1 Юли, 2019 13:14 12 941 53

Турция: Дано човешката цена на инвестицията на VW да не е твърде висока

  • vw-
  • турция

Правата на работниците стават все повече и повече в авторитарната държава

Турция: Дано човешката цена на инвестицията на VW да не е твърде висока - 1

На 11 юли Надзорният съвет на VW се очаква да вземе окончателното решение да построи първия си завод за пътнически автомобили в Турция, пише "Франкфуртер Алгемайне". Изданието напомня, че само България е останала като възможен друг избор на дестинация на немските инвеститори.

Въпреки че Турция не е член на ЕС, аргументите в нейна полза са, че тя се справя по-добре в други области: пазарът е голям, има достатъчно квалифицирани работници, има дълга история в автомобилната индустрия и разходите за труд са по-ниски, отколкото в ЕС.

И все пак планираните инвестиции в милиарди явно не въодушевяват синдикалните лидери в страната.

Правата на работниците стават все повече и повече в авторитарната държава. Синдикатите и активистите по правата на човека предупреждават, че режимът на президента Ердоган подкопава правото на стачка, затруднява членството в профсъюзите и арестува неудобни служители с неясни основания.

"Ние приветстваме възможността VW да изгради новия си завод в Турция," казва Еюп Озер, директор в металообработващите предприятия Birlesik Metal в Истанбул. "Но компанията трябва да се запита, на каква цена го прави. Трябва да се гарантира, че работниците в новото предприятие в Измир могат свободно да решат за членството си в синдиката и редовно да гласуват за своите синдикални представители. Не трябва да се случва във фабриката да се нарушават международните права и норми на ЕС, както отново и отново се случва в Турция", предупреждава Озер.

Говорител на VW вече увери, че компанията винаги гарантира, че „никакви човешки права не са нарушени от нашите бизнес дейности“.

Главният преговарящ с VW от турска страна Арда Ермут изтъкна предимствата на страната му, включително разумните заплати и малкото отсъствия от работа.

Озер обаче остава критичен и посочва, че заплащането в бранша е 2,40 евро на час, а новите работници получават минималната работна заплата от 1,40 евро. Той призовава VW да настояват за подобряване на основните човешки и правата на работниците в преговорите с Турция. "Ако тези въпроси не се изяснят, човешката цена на тази инвестиция би била твърде висока“, заявява директорът от Birlesik Metal.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    45 8 Отговор
    Айде и тука една турска сапунка - немците май се пазарят за това кой ще даде повече бонуси.

    Коментиран от #3

  • 2 Директорът на бирлешик Метал се е

    30 3 Отговор
    Притеснил, че работниците му ще избягат в завода на германците
  • 3 Боко бонуси не дава

    24 8 Отговор

    До коментар #1 от "Реалист":

    Само взема
  • 4 Хасан

    17 30 Отговор
    Фолсваген е марката с най голям внос ...Турция изработва свой модел кола и немците бързат да завземат пазара ..

    Коментиран от #8, #14, #17, #19

  • 5 Бай Благой

    14 3 Отговор
    Венци....вземи си прегледай статията и я коригирай!!!
  • 6 Изборът е ясен отдавна

    37 10 Отговор
    Германците се опитват да откопчат колкото се може повече отстъпки от Турция, затова и блъфират с уж опцията с България. Това в Турция се знае и германците ще трябва и те да дадат нещо за да стъпят на близо 100 милионният турски пазар.
  • 7 гост

    30 10 Отговор
    Ама как още няма вой на умряло от Хасанчовци и Синанчовци , да не се задавиха нещо ?? Ми 2,40 на час и то за "стари" работници са някакви си 400-420 евро на месец и то ПРЕДИ данъци !!! А какво да кажем за "младите" с по 1,40 , тоест 240-250 месечно БРУТО !!!! Сакън , пепел му на устата на профсъюзника , как ще плюем по България сега , хахахха !!!!
  • 8 Капалъчарши

