1 455 6

MAG подаде оферта за концесия на летище София

Англо-китайския консорциум е със сериозни планове за развитие и реконструкция на съществуващите терминали на летището

MAG подаде оферта за концесия на летище София

Най-голямата британска летищна група – Manchester Airports Group (MAG), подаде оферта в тръжната процедура за отдаване на концесия за срок от 35 години на летище София. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, тя внесе официално офертата си в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс и предоставя услуги на шест летища в САЩ. Нейните британски летища заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия авиационен проект в света – пекинското международно летище Daxing, което ще бъде най-голямото летище в света, а съвсем скоро проведе първите си пробни полети.

Предложението на англо-китайския консорциум към българското правителство съдържа сериозни планове за развитие и реконструкция на съществуващите терминали на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който в завършен вид ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица.

„Както обещахме миналата година, MAG подаде официалната си оферта в тръжната процедура по отдаване на концесия на летище София. Това е вълнуващ момент за нас, защото наистина вярваме, че летище София има огромен потенциал да осигури по-голяма свързаност на София. Това на свой ред ще стимулира допълнителен икономически растеж и увеличаване на туризма за цяла България. Прекарахме по-голямата част от последните две години в България, проучвайки различните бизнес сектори, както и какво жителите на София биха искали да видят в едно ново и трансформирано летище. MAG вярва, че тази концесионна процедура ще бъде от огромна полза за България като цяло и вярваме, че заедно с BCEG сме подготвили изключителна оферта. За нас е огромно вълнение да участваме в този проект”, каза Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищни услуги на MAG

Партньорът на MAG, китайската държавна компания BCEG, една от световните топ 250 строителни компании, има над 65 години опит, специализирайки в строителството, развитието и инвестициите. В BCEG работят над 20,000 души по целия свят, развивайки проектите и услугите на компанията в 27 държави на 5 континента, включително с регионални офиси в Австралия, Канада, Нова Зеландия, САЩ и Великобритания.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    9 3 Отговор
    е сега ще зареват защитниците от БСиПето и ще се започне една олелия и през ден Нинова ще вика *Бойко кажи си що продаде летището *
  • 2 El Torro

    10 4 Отговор
    Дано спечелят, че да заприлича това летище на нещо.
  • 3 12345

    5 4 Отговор
    Дано да спечелят. Поне са в този бранщ и имат опит. Защото тък обикновенно пеели някой наш човек, регистрирал фирмата преди 3 дни.
  • 4 Аерофлот

    5 1 Отговор
    А от Русия няма ли интерес да им го дадем

    Коментиран от #5

  • 5 Реалист

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Аерофлот":

    Има ама проблема е че искат да им го "дадем" а да не плащат... Затова и курна мазна реве през ден...
  • 6 един

    2 0 Отговор
    Ама ще го направят ли да си плащаш 10 лева за да спреш с колата да оставиш някой за 2 мин ?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.