На 11 юли Надзорният съвет на VW се очаква да вземе окончателното решение да построи първия си завод за пътнически автомобили в Турция, пише "Франкфуртер Алгемайне". Изданието напомня, че само България е останала като възможен друг избор на дестинация на немските инвеститори.
Въпреки че Турция не е член на ЕС, аргументите в нейна полза са, че тя се справя по-добре в други области: пазарът е голям, има достатъчно квалифицирани работници, има дълга история в автомобилната индустрия и разходите за труд са по-ниски, отколкото в ЕС.
И все пак планираните инвестиции в милиарди явно не въодушевяват синдикалните лидери в страната.
Правата на работниците стават все повече и повече в авторитарната държава. Синдикатите и активистите по правата на човека предупреждават, че режимът на президента Ердоган подкопава правото на стачка, затруднява членството в профсъюзите и арестува неудобни служители с неясни основания.
"Ние приветстваме възможността VW да изгради новия си завод в Турция," казва Еюп Озер, директор в металообработващите предприятия Birlesik Metal в Истанбул. "Но компанията трябва да се запита, на каква цена го прави. Трябва да се гарантира, че работниците в новото предприятие в Измир могат свободно да решат за членството си в синдиката и редовно да гласуват за своите синдикални представители. Не трябва да се случва във фабриката да се нарушават международните права и норми на ЕС, както отново и отново се случва в Турция", предупреждава Озер.
Говорител на VW вече увери, че компанията винаги гарантира, че „никакви човешки права не са нарушени от нашите бизнес дейности“.
Главният преговарящ с VW от турска страна Арда Ермут изтъкна предимствата на страната му, включително разумните заплати и малкото отсъствия от работа.
Озер обаче остава критичен и посочва, че заплащането в бранша е 2,40 евро на час, а новите работници получават минималната работна заплата от 1,40 евро. Той призовава VW да настояват за подобряване на основните човешки и правата на работниците в преговорите с Турция. "Ако тези въпроси не се изяснят, човешката цена на тази инвестиция би била твърде висока“, заявява директорът от Birlesik Metal.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #3
13:18 01.07.2019
2 Директорът на бирлешик Метал се е
13:19 01.07.2019
3 Боко бонуси не дава
До коментар #1 от "Реалист":
Само взема13:21 01.07.2019
4 Хасан
Коментиран от #8, #14, #17, #19
13:22 01.07.2019
5 Бай Благой
13:24 01.07.2019
6 Изборът е ясен отдавна
13:30 01.07.2019
7 гост
13:34 01.07.2019
8 Капалъчарши
До коментар #4 от "Хасан":
Тофас ли е новата турска кола ...?турците могат само нов модел дюнер да разработят или баклава за друго нестават
Коментиран от #22, #44
13:38 01.07.2019
9 Пак ще има туркофобски рев
13:42 01.07.2019
10 Мехмед
Коментиран от #11
13:47 01.07.2019
11 Ханс
До коментар #10 от "Мехмед":
Не Хасан, а Ханс плю на всичко българско като избра Турция хахахааанс13:49 01.07.2019
12 аУмницитеНи
13:57 01.07.2019
13 Ханс
Коментиран от #21
14:02 01.07.2019
14 Мюмюн
До коментар #4 от "Хасан":
