Last news in Fakti

17 Май, 2016 22:11 6 021 23

Над 55 млн. лв. дължи „България ер” на летище „София”

  • българия ер-
  • такси-
  • дългове-
  • ек-
  • ryanair
Над 55 млн. лв. дължи „България ер” на летище „София” - 1
Снимка: М. Богданова ©

Над 55 млн. лв. са задълженията на българския национален превозвач към летище „София”. „България ер” е заявила, че ще ги погасява по доброволен ред. Това, съобщиха за Факти.бг от пресцентъра на летище „София” по повод днешното изказване на Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на авиокомпания Ryanair, който заяви, че българският национален превозвач има над 30 млн. EUR задължения към столичния аеропорт, а в същото  време за миналата година е раздала дивиденти на стойност 8 млн. EUR.

„Задълженията са за период от година и половина, но трябва да се има предвид, че вече има два издадени акта за публични държавни вземания и тези актове са за по-предишен период. Единият от тях не е влязъл в сила и подлежи на обжалване., т.е. поради тази причина летището не може да си събере парите, тъй като трябва да мине съдебна процедура”, обясниха от пресцентъра на летище „София”. От там уточниха, че в тази сума са включени и сумите от двата акта, които са на обща стойност над 17 млн. лв. Единият от тях, който е на стойност 14 млн. лв., се обжалва и още не е влязъл в сила. „Следим за погасяването на задълженията и спазването на законовите изисквания, т.е. за просрочените вземания се начисляват лихви”, казаха от летището.

В същото време от „България ер” излезе с писмено становище до медиите, в което заявява, че се дистанцира от информацията предоставена от Ryanair. „Авиокомпания „България Ер” има нормални търговски взаимоотношения както с Летище „София”, така и с летищата във Варна и Бургас и всички останали свои партньори, с които авиокомпанията има договорни отношения.  Считаме, че внушенията по адрес на „България Ер”, както и всякакви спекулации и твърдения  от подобно естество, може да се счете за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда, в която работят всички авиокомпании на българския пазар”, се казва в изявлението.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TIM

    1 0 Отговор
    Тимаджия се наричам, задава се фалит на Българията, ЦКБ, пенсионни фондове и вцичко що е тим
  • 2 нелоялна конкурентна практика

    1 0 Отговор
    Да почват и ТИМаджийските отрочета: Винпром Ловико, ФК Ч. Море, вестник Ч. Море, МСАТ, Bulgaria On-Air, ТексимБанк, Химимпорт, св.св. Константин и Елена Холдинг (Това след като приключат с Армеец и ЦКБ)
  • 3 спекулации и твърдения

    0 0 Отговор
    На снимката - кабината на самолета има рекламна щампа на "Армеец"!!!

    дали е съвпадение?

    Коментиран от #5

  • 4 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    ТИМ ХАХХАХАХАХА


    НАЛИ БЯХА МНОГО БОГАТИ

    Коментиран от #6

  • 5 МУТРЕНСКА ДЪРЖАВА

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от " спекулации и твърдения ":

    НЕ Е СЪВПАДЕНИЕ.САМО МуТРИТЕ МОГАТ ДА ТРУПАТ БЕЗНАКАЗАНО ДЪЛГОВЕ ЗА МИЛИОНИ. МЕН ЗА 59 ЛЕВА ЩЯХА ДА МЕ ДАВАТ НА СЪДИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛ ?????!!;::??

    Коментиран от #7, #8, #23

  • 6 марешки президент

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Vasik Atanasova":

    Васик, много си наивен моето дете. :)
    Това, че не плащат, няма нищо общо с финансовото им състояние.;)
    За какво да плащат, като може да не плащат.:)
    Този, който плаща си ти, ама няма как да го усетиш директно.

    Коментиран от #22

  • 7 марешки президент

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "МУТРЕНСКА ДЪРЖАВА":

    Взел си ми думите от устата.:)
    Само не мога да проумея, тия хора, 25 години им въртят една и съща изтъркана плоча и пак има неразбрали, къде живеят и кой ги управлява!
    От телевизията, от радиото ли, а може и да са слънчевите изригвания, нещо страшно им е промило мозъците, че са загубили реална представа за реалната действителност.

    Казвам го за неразбралите:
    Не живеете в демокрация.
    Не ви управляват политиците
    Не зависи нищо от Парламента и т.н.
    Не може да разчитате на првосъдие и полиция
    Не можете да получавате реалното възнаграждение
    Не може да разичтате на пенсии
    Не може да се чувствате сигурни и защитени
    Не може да очаквате мутрите да плащат, мутрите само взимат, никога не дават, запомнете това, скъпи сънародници.
  • 8 Илия

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "МУТРЕНСКА ДЪРЖАВА":

    Безнаказано, защото дълга е обслужван редовно. Това е поредният опит на Райънер да направят евтина сензация, за да ги пишат навсякъде и всички да разберат, че са в България. Според вас каква нормална компания си прави ПР, като използва практиките на нелоялна конкуренция? Ако прочетете какво се пише в интернет за тях ще ви стане ясно, че не са толкова розови колкото ви се струват. Всички пътници, а и летища се оплакват и реват от тези техни практики.