    46 28 Отговор

    До коментар #4 от "Хасан":

    Тофас ли е новата турска кола ...?
    турците могат само нов модел дюнер да разработят или баклава за друго нестават

    Коментиран от #22, #44

  • 9 Пак ще има туркофобски рев

    14 13 Отговор
    И пет реда сълзи и десет-сополи хахахаха
  • 10 Мехмед

    22 11 Отговор
    Хасане ,айде бакалъм излизай от кенефа да плюеш всичко българско .Много се заседя,гюллука върви..

    Коментиран от #11

  • 11 Ханс

    26 13 Отговор

    До коментар #10 от "Мехмед":

    Не Хасан, а Ханс плю на всичко българско като избра Турция хахахааанс
  • 12 аУмницитеНи

    17 8 Отговор
    Пък жабата видяла, че вода надиг крак ... и реши набързо да накупи Фолксвагени за Тол системата и разни луксозни тигуани от марката за КАТ... та видиш ли така да впечатлим марката да дойде тук. Не искам да съм песимист, но май само се набутахме с подобни скъпи харчове... марката гони други и предимно политически цели на държави, които не са чак толкова послушни като нас.
  • 13 Ханс

    33 11 Отговор
    Съжалявам неколцината безхаберници които си помислиха, че заводът ще е в България. Гладна кокошка просо сънува- стара германска поговорка

    Коментиран от #21

  • 14 Мюмюн

    12 10 Отговор

    До коментар #4 от "Хасан":

    Хасане, ти си голям интелект, далновиден и можеш да разсъждаваш. Харесвам те. Мога да те обикна дори. Иска да имам деца от теб. Знам че е възможно.

    Коментиран от #15

  • 15 Споко бре,

    13 6 Отговор

    До коментар #14 от "Мюмюн":

    Те и сегашните които ти роди жена ти са от Хасан.
  • 16 3333

    15 15 Отговор
    България е прокълната от бога да не произвежда коли.. и то не само коли............
  • 17 Ивановв

    20 6 Отговор

    До коментар #4 от "Хасан":

    След изследване в престижна Германска лаборатория са открили 2 (две) гънки на Хасан: втората е да не сере по двора.

    Коментиран от #24

  • 18 ХИТЛЕР

    30 5 Отговор
    Я ТЕЗИ ОТ VW ДА СИ Е-МАЙКАТА И ДА СИ ПРАВЯТ БОКЛУЦИТЕ ДРУГАДЕ! НЕМСКИ РАБОТНИК НА КОНВЕЙР ВЗИМА 26 ЕВРО НА ЧАС! КАТО ИМ ТРЯБВАТ РОБИ, ДА ХОДЯТ В ТУРЦИЯ!

    Коментиран от #37

  • 19 Асан

    10 7 Отговор

    До коментар #4 от "Хасан":

    Абе Асанчо, за Ф35 и С400 пак ли американци и руснаци се оптват да вземат пазара преди турция да си е произвела сама за вътрешна употреба ракети и самолети??
  • 20 Opsss

    20 5 Отговор
    За България само немски магазини и молове
  • 21 Знаещ

    24 9 Отговор

    До коментар #13 от "Ханс":

    Щом заплатите са по 1.20 евро на час няма за какво да съжаляваш. По-скоро аз съм изненадан, че турците и то в Измир работят за по 200 евро на месец. Защото при 8 часов работен ден толкова се получава. А като четем резняците от форума излиза, че едва ли не в Турция получават нормални заплати. Сега се вижда голата истина.

    Коментиран от #23

  • 22 Хасан

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Капалъчарши":

    Изчакай малко..

