Last news in Fakti

18 Март, 2019 23:27 23 477 106

Автомобилен гигант до Пловдив иска 5000 работници

  • автомобилен гигант-
  • пловдив-
  • автомобил

В момента край Куклен се строи турско предприятие за задни фарове на известни немски автомобили

Автомобилен гигант до Пловдив иска 5000 работници - 1

Чуждестранните инвеститори в Пловдивско нарастват, а съществуващите увеличават производствените си площи. Фабрика за текстил за 10 млн. лв. ще се строи в региона. В момента се водят преговори между чуждата компания инвеститор и "Тракия икономическа зона", където ще се изгражда промишленият обект. Очаква се до края на тази година сделката да бъде финализирана. Текстилната фабрика е от последната вълна нови заводи, които никнат в съседните на Пловдив общини, пише в. "Марица".

В момента се изграждат десет фабрики. С най-модерна технология ще е оборудвано и предприятие за преработка на плодове и зеленчуци, което предстои да се строи с капитали на чужда фирма. Мениджърите са се спрели на Пловдив, тъй като в района масово се отглеждат зеленчуци. В областта се очаква и мащабна инвестиция на световен автомобилен гигант. Представители му са харесали терен в околностите на Пловдив и вече са проведени две срещи. Проектът е да се направи завод с 5000 работни места, в който ще се произвеждат моделите на две марки коли.

В момента край Куклен се строи турско предприятие за задни фарове на известни немски автомобили. Досега компанията е вложила 10 млн. евро. Плановете са да инвестира общо 40 млн. евро за 3 години. През юни в новоизграждащия се завод ще започне тестовото производство, а серийното трябва да стартира до края на 2020 г. Продукцията ще се изнася за Германия, Унгария и Южна Африка. Турската фирма, която получи от Министерството на икономиката сертификат за клас А инвеститор, възнамерява да изгради още два завода в района на Куклен.

Френската компания Latecoere, която откри завод за авиационни компоненти през септември 2018 г., удвоява капацитета си за производство край Пловдив. Предвидено е през 2019 г. площта на завода да нарасне с нови 4000 кв. м.

Инвестицията в сграда и машини е на стойност 5 млн. евро и е част от целия проект за 15 млн. евро, който ще бъде финансиран със собствени средства от компанията майка. Строителството на новото хале е възложено на "Сиенит", която изгради и първия етап на завода. По план строителните работи ще приключат през лятото на тази година, а от септември ще започне реално производство и в новата част на предприятието. В момента там се произвеждат шкафове за авиационно оборудване за няколко модела на Airbus. След приключване на втория етап от разширението на компанията в нея ще работят повече от 200 авиоспециалисти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Красимир

    163 6 Отговор
    задни фарове ??????

    Коментиран от #35, #58, #72, #73, #100

  • 2 Бойко Борисов

    39 11 Отговор
    Аз искам данъците. Оо иее паУички,даите ги насам!
  • 3 мизерия

    130 5 Отговор
    много ми е интересно от де ще намерят 5000 работници?

    Коментиран от #5, #9, #18, #26, #71

  • 4 Луд

    46 3 Отговор
    Ако инвестират още 10 млн. ще правят и правни стопове.Ама те са глупави,не са като нашите журналисти.

    Коментиран от #90

  • 5 ЛудЛ

    49 5 Отговор

    До коментар #3 от "мизерия":

    От Афганистан,нали вече си имаме такива.
  • 6 Циник

    89 43 Отговор
    Тия дето мият чинии, кенефи и сервират на запад е време да се прибират у дома.

    Коментиран от #13

  • 7 Боби

    93 5 Отговор
    А във Варна строят само Молове и кооперацийки- мизерия.

