1 909 0

Разкриха най-честите заблуди при намаления и промоции

Светослава Ингилизова

Кампаниите за намаления и промоции са характерни в периодите, когато се сменят сезоните и
магазините трябва да освободят място за новите колекции. Но те са често използван от търговците прийом за привличане на клиенти при предлагането на най-широка гама продукти целогодишно. Такива акции често предоставят възможност за изгодни покупки с отстъпка от редовните цени на стоките. Понякога обаче търговците си служат с различни трикове и некоректно внушават, че предоставят възможност за пазаруване по-евтино от тях в сравнение с други периоди. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП) и дава примери за най-честите установявани и забранявани от нея заблуди при провеждането на подобни кампании.

Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи
надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат
за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки.

В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени. В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган.

Има и други капани при провеждането на промоции и намаления, които Комисията установява и
забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции. Например,
разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.

България


Напиши коментар:


Публикувай