18 Август, 2019 12:20 8 306 11

Банкоматът „глътна” картата – какво да правя?

  • банкомат-
  • карта-
  • проблем-
  • пари-
  • съвет
Банкоматът „глътна” картата – какво да правя? - 1

Когато сме на почивка, променяме обичайния за ежедневието ни ритъм на живот. Оставаме до по-късно вечер, планираме в движение различни активности, често възникват непредвидени разходи, за които не сме подготвени и т.н. Възможно е да ни се наложи да изтеглим пари от банкомат във време, което е неработно за банката, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Заради по-големия оборот по курортите обаче съществува риск наличностите в банкоматите да се изчерпат. Или поради софтуерни, технически и други проблеми устройството да „глътне” картата.

Ето някои полезни съвети към потребителите, предоставени от експертите на КЗП:

Не успях да изтегля пари от банкомата? Какво да правя?

Ако машината не Ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката Ви.

Как да разбера дали устройството е отчело неуспешната трансакция?

Обадете се възможно най-бързо в кол центъра на банката, която е издала картата Ви. Номерът обикновено е изписан на гърба на картата Ви.

Какда постъпя, ако не успея да се свържа с банката?

В първия работен ден посетете най-близкия ѝ клон и подайте възражение.

Какво да предприемем при неправомерно теглене от сметката ни?

Трябва да знаем, че и в този случай имаме шанс да си възстановим загубените суми. За целта отново следва да се обърнем към банката с възражение във връзка с възникналия проблем и да получим нейното становище.

Какъв е срокът за отговор от банката?

По закон тя е длъжна да отговори на възражението Ви до 14 дни от датата, на която сте го подали.

Каква е следващата стъпка?

Ако отговорът от банката не Ви удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие до функциониращата към Комисията за защита на потребителите Помирителна комисия за платежни спорове.

Имайте предвид, че тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики.

Бъдете внимателни и спазвайте всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИЗВЪН

    41 2 Отговор
    За повече от 15 г. живот зад граница, как нито веднъж банкомат не ми "глътна" картата ? Не съм чул и на други да се е случвало !
    Връщам се и хоп... ето ти беля. После имало и такса, за нова карта, която не е "глътната" по моя вина. Е, да ама нямам време и заявявам : бързо издаване. Цената е Х 5 ! Били печатали пластиките в Гърция.
    За първи път чувам, че някоя уважавща себе си, а също и клиентите си банка, иска такса за издаване на карта !
    Губил съм си дебитна карта, звъня и я блокирват на момента, до 3 дни новата ми е в пощенската кутия. Няма висене в институции, заявки, абсурдни ситуации и чиновническо безхаберие. Времето е пари!
    Послееее... ама не искали да се връщат.
    И само да съм чул някой да ми говори за : родолюбие, патриотизъм и предателство.
    Яжте си самолетите, че и децата Ви, да ги плащат.

    Коментиран от #3, #6, #10

  • 2 Рошко

    10 2 Отговор
    Ами пъхни си двата пръста ,белким я повърне
  • 3 МАК

    16 1 Отговор

    До коментар #1 от "ИЗВЪН":

    Подкрепям!! Аз при мене така системата ми засякла проблем с картата!!автоматично банката ми прати новата карта на втория ден!! Таквоз нещо в Парцаландия абсурд!!
  • 4 Обикновен Бг

    15 0 Отговор
    😂😂😂😂😂😂 Комисия защита на потребителя. 😅 Който не им е сърбал супата на тия НИЩО НЕ ЗНАЕ. Слъжителите на това НЕЩО много обичат да взимат подкупи, ОСОБЕННО ОТ ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ МАГАЗИНИ 😅😅😅😅😅 КОЙТО НЕ ИМ Е СЪРБАЛ ПОПАРАТА НЩО НЕ ЗНАЕ.
  • 5 Тодор

    3 9 Отговор
    Като не ти върне картата, тя или е изкривена, повредена или изтекла. Като я нямаш, как ще видиш телефоните, на нея - ами в Гугъл банката я има , заедно с телефоните. 14 дневен срок е старо! Случи ми се банкомат да ми глътне картата. Обадих се и операторът на ОББ ми пусна заявка за нова, която до 5 работни дни ще е готова. На четвъртия ден бях с нова карта.
  • 6 Всичко е любов

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "ИЗВЪН":

    От комунисти банкери не става.Каквито комунистите,такива и банките им.Каквито банките,такива и банкоматите им-крадливи.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Кочъ

    9 1 Отговор
    Един път съм писал до ком.за защ.на потр. и ми отговориха че могат да ми помогнат като ми препоръчат адвокат..Тази организация съществува само на хартия и работи за мутрите
  • 9 Един ....

    6 0 Отговор
    Не видях отговор на въпроса от заглавието .
  • 10 dynamo

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "ИЗВЪН":

    Мрънкало, други също имаме карти в чужбина. И как е? Плащаш по 15-25 евро на месец за поддръжка. Какво си се заоплаквал. За толкова пари- толкова! Аз и в чужбина си тегля само от банкомати на банката издала картата. Като не ти харесва си закрий банковите сметки в страната! Мърморко!

    Коментиран от #11

  • 11 Фен

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "dynamo":

    5-10 Евро според зависи транзакции, преводи това специално за Германия със онлайн банкирането още 2 3 Евро отгоре