    Коментиран от #12

  • 8 Без пари не ме търси

    133 12 Отговор
    То има ли още балъци и дебили да работят за 600 лв

    Коментиран от #29, #33, #41

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Луд за работа

    110 8 Отговор
    Аз ще започна в следващото предприятие за предни стопове. Вероятно ще търсят още 5001 човека така че не бързам. Иначе фалшиви новини на корем
  • 11 ГЕРО

    71 17 Отговор
    Само така , пловдив е с бъдеще. Браво.
    Тук е българия .
    До сега само в софия та софия, аре стига вече софия.

    Коментиран от #51

  • 12 Реалист

    68 6 Отговор

    До коментар #7 от "Боби":

    Ами никой не иска да плаща рекет на тимаджиите! Ще ги поизчакат и като ритне камбаната генерала, тогава и те са наред.

    Коментиран от #63

  • 13 Дан

    86 19 Отговор

    До коментар #6 от "Циник":

    По-добре примерно да мия чинии 4 дни седмично за 2000 паунда и да ме третират като човек, отколкото да бъхтя в България 6 дни в седмицата и да ме третират като роб и да се опитват да ме цакат с липса на отпуск. А тия дето си имат готина работа или бизнес какво да правят?

    Коментиран от #14, #34

  • 14 Дан

    99 12 Отговор

    До коментар #13 от "Дан":

    Само да добавя, че навсякъде освен в София заплата от над 900лв. за обикновена работа е мираж, а в София цените на живот са като в Лондон, с изключение на това, че паркингът в София е по-скъп отколкото в Монако.

    Коментиран от #66

  • 15 Куклен

    21 23 Отговор
    Ашколсун на турците.
  • 16 РАБОТЕЩИТЕ БЕДНИ

    88 6 Отговор
    Дългосрочна инвестиция при символични работнически заплати защото маркетинга е проучил че заплатите за работниците ще останат трайно ниски при които и да са управляващи ! ! ! Такива бизнесмени и такива управляващи държавници се интересуват само от такива заробващи условия за работнически заплати . Само при такова условие се разрешава производство - работника да не забогатява а да обеднява и задлъжнява за да е роб .
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Знаещ

    105 7 Отговор

    До коментар #3 от "мизерия":

    Няма да ги намерят!
    Ако и те се пробват да ги търсят със заплати от 800-850лв. и постоянно ще им вървят обявите в Джобса.
    Защо всичките инвеститори искат да им се работи на 3 смени в заводите?
    Защото, ако примерно французите се пробват във Франция на 3 смени да правят самолетно обурудване заплатите ще са им към 3000-5000 евро ...
    А тук?
    Тук 850лв....
    Роби!!?
  • 19 PlimP

    50 2 Отговор
    инджупери ще намерят, но кадърните вече ги няма, там ще видят зор, като знам и кви заплатки ще дават, плюеш и бягаш
  • 20 Куфарче от Позитано

    44 8 Отговор
    Назначените,от БКП,като "работодатели" ПАРА НЕ ДАВАТ!

    Коментиран от #22

  • 21 Альоша Гърневски

    103 2 Отговор
    Инвестират в най бедната страна в ЕС , защото очакват евтина работна ръка. По 300 евро. Само че ще останат с пръст в устата. Младите вече ги няма, циганите не са балами, населението намалява. Ще го духат. 5000 работника в Пловдивско задника си да съдерат, няма да намерят.
  • 22 Альоша Гърневски

    59 5 Отговор

    До коментар #20 от "Куфарче от Позитано":

    А назначените от герб дават ли и къде. Да отидем там. Питай на Делян Добрев баща му колко дава в Хасково. М И Н И М А Л Н А Т А.
  • 23 Ром от Столипиново

    35 3 Отговор
    Ще се върнат брачедите от германя и ша праят коли

    Коментиран от #30

  • 24 Заплата

    54 2 Отговор
    600 лева,не се превъзбуждайте...
  • 25 Песимист

    39 3 Отговор
    Абе този " Автомобилен гигант " не замина ли за Сърбия ?
  • 26 Има как

    11 7 Отговор

    До коментар #3 от "мизерия":

    Ще си ги внесат от молдова
  • 27 Инвеститор

    22 0 Отговор
    Световно известен производител ще инвестира във фабрика за производство тесни. За българските работници ще останат дръжките.
  • 28 Ввв

    36 2 Отговор
    Автомобилния гигант за когото говорят е завода на групата фолсваген, който се канят да построят, но още не са решили къде ще е. Тази инвестиция за над 1.5 милиарда евро осъществи ли се около Пловдив ще видите за какви заплати ще иде реч и какъв вой ще нададът другите другите, като почнат да обират всичките читави работници... Но все още нищо не се знае...

