2 691 27

Георги Ангелов: Конкурентни сме с другите за завод на VW

Автомобилен завод с няколко завода за авточасти и компоненти ще стане най-големият индустриален център в страната

Георги Ангелов: Конкурентни сме с другите за завод на VW

Очевидно сме конкурентни, както спрямо други страни от ЕС като Румъния, така и спрямо извън ЕС като Сърбия, каза в предаването "Лице в лице" икономистът Георги Ангелов за шансовете на България компанията Volkswagen да я избере за строежа на новия си автомобилен завод.

"България е част от ЕС, кандидат сме за чакалнята на еврозоната и за Шенген, бяхме председател на ЕС", посочи като предимства икономистът.

"Най-големият производител на автомобили в света на глава от населението е Словакия – те са 5 милиона души, а произвеждат 1 милион автомобила. Страната обаче вече става по-скъпа като разходи за труд и заплати и затова се търсят други страни, които са подобни и по-конкурентни. Тук изгрява звездата на Балканите", отбеляза още Георги Ангелов.

По думите му Турция е във финансова и политическа криза, а тези неща влияят. Завод не се прави за една година, а поне за 30-40 години напред и трябва да има сигурност, посочи още икономистът.

Един завод от мащаба на Volkswagen, който се обмисля за Балканите, е около 350 000 автомобила или ще прави по 1000 коли на ден. Това означава поне 5 000 работници и поне 3 милиарда лева еднократна инвестиция, обясни още икономистът. По думите му в един автомобил има много части и те се произвежда в отделен завод. Те.е. изграждането на завод за автомобили привлича и завод за автомобилни части, отбеляза Георги Ангелов.

"В Словакия има три завода за автомобили и 350 завода за автомобилни части. Общо 250 000 човека работят в този бизнес като генерират 26 млрд. евро износ за страната. Автомобилен завод в България плюс няколко десетки заводи за авточасти и компоненти – това ще стане най-големият индустриален център в страната. Този завод се очаква да има поне 10 млрд. оборот, но целият сектор ще бъде нов и това означава драстично повишаване на заплатите и добавената стойност. Трябва да минем на следващата стъпка – до произвеждаме завършен продукт, защото така ще дойде добавената стойност и по-високите заплати”, категоричен беше Георги Ангелов.

България

Още по темата

  • Турция лобира за инвестицията на Volkswagen

    Турция лобира за инвестицията на Volkswagen

    Турция или България ще вземе очакваната инвестиция на „Фолксваген"? Чуждите медии за шансовете на Турция на фона на политическото ...
    16.04.2019
    7 739
    30
  • VW избира между България и Турция

    VW избира между България и Турция

    Германската агенция Deutsche Presse Agentur (DPA) излезе с информация, касаеща избора на страна за строеж на нов завод на Volkswagen. По-конкретно ...
    15.04.2019
    6 554
    33

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • онче бонче
    Отговор
    1 20:26  17.04.19
    познайте коя държава ще изберат швабите? Няма да е Кенефистан със сигурност, не им трябват крадци и корупция.

    Коментиран от #13, #22

  • 676
    Отговор
    2 20:26  17.04.19
    На кой си конкурент бе шматко
  • Давид
    Отговор
    3 20:28  17.04.19
    Никой няма да инвестира тук . Спрете с тези фалшиви новини . Пишете за предателя Станишев , крадците от Герб и АБВ . Етническите провокатори ДПС , патриоти атака , Дост , преватизаторите СДС .

  • Batushka
    Отговор
    4 20:42  17.04.19
    ШШШШШШШ тихо ,че германците да не разберат за апартаментити ....

