2 200 15

Производител на електромобили с интерес към България

България е една от 9-те държави-членки на ЕС

Венцислав Михайлов

Една от най-иновативните компании в света в производството на електромобили „OSVehicle“ проявява интерес към България. По покана на „LauncHub Ventures“, на посещение в страната ни е г-жа Юки Лиу, съосновател на компанията, която се срещна със заместник-министъра на икономиката Александър Манолев. Двамата обсъдиха плановете на предприятието за разкриване на ново производство в Европа като бяха представени възможностите за инвестиции в страната ни.

„България е една от 9-те държави-членки на ЕС, които със Съвместна декларация са подкрепили приоритетното развитие на електрическата мобилност в Европа“, каза зам.-министър Манолев. Той информира и че през последните години се изпълнява национален план за насърчаване на електрическата мобилност, а в момента се разработва Национална програма с Пътна карта за развитие на електрическата мобилност в България за периода до 2025 г. и хоризонт до 2030 г. „Налице е устойчива тенденция като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.“, допълни Александър Манолев. По думите му обаче все още те заемат минимален брой от всички регистрирани превозни средства – под 1%. „Затова се надяваме, че ако изберете нашата страна за една бъдеща инвестиция, това ще насърчи и процеса за по-масово навлизане на електрическата мобилност, като ще можете да разчитате и на подкрепа от държавата, защото това е национален приоритет“, каза още икономическият заместник-министър.

„OSVehicle“, които са в процес на ребрандиране под името „Open Motors“, са специализирани в проектирането и производството на превозни средства с отворена рамка – шаси, което да позволи надграждането му, без да се налага смяната на колата. Или с други думи – превозни средства, които могат да се надграждат (“upgrade”). Това е противоположно на философията в автомобилната индустрия, която предполага постоянно излизане на нови модели, които да заменят старите. Целта им е техните превозни средства да се ползват за много по-дълъг период като клиентите им просто заменят различни компоненти, за да отговарят те на променящите им се нужди.

Проектите на компанията, които вече са обявени, включват BusyBee, първият пътнически легален градски автомобил, построен на отворената платформа FabCar, автомобил, представен на Fab10 в Барселона, който може да бъде построен изцяло във FabLab, SPA's Luxury EV, от историческа италианска марка и са изработени от нови високотехнологични материали, "Maker's Car", автомобили, създадени от производители с местни материали като тъкани и дърво, и NIKA, първият свързан автомобил, създаден специално, за да даде възможност за разработка на приложения.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Патриот
    Отговор
    1 22:04  20.12.17
    Нормални заплати ли ще плащат или стандартните за България - 510лв без удръжките?

    Коментиран от #3, #13

  • Бат Мишо
    Отговор
    2 22:06  20.12.17
    и те са ти много докат мълчиш кат ти плащат толкос

    Коментиран от #11

  • onq s konq
    Отговор
    3 22:21  20.12.17

    До коментар #1 от "Патриот":

    Естествено че "нормални"-на общите работници и чистачите/хигиенистите/ по 510,на умните-умножено по 5 или 6.Не знам защо питаш и колко разбираш от електричество,но ако им представиш само един гол документ че имаш правоспособност за поправяне на изгорял бушон,...няма да ти хареса заплатата.

    Коментиран от #10

  • ПЕНЧО ДЪРТИЯ
    Отговор
    4 23:19  20.12.17
    Направо ни взеха за чукчи. Всеки дошъл тук иска да произвежда ама без разходи . Хайде давайте , колелета вече произвеждаме . А дайте и електрокари .

  • Патриот
    Отговор
    5 00:08  21.12.17
    Не съм кой знае какъв специалист, но тук се изиска само компетентни кадри за смешни пари - дори и да разбираш, дори и да си корифей в дадена област отново няма да ти дават, това което дават на европееца. Колкото и да е невероятно същото и положението и ИТ-сектора, същото е положението и в международните превози. Това е ДИСКРИМИНАЦИЯ!!! Едно време защо отмениха различните цени за наши и чужденци? Това беше дискриминация, а различно заплащане на единен европейски пазар не е. Скоро бях попаднал на една тема в оффроуд форума. Търсеше се специалист в определена област със знания по няколко подобласти без опит (означава на смешна заплата, която беше посочена като достойна, но 10 страници тема не се уточти размера и). Оказа се, че всяка подобласт е отделна специалност във технически ВУЗ-ове. Та такива специалисти търсят европейските ни приятели "инвеститори" за такива пари.

