Last news in Fakti

17 Април, 2019 20:19 3 698 27

Георги Ангелов: Конкурентни сме с другите за завод на VW

  • завод-
  • vw-
  • volkswagen-
  • георги ангелов

Автомобилен завод с няколко завода за авточасти и компоненти ще стане най-големият индустриален център в страната

Георги Ангелов: Конкурентни сме с другите за завод на VW - 1

Очевидно сме конкурентни, както спрямо други страни от ЕС като Румъния, така и спрямо извън ЕС като Сърбия, каза в предаването "Лице в лице" икономистът Георги Ангелов за шансовете на България компанията Volkswagen да я избере за строежа на новия си автомобилен завод.

"България е част от ЕС, кандидат сме за чакалнята на еврозоната и за Шенген, бяхме председател на ЕС", посочи като предимства икономистът.

"Най-големият производител на автомобили в света на глава от населението е Словакия – те са 5 милиона души, а произвеждат 1 милион автомобила. Страната обаче вече става по-скъпа като разходи за труд и заплати и затова се търсят други страни, които са подобни и по-конкурентни. Тук изгрява звездата на Балканите", отбеляза още Георги Ангелов.

По думите му Турция е във финансова и политическа криза, а тези неща влияят. Завод не се прави за една година, а поне за 30-40 години напред и трябва да има сигурност, посочи още икономистът.

Един завод от мащаба на Volkswagen, който се обмисля за Балканите, е около 350 000 автомобила или ще прави по 1000 коли на ден. Това означава поне 5 000 работници и поне 3 милиарда лева еднократна инвестиция, обясни още икономистът. По думите му в един автомобил има много части и те се произвежда в отделен завод. Те.е. изграждането на завод за автомобили привлича и завод за автомобилни части, отбеляза Георги Ангелов.

"В Словакия има три завода за автомобили и 350 завода за автомобилни части. Общо 250 000 човека работят в този бизнес като генерират 26 млрд. евро износ за страната. Автомобилен завод в България плюс няколко десетки заводи за авточасти и компоненти – това ще стане най-големият индустриален център в страната. Този завод се очаква да има поне 10 млрд. оборот, но целият сектор ще бъде нов и това означава драстично повишаване на заплатите и добавената стойност. Трябва да минем на следващата стъпка – до произвеждаме завършен продукт, защото така ще дойде добавената стойност и по-високите заплати”, категоричен беше Георги Ангелов.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 онче бонче

    22 17 Отговор
    познайте коя държава ще изберат швабите? Няма да е Кенефистан със сигурност, не им трябват крадци и корупция.

    Коментиран от #13, #22

  • 2 676

    27 12 Отговор
    На кой си конкурент бе шматко
  • 3 Давид

    24 11 Отговор
    Никой няма да инвестира тук . Спрете с тези фалшиви новини . Пишете за предателя Станишев , крадците от Герб и АБВ . Етническите провокатори ДПС , патриоти атака , Дост , преватизаторите СДС .
  • 4 Batushka

    21 8 Отговор
    ШШШШШШШ тихо ,че германците да не разберат за апартаментити ....

    Коментиран от #23

  • 5 Цъфти

    17 7 Отговор
    Хахаха и тоя предава от луната
  • 6 Какъв е

    22 8 Отговор
    този фантазьор, който ангажира и то не за първи път обществото с глупостите си? Били сме конкурентни? Да бе, преди 40 години.А сега вече нямаме - нито специалисти, нито опит, нито традиции, никакви пазари и какво ли още не...Турция не е спирала да произвежда коли повече от 30 години. Ако заводът евентуално ще бъде награда за политическопослушание това е друг въпрос. Поканете го пак да коментира като ни пренебрегнат. Поне да се забавляваме малко.
  • 7 безпартиен

    18 6 Отговор
    При 2.5 млн.пенсионери,800 хил.чиновници чакащи заплани от държавен или общински бюджети,1 млн.меграмотни и без трудови навици цигани,600 хил.малолетни и непълнолетни,то колко останаха да работят и да задоволят изискванията на автомобилен производител като Фолксваген?

    Коментиран от #8, #10, #14

  • 8 111

    21 8 Отговор

    До коментар #7 от "безпартиен":

    От работоспособните - 20% таксиметрови шофьори, 20% охранители пред бариера, 20% сервитьорки, 20% фризьорки - все безценни кадри за автомобилен завод.
  • 9 Миризлив пор

    9 6 Отговор
    Ей ама вие икономистите сте голяма работа - размахвате "тука има мнооого безработни дето са навити да работят за минимални пари, гледайте тези колко вземат", идва инвеститора с разчети и дава някакви смешни пари (за справка доста авточасти се произвеждат тук погледнете заплатите). Та иде излъгалия се, инвестира и в един момент осъзнава че... за 20% над минималната заплата няма кой да работи... оплянкаааа Да ама защото е голям и всички наоколо започват да дават най-много толкова и следва поредната вълна кадърни работници захранващи заводи в Чехия, Полша или селското стопанство на Франция или строежите на Германия.
  • 10 Колю

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "безпартиен":

    Тези 800 хил. чиновника не ги подценявай... Половината стават за всичко, само да видят повече пари.
  • 11 Диамантената ръка

    12 6 Отговор
    Решението е взето, в България ще е.
  • 12 Айхман

    11 8 Отговор
    На тоя теорията му е хубава мелодия за ушите на наивниците.Фолксваген е богата фирма,но нема пари за губене.
  • 13 нафто

    7 14 Отговор

    До коментар #1 от "онче бонче":