Хасане, ти си голям интелект, далновиден и можеш да разсъждаваш. Харесвам те. Мога да те обикна дори. Иска да имам деца от теб. Знам че е възможно.Коментиран от #15
14:03 01.07.2019
15 Споко бре,
До коментар #14 от "Мюмюн":
Те и сегашните които ти роди жена ти са от Хасан.14:04 01.07.2019
16 3333
14:12 01.07.2019
17 Ивановв
До коментар #4 от "Хасан":
След изследване в престижна Германска лаборатория са открили 2 (две) гънки на Хасан: втората е да не сере по двора.Коментиран от #24
14:14 01.07.2019
18 ХИТЛЕР
Коментиран от #37
14:56 01.07.2019
19 Асан
До коментар #4 от "Хасан":
Абе Асанчо, за Ф35 и С400 пак ли американци и руснаци се оптват да вземат пазара преди турция да си е произвела сама за вътрешна употреба ракети и самолети??14:58 01.07.2019
20 Opsss
15:04 01.07.2019
21 Знаещ
До коментар #13 от "Ханс":
Щом заплатите са по 1.20 евро на час няма за какво да съжаляваш. По-скоро аз съм изненадан, че турците и то в Измир работят за по 200 евро на месец. Защото при 8 часов работен ден толкова се получава. А като четем резняците от форума излиза, че едва ли не в Турция получават нормални заплати. Сега се вижда голата истина.Коментиран от #23
15:09 01.07.2019
22 Хасан
До коментар #8 от "Капалъчарши":
Изчакай малко..Коментиран от #51
15:17 01.07.2019
23 Заплатите в Турция са с 50%
До коментар #21 от "Знаещ":
Над българските, както минималната, така и средната. Минималната пенсия е 400 евро. Всичко друго са пропагандни лакърдии и ти много добре го знаелКоментиран от #25, #40, #49
15:45 01.07.2019
24 Отиди и на теб
До коментар #17 от "Ивановв":
Да ти направят втора, че омириса двора15:46 01.07.2019
25 Хасан
До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":
Не заплатите а пазара е важен за инвестиция ..за кой пазар се прави ...в Измир откриват ферибот с Атина ...Коментиран от #26
15:49 01.07.2019
26 гост
До коментар #25 от "Хасан":
Дoceгa Бългapия и Typция бяxa фaвopити зa нoвия зaвoд нa Vоlkѕwаgеn. Aнĸapa нaпpaви мнoгoбpoйни oфepти нa гepмaнcĸия ĸoнцepн, нo cпopeд инфopмaция нa АRD, ceгa двeтe дъpжaви мoгaт дa бъдaт зaдминaти oт Cayдитcĸa Apaбия. Oт пeтъĸ oбaчe oтнoшeниeтo в цeнтpaлaтa нa ĸoнцepнa във Boлфcбypг cпpямo лoĸaциятa нa Eгeйcĸo мope e cъвceм paзличнo - вepoятнo зapaди нaмecaтa нa нoв и финaнcoвo cилeн игpaч.Cayдитcĸa Apaбия иcĸa дa изгpaди зaвoд зa aвтoмoбили в пpoдължeниe нa 25 гoдини и cтpaнaтa мoжe дa пoбeди вcяĸa oфepтa, твъpдят лoбиcти. Aнгaжимeнтът нa Cayдитcĸa Apaбия ĸъм aвтoмoбилния ceĸтop ce дeмoнcтpиpa oт пoceщeниeтo нa пpинц Moxaмeд бин Caлмaн в Южнa Kopeя. Taм тoй пoдпиca cпopaзyмeниe зa иĸoнoмичecĸo cътpyдничecтвo зa милиapди дoлapи, ĸaĸтo и дoгoвop c пpoизвoдитeля нa aвтoмoбили Нуundаі.
Cпopeд инфopмaция нa АRD, Cayдитcĸa Apaбия имa apгyмeнти, ĸoитo бopдът Vоlkѕwаgеn нe мoжe дa пpeнeбpeгнe. Pияд мoжe дa cyбcидиpa вceĸи нoв aвтoмoбил c нaй-мaлĸo 1000 дoлapa зa пoвeчe oт 10 гoдини. Дъpжaвaтa пpeдлaгa пeтцифpeн ĸaпaцитeт нa пpoизвoдcтвo нa aвтoмoбили гoдишнo. Дaнъĸът въpxy пpoдaжбитe e пeт пpoцeнтa. Щe бъдaт пpeдocтaвeни зeмя, cгpaди и cъoтвeтнaтa инфpacтpyĸтypa, ĸaĸтo и oбyчeниe зa пepcoнaлa.
