1 693 13

Продажбата на имоти спаси Lenovo

Милена Богданова

Нетните приходи на китайския производител на персонални компютри – Lenovo, за първото полугодие на финансовата 2016-2017 г. (което завърши на 30 септември), са 330 млн. USD. Това е голямо постижение като се има предвид, че година по-рано беше отчетена загуба в размер на 609 млн. USD. За разглеждания период приходите са намалели със 7%, до 21.3 млрд. USD.

Основно нетните приходи са дошли от продажба на недвижими имоти на обща стойност 206 млн. USD. На годишна база приходите на компанията са намалели с 8%, до 11.2 млрд. USD, а печалбата – до 131 млн. USD.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • стоян георгиев
    Отговор
    1 11:00  05.11.16
    китаиците една фирма имаха на свободния пазар и тя фалира.имаш гарантиран милиарден пазар и да се издъниш така????

    Коментиран от #2, #5

  • кроко
    Отговор
    2 12:50  05.11.16

    До коментар #1 от "стоян георгиев":

    Стоечно, много велики фирми са се забатачвали за отрицателно време, китайската не е първата, няма и да е последната. И аз се чудя как успяха да се осерат с телефоните, в началото имаха супер качествени модели, накои правени във фабриките на Матсушита (Панасоник) Сега не знам как са при лаптопите, ама до преди 1-2 години бяха №1 и имаха амбицията да станат №1 и при телефоните.

    Коментиран от #6

  • Картър
    Отговор
    3 14:04  05.11.16
    Кроко, о.раха се с телефоните заради прословутия си антивирус, който си е чиста шпионска програма и няма изтриване... Ето затова се на.раха!))))))
  • рес еоод
    Отговор
    4 15:48  05.11.16
    Алчността погубва мнозина

  • Трол
    Отговор
    5 10:03  06.11.16

    До коментар #1 от "стоян георгиев":

    Сигурно ли си, че са имали само една фирма на пазара (та ако ще и да е свободния)? Пак тролиш повече от мен, по-некадърно от мен и за разлика от мен платено! Готово ли си да спориш третополово?

    Коментиран от #7

  • стоян георгиев
    Отговор
    6 20:53  06.11.16

    До коментар #2 от "кроко":

    веднага ти казвам,като купиха американския филиал на ibm имаха добра стартова позиция.освен това оставиха изследователските си центрове в сащ и япония,но държавното си е държавно веднага си пролича:)!падна им качеството на стоката и сега разпродават офисите по света :)!различо е да сглабяш от това да менаджираш и да създаваш нови неща.сега обясняват как щели да наблегнат на таблети и лаптопи,а таблети вече никои не купува щото се доблират с телефоните във функциите си.те обаче винаги имат ход в китаи щото както казах в предния пост могат да доминират на местния си пазар когато решат.

    Коментиран от #8

  • стоян георгиев
    Отговор
    7 21:07  06.11.16

    До коментар #5 от "Трол":

    на свободния пазар имат една известна фирма .кои са другите такива?говоря за фирми които имат значителен дял продажби извън китаи под собствената си марка.

    Коментиран от #10

  • кроко
    Отговор
    8 21:41  06.11.16

    До коментар #6 от "стоян георгиев":

    Те не са купували „американския филиал”, а купиха и то преди 10-11 години бизнеса с лаптопите, като и до денднешен старите серии се проектират в Япония (или поне до преди 2-3 години, когато съм им следял лаптопите) След това и мониторите и настолните и работни станции, а напоследък мернах някакви заглавия че по-скоро ИБМ иска и сървърите с интелски процесори да им продадат - те имат и други сървъри с друг тип процесори. Намен ми е удно как така се бяха засилили да стават №1 и при телефоните, а се окепезиха. И не са оставяли или купували никакви центрове, а плащаха на ИБМ за някои разработки. И ти да извадиш достатъчно пари, без дори да имаш и един склад или една отверка, може да си поръчаш някъде да ти направят дизайн на лаптоп по твои параметри, да си поръчаш производство в някоя фабрика в Китай и воаля: лаптоп „Стоян”. Иначе за други големи китайски фирми примерно ще ти дам Хуавей: ти може да си ги чувал единствено покрай телефоните напоследък, но всъщност още от 90-те са №1 в телекомуникационната техника по света.

    Коментиран от #9

  • стоян георгиев
    Отговор
    9 01:27  07.11.16

    До коментар #8 от "кроко":

    до покупката на ibm леново не бе нищо,няква местна фирмичка с неясно производство за местни цели към китаиската академия на науките.след като ibm развиха сериозен бизнес в китаи ,местните решиха да го купят и го купиха с леново като идеята беше да се направи електронна мегаструктура развиваща новите технологии .освен филиалите в китаи те придобиха такива и в щатите ,а след сделката с нек и в япония и започнаха експанзия на пазара с евтини таблети,телефони и компютри,само че въпреки големия пазар гарантиран в китаи се издъниха и има масово недоволство към продуктите на леново въпреки ниската им цена,което води и до този финансов колапс.дали ще се оправят бъдещето ще покаже,но ако фалират ще бъде кощунство .смешното е че след като купената технология на ibm вече остарява не могат да измилсят нищо ново макар че купиха маса други фирми и фирмички като моторола с цел да надграждат ноу хау то си ,щото явно не могат да го създават с бързината изисквана от конкуренцията.типични комунистически проблеми.имаш пазара купуваш готова технология заедно със заводите на твоя територия дето са работили маса време и са те обучавали как се деиства в тази среда,вземаш и изследователските центрове в гадния сащ и западналите япония и европа и накрая се осираш въпреки 1,3 милрда потенцялни потребителя.

    Коментиран от #12

  • Трол
    Отговор
    10 11:23  08.11.16

    До коментар #7 от "стоян георгиев":

    Ми Леново купи Моторола и сега продава смартфони с нейното лого и име Мото. Моторола ли не ти е известна на свободния пазар? Леново ли не продават смартфони с името Мото? Нещо не ми се занимава с прости хора!!!

    Коментиран от #11

  • стоян георгиев
    Отговор
    11 00:43  09.11.16

    До коментар #10 от "Трол":

    леново купи моторола и сега са една фирма ,демек фирмата пак е една леново.след купуването си моторола претърпя пълен крах като бренд и продажби.та незнам кво искаш да ми кажеш с този пост?опитваш се да ми обясниш че тва са две фирми ли ?
  • кроко
    Отговор
    12 11:08  09.11.16

    До коментар #9 от "стоян георгиев":

    Напротив, Стоянчо. Леново още преди покупката им произвеждаше лаптопите във фабриките си в Китай. Ти как си представяш че някаква смешна фирмичка ще купи права върху тъговските марки ThinkPad, Thinkvision, Thinkcentre, Thinkstation и т.н.? A софтуерната и хардуерната потдръжка на всички стари модели, която и до сега правят? Нямаш си дори бегла представа с колко много неща е обвързана тая покупка. И каква технология според теб са купили. Тях не ги интересуват архитектурата на старите платки, така или иначе я имат защото те им произвеждаха всичко. За новите модели ти обясних каква е работата - плащат си на японците за разработките, а може би за някои по-евтини си плащат другаде или пък те си ги правят. И те всъщност не са се осрали с лаптопите - до преди 2 години си бяха №1, сега не зам как са. А се о.раха с телефоните което според мен е въпрос на мениджмъта им.

    Коментиран от #13

  • стоян георгиев
    Отговор
    13 23:32  09.11.16

    До коментар #12 от "кроко":

    леново преди покупката на бизнеса от аи би ем имаше съвсем скромни възможности на свои продукти .има и историята в викито не ми се вади да ти показвам.след купуването на филяла на аи би ем в китаи,а именно произвежданите под лиценз там продукти леново издърпа и за 7-8 години стана наи-големия производителна лаптопи ,което не може да ни учудва предвид само китаиския пазар,но както казах и в преден пост лаптопите и таблетите са в постоянно намалящ се тираж поради развитието на смарт телефоните,а и леново не разви с нищо закупените продукти ,тези дето ми ги цитираш мисля че са точно такива.и не само плащат на японците ,а и потдържат собствени изследователски центрове извън китаи разбираи в щатите, европа ,мисля че имат и в русия,но въпреки тези центрове нямат технологичен пробив и бозят в долния сегмент на пазара ,а както видяхме в последната година търпят и колкосални загуби.не мога да разбера къде е спорния момент в дискусията ни ,но тва няма значение!

Напиши коментар:


Публикувай