32 106 91

България цака Турция за Volkswagen с таен коз

Oбществена поръчка за покупка на модерни бронирани военни машини по стандартите на НАТО на стойност 1,5 милиарда лева

България цака Турция за Volkswagen с таен коз

Има ли шансове България да бъде избрана пред Турция за завод на Volkswagen с гарантирана инвестиция от над 3 милиарда евро? Според източник от високите етажи на властта, цитиран от Lupa.bg, преговорите се водят и задкулисно чрез дипломатически прийоми, като има около 50% шанс немците да построят завода си в района на Кремиковци.

Тайният коз на България в преговорите с Германия е в обществена поръчка за покупка на модерни бронирани военни машини по стандартите на НАТО на стойност 1,5 милиарда лева.

Само преди дни от Министерството на отбраната спешно са задвижили процедурата за покупка на 90 бойни и 60 спомагателни бронирани военни сухопътни машини, като са изпратили искания с обвързващи оферти до 4 международни компании. Селектираните от Красимир Каракачанов консорциуми са "Некстер груп“ (Франция), "Моуаг“ (Швейцария), "Патриа“ (Финландия) и германската "Артек“.

"Неофициалният победител е известен – това ще са немците от "Артек“, но само при условие, че България получи завода на Volkswagen.

Разбира се, това няма как да бъде потвърдено официално, но е точно така – офертата на България е да даде бонус на немската икономика чрез покупката на техни военни бронирани машини, но срещу автомобилен завод, твърди източникът от високите етажи на властта.

България е длъжна да разполага с бронирани военни машини за сухопътни операции на НАТО, но от 15 години покупката им се отлага заради липса на средства. Единственият препъникамък пред тази схема може да дойде от Америка, която вече си уреди сделка с продажбата на самолети F-16.

Американците обаче настоявали и да въоръжат сухопътните ни сили по стандартите на НАТО и били бесни, че не са получили обвързваща оферта от Министерството на отбраната.

България
Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 43 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 El boko

    133 32 Отговор
    Нас винаги ни го нацакват! :(

    Коментиран от #53

  • 2 Behemoth

    102 18 Отговор
    Глупости ..нашия таен коз е ирландката пастирка...
  • 3 Ernesto Guevara

    171 41 Отговор
    Да разбираме че ще си построят завод с нашите пари,за да може Тиквата да се хвали

    Коментиран от #61

  • 4 Кой68

    120 11 Отговор
    Такава"обществена" поръчка беше и за Ф-16 като победителя предварително бе ясен както и цената/искана от продавача/?Интересното и лицемерно е че за едни се гледа под лупа,а за другите нищо.Като тук лъсва и двойния стандарт на EU.Демокрация....
  • 5 Нашия наен коз

    65 14 Отговор
    Се казва чехлю 😂😂😂😂и ходи зализан перчем и ще го видите малко по горе снимката😂😂😂
  • 6 Фул Макс Верстапен

    27 61 Отговор
    Нашият таен коз е познанствата на негово величество цар Симеон Борисов. Да ни е жив и здрав.

  • 7 Наблюдател

    71 9 Отговор
    Фалшивите новини нямат почивен ден.
  • 8 Таен коз

    52 6 Отговор
    Да си бос е таен коз, но нали дупиш се наляво и надясно и д- то ти няма да е за дълго - тясно. Ирланската пастирка е тотална мисирка, а нейният Гуру (ББ), го боли .уро.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Менгеле

    59 15 Отговор
    Няма такова нещо като таен коз, има един таен педераз на име Бойко всичко е ясно фесовете ще му бутнат мильон два и той ще преебе сделката да ти купят свещи с тия пари Бойко направо ще си като пожар в Амазонка.
  • 12 Бойко Тиквата от Банкя

    32 11 Отговор
    Дойде ли VW у нас,аз си тръгвам,така каза Тайпи Еър Доган
  • 13 Бойко Тиквата от Банкя

    38 13 Отговор
    Свиркаджия съм.
  • 14 Бат жабоко

    31 4 Отговор
    Щял лично да управлява завода

    Коментиран от #73

  • 15 7757

    74 6 Отговор
    ARTEC Boxer са читави машини, направени на модулен принцип, т.е. на едно шаси могат да се качи оръдейна кула, ПВО, средства за РЕБ, медицински пунк, команден пункт и пр. Много хубава германска идея, но.... машината не може да плува. А плаваемост е основно изискване на армията ни, и то не от каприз, а защото у нас има много реки. Добрите стари МТЛБ и БТР-80 са се доказали като техника. Жалко е, че демократите разформироваха де що може. Ние можехме да си поризвеждаме бронирани машини, като ги оборудваме с натовски пълнеж...

    Коментиран от #82

  • 16 Само така Бойко

    29 11 Отговор
    Цакай чалмите
  • 17 Анонимен

    77 15 Отговор
    Тайният коз за привличане на инвеститори е масовото самоубийство на Бойко, подопечните му министри, десетината олигарха, 30-ната стари кадри на ДС, 300-тата местни феодала, 3000-те мутри-гавази и 10000-те окопани чиновници-далавераджии. Толкова много ли искам, мамка му?
  • 18 Сфжбъ

    17 5 Отговор
    Духайте мама ви мръсна
  • 19 Тръмп

    25 39 Отговор
    Евала на Каракачанката,Големо куче е и много интелигентен български политик 3-то поколение!!!:):):)Ердоган може само да му е Сервитьорка на банкета с ФВ!!!:):):)
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Фридман

    33 8 Отговор
    Нова порция лъжи относно завода на немците!
  • 22 Elen

    59 19 Отговор
    Не че нещо,ама пак ще ви го кажа! Покрай един турски град наречен Маниса се строй един завод за автомобили и табелата отпреде пише VW AG. Не знам защо наще пичове продължават да си чешат езиците? Турците са дали земята почти безвъзмездно само и само да го направят там! Кой марки се правят в Турция ще попита някой? Мерцедес,Рено,Форд,Мазда,Хюндай,Тойота,Хонда и да не изброяваме отделните марки камиони и автобуси. А ние какво правим? -Кренвирши и тениски (в най-добрия случай). После защо никоя марка не иска да инвестира при нас? Мисля че всички знаем причините.