    Коментиран от #23

  • Цъфти
    Отговор
    5 20:44  17.04.19
    Хахаха и тоя предава от луната
  • Какъв е
    Отговор
    6 20:52  17.04.19
    този фантазьор, който ангажира и то не за първи път обществото с глупостите си? Били сме конкурентни? Да бе, преди 40 години.А сега вече нямаме - нито специалисти, нито опит, нито традиции, никакви пазари и какво ли още не...Турция не е спирала да произвежда коли повече от 30 години. Ако заводът евентуално ще бъде награда за политическопослушание това е друг въпрос. Поканете го пак да коментира като ни пренебрегнат. Поне да се забавляваме малко.
  • безпартиен
    Отговор
    7 21:07  17.04.19
    При 2.5 млн.пенсионери,800 хил.чиновници чакащи заплани от държавен или общински бюджети,1 млн.меграмотни и без трудови навици цигани,600 хил.малолетни и непълнолетни,то колко останаха да работят и да задоволят изискванията на автомобилен производител като Фолксваген?

    Коментиран от #8, #10, #14

  • 111
    Отговор
    8 21:16  17.04.19

    До коментар #7 от "безпартиен":

    От работоспособните - 20% таксиметрови шофьори, 20% охранители пред бариера, 20% сервитьорки, 20% фризьорки - все безценни кадри за автомобилен завод.
  • Миризлив пор
    Отговор
    9 21:18  17.04.19
    Ей ама вие икономистите сте голяма работа - размахвате "тука има мнооого безработни дето са навити да работят за минимални пари, гледайте тези колко вземат", идва инвеститора с разчети и дава някакви смешни пари (за справка доста авточасти се произвеждат тук погледнете заплатите). Та иде излъгалия се, инвестира и в един момент осъзнава че... за 20% над минималната заплата няма кой да работи... оплянкаааа Да ама защото е голям и всички наоколо започват да дават най-много толкова и следва поредната вълна кадърни работници захранващи заводи в Чехия, Полша или селското стопанство на Франция или строежите на Германия.
  • Колю
    Отговор
    10 21:39  17.04.19

    До коментар #7 от "безпартиен":

    Тези 800 хил. чиновника не ги подценявай... Половината стават за всичко, само да видят повече пари.
  • Диамантената ръка
    Отговор
    11 21:52  17.04.19
    Решението е взето, в България ще е.
  • Айхман
    Отговор
    12 22:11  17.04.19
    На тоя теорията му е хубава мелодия за ушите на наивниците.Фолксваген е богата фирма,но нема пари за губене.
  • нафто
    Отговор
    13 22:15  17.04.19

    До коментар #1 от "онче бонче":

    Турция ще е. Имат опит в автомобилостроенето
  • Диамантената ръка
    Отговор
    14 22:42  17.04.19

    До коментар #7 от "безпартиен":

    Заводът ще е тук. Никой не е казал, че търсят инженери, те си имат. Имат и роботи за сглобяването. Пазачи, склададжии, хамали, чистачи, това ще търсят.
  • Конкурент бил на автомобилният пазар
    Отговор
    15 22:50  17.04.19
    Аланкоолу, ти един завод за автомобили нямаш, с какво ги конкурираш? С каручки ли?
  • Гаранция
    Отговор
    16 01:23  18.04.19
    СПОКОЙНОООООО. ЩЕ ДОЙДАТ У НАС. ЩЕ ДОЙДАТ У НАС. ЩЕ ДОЙДАТ У НАС. ГАРАНТИРАМ ВИ .
  • Бачо Киро
    Отговор
    17 09:17  18.04.19
    VW още март месец почнаха разговор със Сърбия, нашите идиоти още дрънкат глупости и се самовъзнасят, хем никой ги не бръсне...
  • Наивен
    Отговор
    18 10:53  18.04.19
    Нека Анализатори да ни убеди с факти и числа, защо някой инвеститор ще иска да сложи тук 1.5 млрд евро. Да си направи инфраструктурата. Да си направи кадрите, администрацията и тн. Вместо да отиде някъде където има традиции с големи инвеститори и достатъчен пазар на труда поне
  • Наивен
    Отговор
    19 10:57  18.04.19
    Всичко останало ще ми звучи като предизборна дъвка и изкуствен оптимизъм за онзи. Ние един проект за газопровод не можем да си осигурим при условие, че инвеститора ни се моли... или това ще е разменната монета. Нека да сметнем тогава кой ще е по-екологичен и по печеливш за държавата
  • 2222
    Отговор
    20 12:30  18.04.19
    Тука масово сте за екстрадация.
  • сноу
    Отговор
    21 12:51  18.04.19
    И-и..къде точно ще ги карате тия коли бе ..На Марс ли ...Европата че и Азията задънено от барутници ,в амерската пустиня каубоите тренират и гърмят по милионите посипани с пясък върнати вагини,тия сега щели да се пъчат на производители.
  • гост
    Отговор
    22 15:00  18.04.19