    Коментиран от #15

  • 9 Стела

    0 0 Отговор
    На едно място пише 30, на друго 55, на трето сигурно ще напишат 1000. След като задълженията се плащат по договор всеки месец, какъв е проблема? Това си е световна практика и проблем няма. Проблемът е, че някакви менте-авионери са решили, че с евтини номера могат да влияят на хората. Е, дано не са успели. Поне хората, които пътуват често и са наясно, няма как да се вържат на тези провокации.

    Коментиран от #12

  • 10 Stoev

    0 1 Отговор
    Райънеър да не скачат много, защото явно забравят, че преди всичко са нискотарифна авиокомпания, която едвам свързва двата края, а после обвиняват другите за несъществуващи проблеми.
  • 11 Шефьор

    0 0 Отговор
    Тука става въпрос, че "България еър" АД, е получила държавна помощ под формата на разсрочване на плащания към Летище София, нещо което не би трябвало да става. Летище София е все още държавно. От Райън еър, говорят точно за това, но това ми говори, че явно националния ни превозвач се управлява доста неграмотно. Не е нормално да даваш дивиденти на акционерите си при условие, че имаш задължения надхвърлящи три пъти изплатения дивидент. Пита се къде спи Министерство на транспорта и този така наречен негов министър?

    Коментиран от #13

  • 12 ГОСТ

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Стела":

    Глупости!!!
    Въобще задълженията не се плащат по договор всеки месец.
    Кой ти ги говори тези глупости или четеш Евангелието като Дявола.
    Не четеш ли текста? Летище София казва, че България Ер има задължения от една година и половина.
    Изплаща ли се редовно?!?! На теб в България ер като ти изплащат заплатата редовно не значи, че си плащат такстите към летището редовно.

    Коментиран от #16

  • 13 Кирил

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Шефьор":

    Не си учил икономика нали? Защото, ако беше учил щеше да знаеш, че такива разсрочени плащания са практика навсякъде. Това, че през любимия ти комунизъм за такива неща не се говореше, защото е против социалистическата идея, не значи, че го е нямало и тогава. Нормални бизнес отношения са си. А и какво като е държавно? Все пак летището е ЕАД и трябва да работи на пазарен принцип. Единственото ненормално е, че Райънеър се бърка във взаимоотношенията на две дружества.

    Коментиран от #14

  • 14 депутата с кифтетата

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Кирил":

    Кире, я стига си говорил общи приказки, все едно падаме от Марс, на всеки му е ясно, как се източват държавните дружества, кой с кого играе и кой какъв е!
    Ако не са Райън Еър няма и да разберем за тези пари, с които се субсидира групировката.:)
    Те източиха 7 милиарда сега за 55 млн. ли сме, а? :)
    Пазарен принцип викаш...... ХАХАХАХАХ, ще му умориш от смях.;)
    Защо е държавно според теб? За да се източва.:)
    Системата се промени, но хората са същите и действат по същата схема.
  • 15 МОМКОВО

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Илия":

    ИЗОБЩО НЕ ЗАЩИТАВАМ РАЯН ЕР ТЕ СА СЪЩИТЕ КЮФТЕТА САМО ЧЕ ВНОСНИ.
  • 16 Gasho

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "ГОСТ":

    Ми добре, и така да е. Като не си плащат, не си плащат. Да се оправят, това са си отношения между две фирми. Третата какъв боб дърпа там, а още не са стъпили даже тук. Странна работа и мирише на интереси в едно странично направление.
  • 17 ае бе

    0 0 Отговор
    Поредната доза евтин пиар на Райнаер. Те винаги като влизат на някой пазар почват с глупостите. Нали ви е ясно, че тука става въпрос за бизнес, ирландците се мъчат да очернят конкуренцията. А наивниците ще се връзват
  • 18 georgi

    0 0 Отговор
    Дано самолетите им са читави и технически изправни.
  • 19 Дончо

    0 0 Отговор
    Ирландците са били големи цигани. Пък ги мислихме за по-европейци от нас.
  • 20 ИРА

    0 0 Отговор
    Ама вярно ирланците са много криви хора. Забравиха че до преди 20 години бяха бедняците на Европа.
  • 21 Шефьор

    0 0 Отговор
    Кирчо, Майка, точно аз съм учил икономика, за разлика от теб. Това при соца, може и да е било нормално, но когато едно летище се ползва от няколко авиокомпании, нормално е условията на плащане на летищни такси и др. да са еднакви за всички. Защо, бе Кирчо, защо майка, е нормално това? Ти като си учил икономика, но може би не си чул, че фаворизирането на един клиент спрямо другите се нарича нелояна конкуренция. Дали знаеш, че всяко навлизане на един пазар струва пари? Май не!! И доста неща не са ти ясни и по добре не пиши глупости по постовете.
  • 22 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "марешки президент":

    ВИЖ СЕГА
    МОГА ДА ТИ КАЖА МНОГО НЕЩА
    НО ПО ДОБРЕ Е ДА МЪЛЧА
    ВСЕ ПАК РАБОТЯ ЗА ТЯХ
  • 23 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "МУТРЕНСКА ДЪРЖАВА":

    А МЕНЕ МЕ ДАДОХА