    Коментиран от #51

  • 23 Заплатите в Турция са с 50%

    10 13 Отговор

    До коментар #21 от "Знаещ":

    Над българските, както минималната, така и средната. Минималната пенсия е 400 евро. Всичко друго са пропагандни лакърдии и ти много добре го знаел

    Коментиран от #25, #40, #49

  • 24 Отиди и на теб

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ивановв":

    Да ти направят втора, че омириса двора
  • 25 Хасан

    4 6 Отговор

    До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":

    Не заплатите а пазара е важен за инвестиция ..за кой пазар се прави ...в Измир откриват ферибот с Атина ...

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "Хасан":

    Дoceгa Бългapия и Typция бяxa фaвopити зa нoвия зaвoд нa Vоlkѕwаgеn. Aнĸapa нaпpaви мнoгoбpoйни oфepти нa гepмaнcĸия ĸoнцepн, нo cпopeд инфopмaция нa АRD, ceгa двeтe дъpжaви мoгaт дa бъдaт зaдминaти oт Cayдитcĸa Apaбия. Oт пeтъĸ oбaчe oтнoшeниeтo в цeнтpaлaтa нa ĸoнцepнa във Boлфcбypг cпpямo лoĸaциятa нa Eгeйcĸo мope e cъвceм paзличнo - вepoятнo зapaди нaмecaтa нa нoв и финaнcoвo cилeн игpaч.

    Cayдитcĸa Apaбия иcĸa дa изгpaди зaвoд зa aвтoмoбили в пpoдължeниe нa 25 гoдини и cтpaнaтa мoжe дa пoбeди вcяĸa oфepтa, твъpдят лoбиcти. Aнгaжимeнтът нa Cayдитcĸa Apaбия ĸъм aвтoмoбилния ceĸтop ce дeмoнcтpиpa oт пoceщeниeтo нa пpинц Moxaмeд бин Caлмaн в Южнa Kopeя. Taм тoй пoдпиca cпopaзyмeниe зa иĸoнoмичecĸo cътpyдничecтвo зa милиapди дoлapи, ĸaĸтo и дoгoвop c пpoизвoдитeля нa aвтoмoбили Нуundаі.

    Cпopeд инфopмaция нa АRD, Cayдитcĸa Apaбия имa apгyмeнти, ĸoитo бopдът Vоlkѕwаgеn нe мoжe дa пpeнeбpeгнe. Pияд мoжe дa cyбcидиpa вceĸи нoв aвтoмoбил c нaй-мaлĸo 1000 дoлapa зa пoвeчe oт 10 гoдини. Дъpжaвaтa пpeдлaгa пeтцифpeн ĸaпaцитeт нa пpoизвoдcтвo нa aвтoмoбили гoдишнo. Дaнъĸът въpxy пpoдaжбитe e пeт пpoцeнтa. Щe бъдaт пpeдocтaвeни зeмя, cгpaди и cъoтвeтнaтa инфpacтpyĸтypa, ĸaĸтo и oбyчeниe зa пepcoнaлa.

    Коментиран от #27, #29

  • 27 Хасан

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Пазара е важен ..за кой пазар ще бъде направена инвестицията ...

    Коментиран от #28

  • 28 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хасан":

    Ами точно за арабските страни е пазара и средна Азия , в Европа след десетина години петролки няма да се продават , ако не си разбрал !!! А те ще го построят след 5-6 , за какво им е тук ??? Или пък в Турция ??

    Коментиран от #30

  • 29 Ханс

    5 7 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Удавник за сламка се хваща. Друга стара немска поговорка. Заводът ще е в Турция колкото и да ви е вътрешно на туркофобите
  • 30 Хасан

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    А и нещо друго как ръководството на Фолсваген може да обясни пред обществото сътрудничестео с Бин Салман,човека който нареди да се убие опозиционен журналист в дипломатическо консулство
  • 31 МахмудАйдънКушадъсъ

