Last news in Fakti

27 Септември, 2017 12:37 3 327 11

Авиокомпания минава на електрически самолети

  • easyjet-
  • самолет-
  • електрически
Авиокомпания минава на електрически самолети - 1
Снимка: Shutterstock

Нискотарифната авиокомпания EasyJet съвместно с инженерния стартъп от САЩ Wright Electric започва разработването на електрически пътнически самолет. Плановете са той да бъде пуснат в експлоатация най-късно до 10 години. Американската компания вече е създала двуместен самолет, който се захранва с батерии.

Машините ще бъдат ползвани за полети на кратки разстояния. С едно зареждане те ще могат да изминават разстояние от 540 км. Маршрути с подобна дължина са от Лондон до Амстердам, Брюксел, Париж, Кьолн, Единбург. Самолетът ще разполага с 220 места.

Два са основните плюса на подобни самолети. Първият е екологичният – значително намаляване на изгорелите газове във въздуха. Вторият – машината е значително по-тиха от сегашните самолети. Икономическият плюс е, че авиокомпаниите значително ще намалят разходите си за гориво – перо, което е основно в този бизнес.

„Подобно на автомобилната и авиационната индустрия също ще търси електрическа технология, за да намали въздействието си върху околната среда. За първи път можем да предвидим бъдеще без реактивно гориво. Въпросът вече не е дали ще се случи, а кога”, каза Каролин Маккол, главен изпълнителен директор на EasyJet.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фючър

    17 4 Отговор
    А никой не мисли за производството на ток и ще издържат ли електрическите мрежи на всички маймуни на клона ??

    Коментиран от #10

  • 2 ЕндЖенер

    6 6 Отговор
    Фърчилото ша са изстрелва с прашка. Ша фърчи само при гръмотевични бури и ша влачи "гръмоотвод", да го бие по често тока. При падане, пасажерите ша са само смачкани, ма нема да са изгорели, освен ако батериите не са от самсунг 8-ца.
  • 3 Тъпак

    9 3 Отговор
    От ЧЕЗ като им спрат тока ще видим как ще фърчат
  • 4 Къртев

    5 0 Отговор
    Много добре
  • 5 Гост

    6 0 Отговор
    Няма лошо, има малки двуместни които са с батерии, но за 220 човека не ми се мисли как ще стане. Че тя икономията от едно да не отиде в друго...
  • 6 goгого

    5 1 Отговор
    М-да. Тия пущини ще са витлови, че иначе нема как, поне засега. Напред към електрическото бъдеще! Но скоростите на придвижване едва ли ще се по-големи от 400 км./час на 3000 м. надморска височина. Та то тогава нема голем смисъл от тях. Те и маглев-влаковете перкат с такива скорости. Но, напред!
  • 7 гост

    5 1 Отговор
    Бойнг и Еърбъз чакат за регистрация и вече изпитани самолети по 2-4г., а какво остава ако разработват напълно нова конструкция, с напълно ново задвижване и напълно нови системи? Аз не вярвам, чел съм за самолети и смятам, че ако сега нямат готов прототип за тестове, то той няма да бъде пуснат в масова употреба до 10г.
    Има такива разработки, но най-разумен вариант е хибрид с електромотори и турбина-генератор за тока, за да се използват малки батерии. Та те сега не могат да вкарат в употреба електрически мотор за придвижването на самолетите по летищата, такъв монтиран в колелото, литиевите батерии им се палят, а какво остава ако трявба да разчитат само на една батерия и освен електрическото задвижване нямат друг вариант.
    Има проект за система за сигурност с парашути, та хората са готови да плащат до 20% повече, ако я има на самолета, и не е лошо тези нови електрички да я имат.
  • 8 гост

    3 2 Отговор
    Почвайте да мислите какво друго "не можело" без петрол , че корабите и самолетите отпаднаха , пък за камиони и коли да не говорим . Пък то и ракетите не ползват петрол , а напоследък и бая технологии за пътни настилки без битум се появиха , направо не знам , какво ша го праим тоз петрол , така зян ша си остане в земята !!!
  • 9 гост

    2 1 Отговор
    А и да ви успокоя , бъдещето е на апарати по-леки от въздуха , така че нужната мощност за движение ще спадне 20-30 ПЪТИ и такъв "самолет" за 150-200 човека ще може да се задвижи с моторите и батериите на една Тесла примерно , а скорост 500 км/ч значи , че 500 км за които се целят и на които са 40% от полетите в света ще се изминават за 1 час и ще могат да кацат на площадка колкото половин футболно игрище
  • 10 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "фючър":

    Кое е по лесно - нефт, добив, транспорт, преработка, доставка до летищата или соларни панели, пренос, акумулаторни депа, зареждане?

    За сверка на часовника - 20% от Сахара покрити със соларни панели осигуряват цялата електроенергия която консумира Европа.

    Сам си сметни 100% от Сахара какво ще захранят

    Коментиран от #11

  • 11 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Напълно сте прав. Дано по скоро измислят и друг ефективен метод, за съхранение на произведената енергия от соларни панели .