7 543 18

Opel вече принадлежи на PSA

Сделката по продажбата на германския автомобилен концерн е финализирана

Снимка : БТА / АП
Снимка : БТА / АП
Александър Петков

Германският автопроизводител Opel вече е част от френския концерн PSA. Договорът с предишния собственик на Opel, General Motors, е подписан, съобщиха от централата в Рюселхайм. Чрез поемането на предприятието PSA се превръща във втория най-голям автоконцерн в Европа с пазарен дял от близо 17%.

Opel е бил собственост на General Motors от 1929 г., когато е бил най-големият производител на автомобили в Германия. Все пак от 1999 г. насам, заедно с британската си дъщерна марка Vauxhall, не е носил оператвина печалба. Шефът на германският автопроизводител Миахел Лошелър обяви днешния ден за исторически и обеща, че до 2020 г. Opel отново ще излезе на плюс.

На мениджмънта в Рюселхайм е възложена задачата да състави план за оздравяване в рамките на 100 дена, чрез който да постигне 6% печалба до 2026 г.

„Opel остава германски, а Vauxhall – британски. Те перфектно допълват сегашното ни портфолио от френските марки Peugeot, Citroen и DS Automobiles. Създава се европейски шампион!“, заяви изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес.

Френският автоконцерн е платил на General Motors близо 2,2 милиарда евро за сделката. Чрез създалата се синергия от покупката на Opel и Vauxhall от PSA се надяват да спестят около 1,7 милиарда евро разходи за материали, произвеждане, проучване и разработка на нови модели.

Сделката бе одобрена от Европейската комисия още през март.

Франция


Още по темата

  • Благодарение на Opel, PSA ще гони VW

    Благодарение на Opel, PSA ще гони VW

    След като PSA Group обяви финализиране на придобиването на дъщерните дружества на GM - Opel и Vauxhall, стана ясно, че с Opel и Vauxhall, PSA Group ...
    4.08.2017
    3 207
    11

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ха ха ха
    Отговор
    1 13:17  01.08.17
    Айде на пежопелитеее !!!Пластмасата е навсякъдеее!!!

    Коментиран от #18

  • Realist
    Отговор
    2 13:21  01.08.17
    Kato nqmash pari za koja. Priemliva altrnativa e
  • куку руку ку
    Отговор
    3 13:23  01.08.17
    Опелите едно време се славеха със здрави ламарини и окачване. Взеха ги GM и почнаха да гният. Сега отиват при пежо и ще започнат и да тропат...

    Коментиран от #4

  • Пеньо
    Отговор
    4 13:35  01.08.17

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Ей ку ку, дори не си прочел статията и бързаш да се из-дрискаш! От 1929 е на GM!!! Ти знаеш какви коли са били преди това ли?

  • Гост
    Отговор
    5 13:48  01.08.17
    Имах един Опел и оттогава реших, че такъв боклук повече няма да има в нашето семейство, дори и друг да го произвежда.

    Коментиран от #11

  • Бръм
    Отговор
    6 14:44  01.08.17
    Опел... RIP!
  • Валентин Христов
    Отговор
    7 14:53  01.08.17
    drugo si beshe volgata........
  • супер
    Отговор
    8 16:11  01.08.17
    руснаците искаха преди години да го купят но янките не им го дадоха,сега франсетата ще ни правят опели,да сме живи и здрави ще видим кви л..на ще из.ерат
  • гларус
    Отговор
    9 17:15  01.08.17
    Вземи си ХОНДА После за друга марка няма да мислиш вече
  • Спиро
    Отговор
    10 21:42  01.08.17
    Все пак, важно е че марката продължава да съществува. СААБ нямаха този късмет
  • Антонн
    Отговор
    11 22:17  01.08.17

    До коментар #5 от "Гост":

    Хубаво е аргументи и факти,да не е било Agila . Собственик на A class, също може да каже повече Mercedes никога.
  • босе
    Отговор
    12 22:37  01.08.17
    Чакаш някой балък да си купи нова кола...гаранция за 3-4 години му омръзва.....дал е 30-тина хиляди,взимаш я за 7-8 бона и я караш още толкова,продаваш я 9-10 годишна с "история" за 6 бона и пак завърташ рулетката.Естествено с "премиум" марките не е така,но в тази статия няма такива!
  • Отговор
    13 00:22  02.08.17
    измислили ОПЕЛ че да не е ФОРД най простата кола
  • Кибик
    Отговор
    14 05:52  02.08.17
    Когато се слеят две фирми - производители на боклуци, единственият възможен резултат е да почнат да произвеждат още по големи боклуци.

  • хахаха
    Отговор
    15 08:23  02.08.17
    Може да се каже, че и немците направили БМВ, за да стават повече катастрофи по пътищата и да има работа за сервизите и моргите в страната. Или Мерцедес, за да има работа и за пътната помощ.
  • PSA
    Отговор
    16 16:43  02.08.17
    Колко от вас са карали "Пежо" под 500 хил. километра, че да дадат мнение?! Помня един монтьор, който беше отворил предния капак на БМВ и след като руга и псува 15 минути, рече: "И на мен ми се иска да ремонтирам "Опел", ама късметът ми шибан!" Карлос Госн доволен от сделката, германците и те доволни, ама вие знаете повече...
  • Пежо
    Отговор
    17 16:41  04.08.17
    Много неподготвени изказвачи... Нищо, те ще дръпнат още повече и тази година отново ще вземат кола на годината за някои модели от гамата си а вие си мразете... то е безплатно :)
  • Пежо
    Отговор
    18 16:43  04.08.17

    До коментар #1 от "Ха ха ха":

    А ти в БМВ х5 последните 3 нови модела да не си мислиш че има четворно калена стомата по калниците и броните ?????????

Напиши коментар:


Публикувай