24 Май, 2019 19:57 8 558 55

Новият завод на Volkswagen - в България или Турция

  • volkswagen-
  • завод
Новият завод на Volkswagen - в България или Турция - 1
Снимка: EPA

Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.

Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът, предава investor.bg.

Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.

„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер. През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори.

Групата е активна на повече от 100 пазара. Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин.

Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria. В съобщението на германската група, публикувано след срещата на надзорния съвет и борда на директорите миналия понеделник въпросът за бъдещия завод за производство на автомобили от различни марки под шапката на Volkswagen се изчерпва с едно изречение:

"Беше решено да се започнат конкретни преговори за планирания нов мултибрандов завод в Европа с останалите потенциални локации". Иначе казано - разговорите се насочват към детайлите за бъдещия избор и преференциите, които компанията може да получи от отделните кандидати. Следващото заседание на Борда ще е през ноември, което означава, че най-рано решение може да се вземе тогава.

Досега от компанията не са обявявали кои са разглежданите страни, но още преди няколко месеца стана ясно, че България е една от тях. Преди седмици премиерът Бойко Борисов също коментира, че Бордът на директорите на голяма компания (без да я назовава по име) е оглеждал терени в страната и в Турция. По информация в германските медии тези две държави са останали в списъка с кандидати на Volkswagen, в който първоначално са били също Румъния, Сърбия, Северна Македония и други страни в региона.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бачо Киро

    10 14 Отговор
    Шкода никъде нищо не е казала, но гладното пиле просо сънува, защото ХрЪцарят на Израел бил издрънкал нещо си...
  • 2 нафто

    33 33 Отговор
    От VW ще се произнесат след като Б.Борисов падне от власт.Компанията вижда,че дните му са преброени.

    Коментиран от #4, #20

  • 3 Осран

    23 7 Отговор
    На тия нашите заплати. 80%ще бъде в БГ. Залагам на 4към1

    Коментиран от #8, #38

  • 4 Застраховайте при нас

    17 8 Отговор

    До коментар #2 от "нафто":

    Жалко значи няма да е Скоро
  • 5 джаич

    9 24 Отговор
    Финансовата изгода , а не политическото лицемерие, добрите пожелания и празните думи подкрепящи най-бедната страна на ЕС логично и рационално накланят везните за инвестицията на WV да е в ислямистка Турция.

    Коментиран от #6, #35

  • 6 Реалист

    49 10 Отговор

    До коментар #5 от "джаич":

    Глупости - политическите рискове са номер 1 . Изливаш 1 000 000 000 евро и реджеп иведик решава че сина или зетя изглеждат много добре като собственици. Освен това се задава ИКОНОМИЧЕСКА ЗАБРАНА ЗА ТУРЦИЯ ОТ АМЕРИКА заради сканадалите с ракети, самолети и сондиране. Какво правиш като банките ти спрат плащанията от и към завода бизнесМАН? Докато в България могат германците да си вземат самолета и дойдат и по джапанки щото виза и митница НЯМА. Единственно инфраструктурата на туркя е по-добра, но обясни на нашите комундета че асфалт не се ядял... Завода е 65:35 засега за България.

    Коментиран от #54

  • 7 Няма нормален инвеститор

    17 33 Отговор
    Който да предпочете България пред Турция.

    Коментиран от #49

  • 8 Реалист

    29 10 Отговор

    До коментар #3 от "Осран":

    И кадърните работници - информацията за съзнателни и работливи изпълнители в България не е тайна. А ония дето си блъскат главите в бетона спират по 6 пъти на ден да се молят на могамед. А като почнат по един месец празници рамазан, байрам и стават половин година фиеста.

    Коментиран от #13, #18, #39

  • 9 Гледач

    25 13 Отговор
    До изборите в неделя според правителството ще има завод в България на шкода и завод за изтребители ф 15 ф16 ф 22 раптор. Но след изборите всичко ще се прави в Турция. Но това показва колко са смешни и германците
  • 10 Даааа

    23 15 Отговор
    Тъп бойковски пиар. Преди избори. Баце, губиш
  • 11 Даааа

    19 14 Отговор
    Тъп бойковски пиар. Преди избори. Баце, губиш
  • 12 Гербестан

    22 15 Отговор
    Тези "новини" се пускат единствено с цел да обслужват лицето Бойко Методиев Борисов и да си правеи реклама и ПР ! Всъщност решението го отложиха точбчно заради него, защото много плямпа и никой не знар, какво, ще решат есента! Всичко по тази тема е спекулация! ГЕРБ провалят с алчността си всичко до което се докоснат това безумни закони, мъртвородени наредби, строителни провали на всеки километър и град....провал след провал, милион след милион в нечии сметчици !
  • 13 Да, затова миналата година

    28 16 Отговор

    До коментар #8 от "Реалист":

    Са изнесли милион и половина автомобила за Европа, а нашите съвестни работници колко изнесоха? Реалностите нямат нищо общо с това което ти е в главата. Турците са на светлинни години пред нас и като квалификация и като трудова дисциплина.
  • 14 Единственото което може да

    22 12 Отговор
    Наклони везните в наша полза е цената на труда в България. Тука ще плащат по-малко за заплати. Всичко друго е в полза на турция- пазар, демография, инфраструктура, квалификация, опит, подизпълнители, динамика на пазара....всичко. Не виждам заради 50% по-ниските заплати да предпочетат нас и да зачеркнат другите важни неща.

