10 661 28

Tesla може да остане без пари до една година

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Милена Богданова

Скоростта, с която Tesla харчи пари, може да доведе производителя на електромобили до изчерпване на наличните средства в рамките на следващите 12 месеца, предупредиха банкери от швейцарската банка UBS. „Да приемем, че компанията разполага с близо 1 млрд. USD в брой. В този случаи при сегашните темпове на харчене на тези средства след една година тя няма да може да продължи работа”, посочват от банката в специален доклад по темата.

Към момента Tesla има дългове в размер на 1.4 млрд. USD. Те трябва да бъдат погасени до края на 2018 г. Прогнозите на UBS са, че финансовият доклад на компанията за третото тримесечие, който трябва да излезе до дни, ще повлияе негативно върху цената на ценните книжа на компанията.

„По-високите приходи на компанията през тази година се дължаха най-вече на представения Моdеl 3”, припомнят анализатори.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гаргамел
    Отговор
    1 21:11  01.11.17
    и без това произвеждат боклуци
  • Володята
    Отговор
    2 21:22  01.11.17
    "Пирамиди, фараони и балъци за милиони. Куче влаче, рейс, диря няма няма хей. Човека взе парите, каза: "Чакай малко.", хвана самолета, дръжте му петите. "
  • 123
    Отговор
    3 21:49  01.11.17
    Цъ, нема да стане, защото правителството е наляло толкова субсидии, че американците ще издивеят. Тоооо, без тези държавни пари тази фирма е гола вода, ама айде, нека да викаме ме сме зелени....
  • Било
    Отговор
    4 21:59  01.11.17
    Субсидиите до 2015 са над 15милярда.Мъск играе с правителсвото на САЩ.Затоплянето е наистина голяма измама да се освоят едни пари в световен мащаб

    Коментиран от #5, #6


  • LEGIONARIVS
    Отговор
    5 22:18  01.11.17

    До коментар #4 от "Било":

    затоплянето от одавна е факт глупако и ескалира все повече

    Коментиран от #14

  • fakt
    Отговор
    6 22:24  01.11.17

    До коментар #4 от "Било":

    Субсидиите са за първите 200 000 автомобила и арират между 2500 и 7500 долара на автомобил във формата на данъчен кредит. Автомобилите продадени от Тесла са получили под 1 милиард общо във формата на субсидии което е много далеч от 15, освен това тавана е 1.5 милиарда.

    Коментиран от #9

  • ЩО ТАКА
    Отговор
    7 22:52  01.11.17
    Ма те батерийките на Панасоник поскъпват при такова голямо търсене.Кога ли хората ще разберат измамата за електрокарите.Поизвият таблото тук там,турят екранче,светлинки и воала-еко автомобил.За да се задвижи тая простотия се използват тонове отрови да се произведат батерийките на Панасоник и също толкова вредни емисии от топло и атомни централи за производство на еленергия.
  • ceco
    Отговор
    8 23:59  01.11.17
    Коментарите са толкова тъпи, че се чудя къде се намирам. Как не ви е срам в 21 век да сте толкова прости . . . във време, което ако знаете английски може да се научите на всичко и не може да бъдете заблудени от никой. Засрамете се!!! Заради прости хора като вас, които не желаят да се променят и да израснат цялото човечество едва крета в прогреса си идващ от малцина. Събудете се!!!

    Коментиран от #10, #11, #17

  • 333
    Отговор
    9 01:36  02.11.17

    До коментар #6 от "fakt":

    Ти говориш за субсидираните продажби, ама Тесла по едно време получиха 4 милаирда преки субсидии, които нямат общо със тия 7500 субсидии на купувача, който придобива ел автомобил. Освен това, купувача освен тая федерална субсидия от 7500, понякога ползва и допълнителни в зависимост в кой щат е. 7500 е федералната субсидия, която е обща навсякъде. Не е от 2500 поне в последните години, едва ли е била 2500. Освен това 7500 по 200 хиляди автомобила е много повече от 1.5 милиарда, а Тесла май скоро ще направят 200х автомобила, и не са им спрели субидираните продажби. Освен Тесла субсидии са получили и Солар Сити, и SpaceX. Та категорично не става дума за няколко милиарда само.
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    10 01:43  02.11.17