Коментиран от #27, #29
15:58 01.07.2019
27 Хасан
До коментар #26 от "гост":
Пазара е важен ..за кой пазар ще бъде направена инвестицията ...Коментиран от #28
16:08 01.07.2019
28 гост
До коментар #27 от "Хасан":
Ами точно за арабските страни е пазара и средна Азия , в Европа след десетина години петролки няма да се продават , ако не си разбрал !!! А те ще го построят след 5-6 , за какво им е тук ??? Или пък в Турция ??Коментиран от #30
16:12 01.07.2019
29 Ханс
До коментар #26 от "гост":
Удавник за сламка се хваща. Друга стара немска поговорка. Заводът ще е в Турция колкото и да ви е вътрешно на туркофобите16:28 01.07.2019
30 Хасан
До коментар #28 от "гост":
А и нещо друго как ръководството на Фолсваген може да обясни пред обществото сътрудничестео с Бин Салман,човека който нареди да се убие опозиционен журналист в дипломатическо консулство16:43 01.07.2019
31 МахмудАйдънКушадъсъ
16:58 01.07.2019
32 бай Даньо
Коментиран от #39
19:04 01.07.2019
33 бай Даньо
19:05 01.07.2019
34 Нов
Брутна заплата за 2019година - 2558лири = 400 евра
Нетна заплата - 2020лири = 315 евра
Това е по курса на деня 6,4лири за евро
Коментиран от #38
19:23 01.07.2019
35 да си правят завода в турция
Коментиран от #36
19:58 01.07.2019
36 Нафърфорий
До коментар #35 от "да си правят завода в турция":
Аса не ве че доат при тиквока зер21:16 01.07.2019
37 Ха ха
До коментар #18 от "ХИТЛЕР":
Ти откакто се отрови и за по-сигурно се гръмна ли даваш на Мюмюн, Зденек и Попеску по 4,5 К Е месечно на конвейера?)))))21:22 01.07.2019
38 гост
До коментар #34 от "Нов":
Е и ???? Какво доказа с тая "страшна" проверка ?? Че "старите" не взимат 400-450 евра за 10-12 часови смени на конвеир" със норма ??? Или че за "младите" няма хиляда начина да им орежат заплатите до колкот трябва и то напълно законно ?? Като например норма на изработка , която не могат да изпълнят посмъртно , да не говорим за глоби за лошо качество ??? Явно си мнооого зелен в тая материя , откажи се от "проверките" !!! Още повече ти го казва СИНДИКАЛЕН лидер , а не някой работник !!!21:26 01.07.2019
39 Ха ха
До коментар #32 от "бай Даньо":
Дано, Даньооооо прост си беше, такъв си и остана21:29 01.07.2019
40 Знаещ
До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":
Вижда, че българския не ти е силната страна, но чети бавно и се опитай да вденеш какво казва вашия човек. “Публикувано във факти.бг: Озер обаче остава критичен и посочва, че заплащането в бранша е 2,40 евро на час, а новите работници получават минималната работна заплата от 1,40 евро.”Коментиран от #41
21:41 01.07.2019
41 Знаещ
До коментар #40 от "Знаещ":
Виждам*21:42 01.07.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Оня с коня
.
23:37 01.07.2019
44 Голям Слон
До коментар #8 от "Капалъчарши":
Турция права изключително много автомобилна техника от всякакъв род. Има си и свои марки, разбира се. ТофаШ е една от тях! Пък ние даже не можем и да сглобяваме в този индустриален европейски рай :-) Кога ще си признаем, че сме пълен провал и въздух под налягане. И да, от самото начало твърдя, че никой няма каквато и да било причина да избере България. Просто няма за какво - корупция, политическа нестабилност, липса на мотивирана работна ръка и такава по принцип.06:44 02.07.2019
45 Boss
08:38 02.07.2019
46 Реалист
08:50 02.07.2019
47 Радо
11:53 02.07.2019
48 Българофил
13:12 02.07.2019
49 Българофил
До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":
Средната заплата в заводите Шкода на Фолксваген в Чехия е 1450евро! В България не може да е по-ниска от 1600лв. Работещите на конвейра и инжинерния персонал ще са над 2500лв, а ръководния ще е над 8000лв. Всичко друго е бла..бла..блааа на журналята от ФРГ и Турция!!!13:19 02.07.2019
50 baba
Коментиран от #53
19:53 02.07.2019
51 Да да
До коментар #22 от "Хасан":
Турция ще произведе рентабилен и нормален автомобил, когато влезе в ЕС! Датите ще съвпаднат.Успяха да оакат Рено,какво ли друго по-добро могат да изс.рат? А когато направят що годе сносен и продаваем автомобил с ДВГ,то в ЕС вече ще са забранени за продажба!11:01 03.07.2019
52 bauman
12:05 03.07.2019
53 dedo
До коментар #50 от "baba":
Питай баце.12:56 03.07.2019