702 2

Николина Ангелкова: Ще има ново лого за туризма

Венцислав Михайлов

Най-вероятно през есента ще бъде обявен нов конкурс за туристическо лого на България, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за бТВ.

"Постарахме се, максимално ангажирахме широката общественост, но за съжаление лого не беше избрано и на трите етапа през които премина конкурса (през април т.г.). Сега получихме предложение както от широкото жури, така и от експерти в министерството и предстои съвсем скоро да обявим как ще процедираме и какъв ще е новият конкурс и дай Боже от есента да можем да изберем всички заедно и да имаме ново лого", заяви Ангелкова. "Разбира се че няма как на 100% да се харесва на всички, но апелирам всички да бъдат активни", допълни тя.

Конкурсът от тази пролет се провали, след като бяха получени над 150 предложения, от които общественото жури не хареса нито едно. Търсенето и актуални националистически настроения в страната тогава обаче станаха повод за създаването на оригинални алтернативни предложения.

Министърът на туризма очаква 10% ръст на туристите за настоящия летен сезон и чуждестранните гости на летните курорти да достигнат 4.6 млн. Миналата година те са били 4.2 милиона. Вече се отчита увеличен интерес за почивка в България от руснаци с 20-30%, 20% ръст има и на туристите от Германия и Франция, и с 10% от Великобритания, изброи Ангелкова.

За обещаните по-ниски цени на чадъри и шезлонги министърът обясни, че вече са в сила новите правила на отдаване па плажовете на концесия и всички нови конкурси, които ще бъдат обявени до края на годината - над 15 - ще са по тях.

Концесионерът Кристиян Киров, който стопанисва плажа на Обзор, коментира в ефира, че има положителни аспекти на новите правила и ако действително се намалят концесионните такси и наемите, ще могат да се предлагат по-евтини услуги по морето. Обаче изрази притеснение, че може да се създаде неравновесие, защото ще се намали цената за хотелите на първа линия, които стопанисват плажовете отпред и така или иначе не взимат пари за чадъри и шезлонги на гостите си. Ангелкова успокои, че това е съобразено.

Стартирало е и обсъждане за промени в Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, който да групира плажовете, "за да може да имаме още по-голяма оптимизация и да се съобразим с индивидуалните характеристики на всеки плаж", каза министърът. Предложени са четири групи с по три подгрупи и отделна категория - "плажове от специален вид - за природосъобразен туризъм".

На българите, които са си резервирали почивка в Турция, Николина Ангелкова препоръча да следват стриктно указанията на външното ни министерство и ако решат да отидат да се регистрират на сайта на МВнР, за да се знае във всеки един момент къде има наши сънародници.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 14:45  24.07.16
    А фирмата разработила смешното лого миналата година дали ще върн милионите от държавната поръчка? Ангелкова, това е подигравка с данъкоплатците, щом може да се съберат безплатно предложения за нови лого-варианти, макар и да не са много добри, то защо се даде поръчка за това?
  • бббббб (гост)
    Отговор
    2 17:15  24.07.16
    Всяка година ново лого!Щом има пари за крадене,ще правим конкурси докато свършат.

Напиши коментар:


Публикувай