Last news in Fakti

2 Април, 2018 13:23 2 456

От Администратор на данни до Експерт по Управление на Риска

  • кариера-
  • израстване-
  • администратор-
  • експерт-
  • управление-
  • екип

"Търпението е ключово към успеха", споделя Мирослав

От Администратор на данни до Експерт по Управление на Риска - 1
Снимка: Мирослав Филипов

Светът около нас непрекъснато се променя и развива. Възникват нови занимания и професии за хората. Тези хора минават през етапи на кариерно развитие, започвайки от най-ниското ниво, но с времето и годините, биват възнаградени по подобаващ начин - повишаване или издигане на по-високо ниво в организацията.

Това е Мирослав Филипов. Мирослав се присъединява към компанията AIG в началото на 2014 г. Работил е на няколко позиции, като от около година насам, той е преназначен на позиция Експерт по Управление на Риска.

ЕЙ АЙ ДЖИ ЮРЪП ЛИМИТИД (КЛОН БЪЛГАРИЯ) КЧТ

Би ли описал работата си в AIG с няколко изречения?

Част съм от регионалния екип по управление на бизнес риска, отговарящ за офисите на компанията в страните от Европа, Африка и Близкия Изток. Моята позиция е свързана с това да подпомагам тези страни в установяването на ефективна програма за гарантиране непрекъснатостта на бизнес процесите, след настъпване на даден инцидент. В това число, управление на риска, анализиране и изготвяне на устойчиви аварийни планове, както и тяхното периодично тестване срещу всички аспекти на прекъсване на дейността. Сътруднича с бизнес отделите, за да идентифицират ключови остатъчни рискове и да ги управляват ефективно, както и за да се подготвят за непредвидени събития.

Защо избра да работиш точно в нея и с какво подпомогна за твоето кариерно развитие?

Както много от нас, не съм предполагал, че ще работя за застрахователна компания. Избрах AIG най-вече, защото исках да работя за голяма международна компания, където да имам път за развитие, да използвам знанията си, да се усъвършенствам непрекъснато и да градя кариера. AIG ми даде сигурност и перспектива за по-нататъшното ми професионално развитие. Работата ми ме срещна с креативни хора, с глобален начин на мислене, които ме напътстваха и ми даваха правилните съвети, за което съм благодарен.

Колко време работи като администратор, след което си бил преназначен на позиция ръководител на екип?

Работих като Администратор за около година, след което в продължение на повече от 2 години бях ръководител на същия екип. От месец май 2017 насам съм в регионален екип на AIG. Първоначалната ми позиция не беше мечтаната работа, но знаех, че ако си върша поставените задачи съвестно и успея да стана експерт, в това което правя, рано или късно ще ми се даде възможност за развитие. В момента работя това, което исках, след като завърших висшето си образование преди 4 години.

Kaкви cтъпки тpябвa дa бъдaт изминaти, за да се пристъпи от позиция Aдминистратор към позицията, на която работиш в момента?

Първо - упоритост и постоянство, да не пестиш сили и да не се отказваш лесно, но и в същото време да не губиш иновативен подход. Съществено е да поддържаш вътрешната си мотивация и да се усъвършенстваш в това, което правиш в момента, дори да не ти се струва, че това е мечтаната ти работа. Търпението е ключово към успеха. Много хора бързо губят интерес и се отказват, искат нещата да се случат сега и веднага, но нека не забравяме, че всяка компания има определен път за развитие, по който трябва да премине един служител. Това не винаги става, когато ние го поискаме, но когато едновременно служителят и компанията са готови за това. Разбира се, има неща, които не зависят от нас, но аз мога да кажа, че се чувствам късметлия, защото попаднах на правилните мениджъри. Също така трябва и да умееш да се учиш от грешките си, няма лошо ако сбъркаш веднъж или два пъти, стига да извлечеш поуките занапред.

Какви са предизвикателствата пред тази длъжност?

Ролята ми изисква фокус върху всекидневното взаимодействие с различни хора, както и умението да извлечеш най-доброто от тях. Говорим за колеги от различни държави, култури, с различни характери, езици, в различни времеви зони. Няма универсален подход, който да е приложим и да работи за всички еднакво. Точно това е най-голямото предизвикателство в сегашната ми позиция.

Кое е нещото, което те мотивира да изпълняваш работата си пълноценно?

Вярвам, че това което правя има благоприятно отражение върху компанията. Знам, че ако си свърша добре работата, то и бизнесът ще продължава да расте. Това носи нови възможности и перспективи за развитие за всички.

Как реагираха колегите ти, когато разбраха, че именно ти си този, който ще бъде новият им ръководител?

Повечето ме приеха, но имаше отделни членове на екипа, които не бяха съгласни или просто мислеха, че те трябваше да заемат позицията. В такива ситуации не винаги е лесно да започнеш, но с течение на времето трябва да докажеш, защо точно ти си избран - да покажеш на екипа, че ти си там, за да направиш работната им среда по-лека, както и това, че могат да разчитат на теб. Ключът към успеха е да спечелиш доверието и уважението на колегите си.

Чувстваше ли се странно, след като смени работната позиция?

В началото всяка от тях имаше своите особености, нови процедури, системи, колеги, среда, но винаги има период на адаптация, който трае до няколко месеца преди да достигнеш очакваното ниво на продуктивност. Независимо от позицията, важно е да останеш отворен към предизвикателствата и да не спираш да се учиш.

Посочи три предизвикателства, които се отвориха пред теб, работейки в тази фирма?

При работата с екипа и клиентите, както вече споменах няма универсален подход, който да носи успех при всички. Важно е да адаптираш подхода си според ситуацията и човека срещу теб, така че и двамата да спечелите. Клиентите обикновено имат своите очаквания за отлична услуга и я искат незабавно. В този ред на мисли, справянето с напрегнати ситуации, приоритизирането на задачите и умението за водене на преговори, са ключови за успешен резултат. Корпоративната култура е друг фактор, който променя начина на взаимодействие на различните нива в компанията. Следва да си запознат с всички правила, политики и процедури, които оформят и направляват цялостната работна среда. Именно в това се корени една от основните разлики между функционирането на един глобален бизнес, в сравнение с работата на една местна компания. Намирането на баланс между личния живот и работата, е предизвикателство за много организации, особено в сектора на финансовите услуги. Едно от предимствата на AIG е предоставената възможност за работа от вкъщи, която със сигурност подпомага поддържането на този баланс.

Каква е твоята формула за успех, без която не можеш?

Няма конкретна формула - ако искаш да постигнеш нещо, просто трябва да се потрудиш и да си търпелив. Смятам, че нищо не идва случайно и добрата работа се възнаграждава рано или късно.

Виж свободните позиции в ЕЙ АЙ ДЖИ ЮРЪП ЛИМИТИД (КЛОН БЪЛГАРИЯ) КЧТ



Свързани новини