16 Юли, 2019 06:00 8 674 40

Спад на продажбите и износа на коли от Турция

  • турция-
  • фабрика

Автомобилният износ на страната достигна близо 15,6 млрд. долара през шестмесечния период, което е спад със 7% спрямо предходната година

Спад на продажбите и износа на коли от Турция - 1

Повече от 735 000 автомобила са произведени в Турция през първата половина на 2019 година, според доклада за състоянието на сектора.

В периода януари-юни, производството на автомобили в Турция е спаднало с 13% на годишна база, съобщи Асоциацията на производителите на автомобили. В доклада се казва, че около 86% от произведените автомобили са били изнесени, което представлява спад от 8% на годишна база до 634 768 единици, съобщи БГНЕС.

Автомобилният износ на страната достигна близо 15,6 млрд. долара през шестмесечния период, което е спад със 7% спрямо предходната година.

Асоциацията също така заяви, че общият пазар на автомобили в Турция е намалял с 45% на годишна база до 200 901 автомобила.

Водещите международни автомобилни производители – включително Ford, Honda, Hyundai, Toyota, Mercedesс и Renault – имат заводи в Турция, която е един от най-добрите пазари за продажба на автомобили в света.

През 2018 г. в Турция са продадени общо 641 541 автомобила, като пътническите автомобили са с дял от 75,8%.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гледач

    56 39 Отговор
    Един приятел си купи чисто нова тойота от тия Който си произвеждат в Турция. И си скубе косите от 3 ден .Голям КЕНЕФ

    Коментиран от #2, #10, #36

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гост

    55 4 Отговор
    Рано,рано ,ни ОБЛЪЧВАТ с новини за комшиите,вечер лягаме с НОВИНИ за тях,сутрин ставаме с НОВИНИ за тях,а за майка България НИЩО,защо така,в България няма ли НИКАКВИ НОВИНИ,всичко ли ни е ИЗРЯДНО и няма какво да се напише?

    Коментиран от #4, #8, #11, #14, #15, #18

  • 4 злобар

    33 7 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Брато по лесно е да плюеме по чуждо и да загърбиме нашите си проблеми които са май много повече отколкото чуждите.

    Коментиран от #5, #12

  • 5 Велика България

    13 3 Отговор

    До коментар #4 от "злобар":

    Че ние нямаме проблеми. Все пак гена ни е косуматорски.

    Коментиран от #30

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Как да няма новини за България?

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Я си отвори рубриката "крими"
  • 9 onq s konq

    26 19 Отговор
    Турция може да е "Голям пазар",но той отдавна е ПРЕНАСИТЕН.По-големият проблем обаче е,че ТУРЦИЯ Е НЕЗАПОМНЕНО ЗЛЕ ФИНАНСОВО,което всъщност има и решаваща роля за Пазара.И ако санкцията на ЕС от 150млн Евро е "Първата лястовица" спрямо Турция относно сондажите край Кипър,то САЩ още не са се "изказали по въпроса" за С-400 в "САНКЦИОННО ОТНОШЕНИЕ",а там нещата са наистина сериозни.Засега най-силният коз на Турция са МИГРАНТИТЕ които тя "складира" на собствена територия,за което и получава от Европа регулярно по НЯКОЛКО МИЛИАРДА ЕВРО ГОДИШНО.Да,обаче НЕЗАМЕНИМИ ДЪРЖАВИ НЯМА и изобщо не е проблем да бъде намерена ДРУГА БЛИЗКОИЗТОЧНА ДЪРЖАВА за тази цел,която за тия пари с радост ще откликне....така,както бяха намерени Заместители на летището Инджирлик в Гърция и СА.Между другото при тия "неприятни проблеми" с Автомобилостроенето в Турция нищо чудно точно Фолксваген с настаняването си там "ДА СЧУПИ КЛОНА",затова и все още не е късно да се "ОБЪРНЕ МАЧА" и Заводът да кацне у нас...А как се "Обръща мач" - бат Бойко го демонстрира на изборите ПО БЛЕСТЯЩ НАЧИН:)