    Коментиран от #6, #12

  • onq s konq
    Отговор
    6 01:54  21.12.17

    До коментар #5 от "Патриот":

    Виждам че те вълнуват "некои неща" и затова ще ти дам безплатен съвет:ПРЕСТАНИ ДА НАРИЧАШ ПАЗАРНИЯ ПРИНЦИП,ДВИЖЕЩ РАЗВИТИЕТО НА СВЕТА "ДИСКРИМИНАЦИЯ"!Която и фирма да реши да инвестира у нас,то тя ще се съобрази със законите ни в заплащането на труда ,който в момента е 510лв МИНИМАЛНА.Обясних че ще има хора на тая заплата,ще има и на несравнимо по-големи позиции.А мислиш ли че въпросната фирма преди да се насочи към БГ не е анализирала обстойно заплатите не само в региона,но и на целия континент?Или си въобразяваш че идват само и единствено заради "черните ни очи"... А колкото до "специалистите" ни...Истински специалисти ИМАХМЕ,но те отдавна са на Запад за десеторно по-големи заплати,а тия които в момента се превръщат в добри специалисти,изобщо не чакат въпросната фирма да ги наеме,а вече са си планирали къде и за колко да отидат по света...като му дойде времето:)
  • Тиквоций
    Отговор
    7 10:01  21.12.17
    Чакайте, чакайте! Обсъждате все второстепенни неща! Не става така! Първо и най важното: колко % ще има за мене?! 2. % в дяловото участие! 3. остана ли доволен и Аз ще ударя едно рамо! Другото са дребни подробности! Така де ...
  • qwerty
    Отговор
    8 10:33  21.12.17
    Едва ли целта им е е пазара на електромобили в България, въпреки ръста от "цели" 243%.
  • Да попитам
    Отговор
    9 10:42  21.12.17
    Все пак тези автомобили ще изпълняват ли между другото и основното си предназначение т.е. да возят хора и багажи?
  • Да го туря на коня в жабката
    Отговор
    10 17:51  21.12.17

    До коментар #3 от "onq s konq":

    А бе ей кон, пали беенвето изфорсирай го няколко пъти и върви да си лягаш, че не те трая с постоянните ти глупости бе шлифер такъв. На всяка манджа си мерудия ти бе. От всичко ти отбира главата. Ай циба оттук.
  • факт
    Отговор
    11 20:03  21.12.17

    До коментар #2 от "Бат Мишо":

    ЩО ТИ РЕВЕШ ЛИ
  • Azazel
    Отговор
    12 22:01  21.12.17

    До коментар #5 от "Патриот":

    Каква дискриминация, бе, ако тук ще трябва да плащат заплати, каквито плащат в големи икономики, с развито автомобилостроене, голям брой висококвалифицирани специалисти, отлична инфраструктура и значително по-добра бизнес среда, като Германия и Франция, знаеш ли кога ще дойдат тук?!?! Ниските заплати са ни единственото засега конкурентно предимство и затова, отвреме-навреме (но все по-рядко) някоя чуждестранна компания се излъгва да инвестира в производство тук. Естествено, много бързо огромната бюрокрация, корумпираните и крадливи политици, безобразната инфраструктура и неквалифицираният, непродуктивен, немърлив и мързелив, постоянно кръшкащ, но алчен за повече пари персонал, ги карат дълбоко да съжаляват за това решение и не една или две компании бързо се изнесоха оттук.
  • гост
    Отговор
    13 08:46  22.12.17

    До коментар #1 от "Патриот":

    Е няма да дават повече от 600лв. В Димитровград нали откриха на Язаки завод и там се дава колкото да се каже, че получават заплата. В малки цехове за чанти и дрехи в града дават повече.
  • Гого
    Отговор
    14 14:53  22.12.17
    Новите инвеститори със свръх високите заплати които ще дават 510 лева месечно честито още едни мизерници на хоризонта!
  • 15 02:47  25.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай