18 Ноември, 2016 16:30 2 015 4

Удължиха, а не спряха концесията за летище „София”

  • летище-
  • софия-
  • концесия
Удължиха, а не спряха концесията за летище „София” - 1
Снимка: М. Богданова ©

Темата за концесията летище „София” днес отново беше на дневен ред. Поде я БСП като поиска процедурата да бъде спряна, а окончателното решение да бъде взето от следващия редовен кабинет. Причината е, че подобен важен въпрос не може да бъде обект на разглеждане от служебно правителство.

Не на това мнение обаче са от Министерството на транспорта. Искането на БСП предизвика бърза ответна реакция от страна на министър Ивайло Московски, който на извънредна пресконференция заяви, че концесията няма да бъде спряна, а удължена. Новият срок е 31 януари 2017 г., а причината е искане за удължаване на един от кандидат концесионерите, този на летището в Манчестър.

„Оставяме на служебен кабинет – вероятно господин Радев или пък друг формат, те да решат дали ще прекратят тази процедура или не”, каза министър Московски. Той лично не би прекратил процедурата, защото концесията на летище „София” не е била самоцел за правителството. Тя винаги е била обвързана с това, че е единствената възможност да бъде стабилизирано БДЖ. „В предишния си мандат ги заварихме с 850 млн. лв. необслужвани дългове, натрупани именно от партията и хората, които в момента настояват да не се намери решение за тях. Към момента задълженията са под 500 млн. лв., но въпреки това кредиторите не позволяват повече разсрочване и единственият вътрешен вариант да се намери ресурс в системата беше този”, допълни министърът на транспорта.

„Понеже се изказаха съмнения, че процесите отиват в определена посока и едва ли не ще бъде отблагодаряване към Ердоган заради гласове към Цецка Цачева, летището да бъде концесиониране от руска компания, ще кажа: Първо, който е чел е запознат, че става въпрос за авансово плащане от 640 млн. лв. плюс по 10 млн. лв. на година концесионни такси плюс 300 млн. лв. инвестиции. От там почват да се състезават. Второ – тъй като се прокрадват съмнения, че ще бъде „подарено” на турска фирма, затова имаме законно основание и ще удължим срока. Нека тези хора, които претендират за прозрачност, незадколисие, те да вземат решението, но трябва да отговорят на въпроса откъде ще дойдат тези около 500 млн. лв. дългове”, обясни Московски.

Вероятният сценарий за намиране на средства за покриване на дълговете според министърът в оставка е, че парите ще де вземат от бюджета, като ще бъдат ощетени други сектори и ще се плати за железниците, тъй като няма как държавата да остане без железници. Има и друг вариант: държавата действително да остане без железници.

Дали това е последното удължаване на срока на процедурата по концесионирането на летище „София” ще стане ясно в края на януари догодина. Тогава обаче ще има служебен кабинет и вероятността да стане ясен новият стопанин на столичното летище за следващите 35 години е малко вероятно. Но като че ли по-важен е въпросът каква ще е съдбата на БДЖ, отколкото това колко време ще продължи измъчената концесия за най-голямото летище в България.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хуьо

    0 0 Отговор
    Винаги съм се питал,защо вместо държавата,друг да лапа от нещо,кото е печелившо и не е на загуба.Пълна кретения,ще бъде ако го дадат на концесия.Всичко дадоха,разграбиха,окраднаха..а сега и аеропорта ни и то най-важния.Нека си остане държавен и държавата да си лапа паричките.БДЖ отдавна е някъква бездънна яма от която сто правителства само крадяха и мъкнеха милиони..наливат се пари,а резултати няма...просто се опитват да ги откраднат тези пари и за това бързат и е зор да се даде на концесия летището.Някой е обещал на някой,взел е подкупа и сега трябва да свърши работата..същото е и с АЕЦ Белене,бездънна яма за крадене и наливане на пари в нещо,което в никому ненужно...нима,като имаме АЕЦ тока ни е ои-евтин,напроти по-скъп от тези на които го продаваме.
  • 2 хуьо

    0 0 Отговор
    Ние платихме и 3млрд. за КТБ, и изядохме по един дебел и сочен дедов,те за Летището се хванали..егати и управниците и цървулите,вместо да мислят как да изкарват пари,да привличат инвестиции,те тръгнали да продават печеливши предприятия,всякаш им е бащиния...да им се връща....
  • 3 хуьо

    1 0 Отговор
    Аз пък искам народа да се събереме и да направиме подписка-референдум и да продадеме сградата на парламента и на министерския съвет.Те са само на загуба,поробиха народа си,окрадоха го,нае*аха го и е време да се отърве народа от тях,ще се инвестират парите за детски градини и развиване на спорта на всички нива,че децата ни са все по-затлъстели и мързеливи и парите,ще бъдат оползотворени правилно и с кауза.
  • 4 хуьо

    0 0 Отговор
    И не на последно място,предлагам да дадеме правителството и управлението на България на концесия,например на Германия за 15години,да видиме те как ще ни управляват,че какво толкова,по-зле няма как да стане,белким видиме нещо хубаво.Народа да гласува концесията за управление на България,кеф му Герамания,кеф му северна Корея,,,нека видим кои ще се явят и подадат документи,кой изобщо ще ни иска...,.