    Коментиран от #13

  • 10 Кру

    24 17 Отговор

    До коментар #1 от "Гледач":

    И аз си купих чисто нов "кенеф" от същите. Ела да те повозя да усетиш нова кола. Кенеф е за тези които не могат да си я позволят.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "злобар":

    За тебе също коментар 11 !!!!!!
  • 13 гост

    12 14 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Никакъв "голям" пазар не е Турция , пак мокри сънища на русколизците !!! Е в сравнение с Раша може и да е голям , хахаххаха !!! Ама една Австралия с почти четири пъти по-малко население е по-голям пазар , да не говорим за Канада , Мексико и Бразилия !!! Ама да си мечтаят , то не променя нищо !!!!
  • 14 гост

    22 5 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Доколкото си спомням Турция в момента е някъде около 83 милиона население и има 640 00 продажби в страната или 0,007 на човек !!!!! Значи 7 ХИЛЯДНИ от кола на човек , хахаххахах !!!! По същата логика в България са продадени 40 000 нови коли за 7 милиона население или по 0,006 на човек !!! И кво стана , ми горе долу същото , ти да видиш , хахаххахахха !!!!

    Коментиран от #16, #21

  • 15 гост

    13 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    И това при положение , че в Турция има забрана за внос на стари коли , а в България не , въобще !!!! Ако в Турция няма забрана тия 640 000 продажби ще станат десет пъти по-малко поне !!!!

    Коментиран от #17

  • 16 Типично за амеба

    8 10 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ти какво предпочиташ да продадеш 800000 коли в Турция или 80000 коли в българия, което ще е двойно повече на "човек" отколкото в Турция? Я да те видим какъв "бизнесменин" си хахахаха

    Коментиран от #20

  • 17 По същата амебешка логика

    10 13 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ако в България въведат такава забрана(въпреки, че я има ама ти откъде да знаеш) българите ще минете на каручки защото пари за нова кола йок.

    Коментиран от #19

  • 18 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ето ти новина за България !!! Това е класацията на страните по конкурентоспособност на икономиката !!! Тоест кои ще се развиват и кои ще западат !!! О изненада !!!! Турция 59 (петдесет и девето) място !!!!!! Русия 66 място , хахаххахахах !!!!! България 74 място !!!!! Малката бедна България само на 8 места след "великата и могъща" Раша !!!!!! Ахахаххаха !!! И ПРЕД още 70 държави , включително Румъния и Гърция !!!! А твоите "ненадминати" ушанки и резаци едвам сколасват за средата на таблицата и това досега , а в следващите години ги чака само спад и глад !!!
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Списък_на_страните_по_глобалния_индекс_за_конкурентоспособност

    Коментиран от #32

  • 19 гост

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "По същата амебешка логика":

    Я да чуем и видим къде е забраната в България ???? И без локуми и извъртания !!!! Даже да не е от ЕС , където няма НИКАКЪВ начин да се забрани , от която искаш държава ми дай забрана за внос на стари коли , независимо от години и състояние !!!! И не ми пробутвай мито за забрана !!!!
  • 20 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Типично за амеба":

    Както са ти написали в статията , не 800 000 , а 400 000 се очертават за тая година и то ако спада спре , което изобщо не е ясно !!!! В България напротив , има ръст , колкото и да е !!! Та я да видим ти какво предпочиташ , развитие на пазара или банкрут ??? Щото 50% спад за всеки производител означава точно това !!!!!

    Коментиран от #22, #25

  • 21 Интересна математика учите амебите

    1 7 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Сигурно в училище я наричате"едно към гьотере". По твоите "сметки" цифрите се различават доста от математически правилните, а именно 0,0078 и 0,0057. Което съвсем не е горе-долу същото ами си е направо с близо 40% повече. До 7 клас поне изкласи ли? Не се отчайвай, има вечерни училища все още, дерзай...