    6 1 Отговор
    Ризе - Турция 30 юни 23 часа - 26 градуса! 1 юли 9 часа сутринта 29 градуса - 14 часа 34 градуса! Горещо е като в тропиците тук в Ризе - кой ви ги съчинява тези глупости и защо давате видео от истанбул от януари???????
  • 32 бай Даньо

    17 6 Отговор
    От германец не очаквам много умни бизнес решение така че тоя завод дето го дундуркаме вече една година може наистина да отиде в Саудитска Арабия , което рабира се е още по-голяма грешка от Турция дори. Ха-ха! Къде остава аргумента в спора с Българиа за нискте разходи за труд в Турция!? Хора не се обърквайте от германец бизнесмен не става и това се вижда ясно тука. Затова уж не нам си кво прозвеждат германеца но заплатите са по високи на холандци, датчани, англичани, белгийци, шведи, норвежци... Само се наслаждавайте как шваба се прострелва в крака. Каква Турция утре ще започне някоя гражданска война или пък ще ги запукат евреите и кюрдите... или пък в Саудитска арабия , кой точно ще работи. Та те арабелите там не работят дори за западни заплати за всяка работа само внасят работка ръка от Индия и Бангладеш от камериерки до доктори ... какви инвестиции в Саудитска Арабия , АЛО швабите!? Междудругото на България вече не и вършат тработа инвеститори с заплати по 2.4 евро на час. Средната заплата у нас минава 4 евро/час. Тоя период го минахме и очевидно се справяме много добре след като има двуцифрен ръст на заплатите и без Фолксваген. Много важно като няма да сглобяваме цял автомобил след като България е водеща по производство на автомиобилно стъкло, сглобени трансмисии и редица други автомобилни подсистеми... Голяма забава са ми Фолксваген с тая "инвестиция". Очевино използват България за да се пазарят с Турция , но и ние добре ще им се посмеем на акъла

    Коментиран от #39

  • 33 бай Даньо

    7 3 Отговор
    Голяма забава са ми Фолксваген с тая "инвестиция". Очевино използват България за да се пазарят с Турция , но и ние добре ще им се посмеем на акъла на германските "инвеститори" ... Саудитска Арабия!? ха-ха!
  • 34 Нов

    11 1 Отговор
    Направих си труда да проверя минималната заплата в Турция:
    Брутна заплата за 2019година - 2558лири = 400 евра
    Нетна заплата - 2020лири = 315 евра
    Това е по курса на деня 6,4лири за евро

    Коментиран от #38

  • 35 да си правят завода в турция

    6 3 Отговор
    ама там няма да прокопсат

    Коментиран от #36

  • 36 Нафърфорий

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "да си правят завода в турция":

    Аса не ве че доат при тиквока зер
  • 37 Ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "ХИТЛЕР":

    Ти откакто се отрови и за по-сигурно се гръмна ли даваш на Мюмюн, Зденек и Попеску по 4,5 К Е месечно на конвейера?)))))
  • 38 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Нов":

    Е и ???? Какво доказа с тая "страшна" проверка ?? Че "старите" не взимат 400-450 евра за 10-12 часови смени на конвеир" със норма ??? Или че за "младите" няма хиляда начина да им орежат заплатите до колкот трябва и то напълно законно ?? Като например норма на изработка , която не могат да изпълнят посмъртно , да не говорим за глоби за лошо качество ??? Явно си мнооого зелен в тая материя , откажи се от "проверките" !!! Още повече ти го казва СИНДИКАЛЕН лидер , а не някой работник !!!
  • 39 Ха ха

    1 5 Отговор

    До коментар #32 от "бай Даньо":

    Дано, Даньооооо прост си беше, такъв си и остана
  • 40 Знаещ

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":

    Вижда, че българския не ти е силната страна, но чети бавно и се опитай да вденеш какво казва вашия човек. “Публикувано във факти.бг: Озер обаче остава критичен и посочва, че заплащането в бранша е 2,40 евро на час, а новите работници получават минималната работна заплата от 1,40 евро.”