    Коментиран от #76

  • 29 Пловдивчанин

    19 2 Отговор

    До коментар #8 от "Без пари не ме търси":

    Има, още регистрационни номера Х, РА, К, СМ, СТ, У, ЕН, ЕВ, а скоро и други.
  • 30 Нов

    32 1 Отговор

    До коментар #23 от "Ром от Столипиново":

    Братовчедите няма да се върнат не се безпокой ,защо да се върнат като в Германия ги вземат парите без да работят.Всичката работа остава за теб радвай се .
  • 31 1917

    20 3 Отговор
    всички обикалят около пловдив. при гербаджийския мамин ваньо никой не стъпва. там рекета е жесток.

    Коментиран от #84

  • 32 Николай

    29 1 Отговор
    турско предприятие за задни фарове. Нещо не е в ред фаровете са отпред, отзад има габарити или задни светлини. Малко като чистачките на Тодор Колев "да си ги сложи отзад, имам пред вид на задното стъкло"
  • 33 Николай

    29 5 Отговор

    До коментар #8 от "Без пари не ме търси":

    Никой не работи за 600 лева. Пазачите по паркингите и чистачките вече взимат повече.
  • 34 Николай

    57 6 Отговор

    До коментар #13 от "Дан":

    Никой не дава 2000 паунда за 4 дни миене на чинии. Стига си баламосвал народа.
  • 35 Tiffff

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир":

    Предни Стопове
  • 36 ААА

    41 1 Отговор
    Е сЯ , само някой да ми кара на дълги светлини зад мен, пускам му "задните фарове" и му избождам очите.
  • 37 Ю Кортес

    29 2 Отговор
    Щом сме я докарали да работим за турски подизпълнител,нещата са ясни
  • 38 МхТоМхто

    13 1 Отговор
    Кога ще има фабрика за предни стопове? Всичко правим на парче.
  • 39 Бай Благой

    26 0 Отговор
    Г-н, автор, описали сте заводите, опишете и заплатите, обстановката, психоклимата и работници ще се намерят, ако намерят, че им изнася. Колко българи от пловдивско са се изнесли в чужбина само заради работа? Да им пишат по едно писмо на тях. Или?
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Георги

    7 8 Отговор

    До коментар #8 от "Без пари не ме търси":

    Ами има. Тия "дебили", както ги наричаш, обикновено са хора на зор без голяма алтернатива. Обикновено и 600 лв. са повече, отколкото човек би изкарал, докато си стои в къщи и плюе по ниските заплати.
  • 42 ЧететеДобре

    23 2 Отговор
    Четете само какво производство изнасят нашите западни нови-стари братя ... вече 2 пъти заставахме на тяхна страна и знаем резултата. Въвеждат строги екологични изисквания, което означава, че те ще си държат държавите по-чисти, а цялото мръсно произвоство - разбирай пластмаси, гуми и т.н. се изнася навън. И ние седим и им се радваме, че освен че си карат мръсното произвоство - то ще им е и по-евтино ... защото в Пловдив работните заплати са по-малки от тези на стажанти в Герамания. Та браво на управляващите - замърсяват ни, експлоатират ни и на всичкото отгоре се и тупат, че привличат подобни "инвеститори" ... това няма да трае дълго, този преход води до безкрая !

