1 682 8

Гърция налива 4 млрд. евро за ЖП връзка с България

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Светослава Ингилизова

Гърция подготвя проект за изграждане на железопътна връзка на пристанища Солун, Кавала и Александруполис с българските на Черно море и Дунав.

Гръцкият министър на транспорта коментира пред медиите перспективите от предстоящия проект за свързване със железопътна линия на трите гръцки пристанища Солун, Кавала и Александруполис с Черно море и Дунав.

С увеличаване на обхвата на транспортния коридор, както гръцките пристанища, така и българските Бургас, Варна и Русе ще имат достъп до по-големи търговски пазари.

Създава се бърза железопътна връзка между Егейско море, Черно море и Дунав, като стойността на проекта само за гръцката страна е в рамките на 4 милиарда евро, съобщи гръцкият министър на транспорт Христос Спиридцис.

Той отбелязя, че е важен начина за реализиране на проекта. Създава се съвместна държавна българо-гръцка компания. Този модел до сега е прилаган само един път в Европа.

"Имаме пълната подкрепа на Европейската комисия. Меморандумът за изграждане на железопътния коридор ще се подпише в Кавала от двамата премиери", уточни гръцкият транспортен министър.

Гърция


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • панов
    Отговор
    1 12:44  02.09.17
    отлична новина.нужен е и нов мост при русе
  • ВБА
    Отговор
    2 13:28  02.09.17
    Добре замислено, но освен България и Гърция трябва да бъдат поканени Китай и Русия, Грузия и Иран. При всички случай трябва да има фериботи с Русия и Грузия. Това е само част от мегапроект, от който доста страни са заинтересувани и би трябвало да се включат с охота. Замисъла е много по голям, отколкото само за регионално ползване.... Добре е влаковете да са скоростни, както и да превозват контейнери включително и хладилни такива.... Това може да се реализира за 2-5 години стига да има желание от всички поканени страни. Трябва да се намалят товарите транспортирани с ТИР, за да се опази околната среда и пътищата, доколкото е възможно в най голяма степен.... Високоскоростната жп линия, която, ще строят Китай и Русия трябва да има клон и през България, за да може да се затвори строежа и превоза на товари през трите и двете пристанища в Гърция и България, както за Европа така и през Черно море за... Наистина си заслужава, а не само да се дрънка оръжие, защото всички имат вина затова и не трябва да се позволява на лудите да наскачат....

    Коментиран от #3

  • сойкаПРИСМЕХУЛКА
    Отговор
    3 17:43  02.09.17

    До коментар #2 от "ВБА":

    Тая па!!!
  • един
    Отговор
    4 08:30  03.09.17
    Аз пък се чудя от къде тези 4 млрд у гърците, като до вчера бяха фалирали и им даваха подаяния за да оцелеят. Сега изведнъж забогатеха, а утре пак кака ви Меркел ще се чуди как да ги спасява... Аде нема нужда. Нещастни мързели, видяха че хората взеха да бягат от тях и сега се чудят как да си върнат славата, но пак без да работят, само да печелят от транзитни такси. Най-много да почнат нещата и да ги оставят по средата. Те нямат капацитета да го направят това.

    Коментиран от #6


  • 5 14:19  03.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • jp power
    Отговор
    6 17:07  03.09.17

    До коментар #4 от "един":

    Гърция има капацитет, ама тикволандия няма.

    Коментиран от #7

  • Иван
    Отговор
    7 22:19  03.09.17

    До коментар #6 от "jp power":

    Вече имахме един ферибот Варна - Иличовск. И какво стана? Руснаците открадтаха релсите си на третата година след бляскавото откриване, защото комплекса спря да работи. А спря защото спряхя да си плащат за стоките, които им даваме, оправдавайки се с всевъзможни причини. Над 120 ТИР-а изчезнаха безследно в тази безкрайна пустош заедно с шофьорите си. Някъде да е писано за това ?
  • Гост
    Отговор
    8 12:02  04.09.17
    значи умряла Гърция може да отдели 4 милиарда за проект, а ние същите пари за едно КТБ ги даваме, на шепа хора да ги крадат.

Напиши коментар:


Публикувай