Last news in Fakti

18 Юни, 2014 11:36 20 201 22

Тест на Opel Insignia Country Tourer

  • opel-
  • insignia-
  • country tourer-
  • тест
Тест на Opel Insignia Country Tourer - 1

Много бързо след появата си наследникът на Vectra се превърна в един от бестселърите на марката и изкачи Opel на ново равнище по отношение на дизайн и качество. Както се досещате, става дума за модела Insignia, с който хората от Рюселсхайм се надяват най-сетне да преборят VW. Въпреки успеха си Insignia се нуждаеше от задължителния за петгодишен модел рестайлинг и миналата година го получи. Малко след това обаче специалистите от Opel изкараха една много интересна модификация с повишена проходимост. Това е Opel Insignia Country Tourer - автомобилът, който е главен герой в този тест драйв.

Най-накратко Insignia Country Tourer може да се определи като пълноприводен универсал с увеличен клиренс. Освен че разполага с 4х4 предаване, Insignia Country Tourer е с клиренс от 175 мм - показател, съизмерим с повечето кросоувъри. Що се отнася до 4х4 предаването, въпросната Insignia е оборудвана с муфа Haldex, но не от най-новото пето поколение, а от четвърто. В арсенала на Country Tourer обаче присъства и електронно управляем блокаж на задния диференциал, както и адаптивно окачване FlexRide. То може да изменя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания алгоритъм на работа.

Въртящият момент се разпределя между осите автоматично, като това зависи от конкретните пътни условия. Интересното е, че при нужда на задните колела може да бъде прехвърлена до 100% от тягата, а за де сме по-конкретни ще кажем, че целият въртящ момент може да отиде само на едно от колелата. Естествено, Country Tourer не може да се нарече всъдеход. Дългата предница позволява минимален ъгъл на атака при изкачване - само 14.2 градуса. С други думи може да се каже, че Insignia Country Tourer е предназначена за уверено движение по пътища, били те и с лоша или променлива настилка. За сняг, лед и кал Insignia Country Tourer също е отличен вариант, но не и за пресечена местност.

Относно двигателната гама ще кажем, че за Opel Insignia Country Tourer най-подходящ е двулитровия дизел на компанията. Независимо дали е 163 или 195 конски сили, мощността е осезаема и дава усещането за сигурност. Този двигател е сравнително икономичен, като в по-мощната си версия средният му разход (смесен - градско/извънградско) е около 9 литра на 100 километра пробег. Един от малкото минуси на дизела е факта, че е по-шумен, но предвид добрата шумоизолация в купето недостатъкът може да се приеме за минимален. Този агрегат работи с шестстепенна автоматична трансмисия, характеризираща се с бърза и същевременно плавна смяна на предавките.

Може да се каже, че салонът на Insignia Country Tourer е функционален. Купето е просторно, а багажното отделение, макар и плитко, е сравнително голямо - 540 литра. Седалките също са големи и сравнително ергономични, като шофьорската е снабдена с всички необходими регулировки. Предните се характеризират с изразена странична поддръжка, което помага при по-агресивно шофиране по планински път със завои. Задният даван обаче не ни зарадва особено. Там, предвид дължината на колата от 4 920 мм, не се усеща нужният простор. Уредите са малко нестандартни, но въпреки това информативни, като в по-голямата си част са електронни дисплеи. Като цяло интериорът се определя като практичен.

Като цяло тестваният от нас Opel Insignia Country Tourer може да се определи като комби с повишена проходимост, характеризиращо се с елегантен външен вид, практичен салон и оптимален (в съотношение динамика/икономичност) дизелов двигател. Ценово е една идея по-високо позициониран, но пък това е за сметка на доста богато базово оборудване. По отношение на качеството на самата сглобка и това на използваните материали, може да се каже, че Opel, особено с версията Insignia Country Tourer, все повече се доближава до т.нар. премиум сегмент. Цените за Country Tourer стартират от 51 280 лв. и достигат до 68 230 лв. с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    6 1 Отговор
    Не е лоша колата, но наистина малко скъпичка.
  • 2 Монго

    6 2 Отговор
    Я, само един коментар, ми то така темата ще ръждяса... . Макар, че лично на мен ми харесват новата "Астра" и "Инсигния". Разбира се далеч съм от мисълта да ги сравнявам с големите-било то японски или останалите германски /то вярно, че "Опел" е на хамериканците/, но комбинацията цена -качество ми изглежда "доволно", ели пък ОПЦ-то им...
  • 3 Stone Kold

    7 3 Отговор
    ако е като цена макс 30 000 ок но за 68 000 абсурд
  • 4 ярослав станчев

    5 2 Отговор
    Не е лошо конбито.А цената му от 68 хиий чатъла,разбира се,че е доволно висока за нашия стандарт.Обаче сравнена с цената на същия клас,но МБ,БМВ или Ауди,които започват от 70-80 000 и свършват около и малко над стоте хиляди е без конкуренция.

    Коментиран от #15

  • 5 Кобрата

    4 8 Отговор
    Не давам и 6000 за Opel та камоли 60 000лв

    Коментиран от #6

  • 6 Монго

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Кобрата":

    Радвам се, че имаш 102 700евро за ново БМВ /от цената ще разбереш за кое говоря/. Щастлив съм, че има хора с такива възможности... .
    П.П. А между другото, просто така, ориентировъчно, да дадеш имена или адрес нещо...

    Коментиран от #10, #17

  • 7 Пламен Христов

    0 5 Отговор
    Не е по темата,но съм раздвоен в избора си на нов автомобил.Колебая се м/у BMW 7-ма серия и Ауди А8 последните модели.Ако някой има поглед над тази автомобили,ще съм благодарен за мнение.