    Коментиран от #85

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 некойси

    10 0 Отговор
    задни фарове ... ахахаха ...
    имаше една песен на Тодор Колев ...
    ... който ми е откраднал чистачките, да си ги сложи отзад .... имам в предвид на задното стъкло ...
    :)
  • 45 Синоптика

    16 0 Отговор
    Успех с намирането!
  • 46 Зара

    22 3 Отговор
    Китайците инвестират милиарди в Албания, Босна и Сърбия ние пишем статии за задни фарове
  • 47 хай тек

    23 1 Отговор
    "200 авиоспециалисти" да "произвеждат шкафове за авиационно оборудване"
    хай-тек, няма майтап
  • 48 Кокала

    7 2 Отговор
    Айде малко и майнити да живнат!
  • 49 Бургас

    15 2 Отговор
    Добре де,защо в Бургас никой не иска да идва да строи заводи и предприятия,даже закриваме? Всеки път като идвам в Пловдив и ми става тъпо за моя град.Обичам си го,обаче от година на година запада все повече.А уж сме "най-добрия град за живеене".Едно море си имаме само.Тука само едни велоалеи,ремонти на улици и площади/поне да го превеха качествено/,сини и зелени зони.Определено Пловдив сте много по-напред от нас,казвам го с болка и благородна завист.
  • 50 Гост

    12 2 Отговор
    Турска фабрика за западни части в България. Евала! Ратайския манталитет е в пълно действие. Същото като във футбола - едно време четвърти в света, сега четвърти в групата и никакво излизане от нея. Е, щом това са новите "ценности"...
  • 51 АйТиТо

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "ГЕРО":

    И аз се надявам да стане така, защото в столицата вече не се живее.
  • 52 незнайко

    13 3 Отговор
    В Турция нямат ли къде да си ги построят ??? ИМАТ, но разбраха, че няма да ги приемат в ЕС и защо да не плащат по малко на работниците, които в същото време са и по умни !!! С пари към мюфтийството и предприятия Турция вече ни е купила !!! ТОВА НАШИТЕ УПРАВНИЦИ НЕ ГО РАЗБИРАТ !!!
  • 53 ДТиБ ВГЗъ

    8 0 Отговор
    ...200 авиоспециалисти. О не, небеса!!! Тук ударихме на камък с персонала...

    Коментиран от #55, #82

  • 54 гост

    38 1 Отговор
    Да ви кажа за мой приятел, който работеше във фирма предоставяща ИТ услуги за поточни линии, роботика, софтуър и др. намираща се в индустриалната зона. Плащаха му 1200лв за квалифициран кадър и не искаха да му увеличат заплатата, защото труда му не засужавал повече. Оказа се, че само двама от всички взимат над 2х.лв, другите са държани на по 1200лв, като всеки един кадър е добър, не са специалисти, но си вършат добре работата, повечето са учли в чужбина, имат стаж и опит, прилъгани с обещания за заплати от 2500-3000лв, но трябвало да започнат на ниски заплати докато мине изпитателният им срок и така с години наред. В същото време, същата фирма, но клон в Белгия, същата работа като българските колеги взимат между 3-4х.евро, карат нови служебни автомобили, живеят без стрес, младоци без опит. Това го знам от командировка в чужбина, а не е просто слух. Разликата се взима от мениджмънта от българска страна, защото компанията плаща на българския клон, а той какви кадри и за колко пари ще си намери това не вълнува компанията, важното е да се свършат задачите. Така че тарикатлък и робовладелски труд има, справедливо заплащане не. Колкото и компании да отворят щом заплатата е ниска, щом разходите за труд се прибират от малцина, щом инвеститорите не плащат данъци, кое му е хубавото? Трафик, мръсотия, високи наеми и робството ли? В Германия шефът ми работеше наравно с мен, спеше в същия хотел, ядеше на същата маса, возехме се в същата кола, но ми плащаше по 14евро до
  • 55 Спокойно

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "ДТиБ ВГЗъ":

    Само в този форум има поне толкова, а и инвото им е точно да сглобяват шкафове.
  • 56 Иво

