Last news in Fakti

11 Юли, 2019 14:48 7 955 0

"Моло" внедрява "третата революция" в строителството на българския пазар

  • модулно строителство-
  • моло

Фирмата е до клиента в целия процес по строеж на къща

"Моло" внедрява "третата революция" в строителството на българския пазар - 1

"Живеем в ранните години на третата революция, която ще промени основни процеси. Първата революция беше Индустриалната, втората беше Информационната и третата, в която се намираме сега, е на Дизайна”. Така завърши предишният ни материал за „Моло Канстракшън“ ЕООД, фирма предлагаща модулно строителство на българския клиент.

В днешно време само с един бърз новинарски преглед, веднага излизат заглавия като :
“Топ 10 разрешения за строеж: Мащабното строителство”
“Нов мегакомплекс в столичния квартал “Изток”
“13 големи строежа в София през 2018”
“Очаква се стабилност на пазара на недвижими имоти през 2019г.”
“Спокойствие на жилищния пазар след години на ръст”

Във всички тези статии се говори за мегапроекти, локализирани някъде, където никой кандидат-купувач не би си представил 10 години по-рано, че ще ходи на огледи и ще избира жилище. Мегакомплексите от дубайски и нюйоркски тип, където всичко е преценено до сантиметри - къде ще паркираш, спиш, пазаруваш, работиш, къде ще учат децата ти и т.н. Появиха се нови застроени райони, като например “Хладилника“, “Зоологическата градина, “Кръстова вада”, “Красно село" (индустриалната част), “Младост” (около и над Околовръстния път), "Лифта Симеоново" , “Дианабад“ (срещу Минстрой), и много други…..В същите тези статии се говори за купувача като тенденция, модел, представителна извадка в проценти, като се описва начинът му на живот, навиците му и други специфики от живота на един обикновен човек, наречен “купувач“. За тенденциите и алтернативните предложения продължаваме разговора с Кирил Балабанов, управител на „Моло Канстракшън“ ЕООД.

- Г-н Балабанов, споменавате за революция на дизайна, но виждаме ли я на практика на пазара у нас понастоящем?
-Не, не мисля, че този масов инвестиционен процес, в който клиентът и неговият глас, виждане, разбиране и мечти са иззети от мащабни финансови коорпорации и вкарани в шаблони, готови за масово производство, може да се нарече революция. Това по-скоро напомня за немного далечното минало, където някой друг решаваше вместо нас. Основният принцип на пазара винаги е бил, че клиентът е цар, че той определя кое и как да стане, а не обратното. Явно революция има и сред клиентите, щом някой трябва да им дава модел на живот и те да си плащат за това и да казват за тях “пазарът ще се успокои” или “тенденцията продължава” .

Истинската трета революция е революцията на дизайна !

Всички тези нови проекти се отличават освен с мащаба си, но и с изящните си дизайни кой от кой по специален и неповторим, но това е пак творение на някой за колектива- ‘ЧУЖДО' виждане.
А, защо в отговор на всичко това не се даде думата на крайния клиент и не му се зададат въпроси, определящи неговото виждане за живота му, а именно:

Къде искате да живеете - в кой район, квартал и апартамент или къща?
Как искате да изглежда външната и вътрешната визия на вашето жилище?
Как ви е удобно да платите, на вноски или по друг начин?
Какви помещения искате да има във вашето жилище?
Каква да бъде площта на вашето жилище?
Какво да бъде изложението на вашето жилище?
Колко етажа да има вашето жилище?
Колко да е голям дворът ви?
Построяването на жилище, следвайки тези параметри означава ‘Custom Built’ жилище!

Във всички държави по света има цели квартали където се развиват стилни еднофамилни къщи, с които всеки един собственик оставя неговият специфичен почерк върху визията на къщата му, правейки я индивидуална. Някой примери включват: Атина- Глифада, Истанбул-Тарабиа , Тел Авив- Рамат Хашарон, Петах Тиква и много други.