    Коментиран от #8, #9, #11

  • 8 Кольо Фильов

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Пламен Христов":

    В момента не мога да ти кажа защото ходя да вечерям
  • 9 Монго

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Пламен Христов":

    Много ти е общ въпроса, предполагам, че имаш предвид дизелов двигател. И пак въпроса ще ти е общ...Имал съм А8, 4.2 дизел, като интериор и екстериор ми харесва Аудито, но ако си привърженик на екстремното каране-"БМВ"-то определено. Въпроса ти не е за тук, виж съответните форуми за автомобили, там ще намериш отговор...
  • 10 Кобрата

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Монго":

    И да се радваш и да не се радваш това е положението.
    Просто казвам, че Opel не бих си купил.
    Предпочитам да карам Lada и ще съм по-щастлив

    Коментиран от #12, #13, #14

  • 11 Кобрата

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пламен Христов":

    След колко години ще си купиш...например след 10-15г ще можеш да си купиш модел, който е излязъл сега
  • 12 Монго

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    "Опел" съм карал единствено служебен /за няколко месеца/, "Лада" съм имал лична /сглобка за Белгия, ако това ти говори нещо/, и да, предпочитам я пред старите "Опели". И ако имах парите, щях да се кача на Х6 Просто се смятам за трезвомислещ и коментара ми беше единствено, че като цена-качество са приемливи.
  • 13 Монго

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    А и в семейството ми има четири автомобила, последния е "Опел", закупен лично от дъщеря ми, въпреки моето неодобрение /ще и намаля заплатата във фирмата , да броя ли и зет ми, който кара БМВ/. Лично аз, като по-възрастен съм консервативен и съм привърженик на шест цилиндровите бензинови "атмосферки"...
  • 14 Монго

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Ох, извинявам се емотиконите-нет проблем...
  • 15 zendera

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "ярослав станчев":

    Абе да ти кажа на мен много ми допада комбито,особено със по-мощната модификация.И цената е долу-горе приемлива.Все пак премиум-тройката както и ти си споменал е много по-висока.Всъщност,проблема на опел напоследък не е във ръждата а във високото тегло...........................
  • 16 Николай Стоянов

    3 1 Отговор
    Хубав автомобил, но за тези пари бих избрал Мазда 6. На таблото предпочитам да има повече стрелки и по малко екрани. Старата централна конзола по ми допадаше.
  • 17 comment

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Монго":

    И да ти даде, полза няма. Няма как да се срещнеш с него, щото в детските градини пускат само родителите.
  • 18 Shmeker

    1 1 Отговор
    Не е лоша, но е доста тясна отзад. А комбито отзад е с много много малко багажно пространство
  • 19 Пламен Христов

    1 1 Отговор
    Преди четири години имах първия модел на Insignia.Доста некачествени бяха материалите.Седалките започнаха да избледняват след няколко месеца.Нямам наблюдения отзад да е тясно.Цялото табло е от пласмаса,с десетки бутони по него. Багажника достатъчно голям,но плитък.Колата не е особено маневрена и не може да се похвали с особена динамика.Външно е красива и цената е приемлива.
  • 20 Nickname

    2 1 Отговор
    Колата е много зле. Бавни и шумни двигатели. Скърцащи евтини пластмаси а комфорта е под средното ниво.
  • 21 stenly

    1 1 Отговор
    Ами то за 68 000лв можеш да си купиш Субару Аутбек със CVTкутия и истинско AWD...дали трябва да си ревностен почитател на бранда за да си закупиш Опел...
  • 22 глупаци

    0 0 Отговор
    Един коментар нямаше съществен и написан от личен опит ..само драскачи на слухове и дори съчинени ....аз работя в опел и инсигния е най добрата кола за среден клас коли от 2012 год. до 2014 печели първи места поредни сега е на 2 място след Ауди тази година...за бензинов двигател е най икономичния от всички немски коли на пазара,изработката е високо ниво и не скърца както някой глупак се изрази...скърца мазда 6 и БМВ то което е толкова грозновато вътре,че никога не бих се качил повече на БМВ но това е друга тема.Оборудване високо ниво и на издържливост шаси и окачването като цяло няма грешка за средния клас коли печели с много голяма разлика от останалите модели и марки коли....за втора ръка коли няма по здрава кола от средния клас,интериор уникален сливащ с вратите табло удобни седалки с най високо оборудване ниво както и за защита при ПТП най високото ниво и двигателите са много прилични както дизел така и бензинов и единствено опел предлага пропан бутан на бензин фабричен да кажа да се знае...че много глупости прочетох който дори не са реалност...цента е много добра за най добрия им модел на опел...цента е без коментар ..колата с космос оборудване може ви сбъдне всички мечти на куп за една кола!!!ако искате бърза и пъргава кола ...купи си спортна кола ...тук коментира луксозна кола за среден клас ....а не спортни състезателни коли ...а карал съм всички модели и оборудване на опел инсигния и мога да похваля и бензиновия който е уникално ускорение на опц и дизела с двойната турбина ...а малките 160 дизел и 170 бензин на 1.4 са уникални за хора който обичам да шофират извън града на дълъг път удобство и не се морят двигателите...с две думи уникална кола ..казва го човек с опит зад волана на тази марка и модел кола и съм тествал всичките разновидности на оборудване и работя в Опел Германия..има минуси но са малки и не значителни както всяка кола ги има дори и най скъпите коли ...за тия пари от среден клас кола по добра до този момент няма да намерите на пазара ..за втора ръка и дума да не става по здрава кола няма от 3 до 5 год. по читава няма от опел инсигния дори бихме с висока разлика от всички класове марки коли от немските автомобили ...не в класа си,а във всички класове коли бие с най висок брой точки от над 50 000 коли тествани на всички марки и модели от немските.