1 787 0

7 грешки, които бихте могли да допуснете в първите 10 минути от работния ден

Изключително важно е как ще използвате първите минути, след като стъпите в офиса

Милена Трачева

Първите няколко минути от работния ден са от решаващо значение за вашата продуктивност през следващите осем часа.

Ако още в началото на деня тръгнете по грешната пътека, в последствие ще ви е много трудно да се фокусирате върху работата през оставащата част от деня.

Изданието „Бизнес инсайдър“ е подбрало 7-те най-често срещани клопки, в които може да попаднете през първите 10 минути от работния ви ден.

1. Да закъснеете

Като закъснявате за работа е много вероятно да саботирате работния си ден, още преди да е започнал.

Едно скорошно проучване, цитирано от Huffington Post, установи, че шефовете са склонни да гледат на закъсняващите си служители като на недобросъвестни и често дават ниска оценка за поведението им дори и когато остават до късно на работа.

Това разбира се не е честно, но действителността е такава. Така че, появявайте се на работа по-рано.

2. Да не поздравявате колегите си

Можете да постигнете ведра и приятелска обстановка на работното си място като отделите няколко минути, в които да поздравите колегите си.

Според експерта по работна среда Лин Тейлър, когато не кажете "здравей" сутрин, вие се обричате на мрачен и напрегнат ден в офиса.

3. Да пиете кафе

Ако не сте от хората, които още с отварянето на очи сутрин, грабват чаша кафе, то най-вероятно първото кафе за деня изпивате веднага щом стъпите на работното си място.

Изследванията показват обаче, че най-доброто време да се пие кафе е след 9:30 ч. Това е така, защото хормонът на стреса (кортизол), който регулира енергията ви, обикновено достига своя максимум между 8 и 9 часа сутринта. Когато пиете кафе в този интервал от време, тялото ви започва да произвежда по-малко кортизол и започва да разчита на по-големи количества кофеин.

Така че, следващият път, когато отидете на работа изчакайте да мине 9:30 ч., когато нивото на кортизол започне да намалява, и си направете чаша топло и ароматно кафе.

4. Да отговаряте на всеки имейл, който сте получили в пощата си

След като се настаните в дола си и включите компютъра се появява тази изкушителна идея да се заровите в служебната поща и да започнете да отговаряте на пристигналите през нощта писма.

Но според Майкъл Кер, международен бизнес говорител и автор на книгата "Не може да сте сериозни! Използвайте хумор на работа", първите 10 минути от работния ден трябва да се използват за бързо преглеждане и приоритизиране на мейлите. Така ще отсеете важното от маловажното и ще си създадете план за отговор, като оставите незначителните писма за по-късно.

5. Да започнете работа без предварителен график в главата си

За да оптимизирате работата си, според Лин Тейлър е нужно да си съставите план на действие и да запишете в календара си най-важните задачи за вършене. Ако не го направите може да се окажете в неловка ситуация в първите 10 минути от деня ви, защото сте забравили важна работна среща например.

6. Да се заемете първо с лесните задачи

Изследвания показват, че енергията и мотивацията ви са склонни да спаднат с напредването на деня. Ето защо е от решаващо значение да се захванете първо с най-важните задачи, а едва след това да продължите с лесните.

7. Да се заемете с няколко неща едновременно

Понеже сутрин преливате от енергия, има вероятност да решите, че можете да свършите един милион различни неща наведнъж.

Но изследванията показват, че мултитаскингът може да навреди на представянето ви по най-важната ви задача. Ето защо е най-добре да правите нещата едно по едно. Ако започнете работния си ден, жонглирайки с няколко задачи, в даден момент може да се окаже, че сте изпуснали всичките.



Напиши коментар:


Публикувай