2 674 11

Предлагат нови ограничения за превозвачите

Ако бъдат приети неблагоприятните промени в пакет „Мобилност", България може да заведе дело в Съда на ЕС

Венцислав Михайлов

Австрийското председателство на ЕС е излязло с още по-тежки предложения за промени в пакет "Мобилност", съобщи министърът на транспорта Росен Желязков след среща с български превозвачи и евродепутати.

Новите ограничения ще бъдат обсъждани на 3-4 декември. Те предвиждат на 60 дни превозните средства също да се връщат у дома. Досегашната идея беше това да важи само за шофьорите, които трябва да се прибират в собствената си държава на четвъртата седмица, обясни пред в. "Труд" Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Друго ново предложение е да се промени заплащането на командировките. Предишната идея залагаше правилата за командироване да започват да важат след 3-ия или 5-ия ден от курса. Сега от тях се освобождават само двустранните превози, но се налагат нови изисквания при тези през 3 и повече страни, обясни Арабаджиев.

Австрийското председателство иска да се намали срокът за въвеждане на интелигентните тахографи. Предвиждаше се те да влязат в сила от 2028 г„ но новата идея е това да стане още през 2022 г. Тези тахографи дори ги няма на пазара и срокът не е изпълним, обясни Арабаджиев.

Ако бъдат приети неблагоприятните промени в пакет „Мобилност", България може да заведе дело в Съда на ЕС, заяви министър Желязков.

Австрия


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 22:10  27.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Генералът
    Отговор
    2 22:17  27.11.18
    България като крайна страна на Европа, ще бъде най ощетена от този пакет "мобилност"
  • Мемфис
    Отговор
    3 22:42  27.11.18
    Не може само да се гушиш с милиардите на ЕС по различните програми, трябва да се съобразяваш и с други неща. БГ превозвачите печелят много добре от международните превози и ако другите браншове бяха като тях в БГ щеше да се живее чудесно!
  • 4 23:16  27.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • El Torro
    Отговор
    5 23:23  27.11.18
    Браво, вижда се края на порочната практика, шофьорите да живеят в мизерни условия по три и повече месеца по кабините на камионите и да опикават и засират всичко наоколо при паузи от 45 и повече часа.
  • ванката
    Отговор
    6 23:52  27.11.18
    какво им е неблагоприятното на условията освен че шефовете ще намалят печалбите си за сметка на изпълнителите ... на мен ми звучи съвсем логично

    Коментиран от #7

  • El Torro
    Отговор
    7 00:05  28.11.18

    До коментар #6 от "ванката":

    Ако не си го изживявал или виждал, трудно ще го разбереш. Да не говорим, че на голяма част от шофьорите се плаща на километър, което не е изобщо правилно( в разрез със закона) и много други работи за които няма да ми стигне място да ти ги изброя ако не си наясно с бранша и трябва тепърва да се запознаеш.
  • Libre comme air
    Отговор
    8 08:24  28.11.18
    С. Тези. Мерки. Ес. Иска. По. Човешки. Условия. За. Шофьорите. От. България. Щото. По. Западните. Бензиностанции. Само. Бг тираджиите. Се. Хранят. Около. Камионите. И. Спят. В. Кабините. И. Ги. Осигуряват. На. 510лв. Само. Дето. Бг.превозвачите. реват. Като. Млада. Вдовица. За. Чеп няма. Никъде. Западен. Шофьор. Да. Спи. В. Кабината. А. Спи. В. Хотел. И. Се. Храни. В. Ресторант. Като. Бял. Човек.. .

    Коментиран от #9

  • El Torro
    Отговор
    9 08:55  28.11.18

    До коментар #8 от "Libre comme air":

    Добре казано.
  • 10 10:02  28.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 10:22  28.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай