5 278 25

Deutsche Bahn e новият собственик на Вагоноремонтния завод в Карлово

Оттогава заводът е собственост на банката, към която е натрупал дълга си

Deutsche Bahn e новият собственик на Вагоноремонтния завод в Карлово

Вагоноремонтният завод в Карлово е вече притежание на националната германска железопътна компания Deutsche Bahn. След месеци подготовка, сделката най-накрая е финализирана през изминалата седмица, пише Marica.bg

В плановете на новия собственик на карловското предприятие, известно като ВРЗ, влизат възобновяване на производството на товарни вагони и ремонтирането на вече експлоатирани такива. В по-разширените намерения на германската компания влизат и поправката, както и поддръжката на локомотиви.

Очаква се работната дейност в завода да стартира през септември, като първо ще бъдат наети 70 човека. През следващите 18 месеца планът е предприятието да назначи общо 300 служители.

Възстановяването на ВРЗ би било сериозен стимул за регионалната икономика. Покупката на предприятието от германската държавна компания е една от най-големите инвестиции за региона през последните няколко години.

Вагоноремонтният завод е създаден през 1964 година, като клон на Железопътен завод София на площадката на бившето локомотивно депо в Карлово. Първоначално в предприятието се е ремонтирала железопътна техника и са се произвеждали резервни части. От 2007 година в него започват да се произвеждат нови вагони за превоз на товари.

След повече от две години, борейки се с непрестанни финансови проблеми, през 2015 година ВРЗ е обявено в несъстоятелност. Оттогава заводът е собственост на банката, към която е натрупал дълга си.

България
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Реалист
    Отговор
    1 04:06  21.05.19
    Браво добра новина за хората от района. Но ще трябва да са работни и точни като немците. ИСТИНСКИТЕ СЪЮЗНИЦИ НА БЪЛГАРИЯ СЕ ЗАВРЪЩАТ. Браво на Бойко - срещите му дават резултати.

    Коментиран от #3, #4

  • 2 04:55  21.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 3 05:40  21.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • гост
    Отговор
    4 07:04  21.05.19

    До коментар #1 от "Реалист":

    Евалата ти правим ти си истински реалист. 30 години чакаш да заживееш като германец а сега живееш като африканец. За 30 години ни върнаха един век назад.

    Коментиран от #5, #6, #15, #21

  • дойче пауър
    Отговор
    5 07:35  21.05.19

    До коментар #4 от "гост":

    И ти, какво предлагаш? Само плюене и акъл, без полза! Като нямате топки да си оправите държавата, така ще е, ще ви карадат и лъжат по техните медии. Айде, гласувай пак за БСП, да дойде промяната!
  • газ53
    Отговор
    6 07:59  21.05.19

    До коментар #4 от "гост":

    За 30 години-с един век назад,ни върнаха любимите ти крадливи шумкари напътствани от масква!Добре че завода е купен от немци,а не от деградирали азиатски пиандурници.

    Коментиран от #8, #9

  • БДЖ
    Отговор
    7 08:08  21.05.19
    Докъде се докарахме, чужда държава да притежава актив, който би следвало да бъде българска собственост. Но това явно е защото много добре ни управляват...

    Коментиран от #11

  • Браво, бе, умник
    Отговор
    8 08:39  21.05.19

    До коментар #6 от "газ53":

    Ехеее, шизо, я кажи кой го е създал тоя завод - любимите крадливи шумкари през 1964. Твойте демократи кво направили - опоскали го и го оставили на банката. Браво!
  • 9 08:41  21.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ФАКТ
    Отговор
    10 09:22  21.05.19
    ИСКАМЕ НЕМСКИТЕ МОДЕЛИ НА УПРАВЛЕНИЕ !!!!! САМО ТАКА ЩЕ ВЪРВИМ НАПРЕД !!!!!!