    Коментиран от #24

  • 22 Ами нормално е да има спад

    1 5 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    В България също в сравнение с миналата година има спад

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    11 2 Отговор

    До коментар #22 от "Ами нормално е да има спад":

    Продажбите на нови автомобили в България са нараснали с над една трета през май
    Това е и вторият по големина ръст на годишна база за целия ЕС, като преди нас е само Румъния !!!!! investor.bg
    Като лъжеш барем пипаш ли си носа да видиш , че е станал като краставица ????!!!!

    Коментиран от #26

  • 24 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #21 от "Интересна математика учите амебите":

    Искаш ли да повторим сметката с 400 000 продажби , което е оптимистичното за тая година и да видим кой ще е с "40% повече " , хахаххахаххахахах !!!!! И в България досега има РЪСТ над 30% !!!!! Та смятай с 52 000 поне !!!!!!

    Коментиран от #27

  • 25 Ама от фолксваген

    4 9 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Не мислят така. Затова те са милионери, а ти броиш стотинките за баничка.
  • 26 Куратино

    4 11 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Като лъжа ми расте само първата сричка от името. Големият ръст няма що...дори и с ръст пак е по-малко от процентно спрямо населението. А за абсолютни стойности да не говорим. Ама какво си ми тръгнал да сравняваш пазара в България с турският. Та само два мола в Истанбул правят колкото БВП на България....
  • 27 52000

    4 5 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Та толкова напускат България годишно. Смятай ги ти
  • 28 Какво чудно има

    10 3 Отговор
    че имало спад на продажбите и износа на коли от Турция?Те му обърнаха края и го удариха на внос на руски ракети.
  • 29 bauman

    2 11 Отговор
    Почна се пропагандата против TR ,но тука сме цъфнали и вързали с тази беднотия.Един поглед на автопарка в съседна Турция който е нов а тука е всичко е втора ръка бракма.И в крайна сметка има бъдеще и тогава ще се проясни ,кой колко струва...
  • 30 Гена ви е робски😂😂

    0 4 Отговор

    До коментар #5 от "Велика България":

    Тва е
  • 31 Бай Катил

    1 5 Отговор
    С математика може да подмятате цифри както Ви е угодно и сигурно ще докажете,че тези 6 световни марки нищо не разбират от бизнес и ако се преместят в Тутракан,Силистра ,Враца и Банкя ще направят двойно повече оборот.
  • 32 сами

    2 5 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    България пред румъния и гърция ти явно прекаляваш с дрогата

    Коментиран от #40

  • 33 турчин

    11 1 Отговор
    Ердоган ни води към катастрофа. безработица, инфлация и от ден на ден по зле..но черните турци ни го докараха и дано да успеем да се отървем от него преди да сме фалирали. няма млад и образован човек в Турция който да иска ердоган

    Коментиран от #38

  • 34 льолю

    10 1 Отговор
    е как няма да спрат да купуват турски коли.. вижте какво се пише във форумите в западна европа. за тойота специално пълен провал на турските модели като качество. малкото СУВ и королата на дъното по надеждност до фиат и рено.. което си е трагедия за тойота. във Ирландия има случай където си поръчват CH-r внос чак от Япония за да избегнат калпавото качество на тая иначе красива колица. и не е само некадърната сглобка.. някой от чарковете също са с различно качество за Европейския пазар

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гледач":

    Аз пък съм купил на жената едно Рено Симбъл турско производство и то втора употреба , кара го вече 3 години и нищо не сме пипнали по него освен смяната на задължителните консумативи , железен автомобил.
  • 37 Триацетат

    4 2 Отговор
    Има си начин да се провери къде е произведен автомобилът. Аз турска кола няма да си купя!
  • 38 Поручик Балканец

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "турчин":

    Да бяха повече като тебе!
  • 39 Пламен

    2 1 Отговор
    Народа навсякъде обедня. Тръмп докара войната. Глада е по-силен от тока. Неизбежно е!
  • 40 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "сами":

    Дал съм ти линк !!!! Или това е твърде сложно за теб ??? Хахахаххахахах !!!!