891 0

15 млрд. лв. за строителство през следващите 5 години

Снимка: БТА
Снимка: БТА

„Добрата новина е, че пари има и след всички спъвания през годините сме увладели техниката да ги ползваме. Средствата за строителство са не по-малко от 15 млрд. лв. за следващите 5 години. На годишна база това е около 2 млрд. лв.“ Това каза вицепремиерът Томислав Дончев при откриването на шестия дискусионен форум на тема „Строителството през 2017 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през програмен период 2014 – 2020″, организиран от Камарата на строителите в България (КСБ) и вестник „Строител“.

Имам една добра новина, която може би сте чули в България, ние решихме да увеличим значително финансовия капацитет на плана „Юнкер“ от цел 315 млрд. евро я качихме до 500 млрд. евро до 2020 г., защото ние виждаме, че той работи. Ние вече генерирахме близо 120 млрд. евро нови инвестиции, от тях близо половин милиард са в България, подчерта заместник-председателят на ЕК Кристалина Георгиева. Тя подчерта, че "строителният сектор е ключов, не само за българската, но и за европейската икономика. На него дължим 18% от работните места, 9% от общия брутен вътрешен продукт на Европейския съюз."

АПИ е на финала на подготовката на ОВОС и се надявам, че до пролетта на 2017 г. ще е готово идейното проектиране на магистрала "Струма" по направление Благоевград – Кулата със специални мерки за екологичната инфраструктура, заяви строителният министър Лиляна Павлова. Тя посочи, че през 2016 г. подадените проекти за саниране са на стойност 200 млн.

„2015 г. беше годината с най-голям строителен бум, много проекти приключиха. Отчетохме 198 договара за над 3 млрд. лв. по „ОПОС 2007 – 2013“, отчете Ивелина Василева, министър на околната среда и водите. „2016 г. беше годината на плавния преход, на известно забавяне на инвестиционния процес поради необходимостта от подготовка на следващите проекти. Стартира изпълнението на т.нар. ранни проекти във ВиК сектора“, обясни тя. До края на годината ще се обявят две нови процедури по ос „Отпадъци“. Стойността ще им е близо 300 млн. лв.

Кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова  припомни, че първият одобрен проект от програмния период е метротото. До този момент са одобрени над 700 млн. лв. „Ще се възползваме максимално от финансовите инструменти“, добави тя. „Най-голямото предизвикателството е качеството на проектите. Няма малки или големи проекти, всеки се отразява на живота на хората“, подчерта Фандъкова.

Две отсечки от АМ „Хемус“ се намират в процедура по избор на изпълнител. Това заяви инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Едната процедура е за трасето от Ябланица до Брестовица, където пътят се разделя за Плевен и Велико Търново. Участъкът е лек за изпълнение, малък брой съоръжения. Основно има изкопни и насипни дейности. Следващият участък е от Белокопитово в София и Търговище с дължина от 16 км. Той ще продължи трасето от Варна и ще настъпи съединяване на двете части. Срокът за същинско изпълние е една година и половина.

За мен е чeст да участвам на този строителен форум. Държа да благодаря на колегите от КСБ. Искам да поздравя специално инж. Светослав Глосов. Това заяви Жан-Луи Маршан, президент на FIEC, който е специален гост на форума.  „Мисля, че имате много голям късмет в България, че имате близост между възложители, политици и хората, работещи в тази сфера. Във Франция беше така преди 30 години. Именно затова сега имаме една ефективна инфраструктура“, обясни той.

„Това взаимно доверие между клиенти и предприятия е нещо необходимо“, подчерта президентът на FIEC.



Напиши коментар:


Публикувай