Last news in Fakti

11 Септември, 2018 01:29 2 207 6

“Максима Груп” пусна облигации за €300 млн.

  • максима груп-
  • т маркет

Компанията-инвеститор във веригата „T MARKET“ официално стъпи на международния капиталов пазар

“Максима Груп” пусна облигации за €300 млн. - 1

“Максима Груп”, която управлява вериги за търговия на дребно в Балтийските страни, Полша и България, успешно реализира емисии от 5-годишни облигации на стойност 300 млн. евро. Облигациите бяха закупени от повече от 60 инвеститори от 14 страни. Търсенето на ценни книжа надхвърли предлагането, като една трета от инвеститорите бяха от Балтийския и Скандинавския регион, a останалите от други европейски страни.

У нас компанията инвестира в развитието на търговска верига „T MARKET“, която към момента оперира общо 71 супермаркета. Активната експанзия на веригата през последните две години доведе до увеличаване на мрежата й с над 20 магазина и до нарастване на търговския й оборот с почти 50% за този период.

Публичното предлагане на пакет от облигации на “Максима Груп” повиши прозрачността на компанията, демонстрира международното признание и също така потвърди, че инвеститорите гледат благоприятно на финансовите перспективи и плановете за разширяване на групата в страните, в които оперира. По думите на председателя на управителния съвет и главен изпълнителен директор на “Максим Груп” Далиус Мисиунас чрез тази стъпка компанията е достигнала зрялост, която й позволява да спечели доверието на международните инвеститори и решително да навлезе на световния капиталов пазар.

Годишният фиксиран купон на облигациите ще бъде 3,25%, като облигациите на компанията са на ниво 3,5%. Споразумението за тяхното придобиване ще се подпише на 13 септември 2018 г. След продажбата се планира включването на облигациите на борсите Euronext Dublin и Nasdaq Vilnius.

Припомняме, че през юли Standard & Poor's отреди на “Максима Груп” кредитен рейтинг BB+ със стабилна перспектива. Международната рейтингова агенция оцени високо дружеството въз основа на стабилния ръст в приходите, силната лидерска, нарастващия пазарен дял, устойчивия бизнес модел и стабилност на компанията във всички страни, в които оперира, включително и България. След това за аранжори и дилъри за своята облигационна програма и предлагане “Максима Груп” избра BNP Paribas, Deutsche Bank и SEB Bankas.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 клиент на магазина

    6 4 Отговор
    Започнаха много колебливо, с мизерни на вид магазини, ограничен асортимент и ниско качество на предлаганите стоки. Обичайна практика беше да ни предлагат застояли стоки, лепящите от старост колбаси ги измиваха и пак на щанда. Имаше откровено вмирисани пилета, които ни предлагаха на половин цена. Впоследствие се развиха и сега са една добра алтернатива на скъпите и наложили се вериги като Билла, Лидл, Фантастико. Ремонтираха и осъвремениха магазините си, разшириха асортимента, подобриха качеството на стоките, предлагат множество стоки с хубави отстъпки в полза на клиента всяка седмица. Пазаруването от тях е практично за средно статистическото семейство. Единственото им слабо място е персоналът. Хората постъпват при тях и след има-няма месец-два напускат. Единици са тези, които се задържат по-дълго. Мисля, че не е само до заплащане. Техни служители са се оплаквали в частни разговори, че няма човешко отношение. Наблюденията ми са и че експлоатацията е доста нечовешка. Така че господин литовецът - собственик на веригата да се позамисли - хубавите магазини се правят и от доволен от работата си персонал... Неговите служители работят в магазините му от немай-къде, притиснати от нуждата и при първа възможност бягат.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 минаващ

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "клиент на магазина":

    Съгласен на 100%. Персоналът е под всякаква критика, несериозно работят, винаги сърдити (Явно има защо).

    Иначе наистина магазините са ОК, има какво евтино и достатъчно добро да си купиш и без промоции, а когато има промоции, има ги наистина, не като при топ-мошениците от Кауфлидл.
  • 3 Вълчо Ветков

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "клиент на магазина":

    На гн Литовеца му е през крачола НадолУ !!! Той е ОСНОВАТЕЛ !! за да мислят има Хора назначени " мениджъри" . Демек всичко е до Хората най вече на Местно Ниво !!!
  • 4 1234

    2 2 Отговор
    Ще фалират това е голяма хапка за тях
  • 5 барбалан

    2 1 Отговор
    Т-МАРКЕТ - тия също са непоследователни, високомерни и без покритие във всяко отношение - от некоректно наложени търговски условия и съответен подбор на стоки/продукти, през над 90% недоволен и псуващ персонал в магазините и складовете им на всяко ниво, та до липса на каквато и да е фирмена култура/традиции... просто обикновени бакали... Нищо чудно и непознато, и ние ВЕЧЕ ЗНАЕМ ЗАЩО - и те като ЛИДЛ и КАУФЛАНД са дошли тук отдалече, с разрушителна мисия и за не много дълго... ще стоят докато има кокал за гризане и пари за влачене навън... нищо, ама наистина нищо градивно... а най-наглото е, че всички ТЕ се именуват като МОДЕРНА ТЪРГОВИЯ...
  • 6 ВЛКСМ

    1 1 Отговор
    Харесвам Т Маркет,има..,,Пломбир,,Тушьонка,,и,,Сельодка,,и моя любимая-московская..все для души.