2 марки-НАШАТА И ДРУГИТЕ!
    Така че,колеги-заставам зад Иван-ако искате сигурна кола,
    марката ВЕЧЕ Я ЗНАЕТЕ!....
    Сигурно тук поне още 1 ще застане до нас,а,как мислиш,Иване??

    Коментиран от #12

  • 12 Бай Иван

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "comments":

    Не искам да ставам натраплив, но все пак не е толкова трудно човек да отсее доброто от злото нали?
  • 13 Iaroslav Stanchev

    2 0 Отговор
    Какво повече може да се иска от колички с габарити 3,50 метра на 1,50 метра.Да издържат и да предпазват като 5 метрово Волво ли?
    Ето тест с МиниТекст към връзката. Теста е от 2009 г,ама няма кои знае каква разлика.А ето и реалността с мини колите,със скорост 70 мили в час,около 110 км/ч.Текст към връзката
    Аз вярвам повече на тестовете,които правят тия пичове от Пета предавка,а тестовете от статията са повече за реклама.

    Коментиран от #14

  • 14 Никой

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Iaroslav Stanchev":

    Тези краштестове нямат нищо общо с от линковете, които си дал.На Минито е на 50% краш тест, а на тези горе симулира ако се опиташ да избегнеш сблъсъкът какво става демек 15-25% процента от предницата се блъска и най-важното - така частта от рамата, която е направена да абсорбира удара реално се избягва и не прави нищо.
  • 15 The Bear

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Иван":

    А Волвото го забрави, а? :)

    Коментиран от #19

  • 16 Ivan Dinev

    1 2 Отговор
    Бих искал да Ви уточня нещо от практика и личен опит.На 26.08.2012 катастрофирах с автомобил Мазда 323сс 1996г. с 90-100 километра челно в дърво и аз и приятелката ми имахме леки охлузвания по ръцете от аирбега и нито капка кръв,нищо счупено.Благодаря на бога за това,че бях точно в тази кола.
  • 17 ДАН ДАН

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Иван":

    Бай Ваньо точно кой модел на Мерцедес ще препоръчаш? В статията се говори за малолитражки........... може би А класа? Може ли да поясниш ти кой модел и коя година караш?
  • 18 Xterminatorable .

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "comments":

    Никой не си купува колата с идеята, че ще се пребие в някое дърво със 70. Всеки си представя безаварийни километри и затова спестяват с по-малки коли. А и те се карат предимно градско, където такива скорости трудно се развиват.
    А иначе тия японски дребосъци са ясни, че са направени от оризова хартия.
  • 19 Бай Иван

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "The Bear":

    Да извинявам се ,че настина забравих култовите модели на Волво от по старите версии когато все още бяха истински.Волво е един чудесен и доказан технически и като безопасен във времето автомобил.
  • 20 Бай Иван

    2 2 Отговор
    Не е достатъчно само рамката на автомобила да остане цяла а трябва да има достатъчно ламарини пред вас които да абсорбират и разсеят енергията иначе ,ще си видите вътрешностите на предното стъкло от ускорението при удара!Затова си купувайте коли които имат поне 150см ламарини пред предното стъкло!
  • 21 ани иванова

    1 1 Отговор
    moia fiat mk 2 ka ot 2003 godina ima 5 zvezdi i e super nadejdna kola bmw tata ne sa nadejni koli

    Коментиран от #22

  • 22 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "ани иванова":

    Ха! Хубав виц...

    Коментиран от #23, #24, #25, #26

  • 23 ани иванова

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Никой":

    lesno moje da sernete proveri nali imash intet
  • 24 ани иванова

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Никой":

    sgreshih ne sa 5 a 4 koeto pak ne e nikak zle mnogo bmw sa po zle ili kato neia http://www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Fiat&model=Punto&year=1999&publicationDate=2000-02-01
  • 25 ани иванова

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Никой":

    bmw zvezd i polovina :D http://fakti.bg/avto/72848-skandalen-krash-test-na-bmw-3er-e36

    Коментиран от #32

  • 26 ани иванова

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Никой":

    eto go i mercedes .. http://fakti.bg/avto/73820-nai-skandalniat-krash-test-za-mercedes-benz
  • 27 PROFESIONALISTA

    2 1 Отговор
    Ами по твоята логика ако караме например Волга газ 24 трябва да сме най-спокойни... Само че е важно тези ламарини отпред доколко са направени да абсорбират удар, доколко мотора има склонност да влезе в купето, или под него, както и куп други фактори. Защото ако Волгата например се блъсне с една съвременна малолитражка, шофьорът ще изхвърчи през стъклото и ще целуне шофьора на малолитражката. Ако пък е с колан, просто ще си почупи ребрата ако не и гръбнака. А волгата ще пострада колкото една сачма като се удари в пластилин...

    Коментиран от #28, #30

  • 28 ани иванова

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":

    kolkoto e po tvarda lamarinata po losho udara e po goliam a kogato e sigurna s meka lamarina se ubira udara pitai niakoi star maistor tenekedjia
  • 29 ани иванова

    0 0 Отговор
    shavroletite naprimer imat nai mekata lamarina i vij rezoltata ...
  • 30 Iaroslav Stanchev

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":

    Е то си има стандарти,еднакви за всички производители.Ако не са покрити тези стандарти от определен модел,няма да влезе в производство.Така,че дали шофьора на Волгата ще си начупи ребрата,е спорно.Но е сигурно,че шофьора на някоя от тези колички в статията,при удар с Волга едва ли ще е по-добре от този в 5-метровата кола.Щото на Волгата има да и се мачка 1 метър муцуна,докато стигне до купето,а самото купе е широко 1,80 м,докато на тия новите малолитражки има 50 см. пластмаса.Отделно е тежестта на двете коли,скоростта на всяка една кола и общата скорост при удара.Но определено,специално за мен,е по-добре при катастрофа да съм в по-голяма кола.Мисля,че ще имам по-голям шанс,отколкото в някоя от тези самоходни гробници.Най-добре да не се стига до такива крайности,разбира се,но фактът,че в по-голямата кола и шансът е по-голям съм го изпитал на собствен гръб.

    Коментиран от #31

  • 31 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Iaroslav Stanchev":

    http://www.youtube.com/watch?v=cJrXViFfMGk
    Ами ето ти го отговора...
  • 32 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "ани иванова":

    Бмв-то е с 7-8 години по-старо от фиата.Айде виж краш тест на първата единичка примерно и тогава сравнявай.
    А и това, на което е 4 звезди е всъщност краш тест с 50% от предницата, докато тези горе са с 25% челен удар.Надявам се, че разбираш каква е разликата.

    Коментиран от #33

  • 33 ани иванова

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Никой":

    eto ti edno mnogo po novo bmw .. http://fakti.bg/technozone/82644-samo-4-zvezdi-za-bmw-i3-v-testovete-na-euroncap