    До коментар #8 от "ceco":

    Достатъчно е да се напише в Гугъл "CLIMATEGATE" и коментарите като твоя и на другите зелени профани отиват в канала.
  • 123
    Отговор
    11 07:32  02.11.17

    До коментар #8 от "ceco":

    Прости, прости, колко да сме прости? Дотолкова, че с неграмотния си английски да разбера, че самите американци са на нож с Тесла. Държавата налива милиони, милиарди, а тенекията струва 60 000 долара и малцина могат да си я позволят. Отделно тази кола като разработка няма нищо ново или революционно, освен капацитета на батерията. Никой не отрича бъдещето, но реалността е сега и парите сега се харчат. За продукт с ограничено ползване и висока пазарна цена. Винаги съм се чудел, така наречените еколози какво карат? Хибрид, бензин с газ, турбо дизел или колело. Ама много ми е чудно....
  • гощо
    Отговор
    12 07:32  02.11.17
    Тойота си продадоха акцийте в Тесла,отеглиха си инвестицийте от там! Мрцедес направиха същото,явно и те не виждат преспектива в тази компания! Освен всичко в всякакви класаций за трошляци Тесла присуства неизменно! Лично познавам човек върнал една на 3-тият месец!
  • Знайко
    Отговор
    13 08:05  02.11.17
    Между другото Bloomberg също дава лоши прогнози за Тесла а тях никой не може да ги обвини че не разбират от бизнес. Според мен Тесла ще просъществува но постепенно ще се превърнат в една обикновенна компания а не както сега медиен балон. Глобалното затопляне дори и да няма което е малко вероятно замърсяването трябва да се ограничи, никой не обича мръсотията и шума така че това трябва да се насърчава. Но всяко нещо си има граница и не трябва да е за сметка на бедните хора.
  • Антиелектрика
    Отговор
    14 08:50  02.11.17

    До коментар #5 от "LEGIONARIVS":

    Леле, като ти видя правописа и разбирам кои вярват на лъжата за човешката вина за т. нар. Глобално затопляне! Защо след като има толкова "ескалирано" затопляне, нивото на океаните не се е повишило? Защо нивото на въглеродния двуокис си остава "умопомрачителните" 0,039%? Та излиза, че глупакът си ти!
  • Грую
    Отговор
    15 09:51  02.11.17
    Че затопляне има това вече и скептиците не са в състояние чистосърдечно да отрекат, но пък в по-дългата земна история климатът е доказано, че е имал обичай да влиза в така наречените ледникови периоди, а според това което е останало като измерени температури през последните няколко века статистически показва, че преди индустриалната революция вероятно глобалните температури на Земята са намалявали и нейният климат се е запътвал към амплоато си от ледниковия период. Истината в действителност е че не сме наясно как точно ще се развият събитията в бъдеще, но задължително ще трябва да се следят нещата и по възможност да контролираме поне каквото можем. Доколкото за Илон Мъск ами то това няма да му е за пръв път да остане без пари и пак доколкото ми е известно успехът за сравнително евтиното му излизане в космоса по космическата му програма предният път го извадиха от калта, но сега може да няма подобен късмет. Не забравяте все пак, че едно нещо в живота само е гарантирано поне от мой личен опит съм го констатирал: "Съдбата се усмихва само тогава, когато си готов да заложиш всичко с риск да го изгубиш". Въпреки това аз не бих го направил, но свалям шапка на хората, които го правят и то най вече на тези, които знаят как, а според мен той е от този тип рядка порода хора!

    Коментиран от #18

  • hmhmhm
    Отговор
    16 10:30  02.11.17
    Как да вярваш на новини? Преди време електромобилите бъдеще? 1млрд. налични 1,4млрд. задължения. Колко са приходите? Кой стои зад тесла аз знам че е гоогле а те не са за подценяване. То само в БГ което сме създали е умряло. Кефти турската империя кефти ссср, сега и на нато и на европейския съюз ще им видим сметката. Пробвахме се някакви коли да сглабяме произвеждаме нищо.
  • 17 10:31  02.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    18 11:10  02.11.17

    До коментар #15 от "Грую":

    Мъск няколко пъти е залагал милиардите си, за да покрие разходи по Тесла и не е лишил един човек от заплата. Акциите на Тесла скочиха 5 пъти, защото единственни те си изплатиха предсрочно субсидиите, които получиха редом с много други автопроизводители. Субсидиране получава всеки един производител на електрически коли, не само те. Другата му компания Спейс Х намали цената на сателит до 40-50млн. долара или почти 3 пъти досегашните цени на конкуренцията. Мъск има 20млрд долара, ако има необходимост той ще си покрие разходите, защото е от малкото идеалисти и не го прави само за парите. Не го мислете.