    Коментиран от #12

  • onq s konq
    Отговор
    11 09:42  21.05.19

    До коментар #7 от "БДЖ":

    Не се съмнявай че "управлението" е Отлично ,проблемът е че НЕ Е В ПОЛЗА НА БЪЛГАРИЯ!Затова и е ДОБРА идеята за отдаване на ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ,както и много "Други обекти" под аренда - защото ще стане същото като със тоя Завод,т.е. намаляване постепенно на приходите до закономерен Фалит.И да е ясно:Не ГЕРБ,не БСП - КОЙТО И ДА Е НА ВЛАСТ В ДЪРЖАВАТА НИ ,първата му работа ще е УСЪРДНО да "внедри" собствената си ШУРОБАДЖЕНАЩИНА,раздувайки ЩАТА до колосални размери.И това си е типично Балканска черта,съпроводена съответно със подходящите Закони и прилагането им.
  • Гост
    Отговор
    12 10:22  21.05.19

    До коментар #10 от "ФАКТ":

    Вървиш напред когато имаш собствен модел на управление в главата. Иначе си оставаш Ганьо ратайчето, а другите, за които работиш, вървят напред.
  • Грую
    Отговор
    13 10:35  21.05.19
    Разгеле и жалко защото за последен път лъсва качеството на българското управление на предприятия - алчно , крадливо , некадърно и фалшиво. Трябва да дойдат чужденци да ни управляват за да се получи кадърно ръководство и работниците ще издържат чужди управници, които ще печелят от трудът им, но поне има вероятност да получават редовно възнаграждения, за разлика от българските управници, които са свикнали да крадат всичко до дупка, докато започнат да не могат да плащат и заплати и в крайна сметка фалират, оставяйки само батаци.
  • БДЖто
    Отговор
    14 10:44  21.05.19
    Ха, екстра. Всичко върви по план. Китай строи високоскоростна жп линия до Турция, а Турция пуска новия тунел с жп връзка под Босфора. Сега остава да се приватизират "губещите" "Товарни превози" и става чудна далавера за частна фирма , която ще гушка добри пачки всяка година. Ще останат само АЕЦ-а и Пощите в държавните активи , но до кога ?
  • Емил
    Отговор
    15 10:59  21.05.19

    До коментар #4 от "гост":

    Съзнанието определя битието! Ако имаш съзнание на африканец - ще живееш като африканец! (Доказателство: виж новите общински жилища, предоставени на цигани.)
  • антрашпиц
    Отговор
    16 11:19  21.05.19
    То хубаво,че инвестицията е немска,ама какви ще са заплатите....подозирам,и дано да греша,ама ми се струва,че повето ще бъдат от порядъка на 700-800 лева.
  • гост
    Отговор
    17 11:34  21.05.19
    До антрашпиц: Поне осигуровките им ще бъдат на реална заплата, а не на минимална. И като им потрябва кредит, или болнични, или пенсия, ще могат да се чувстват бели хора. Така правят европейските работодатели и не реват от телевизия в телевизия, че нямат работна ръка.

    Коментиран от #18

  • антрашпиц
    Отговор
    18 11:42  21.05.19

    До коментар #17 от "гост":

    Тук няма нищо сигурно .Например ,набори от сорта на 76-77 няма да до ивеят до пенсия или ако доживеят пенсионните им вноски ще са се стопили.Като цяло пенсионната система е пред фалит.Здравните осигуровки-е какво?Как да се лекуваш тук?Даже и общински болници са пред фалит.Тая държава си заминава бавно,но сигурно ,и според мен само идиотите не го съзнават.С коментара си не искам да те обидя-просто така мисля,но лично.

    Коментиран от #20

  • Тиквата
    Отговор
    19 13:53  21.05.19
    Аз като чуя АУСГЕЦАЙХНЕТ и повече не слушам! Ха- ха - Ха!

    Коментиран от #22

  • Реалист
    Отговор
    20 14:08  21.05.19

    До коментар #18 от "антрашпиц":

    поредния нескопосан руско-турски трол си. много сте плитки и завистливи и това ни радва.

  • Реалист
    Отговор
    21 14:10  21.05.19

    До коментар #4 от "гост":

    Върнали са теб - ако си бил партиен секретар в бкп на наша издръжка сега ти е тежко. Или поредния клатикрачко седящ по цял ден на някое бюро. Който има образование, акъл и желание винаги си намира добре заплатена работа.
  • Пъпеша
    Отговор
    22 16:46  21.05.19

    До коментар #19 от "Тиквата":

    Аааа, и вундербар също става!
  • ТНТ
    Отговор
    23 19:11  21.05.19

    До коментар #2 от "Pompev":

    Ти правиш ли разлика между куриери и спедитори? Все едно да сравняваш ябълки и круши.
  • хей
    Отговор
    24 19:55  22.05.19
    Жители на Карлово не ви ли омръзна всяка вечер да ви натрапват да слушате циганска музика.
  • Жепеец
    Отговор
    25 07:31  23.05.19
    Те от години и БДЖ се опитват да го сасипат

Напиши коментар:


Публикувай