Last news in Fakti

2 Февруари, 2014 11:59 23 987 16

Краш тест на най-евтината кола в света

  • tata-
  • nano-
  • global ncap-
  • краш тест-
  • индия

Новосъсздадената британска организация Global NCAP публикува резултатите от първите си изпитания на безопасността на автомобили, продавани в различни страни по света. Изследването се фокусира върху модели, предназначени за индийския пазар.

Както може да се очаква, най-куриозна е оценката след краш тест на Tata Nano. Най-евтиният автомобил в света калкулира 0 (нула) звезди при челен удар, което официално го категоризира като ковчег на колела.

В публикуваното видео от удара се вижда как каросерията на Tata Nano се сгъва като акордеон, а пространство за оцеляването на водача и пътника до него просто не остава. Според експертите на Global NCAP след челно стълкновение пасажерите в индийската кола нямат никакъв шанс за оцеляване.

Не по-вдъхновяващи са и оценките за останалите евтини модели, продавани в Индия. Нулеви резултати показват дори автомобилите на утвърдени производители като Hyundai, Ford, Maruti-Suzuki и дори Volkswagen.

От Global NCAP обаче признават, че изпитанията им са правени с автомобили в базово изпълнение, които в Индия изобщо нямат еърбегове. До известна степен това обяснява плачевните оценки. VW Polo с две въздушни възглавници получава 4 звезди.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 йордан иванов

    6 1 Отговор
    Ужас!
  • 2 Николай Николов

    8 1 Отговор
    За толкова пари такъв кенеф

  • 3 Easy ryder

    4 4 Отговор
    Индийци има много така че не е проблем да карат без възглавници.Като ги ядат тигрите и мрат от глад и болести никой нищо не казва обаче за коли трябва да са с 5 звезди.
  • 4 Симеон Тасев

    3 1 Отговор
  • 5 Симеон Тасев

    4 1 Отговор
    КОФА
  • 6 Симеон Тасев

    7 0 Отговор
    ТОТАЛКА
  • 7 Данчо Василев

    0 3 Отговор
    Това с колко километра се случва?
  • 8 Драгомир Григоров

    2 1 Отговор
    Ето това е правено от капачки за буркани и не струва !!! Според мен не бива да се пуска на пазара !!! Обикновенно този краш тест се прави с 60 км/ч , а тук шофьора не оцелява видимо !!!
  • 9 dhcp

    9 1 Отговор
    Идеална кола за нашите индийци :) Това е стратегия за намаляване на популацията бре
  • 10 MC LooP

    1 1 Отговор
    Ама те са много братя бе братя, нимои ги жалим.
  • 11 кара Лада

    1 0 Отговор
    Лада 2107 има по-добри резултати от това, а знаете коя година е пусната на пазара.
    За без пари толкова, може да се каже че е съизмеримо с някой кош последна употреба прогнил, то и цената му в магазина е като на прогнил кош втора ръка... По големия проблем на тоя модел Тана беше че се самозапалваха. Не знам поне това решиха ли го като проблем.
  • 12 кара Лада

    1 0 Отговор
    Пропуснах - поне виждате че дори марковите боклуци правени за "третия свят" и те са катафалки. Не знам Сандеро защо го няма, в южна америка имаше скандал че там ги правят дори от по скапана ламарина... пък даже ги продават с марката Рено.
  • 13 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор
    Има една подробност- там има огромни задръствания и в градовете се кара с 20-30 км/ч, така че за тях е важна само икономията.
  • 14 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Трябва да купим някоя и друга за нашите депутати!
  • 15 vertu

    1 0 Отговор
    що да слагат въздушна възглавница?! те и без тва са много индийците....
  • 16 Martin Dinkov

    0 1 Отговор
    ма те като мекици тея коли бе :)