1 994 6

България - рекордьор по ръст на продажбите на нови коли

През октомври у нас са закупени 3000 нови автомобила

Константин Карагьозов

Най-високият ръст на на продажбите на нови автомобили в Европейския съюз за месец октомври е отчетен в България, сочат данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. През миналия месец в страната са закупени 3000 нови коли, което е с 41.3% по-добър показател от същия период на миналата година.

Софийският автосалон, провел се от 13 до 23 октомври, беше посетен от над 50 000 души, а почти всички участващи компании изразиха задоволство от сериозния интерес и сключените сделки на него.

Скорошният автосалон навярно ще раздвижи продажбите и през следващите месеци, когато ще вървят доставки на поръчани през миналия месец автомобили. По принцип, последните три месеца на година са най-силни за българския автомобилен пазар, което дава надежди, че България може да е отличникът на ЕС по отношение на ръст и на годишна база.

За първите десет месеца на годината страната ни е трета по този показател с 20.5% ръст, формиран от 25 098 продажби. Лидер е Литва с 23.7 на сто повишаване на търсенето на нови автомобили. Следва Хърватия с 21.7%.

Силният октомври и статистиката от последните месеце обаче не променят фактът, че България остава сред страните с най-остарял автомобилен парк в Европа, чиято средна възраст е 18 години. Скорошна справка на КАТ показва, че от януари до октомври са регистрирани 36 871 нови моторни превозни средства и над 220 000 употребявани.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ЯК КАРАЧ
    Отговор
    1 13:10  16.11.17
    На хората им писна от стари трошляци и който се е отървал от много заеми и може да си позволи лизинг, все по-често прибягва до нов автомобил....Лошото е, че се купуват предимно нискобюджетни евтини еднодневки без дух и характер, и с предизвестен ресурс- така че след 5г да си купиш нова...
  • Гост
    Отговор
    2 13:13  16.11.17
    Е нали вчера писахте, че сме бедни....бедни сме, друг път....
  • 123
    Отговор
    3 15:15  16.11.17
    Не, че не сме бедни, ама не чак толкова. Българинът е склонен да плати 10 000 за 10 годишен Голф на 7-800 000 хил. км. и да даде още 2-3 000 за ремонти веднага, включително да му резне ДПФ филъра и катализатора, вместо да си вземе нова Дачия или Шкода за 15-16 000.
  • smeh
    Отговор
    4 16:18  16.11.17
    Нека купуват хората. С новата кола имаш предвидими разходи и сигурност за разлика от колата на старо. И поради липса на какъвто и да било контрол за старите морги внасяни от Европа е нормално везните да се накланят все повече към тях. Ама от алчни джамбази това е резултата. Викат пазара искал евтини бройки, затова внасяли най-големите кошове...икономически корифеи. Предполагам 90% от тук пишещите ще се съгласят, че един 5 годишен автомобил с приличен пробег, на цена колкото на нов автомобил от магазина е доста по натоварен от към екстри, перформанс, клас, и марка ако искате винаги са в негова полза. И ако болшинството такива на пазара за 2ра ръка коли, не бяха вкарани само и единствено с цел бърза печалба, а после собственика да му мисли, нямаше да се получи такава аномалия: - 1000лв среден доход за страната(smeh), висока инфлация и същевременно ръст на продажбите на лизингови автомобили.
  • кукупипе
    Отговор
    5 00:41  17.11.17
    Добре, че на куките им купиха няколко коли КИА, та да се похвалят, че в България имало ръст на продажбите на чисто нови автомобили.
  • Брутален нерез
    Отговор
    6 09:56  17.11.17
    Егати смешката, че и за месец октомври първи в ЕС. Първи по какво - дизелярка комби на 12г. и др. подобен тюфлек в стил миниванче.

Напиши коментар:


Публикувай