    Коментиран от #27

  • 15 Философ

    11 11 Отговор
    Това изказване че не се яде асфалт е много глупаво и недалновидно и очевидно идва от доста прости и ограничени хора! Аз казах!
  • 16 Робот

    9 11 Отговор
    Много глупаци повярваха на лъжливата тиква , че изобщо има някакъв интерес. Днес пак лъже и пак на немска тема!
  • 17 Тупан

    6 5 Отговор
    Даа, заводът акостира на пристанище Търговище!
  • 18 гост

    14 13 Отговор

    До коментар #8 от "Реалист":

    Ганчо ако става дума за празници от вас българските"християни"по-мързеливи НЯМА!Празници всеки ден имат та даже и за следващия ден тачак и другия ...и цяла седмица...само ядене и пиене ви е в кратуните
  • 19 Има известно просветление

    9 9 Отговор
    Интересно, овчите възторзи на наивния народец са доста умерени. Нищо общо с бурните и неудържими яростни възторзи при влизането ни в НАТО и ЕС. Явно почва да се разбира, че Великите Инвеститори/Инквизитори идват единствено да печелят от най-евтините роби не само в Европа.

    Коментиран от #21, #45

  • 20 Големия хур

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "нафто":

    Да да чакат БСП да дойде на власт, тея честни другари
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Напа

    13 1 Отговор
    Направете го плаващ. Ще плава по Дунава и по Марица и така ще обикаля между Сърбия, България и Турция. Да ви го натаковам.
  • 23 Абе българия се провали

    8 8 Отговор
    В производството на москвичи и то с подкрепата на могъщия съветски съюз вие очаквате да успее с производството на Фолксвагени. Ганчов оптимизъм...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Истината

    11 7 Отговор
    Заводът ще бъде в България с турски мениджмънт и яко експлоатация на труд поради липса на синдикат и Българска държава!
  • 26 Анализ

    4 9 Отговор
    Защо един истински анализ не прочетох?! За ЕС си има достатъчно заводи, Фолксваген затвориха заводите си в Русия, но там се продават най-много коли от всичките им марки. Но за страните извън ЕС се плащат огромни мита. За наше съжаление, заводът 99% ще е в Турция!
  • 27 По принцип си прав

    9 6 Отговор

    До коментар #14 от "Единственото което може да":

    Но де факто с подходяща квалификация и обучение българинът ще се справи. Не ни подценявай! Другото което незнаеш е, че всяка стока влизаща от Турция в ЕС се обмитява! Транспортът от Турция е 3 пъти по скъп от този в България! И още доста фактори които могат да наклонят везната в наша полза.( цена на парцели, ток, вода, услуги...). Но най важното нещо е, че социалната ни политика е пълен безконтрол, няма синдикат, няма инспекция по труда, няма еко министерство...и т.н.

    Коментиран от #29

  • 28 Гошо

    2 3 Отговор
    Явно, чакат смяна на правителството в БГ за да обявят решението си!
  • 29 Не си запознат явно

    12 3 Отговор

    До коментар #27 от "По принцип си прав":

    Турция е в митническият съюз и стоките и влизат в ЕС без мито. Освен това дали ще превозиш една стока от Одрин или Пловдив до Лисабон е без съществена разлика в цената на транспорта. Това при положение, че я пренасяш с автовоз. Обаче практиката на заводите изнасящи автомобили е да ги пренасят с кораби, тогава губим и по дължина на морският път. Единственият ни шанс е реверанс към нас. Обаче аз досега реверанси от капитала не съм видял никъде по света.