    20 1 Отговор
    Българските , а и чуждестранните башибозуци (защото това далеч не са работодатели - с малки изключения ) ще има да им висят табелите , че търсят персонал с години. Защото баламите свършиха. И циганите няма да искат да работят на минимална заплата, какво остава за квалифицирани кадри, образовани, с езици и опит.Преди години кандидатствах за работа в една фирма - собственик , управител, или поне този дето провеждаше интервюто - грък! Пита ме каква заплата съм вземал на предишната работа - казах му! Оня ми вика - тук предлагаме 600лв - за търговец да пътуваш и да продаваш електрооборудване! Захилих се и му викам - ама това седмична заплата ли е? Оня се опули като жаба. Станах и си тръгнах , а беше времето на голямата криза 2007 - 8а .И затова като видя обява за работа без посочена заплата от типа " мотивиращо възнаграждение" директно я подминавам. Въпреки че в последните 10 години гледам обявите за работа само за забавление. Имам си работа просто, която ме удовлетворява и финансово и като условия на труд. Предполагам, че съм късметлия...
  • 57 хаха

    18 1 Отговор
    има 5000 работници , шикер махала е пълна , то и за тия заплати и тях няма да накарате да работят :Д
  • 58 браво краво

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир":

    Цигани много се натискат за работа, вземете ги, научите да пишат и да четат и ще имате браво от нас.
  • 59 уточнение

    11 2 Отговор
    Всички тези инвестиции не са в Пловдив, а в съседните общини! В Пловдив, благодарение на "демократичното" управление на кмета Тотев нищо не се инвестира!
  • 60 Валя

    7 1 Отговор
    Те чуждите инвеститори не са виновни! Когато правят проучване, от КРИБ, АИК, Министерството на финансите ги лъжат за възнагражденията. Нашите тъпанари им посочват ниското възнаграждение, защото иначе високите заплати ще привлекат повече работници към чуждите фирми и сополковците ще окапят.
  • 61 СмотанРа

    18 1 Отговор
    Турско предприятие в България! в Пловдив! за български роби.... Благодаря ви господа управляващи прокълнати да сте до мозъка на костите си!!! Вие ненормални дехидратирани клозетни глави!!!
  • 62 Узаконено

    10 1 Отговор
    нашествие. Ако се провери как е разрешено това производство, как се е стигнало до решението за инвестиции, какво ли ще излезе наяве? Жалко за България, тези които я продават, със сигурност не мислят да останат да живеят в нея. Дано има справедливост, висша, дано децата им платят за това зло, което правят тук и сега.
  • 63 Павел

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Не е вярно това за Варна. Има голям интерес от чуждестранни инвеститори, но областна управа не успява да намери място за всички или просто няма желание, явно държавата не дава.
  • 64 Бай Тошо

    11 0 Отговор
    5000 роби търсят за "задни фарове"
  • 65 НИКОЛОВ

    7 1 Отговор
    Кога и в Бургас ще има някакви инвестиции?
  • 66 321

    26 7 Отговор

    До коментар #14 от "Дан":

    Само да добавя, че явно никога не си ходил по далеч от собственото си село. В Лондон с 2000 паунда си умрял от глад. А шанса да ги вземаш чисто от миене на чинии е минимален. За 2000 чисто трябва да си или на заплата поне около 3000-3300 бруто в някой завод или да си поне майстор в строителството, който бута гипсокартон по 10 часа дневно. Та с тези 2000 паудна, които евентуално получаваш може да си платиш квартирата, застраховките на колата, паркомястото пред къщи, такса смет, телевизия, нет, картата за градския транспорт и да ядеш прилично от промоциите на АСДА. Толкоз. С колата в центъра беше 10 паудна да ден, сега май е 14. Отделно си плащаш за паркиране, което не е 50 евроцента или 1 евро на час, а доста повече. За заведение, театър или мач - забрави. И като сравняваш Лондон, го сравнявай поне със София, където в момента за 900 лева и чистачки не могат да се намерят. Заради идиоти като тебе що народ замина в чужбина и сега им е неудобно да де върнат в България, защото ще ги смятат за неудачници.