    До коментар #1 от "онче бонче":

    Πaĸиcтaн e гoтoв дa изпpaти дo 500 000 paбoтници в Pyмъния c цeл тe дa бъдaт нaeти в paзлични ceĸтopи в eвpoпeйcĸaтa cтpaнa. Toвa твъpдят пaĸиcтaнcĸитe мeдии cлeд cpeщaтa мeждy pyмънcĸия пocлaниĸ в cтpaнaтa Hиĸoлaйe Гoя и cъвeтниĸът нa пaĸиcтaнcĸия миниcтъp-пpeдceдaтeл пo въпpocитe нa пaзapa нa тpyдa Caйeд Зyлфиĸap Aбac Бyxapи. Cпopeд инфopмaция нa Аѕѕосіаtеd Рrеѕѕ оf Раkіѕtаn xopaтa щe бъдaт нaeти в paзлични ceĸтopи, ĸaтo cтpoитeлcтвo, здpaвeoпaзвaнe, инфopмaциoнни тexнoлoгии и дpyги. Cъщo тaĸa Pyмъния ce нyждae oт знaчитeлeн бpoй шoфьopи, тaĸa чe зaeднo c ocтaнaлитe paбoтници в cтpaнaтa вepoятнo щe бъдaт изпpaтeни нaд 40 000 шoфьopи. "Pyмъния e гoтoвa дa "внece" нaд пoлoвин милиoн пaĸиcтaнcĸи paбoтници дo 2020 гoдинa зapaди нeдocтигa нa мecтния пaзap нa тpyдa", ce пocoчвa в oфициaлнo cъoбщeниe нa пpaвитeлcтвoтo нa aзиaтcĸaтa cтpaнa, цитиpaнo oт pyмънcĸoтo издaниe Вuѕіnеѕѕ Rеvіеw. Toвa нe e пъpвият пoдoбeн oпит нa Бyĸypeщ дa пpивлeчe paбoтнa pъĸa oт чyжбинa. Hacĸopo cтpaнaтa пoдпиca мeмopaндyм c Bиeтнaм c цeл пpивличaнeтo нa xopa oт cтpaнaтa, ĸoитo дa paбoтят в Pyмъния.

    Коментиран от #24


  • гост
    Отговор
    23 15:05  18.04.19

    До коментар #4 от "Batushka":

    Русколизците да си обират парцалите в посока Сибир , а другите да се хващат за работа , че едни 500 МИЛИОНА пакистанци и виетнамци само чакат да свирнем и да кацнат за ВСЯКАКВА работа и за не повече от 300-350 евро заплати !!! Ако не вярваш , чети коментар 22 !!!!
  • миризлив пор
    Отговор
    24 17:16  18.04.19

    До коментар #22 от "гост":

    Виж заплатите в румъния на квалифициранитв кадри и след това тук. За румънски заплати ще дойдат но за нашенски не вярвам. Тук да не се лъжем се произвеждат електрически системи за автомобили, климатични и ако не се лъжа и компютри. Итината е... Че се плащат максимум 350-400 евра.
  • Златин
    Отговор
    25 18:39  18.04.19
    Сега е момента и ние да подкрепим правителството, а не да сме разпасана команда. Защото ако този завод дойде у нас, тогава определено България ще тръгне нагоре с времето
  • 26 20:47  18.04.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ШОП
    Отговор
    27 10:47  19.04.19
    Истината каква е: Завода ще бъде в Турция. Заигравката с България е за да подмамят Турците да обещаят по-малко данъци и повече привилегии за бъдещия завод на фолксваген. Неприятно, но факт. Господ да пази България.

Напиши коментар:


Публикувай