758 2

Откриха най-големите изложения в хранително-вкусовия и хорека сектора в България

Над 500 български и чуждестранни компании правят бизнес на МЕСОМАНИЯ, БУЛПЕК, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и СИХРЕ

Антония Стефанова

Министърът на земеделието храните и горите Румен Порожанов откри официално най-големите в България и сред най-значимите в Югоизточна Европа изложения в хранително-вкусовия и хорека сектора. МЕСОМАНИЯ, БУЛПЕК, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и СИХРЕ ще се радват на изключителен интерес и пълни зали от 7 до 10 ноември в Интер Експо Център. Тази година две от ключовите изложения МЕСОМАНИЯ и БУЛПЕК навършват 25 години, което е доказателство за устойчивите усилия на бизнеса да произвежда качествена храна. За развитието на пазара на храни говорят и цифрите. Само за първите осем месеца на годината производството на млечни и месни продукти се е увеличило с 10-20%, съобщи Порожанов. Износът на храни е с 15% по-висок спрямо миналата година, допълни още министърът.

Това е най-добрата година в историята на изложенията, обясни управителят на Интер Експо Център Ивайло Иванов по време на откриването. Над 500 български и чуждестранни компании участват в бизнес платформата. От тях близо 100 са чуждестранните фирми. Рекордно е италианското участие тази година. За първи път участва Департаментът по земеделие към посолството на САЩ в София.Заради силния интерес очакваме над 20 000 посетители тази година, обясни Ивайло Иванов.

Вече четвърт век от 1994 г. насам МЕСОМАНИЯ е единственото изложение за месо и месни продукти, което дава изключителни бизнес възможности на малките и големи фирми в сектора, коментира Атанас Урджанов, председател на УС на Асоциацията на месопреработвателите в България. През годините доказахме, че изложение БУЛПЕК има идея, път, посока, устойчивост и капитал, който да създава бизнес, подчерта Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. На традиционния конкурс „Златен медал“ на 8 ноември ще участваме със серия хлябове, това е което търси пазарът, общият европейски пазар не е табу за нас, подчерта тя.

На откриването присъства посланикът на Италия в София Стефано Балдо. Италианската агенция за инвестиции организира специално колективно участие на фирми от Южна Италия. Допълнително с цел да разшири бизнес възможностите, агенцията организира и посещението на над 15 байери от Хърватия, Македония, Сърбия, Босна и Херцеговина, Словения, Румъния, Унгария и Турция, уточни Алесандра Капобианко, Директор на ИТА – Италианска търговска агенция. За Италия българския пазар е много важен. Обменът между двете страни е нараснал четири пъти, което показва колко отворен е българския потребител към италианските храни.

Изключително силно е международното участие тази година с акцент върху машините и високите технологии. Голям брой бизнес делегации се включват в B2B срещи с български компании. Българо-румънски бизнес форум построи мостове между 30 български и повече от 50 румънски фирми.

Съпътстващата програма е по-богата отвсякога. Форуми, демонстрации на живо и дегустации допълват богатата палитра на изложенията шест в едно.

Несъмнено сред най- вкусните кулинарни събития тази година е GASTRONOMIX, подкрепено от The Alimentaria Experience. Шеф-готвачи от именити испански ресторанти с по две звезди Мишлен, български и чуждестранни професионалисти ще водят майсторски класове в сферата на шоколада и десертите. За трета поредна година организаторите на Българския бариста шампионат се впускат в търсене на най-добрите баристи, а под егидата на Световната кафе организация ще се проведе и Latte Art кафе шампионат. Най-добрите опаковки ще бъдат оценени от Националния конкурс „Приз Пак“. Индустрията с нетърпение очаква и конкурсът „Златен медал с диплом за качествени и оригинални пазарни продукти и/или адитиви“.

На 7 и 8 ноември за първи път в рамките на изложенията пред зали 5 и 6 на Интер Експо Център се организира фермерски пазар Хранкооп, в който ще се включат повече от 30 български производители на плодове, зеленчуци, месни и традиционни продукти.

Международните изложения се организират в тяснно сътрудничество и партньорство с барншовите организации - Асоциация на месопреработвателите в България, Асоциация на млекопреработвателите в България, Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Национална лозаро-винарска камара, Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци, Национална асоциация Хотел, Ресторант, Кафетерия, Българска асоциация биопродукти.

Цветът на индустрията от България, Европа и цял свят показва своите най-добри и успешни продукти, съревновава се, конкурира се, за да може потребителят да се наслади на все по-добри и здравословни храни.

Пълната програма на изложенията може да видите тук: http://food-exhibitions.bg/index.php/bg/exibitors/accomp-program

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • БЕНЗИНДЖИЯ
    Отговор
    1 18:18  07.11.18
    Кашкавала е дяволски скъп 1кг. кашкавал е 14-20+лв а 1кг. месо е 7-8лв и кой ще накарате да ви купи кашкавала изкуствен на вкус и изкуствени цени Престъпление жив Обир посред бял ден.
  • Пешо
    Отговор
    2 21:33  07.11.18
    Тази статия някакъв майтап ли е? Обществена тайна е, че в България се продават най-фалшивите и вредни храни на супер скъпи цени. А за истински месни и млечни продукти е абсурд да се говори.

Напиши коментар:


Публикувай