    Коментиран от #70

  • 67 Фатих Мехмед

    4 7 Отговор
    То куклен си е турска територия😂😂😂😂 Ердоган влага в негова територия
  • 68 Гост

    8 0 Отговор
    Ратаи на ратаите. Запада скубе от турците, а отгоре на това - те от нас. Като добавиш и това че нашите мениджърчета трябва да орежат заплатите, та да остане за джип и апартаментче и получаваме 600 лв. заплата. Кока-кола още ли минава първо през Гърция?
  • 69 Емил

    2 0 Отговор
    Циник-Дано се усещаш колко си елементарен
  • 70 Баш

    11 2 Отговор

    До коментар #66 от "321":

    Хич да не лъже хората - като те видят, че си чужденец, без квалификация, ще си на минимална заплата - 7.83 на час в момента. Под 25 - по-малко. Ако си майстор може и да взимаш повече пари. Във всички случаи има експлоатация - където е ставало въпрос за пари, независимо дали ще наема квартира или ще се хванеш на работа винаги се опитват да те преебат. В един момент се оказва, че взимаш същите пари като в България като извадиш наем, кола и тн. И колкото времето е еано, толкова са и хората - бездушни лицемери.
  • 71 бедняка милионер

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "мизерия":

    Откъде щели да намерят 5000 бачкатори, много лесно, в Пловдив се намират поне 10 пъти по толкова ромове, образовани говорещи турски и много малко крадливи. То и без това заплатите няма да са повече от 500=600 лв., турските фирми повече не дават. Пък и освен да правят фарове ще се научат и как се крадат.
  • 72 ДФ1

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир":

    Ми фар е ти какво мислиш че е??? Просто е заден
  • 73 Именно

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир":

    И аз не разбрах - леви или десни?
  • 74 лаборант

    9 1 Отговор
    Преките чужди инвестици сега, при управлението на мутренската шайка на сикаджията, са по-малко от по времето на Жан Виденов, нищо България от 20г. е член на НАТО и от 12 на ЕС.

    Коментиран от #75

  • 75 Червената шайка-терористи

    8 5 Отговор

    До коментар #74 от "лаборант":

    Дрънкайки откровени лъжи, умишлено спестяваш факта, че по времето на Виденов, при световен икономически разтеж, червените боклуци докараха България до пореден фалит.

    Коментиран от #77, #83

  • 76 Бари

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ввв":

    Хах
    Стига вярва ...
    Няма такива неща!!
    Само слухове е всичко и партенки на ГЕРБ !!
    Никой няма да строи !!
  • 77 Дайййй

    8 2 Отговор

    До коментар #75 от "Червената шайка-терористи":

    На Виденов му спретнаха цветна революция тия от Ком партията, които искаха да крадат, и да "развиват" България със помоща на Сорос.. Та и сега все още са на власт и резултатите са на лице!! Народа избяга, всичко в Бг е съсипано.. Който остана едва преживява..
  • 78 бай Тошо

    6 0 Отговор
    Тази година - завод за задни фарове, догодина - завод за предни стопове.
  • 79 123

    1 0 Отговор
    не мерси
  • 80 123

    2 0 Отговор
    и накрая ще плащат по 1200лв. за специалистите 1900лв. смях.
  • 81 12345

    12 2 Отговор
    А пък Цвъкито си купил апартаметнче 320кв.м. с частен асансьор и два гаража, оценен на пазарни цени на около 1,8 млн.лв. Ами заслужи си ги човека. Нали уреди сделката за Ф16.
  • 82 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "ДТиБ ВГЗъ":

    Да, 55 пост Ви е отговарил донякъде на въпроса . За да произвеждаш кутии за компютри не значи, да разбираш от съдържанието с което ще се оборудват !!!
  • 83 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #75 от "Червената шайка-терористи":

    "Докараха ни до фалит" отвън, за да дойде костов на власт и да им поднесе страната на тепсия. Както сега Венецуела при все богатствата си.
  • 84 Колко да си глупав