    Турция ще е. Имат опит в автомобилостроенето
  • 14 Диамантената ръка

    14 3 Отговор

    До коментар #7 от "безпартиен":

    Заводът ще е тук. Никой не е казал, че търсят инженери, те си имат. Имат и роботи за сглобяването. Пазачи, склададжии, хамали, чистачи, това ще търсят.
  • 15 Конкурент бил на автомобилният пазар

    7 9 Отговор
    Аланкоолу, ти един завод за автомобили нямаш, с какво ги конкурираш? С каручки ли?
  • 16 Гаранция

    8 4 Отговор
    СПОКОЙНОООООО.
    ЩЕ ДОЙДАТ У НАС.
    ЩЕ ДОЙДАТ У НАС.
    ЩЕ ДОЙДАТ У НАС.
    ГАРАНТИРАМ ВИ .
  • 17 Бачо Киро

    3 7 Отговор
    VW още март месец почнаха разговор със Сърбия, нашите идиоти още дрънкат глупости и се самовъзнасят, хем никой ги не бръсне...
  • 18 Наивен

    3 5 Отговор
    Нека Анализатори да ни убеди с факти и числа, защо някой инвеститор ще иска да сложи тук 1.5 млрд евро. Да си направи инфраструктурата. Да си направи кадрите, администрацията и тн. Вместо да отиде някъде където има традиции с големи инвеститори и достатъчен пазар на труда поне
  • 19 Наивен

    3 6 Отговор
    Всичко останало ще ми звучи като предизборна дъвка и изкуствен оптимизъм за онзи. Ние един проект за газопровод не можем да си осигурим при условие, че инвеститора ни се моли... или това ще е разменната монета. Нека да сметнем тогава кой ще е по-екологичен и по печеливш за държавата
  • 20 2222

    4 0 Отговор
    Тука масово сте за екстрадация.
  • 21 сноу

    2 5 Отговор
    И-и..къде точно ще ги карате тия коли бе ..На Марс ли ...Европата че и Азията задънено от барутници ,в амерската пустиня каубоите тренират и гърмят по милионите посипани с пясък върнати вагини,тия сега щели да се пъчат на производители.
  • 22 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "онче бонче":

    Πaĸиcтaн e гoтoв дa изпpaти дo 500 000 paбoтници в Pyмъния c цeл тe дa бъдaт нaeти в paзлични ceĸтopи в eвpoпeйcĸaтa cтpaнa.

    Toвa твъpдят пaĸиcтaнcĸитe мeдии cлeд cpeщaтa мeждy pyмънcĸия пocлaниĸ в cтpaнaтa Hиĸoлaйe Гoя и cъвeтниĸът нa пaĸиcтaнcĸия миниcтъp-пpeдceдaтeл пo въпpocитe нa пaзapa нa тpyдa Caйeд Зyлфиĸap Aбac Бyxapи.

    Cпopeд инфopмaция нa Аѕѕосіаtеd Рrеѕѕ оf Раkіѕtаn xopaтa щe бъдaт нaeти в paзлични ceĸтopи, ĸaтo cтpoитeлcтвo, здpaвeoпaзвaнe, инфopмaциoнни тexнoлoгии и дpyги.

    Cъщo тaĸa Pyмъния ce нyждae oт знaчитeлeн бpoй шoфьopи, тaĸa чe зaeднo c ocтaнaлитe paбoтници в cтpaнaтa вepoятнo щe бъдaт изпpaтeни нaд 40 000 шoфьopи.

    "Pyмъния e гoтoвa дa "внece" нaд пoлoвин милиoн пaĸиcтaнcĸи paбoтници дo 2020 гoдинa зapaди нeдocтигa нa мecтния пaзap нa тpyдa", ce пocoчвa в oфициaлнo cъoбщeниe нa пpaвитeлcтвoтo нa aзиaтcĸaтa cтpaнa, цитиpaнo oт pyмънcĸoтo издaниe Вuѕіnеѕѕ Rеvіеw.

    Toвa нe e пъpвият пoдoбeн oпит нa Бyĸypeщ дa пpивлeчe paбoтнa pъĸa oт чyжбинa. Hacĸopo cтpaнaтa пoдпиca мeмopaндyм c Bиeтнaм c цeл пpивличaнeтo нa xopa oт cтpaнaтa, ĸoитo дa paбoтят в Pyмъния.

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Batushka":

    Русколизците да си обират парцалите в посока Сибир , а другите да се хващат за работа , че едни 500 МИЛИОНА пакистанци и виетнамци само чакат да свирнем и да кацнат за ВСЯКАКВА работа и за не повече от 300-350 евро заплати !!! Ако не вярваш , чети коментар 22 !!!!
  • 24 миризлив пор

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Виж заплатите в румъния на квалифициранитв кадри и след това тук. За румънски заплати ще дойдат но за нашенски не вярвам. Тук да не се лъжем се произвеждат електрически системи за автомобили, климатични и ако не се лъжа и компютри. Итината е... Че се плащат максимум 350-400 евра.
  • 25 Златин

    2 2 Отговор
    Сега е момента и ние да подкрепим правителството, а не да сме разпасана команда. Защото ако този завод дойде у нас, тогава определено България ще тръгне нагоре с времето
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 ШОП

    3 3 Отговор
    Истината каква е: Завода ще бъде в Турция. Заигравката с България е за да подмамят Турците да обещаят по-малко данъци и повече привилегии за бъдещия завод на фолксваген. Неприятно, но факт. Господ да пази България.