    Коментиран от #32

  • 30 Обикновен човек

    1 6 Отговор
    Когато питали Бойко Борисов къде ще се строи завода на фолцфаген той отговорил: в България но просто трябва да изчакаме А докога трябва да чакаме ? Б.Б миналата година ми се обади лично шефът на фолцфаген и ме увери че България е последното място на света където ще построят завода затова търпение просто трябва да изчакаме.
  • 31 Абе просто е

    4 6 Отговор
    Трябва да имаме търпение. Ще построят завод и у нас. Ама първо ще построят в Турция...
  • 32 Добре

    7 2 Отговор

    До коментар #29 от "Не си запознат явно":

    Това за съюза да не е само за “определени” стоки? Има разлика между транспорт с автовоз с турска регистрация и транспорт с автовоз с българска такава. Говорим за сухопътен шосеен превоз. Вече за превоз с влакове и кораби не съм запознат, но от където и да го погледнеш немците са на “голяма далавера”, ако построят завода тук. Не е нещо сложно за мозъка на българина и възприятията му да се справи с тази работа. С други думи сме оправни.
  • 33 Тъй

    3 5 Отговор
    Много мърша има в българия (матрял) ма некачествен. После що сме последни, и мухите ни заобиклят вече.
  • 34 Тъй

    2 5 Отговор
    Много мърша има в българия (матрял) ма некачествен. После що сме последни, и мухите ни заобиклят вече.
  • 35 Глас народен

    2 7 Отговор

    До коментар #5 от "джаич":

    То в Бългатия няма квалифицирана работна ръка. За какво да идват. Корупция дебне зад всеки ъгъл. Не че в Турция няма, но....
  • 36 Хасан

    6 8 Отговор
    Зависи от пазара ..за кой пазар ще е завода ..Турция е 80 милиона и средна възраст 38 г ...съседи са Иран,Ирак,Сирия,Русия ,Кавказ,Азербайджан ...пазар за милиони

    Коментиран от #40

  • 37 Мехмед

    6 8 Отговор
    Спокойно! В булгаристан ще се построи завод за каруци.

    Коментиран от #46

  • 38 Mорук

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Осран":

    Ваши наши ,има ли изобщо теудоспособно население в бгето което да работи
  • 39 Mорук

    6 5 Отговор

    До коментар #8 от "Реалист":

    Ти им достигни стандарта на живот ,пътища данъци здравеопазване икономика ,тогава плюй гаьно балкански ,то ако не плюеш и завиждаш няма си българин
  • 40 1234

    5 5 Отговор

    До коментар #36 от "Хасан":

    42мил. Кюрди...

    Коментиран от #41, #55

  • 41 Мехмед

    3 7 Отговор

    До коментар #40 от "1234":

    Турция и турците нямат проблеми с кюрдите. Ти имаш ли или?

    Коментиран от #42

  • 42 Mорук

    0 6 Отговор

    До коментар #41 от "Мехмед":

    То курдите ако ни бяха съседи булхаристан отдавна щеше да е курдистан
  • 43 123

    1 1 Отговор
    Чакай ти!А от ку.ва пощенски запис получавал ли си?

    Коментиран от #44

  • 44 123

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "123":

    До номер 2-нафто!
  • 45 Петър

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Има известно просветление":

    Печалбата е двигател, не е спирачка! 238
  • 46 Петър

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "Мехмед":

    Скоро ще започнете да произвеждат само пирони за Путинстан

    Коментиран от #47

  • 47 Мехмед

    1 5 Отговор

    До коментар #46 от "Петър":

    Аха, пирони ще се произвеждат за ковчега на загиваща Б-я.
  • 48 123

    3 1 Отговор
    тъй като съм виждал отвътре трудовата дисциплина на на чешките работници , мога да ви кажа , че въпреки някои неприятни особености на българският работник , няма нужда дасе подценяваме незаслужено
  • 49 Нормален инвеститор

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Няма нормален инвеститор":

    Аз, за разлика от теб, претеглям всички ЗА и ПРОТИВ. Вкл. и политическата ситуация, която е най-рисковия фактор в случая и определено може да наклони везните в наша полза.
  • 50 гост

    3 0 Отговор
    Ще бъде в Кремиковци, всичко е решено. ПИБ отдавна им го продаде.
  • 51 TrT

    1 2 Отговор
    По принцип при това ниво на заплати и данъци, членството ни в ЕС и наличието на все още хора с малко -повече от основно образование сме Ние. Само да не е Падишаха да тропне по масата , че или при тях или ще пусне бежанците към границата, че тогава гуми надпреварата.
  • 52 нафто

    1 3 Отговор
    Б.Борисов остава на власт. Окончателно , VW няма да дойде в България.
  • 53 данко хайрсъзина

    1 3 Отговор
    Никоя автомобилна компания няма да дойде в Б-я с премиер Бойко Борисов и народ който го подкрепя.
  • 54 ЧОЧОЗАРА

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    турция естествено - има потенциал опит и кадри а тук най много да ги занулим и кой ще работи ....това е големия въпрос само шкарто като работна сила - технически инвалиди голиат/турция/ срещу куцото и сляпо жуже /бгето/ аре у лево за нас - стерео фунийки за тръбички - най тек индъстри
  • 55 Zzz

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "1234":

    Ooo ot kıde gı ızmıslı 40 mılyona be