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "1917":

    Нали това е ПЛОВДИВ умньо...
  • 85 hmhmhm

    6 0 Отговор

    До коментар #42 от "ЧететеДобре":

    Аз май го прочетох. Ама не вярвам за производство да има. Нека бъдем реалисти имаше завод за автомобили край Ловеч. Вече го няма. Някакви инвеститори някаква марка автомобили щели да правят части край Враца и там се сасухри работата. Абе общо взето някакви уж инвестиции ама на лице нищо. Правили сме шкафове за ейр бъс. ама тези шкафове май за месец и всичко ще сме направили или фирмата е от двама роба и сглобяват части от китай. Тук в българия няма климат за бизнес ама щом мислите че нещо ще стане от написаното добре.
  • 86 гост

    2 0 Отговор
    Това за задните фарове, няма да го коментирам. Това си е от идиотията на съвременните журналя. Как може да превеждаш буквално, без дори да се замислиш, как се пише на родния ти език.
    Иначе успех им желая, тук работещи не останаха, останаха само "гласоподаватели", на които им плащат за да не работят и да се множат.
  • 87 vasik atanasova

    6 0 Отговор
    аз като ви казах че турците ни завладяват вие не ми вярвахте
    взеха и болниците банките сега и заводите
    а колко шивачки им работят за без пари на амуджите

    Коментиран от #91

  • 88 цун кай уй

    5 0 Отговор
    това ще бъдат нашите работници от чужбина и като се чуе че у нас дават по 3500/4500 лв на месец чиста заплата ще се претрепят да се връщат у нас и като се събудих юргана беше на пода
  • 89 ДО Дан

    2 2 Отговор
    Дан,мий си чинийте там за 2000 паунда ,и бъди жив и здрав!НО...не забравяй ,че живота е ,,колело''!След 3-4 месеца да не ми дойдеш в София ,за да ми миеш чинийте за 800 лв., и отново да си щастлив?!Не ти го пожелавам,стой си там,не ни липсваш!Ние ще се оправиме и без теб!Поздрави!
  • 90 Пантера

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Луд":

    От "Столипиново."
  • 91 Пантера

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "vasik atanasova":

    Това е повелята на Кемал Ататюрк.
  • 92 Ачко

    2 0 Отговор
    Това е малко кухи новини?
  • 93 Работник

    2 0 Отговор
    5000 работници дори да си намерят ще има голямо текучество.Постояно ще напускат и все ще търсят нови кадри.
  • 94 Марк Енгелс

    0 0 Отговор
    Ако в САЩ няма велосипеди за 5 долара, значи ли че няма велосипеди? Така и с работната ръка. Капиталът и работниците(пролетариатът) нямат националност, както стоките.
  • 95 Марк Енгелс

    0 0 Отговор
    Капитализмът почва от робството. Великобритания създава мощна морска флотилия, от която се пръква най-мощната търговия със стоки от робски труд. Което довежда до фалит занаятчиите и селяните - и съответно те стават новите доброволни и безплатни роби - работническата класа. Капитализмът произвежда дефлация. И в страни и времена без банки с частичен резерв и печатане на пари, растеж на паричното предлагане, капитализъм не съществува. .Лявото иска да даде на всеки въдица и познание за риболов и рибовъдство. Дясното иска да продаде въдица на всеки, на който няма пари да бъде нает трудът му за риболов и търговия с риба. Но как ще се спечели от риба, как ще се завърти капитал, нали трябва да продаваш риба. Значи на кредит трябва да я продаваш. Защото ако всеки си лови достатъчно риба, търговия няма.. Но все някой ще трябва да ти купи рибата, затова ще отвориш банка, за да дадеш кредит, който кредит ще дадеш на своите рибари, за да си купят още риба. И така докато банката ти фалира, защото работниците ти - ще потребляват ли от твоят магазин или ще ти връщат кредита.
  • 96 Марк Енгелс

