1 806 9

Китайци искат да платят дълга на БДЖ

Една от най-големите фирми за производство на железопътна техника иска да строи завод за локомотиви в България

Венцислав Михайлов

Една от най-големите фирми за производство на железопътна техника – китайската CRRC ще инвестира у нас 300-400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони. Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.

Това съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев пред журналисти в Черепиш. Той, заедно с министър-председателя Огнян Герджиков, министри от кабинета и ръководители на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак.

Инвеститорът CRRC e най-голямата фирма за производство на железопътна техника с оборот от около 45 млрд. долара на година. Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови мощности за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи министър Алексиев.

Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури една дългосрочна наличност на подвижния състав за период от 15-20 години. Алексиев каза, че китайците са склонни, като схема подобна на лизинг, първоначално да финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години например.

Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ в размер на 260 млн.лв. към облигационерите. Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн.лв., като може да се завиши до 600 млн.лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.

По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират една такава инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ГВА
    Отговор
    1 16:02  02.03.17
    Интересно е,защото,ако това се случи няма да има нужда от отдаването на Летище-София на концесия т.е.както беше замислено от предишното правителство,за да се спаси БДЖ.Дали това означава,че едно добре работещо държавно предприятие,като Летище-София ще бъде спасено???

    Коментиран от #2

  • лековерния
    Отговор
    2 16:10  02.03.17

    До коментар #1 от "ГВА":

    Не се самозалъгвай, ще измислят друго - и - пак ще дадат печелившето на свой лапач - то това е демокрацията,макар, че идва от "демос" - народ и би следвало да очакваш лапаницата да отива при народа.
  • партенка
    Отговор
    3 16:20  02.03.17
    Поредните простотии за поредните китайци.Някой да е чул досега за голяма китайска инвестиция в България?

    Коментиран от #4

  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    4 17:27  02.03.17

    До коментар #3 от "партенка":

    Питай управлявалите ни идиоти, потрошили маса пара за воаяжи до Бей Джин. Те, китайците само като ги видят и се отказват.

  • иван
    Отговор
    5 20:27  02.03.17
    Държавната каца Бдж за източване може да секне. Но новата "индустрализация" може да отвори нови лапаници, а и нек все още снася!
  • Чунг чанг
    Отговор
    6 17:36  03.03.17
    Ся шъ има 20 години мислене да ги дадем ли или не. Ами ако нъ излъжат. Я по-добре да си кретаме като досега....

    Коментиран от #8

  • гощо
    Отговор
    7 10:43  04.03.17
    Задължително треее се случи това!!!! На времето изгониха Самсунг от Велико Търново сега не трябва да се повтаря тази грешка!!!
  • хахаха
    Отговор
    8 20:03  04.03.17

    До коментар #6 от "Чунг чанг":

    Много вярно!
  • Гого
    Отговор
    9 09:43  05.03.17
    Кой ще иска да инвестира в тази корумпирана държава повечето се изнесоха към Румъния. У нас законите са само за бедните богатите не ги лови големи проекти от 1989 година насам не е имало а и съмнявам се някой да си рискува парите.

Напиши коментар:


Публикувай