    Коментиран от #24, #27

  • Никой
    Отговор
    19 13:19  02.11.17
    Няма да е първият път, когато Мъск ще налива милиони от собствените си пари в компанията, така че не я мислете много много. А дали затоплянето е реално можем да си спорим колкото си искаме - конспирации колкото искаш. Но замърсяването в градовете и вредите от това са факт, за който трябва да се направи нещо. Засега идеята е електромобили. Хибридите са сложни, скъпи и не чак толкова ефективни. А за водород не може и да става дума в близките десетилетия.
  • Квак
    Отговор
    20 13:41  02.11.17
    Не ги мислете ще им напечатат трилиони ако трябва или направо ще ги въвеждат парите от клавиятурата що от толкоз печатане не остана хартия на света
  • Навуходоносор
    Отговор
    21 16:55  02.11.17
    Няма да фалират, защото Хамерика има бие инжекции в задника.
  • Иван Господинов
    Отговор
    22 23:19  02.11.17
    може ама няма
  • 23 23:34  02.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бачо Киро
    Отговор
    24 01:12  03.11.17

    До коментар #18 от "гост":

    Стига дрънка глупости. Прочети финансовата история на Мъск. И Спейс Х, и Тесла ги спасява правителството от фалит. Имал бил 20 милиарда... Има бабината ти ... Четете разни работи и не знаете какво четете... Продал Пейпал и взел милиард и половина .. ама не е негов баш и е взел много по-малко... Само субсидиите му, които са известни са над 7 милиарда от 2008 когато го спасиха. Защо мислиш негодуват? Частна компания постоянно получава инжекции, а разработките си остават техни? Мъск продава надежда и го прави добре, има сума ти хора които искат да дават пари за неща които щели да се случат някога... Особено ако правителството е зад гърба на този с идеите.

  • Субсидиите
    Отговор
    25 08:14  03.11.17
    Илон Мъск получава по 10 милиарда субсидии сяка година. Даже по един два милиарда му дават на ръка да си има. Въпреки това е на загуба. Егати мошеника. На всичкото отгоре лаком, да изкарва компанията на загуба. Вижте петролните производители колко са честни и си плащат данъците. Лукойл например има страхотни печалби всяка година. Може да проверите резултатите на рафинерията в Бургас! Това са социално отговорни хора, а не като краварите на Tesla. Произвеждат чист дизел, а не електромобили които да се движат с мръсен ток и да замърсяват света!
  • Икономист
    Отговор
    26 08:59  03.11.17
    Тесла е най-големия балон в съвременната история. Помните ли когато гръмна балона на Енрон? Последва финансова криза, която се отрази на целия свят. Всичко това ще се случи в десетократно по-големи размери, когато балонът Тесла се спука. Ще има глобални финансови кризи, заплатите ни ще паднат наполовина, а цените по магазините ще се увеличат четворно и петорно. Няма да има и пари за пенсии!
  • 333
    Отговор
    27 23:53  03.11.17

    До коментар #18 от "гост":

    Субсидиите не са кредит да се изплащат. Субсидиите са субсидии, те не се връщат. Богатите държави така финансират разни неща, които биха били полезни за обществото. Ама в тоя случай нещо са се объркали, явно. Тесла не е за простосмъртни. Тесла е луксозен автомобил. За това в една държава, която е доста по-малко корумпирана, спряха да субсидират Тесла, за сметка на по-скромни електрически автомобили. И тия глупави хора, дето спряха субсидиите за Тесла съвсем случайно са държавата с най-много електрически автомобили в света. И са една от най-малко корумпираните.
  • Кольо
    Отговор
    28 18:44  04.11.17
    Решението за американците след някоя друга година ще бъде само едно - електрически Голф.

Напиши коментар:


Публикувай