    0 0 Отговор
    От десетилетия насам историята на индустрията и на търговията е само история на бунта на съвременните производителни сили против съвременните производствени отношения, против отношенията на собствеността, които са жизнени условия за буржоазията и нейното господство. Достатъчно е да споменем търговските кризи, които със своето периодическо повтаряне все по-заплашително поставят под въпрос съществуването на цялото буржоазно общество. През време на търговските кризи редовно се унищожава голяма част не само от произведените продукти, но дори и от вече създадените производителни сили. През време на кризите избухва обществена епидемия, която на всички по-раншни епохи би се сторила абсурдна — епидемията на свръхпроизводството. Обществото изведнъж се оказва върнато назад, в състояние на внезапно настъпило варварство; сякаш глад, всеобща унищожителна война са му отнели всички средства за живот; индустрията, търговията изглеждат унищожени — и защо? Защото обществото притежава твърде много цивилизация, твърде много средства за живот, твърде много индустрия, твърде много търговия.
  • 97 Марк Енгелс

    0 0 Отговор
    Низшите слоеве на средното съсловие: дребните индустриалци, търговци и рентиери, занаятчиите и селяните — всички тези класи изпадат в редовете на пролетариата отчасти затова, че малкият им капитал е недостатъчен за едра индустрия и не издържа конкуренцията с по-едрите капиталисти, отчасти за това, че тяхната професионална сръчност се обезценява от новите начини на производство.

    Така пролетариатът се рекрутира от всички класи на населението.

    Пролетариатът минава различни степени на развитие. Неговата борба против буржоазията започва с неговото съществуване.
  • 98 Марк Енгелс

    0 0 Отговор
    В обществен строй, основан на антагонизъм, този, който иска да попречи на робството, трябва да е готов за война. — "Руската политика по отношение на Турция. Работническото движение в Англия", 1853


    В самата същност на капиталистическото производство е заложено… производство, без да се отчитат границите на пазара. — "Капиталът" IV, част II


    …В суетата на този свят дружбата е единственото, което има важно значение за личния живот… — Из писмо до Лудвиг Кугелман, 17 март 1868 г.


    В същата степен, в която ще бъде премахвана експлоатацията на един индивид от друг, ще се премахва и експлоатацията на една нация от друга. — съвместно с Фридрих Енгелс, "Манифест на Комунистическата партия", 1848, II глава - Пролетарии и комунисти; раздел - Работниците нямат отечество
  • 99 Кукуригу

    0 0 Отговор
    Честито народе!Сега задни фарове а после и предни стопове!
  • 100 Гостенин

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир":

    ... и предни стопове!
  • 101 стефчо

    2 0 Отговор
    Ще търсят алтави бачкатори ,защото знаят че в Пловдив заплатите са 600-800 лв . Да жулят на 3 смени робите в завода за едното ядене и птраонче ракия вечерта......да ама свършиха вече балъците отдавна.
  • 102 Японеца

    0 1 Отговор
    Няма бсп, има много чуждестранни заводи!
    БЪЛГАРИЯ ЩЕ СЕ ВЪЗРОДИ, като измрът всички комунета и ченгета от кгб и дс.
  • 103 име

    1 0 Отговор
    какви авио специалисти бе, правят се шкафове. бахти малоумните журналисти...
  • 104 Читател

    1 0 Отговор
    Да не се окаже, че автомобилен гигант търси 5000 маймуни... да ги лови с трици.
  • 105 Матей

    1 0 Отговор
    Турска колонизация и експлоатация.Намериха си отново раята без чобанин и я подкараха с гегата.Все ще се намерят няколко хиляди гладници и окапали ламарини в Пловдивско да станат барАби и аргати на турците,да блъскат на три смени за един корав краешник.Гавра и мерзавщина,с няколкостотин милиона инвестиции се хвалят.Истината е че страната е тотално ошушкана и по-малко от 100 милиарда лева не могат да и възродят икономиката.
  • 106 doghan

    1 0 Отговор
    Турско предприятие за немски автомобил