    Коментиран от #41

  • 41 Знаещ

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Знаещ":

    Виждам*
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Оня с коня

    5 6 Отговор
    Като видяха колко разбирачи от автомобили има в БГ , а и от икономика също , естествено че ще предпочетат турция . Юруш на тениските на кирковия
    .
  • 44 Голям Слон

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Капалъчарши":

    Турция права изключително много автомобилна техника от всякакъв род. Има си и свои марки, разбира се. ТофаШ е една от тях! Пък ние даже не можем и да сглобяваме в този индустриален европейски рай :-) Кога ще си признаем, че сме пълен провал и въздух под налягане. И да, от самото начало твърдя, че никой няма каквато и да било причина да избере България. Просто няма за какво - корупция, политическа нестабилност, липса на мотивирана работна ръка и такава по принцип.
  • 45 Boss

    4 3 Отговор
    Турците направо подминаха сърбете от глупост. Още няма никакво решение, дори предварително, каквото се очаква скоро. Те вече почнаха заплатите да обсъждат. Чакайте малко де. Автомобилите на VW ще се произвеждат в ЕС по много причини. Нека да знае много добре.
  • 46 Реалист

    9 4 Отговор
    Питам всички, които не знаят още какъв ще бъде избора на германците: а вие ако бяхте производител, бихте ли инвестирали стотици милиони в държава, в която населението застарява с висока скорост и се топи като сладолед, всеки втори е готов да напусне Отечеството, защото не би работил за 400 Евро, беззаконието и рекета са почти във всяка сфера, липса на добра бизнес среда и т. н. или бихте избрали държава, която отговаря на вашите условия? Истината винаги боли, но когато фактите говорят, няма смисъл от глупави разсъждения!
  • 47 Радо

    1 3 Отговор
    Казах - Видин....хау!
  • 48 Българофил

    8 3 Отговор
    Това е абсурдна ставка на час за автомобилни заводи, защото в България с най-ниската минимална заплата в ЕС ставката е по-висока!!! Тази статия е пълна с лъжи! Основно в момента Турция е антидемократична, тоталитарна държава с нестабилна икономика и слаба валута! Като прибавим и трудните отношения със САЩ и заиграването на султана Ердо с джуджето Путя, което го спаси от Пуча преди три години, всичко си идва на място! Ако баба ШМеркел позволи VW,която е 34% на ФРГ да построи завод в крайно мюсюлманската Турция, то нека си обуе официално шалварите и турне фереджето! А нашият Боко, да престане да я целува и да и лиже З.дника!!!
  • 49 Българофил

    8 0 Отговор

    До коментар #23 от "Заплатите в Турция са с 50%":

    Средната заплата в заводите Шкода на Фолксваген в Чехия е 1450евро! В България не може да е по-ниска от 1600лв. Работещите на конвейра и инжинерния персонал ще са над 2500лв, а ръководния ще е над 8000лв. Всичко друго е бла..бла..блааа на журналята от ФРГ и Турция!!!
  • 50 baba

    0 1 Отговор
    А тук цената за час е ?

    Коментиран от #53

  • 51 Да да

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Хасан":

    Турция ще произведе рентабилен и нормален автомобил, когато влезе в ЕС! Датите ще съвпаднат.Успяха да оакат Рено,какво ли друго по-добро могат да изс.рат? А когато направят що годе сносен и продаваем автомобил с ДВГ,то в ЕС вече ще са забранени за продажба!
  • 52 bauman

    2 2 Отговор
    Истините и фактите говорят,че тука няма квалифицирана работна ръка,ганьо е мързелив,недисциплиниран и знае само да хленчи,няма пазар и хората и държавата са много бедни ,така че никой никога не е инвестирал сериозно и няма да се случи,но ,,ганьо многознайко,,на ракия и салата втори като него няма и на луната....
  • 53 dedo

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "baba":

    Питай баце.