В България кварталите ги има, но индивидуални стилни къщи са все още рядкост. На какво ли се дължи това? Не е със сигурност липсата на талантливи архитекти, нито пък липсата на места. Проблемът в България е, че по-известните архитекти са прекалено заети да обърнат внимание на клиент за къща 224 кв.м. в Горна Баня. Те са пазарно ориентирани, предпочитайки клиент с например комплекс от 50 000 кв.м. На същия принцип са и качествените строители, които са на практика недостъпни за малки обекти, или заради космическите им цени и дългото изчакване да дойде вашият ред.

- Как нормално протича процеса на построяване на къща?
- Намирането на парцел може да се окаже доста трудно заради множеството брокери, с които трябва да се контактува, уреждането на всички нужни документи и много други. Би могло да отнеме и шест месеца да намерите хубав парцел, а много пъти цената на парцела ви отказва. Но най-трудното идва след като се намери парцелът. След това започва бюрократичната част – работа с общината, регулация, архитекти, съгласувания с енергоразпределителни дружества, ВиК , пожарна и много други. И най-накрая идва ред на самото строителство. Тук вече е решителната част - пари, нерви и в немалко случаи най-накрая сам си довършваш….. една година не ти мърда!

Оказва се, че действително е по-лесно някой друг да е минал през всичко това и човек директно да купи например апартамент в комплекс. Това е така, защото няма алтернатива. В България клиентът знае, че по-скъпото е просто по-скъпо, а не гаранция за качество. Липсва услуга, професионално структурирана услуга за клиента, така, че да му се спестят пари, нерви и излишни усилия . Услуга, в резултат на която да има доволен клиент, живеещ щастливо в новопостроената си къща, постигната на справедлива цена и отговаряща на всичките му изисквания. Построена за максимален срок от 150 дни!

Това е където ние се появяваме - https://www.moloconstruction.com/

Ние, от “Моло Канстракшън” ЕООД сме установили ниша, която очакваме да развием. Потенциалът на тази ниша е огромен и там няма определения като “пазарът се успокоява” или “тенденцията е към застой”. В тази пазарна ниша има само клиенти които искат да получат най-доброто за парите си без да се налага да правят компромиси с мечтите им и търсят да платят справедлива цена за гарантирано качество. “Моло Канстракшан” ЕООД предлага на своите клиенти услуга, която може да се нарече “всичко на едно гише”, а именно - ние изслушваме желанията на клиентите, помагаме им да се ориентират в пазара на парцели, след което им предлагаме селекция от парцели, направена по техни критерии. Ние контактуваме с брокери вместо вас, собственици на парцели, общини, други администрации, консултираме ви юридически и експертно по ситуацията в която се намира подбраният парцел и ви казват какви са решенията, а не какви са проблемите насреща. След покупката на парцела всичко става много лесно и бързо. Клиентът е получил оферта с визуализация на желаната къща дори преди финализиране на покупката, като цената и срокът за изпълнение са фиксирани и не подлежат на актуализация. След офертата, се предлага договор за строителство, в който са описани всички подробности от процеса на изпълнението.

Строителството, което предлагаме е гъвкаво и много адаптативно по изискванията на нашите клиенти. Ние строим със стоманобетонни модули на принципа един модул е едно помещение, което прави композирането на такъв вид къща или други обекти лесно и бързо. Всички модули са еднакви по размер и се различават само по предназначението им. Например ако искаме да композираме една малка къща на един етаж, в която да има две спални, две бани, тоалетна за гости, хол и кухня с трапезария - това би била конфигурация с пет модула. Два модула стая с баня, модул кухня, модул кухня с трапезария и накрая, един разпределителен модул с входно антре и тоалетна за гости. Модулите ни се произведени и напълно завършени в заводски условия и се монтират на място. Това вече може да се нарече революцията на дизайна!

"Моло" внедрява "третата революция" в строителството на българския пазар