1 762 1

5-те неща, които причиняват най-голям стрес на работа

Хората често не могат да си вършат работните задължения заради стрес

Милена Трачева

 

Стресът често е пречка за производителността и продуктивността на работното място. Но какво го причинява? Кои са нещата, които стресират и безпокоят служителите най-много?

Софтуерната компания Wrike, решила да си отговори на този въпрос като направи допитване до 1500 служители на различни компании, заемащи различни длъжности. Служителите трябвало да съставят списък на всички препятствия в своя работен процес като ги степенуват от най-стресиращото до онова, което най-малко ги притеснява.

Проучването се оказало изключително полезно и откроило 5-те най-стресови фактора на работното място.

Ето ги и тях:

1. Липса на информация

Най-стресовият фактор за повечето работници се оказва липсата на информация. Това показва зависимостта от другите от технологиите.

Ако имате време, енергия и страст за работата си, но вие е отрязан достъпът до информация, то вие ще се почувствате изключително разочаровани.

Важно е всички членове на екипа да имат връзка помежду си и достъп до информация относно работата и проектите, които се разработват. Когато членовете на екипа имат обща система за работа те лесно могат да видят как се развива дадения проект и работата му да върви напред вместо да се блъсне в стена поради липсата на информация.

2. Проблем с приоритизирането на задачите

Приоритизирането на задачите е от ключово значение за постигане на успех. Всеки ден се трупа работа и ако служителите не могат да решат коя задача е приоритетна в края на деня, седмицата или месеца ще се окажат затрупани от задачи, които не могат да свършат.

Подобряването на навиците за степенуване на нещата се свежда до фокусирането върху най-важната задача, която докато не бъде завършена не трябва да се захваща друга.

3. Нереалистични цели за проекти

Нереалистичните цели често са в резултат на недостатъчна или лоша комуникация. Изискванията ще продължават да се увеличават и могат да достигнат до момент, в който изпълнението им е невъзможно, защото останалите хора не знаят върху какви задачи работите или какви точно са вашите възможности.

Уверете се, че имате добра комуникация с екипа и мениджъра си, за да са наясно и те и вие каква работа сте поели и колко от нея можете да свършите.

4. Крайните срокове

Бизнесът се развива бързо, пазарите се движат бързо, технологиите се развиват бързо - всичко наоколо лети със светкавична бързина. Тази бързина често е свързана с промяна на крайните срокове. Това създава много стрес, но ако можете да управлявате проектите си, приоритизирате правилно задачите си и се фокусирате върху изпълнението на проекта, а не върху променения краен срок, нещата ще са по-лесни.

5. Неясното лидерство

Неясното лидерство понякога може да е разочароващо за работниците, които разчитат шефът им да ги насочва в правилната посока.  



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • патил (гост)
    Отговор
    1 08:11  30.07.16
    Добавете и още един към списъка си!: 6. Капризите на началството! Например идва началникът минути преди краят на работният ден и без да ви обяснява казва - Оставате още 2 часа на работа! Но плаща по 2 лева за това, а не по 5 евро минимум на час, както е в останалият ЕС, пък за САЩ да не говорим, там е повече.... Или пък казва - Събота работен ден - който не дойде, 50 лева глоба! А, работното време е до Петък. Е, с такива бай Ганьовци от векове и насам и алчният им селяндурски манталитет, каква икономика искате бе?

Напиши коментар:


Публикувай