    Коментиран от #24, #25, #26, #27, #31, #33, #59, #69, #84

  • 23 Бай Крум

    25 4 Отговор
    Направо се заливам от смях. Как ги раждат главите Ви тези измислици?
  • 24 малко факти

    31 6 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    Според информация от Българската агенция за инвестиции други чужди инвеститори в сектора са турската „Са-Ба България“ (която отскоро вече е американска), в чиито завод в Димитровград се правят осветителни тела за автомобили, канадската компания "Магна", която прави край Пловдив маслени помпи за новата С-класа на "Мерцедес", френската "Монтюпе", която произвежда в Русе дисковите спирачки за "Ауди Q7", германската "Бер-Хелла термоконтрол", която произвежда в Божурище климатични инсталации за модели на БМВ, "Ауди", "Фолксваген" и "Порше Кайен". Според думите на Стамен Янев, директор на БАИ, във всеки 8 от 10 произведени коли има части, произведени в България
  • 25 факти

    20 10 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    В някои конкретни сегменти на този сектор българските производители са се превърнали в абсолютен лидер на пазара – така например, според неотдавнашен секторен анализ на Colliers International от 2017 г., 90% от всички сензори за въздушни възглавници в европейските коли са произведени в България. Според същия обзорен анализ, предпочитаните локации за такива производства са около София, Перник, Враца, Мездра, Тракия икономическа зона до Пловдив, Сливен, Ямбол, Кърджали, Търговище, Русе. Въпреки че концентрацията и мащабът на този бизнес са по-големи в Южна България, има и редица предприятия в Северна България. Секторът в България е изключително разнообразен от гледна точка на продуктовата гама, като в страната се произвеждат както по-тривиални части, които не изискват високо квалифицирана работна ръка (като споменатите кабелни инсталации, например), така и по-високотехнологични части и системи, зад които стои научно-изследователска работа и инженерни специалисти. Като говорим за научно-изследoвателска и развойна дейност (т.нар. R&D) в тази сфера, е важно да се каже, че в България според по-горе цитирания доклад на Colliers, вече има три R&D центъра на компании в производството на коли, като и трите са на чуждестранни инвеститори – американските „Вистеон“ и „Сенсата текнолоджис“ и немската „Бер-Хелла термоконтрол“. Наличието на тези центрове е показателно за добрата среда както за по-стандартни производства, които са привлечени най-вече от относителна
  • 26 onq s konq

    21 9 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    Преди ДОСТА МЕСЕЦИ ,когато на пистата бяха наредени освен БГ и Турция, И Сърбия и Румъния изразих надежда,че Бълтария има шанс да спечели състезанието.И тогава..."един от ваще" ме обяви ЗА НАИВНИК,защото не съм знаел ЧЕ ЗАВОДЪТ ВЕЧЕ РАБОТИ В СЪРБИЯ!Е как да вярвам след всичко това на думите ти?А НЕ СИ ЛИ НИ СЪЩИЯТ който тогава така категорично се произнесе по въпроса?:)

    Коментиран от #43

  • 27 факти

    14 10 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    Наличието на тези центрове е показателно за добрата среда както за по-стандартни производства, които са привлечени най-вече от относителна ниска цена на труда, така и за по-високотехнологични такива, които се ръководят от наличието на добри инженерни и други специалисти. Сред последните, например, са електронните системи за управление, цялостния дизайн на електрическите системи, диагностиката и др. под. Иначе в страната се произвежда общо взето почти всичко за коли, за което човек може да се сети – лагери, кабели, климатични системи, филтри, акумулатори, скоростни кутии, алтернатори, стартери, ключове, волани, инжекционни системи и модули, аларми, електрически инсталации, сензори, части за седалки, осветителни тела и др. Предвид това, че в България производство на коли няма, почти всичко се изнася към производствени бази за автомобили по света. Последните години (след кризата от 2008-2009 г.) секторът в световен план набра скорост в унисон с икономическото оживление и това се отрази положително и на българското производство и продажби на части за коли. Износът на части за коли достигна 1,7 млрд. лева през 2018 г. спрямо едва 371 млн. лева 10 години по-рано. Разбира се, все още не можем да наредим този сектор сред основните експортни отрасли на страната с неговия дял в износа от 3,2%, но ръстът на продажбите му е забележителен – само преди 10 години неговият дял в износа бе едва 1,2%.
  • 28 Гост

    27 7 Отговор
    Сега ще гледаме как терцата на янките ще бие 50-то на швабите! А ние, като добри партньори пак ще платим авансово, за да може Тромпета да си купи Гренландия!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 хахаха

    23 8 Отговор
    ТАЙНИЯ НИ КОЗ Е НАВЕДЕНИ В УДОБНА ПОЗА ЗА ГЕРМАНЦИТЕ ИЛИ МЕКО КАЗАНО НАДУПЕНИ
  • 31 факти

    10 13 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    Бългapия ce изĸaчи c eднa пoзиция, дo 18-o мяcтo, в глoбaлнaтa ĸлacaция Маnufасturіng Rіѕk Іndех - 2019. Πpoyчвaнeтo ce пpoвeждa oт ĸoнcyлтaнтcĸaтa ĸoмпaния Сuѕhmаn & Wаkеfіеld, чийтo пapтньop зa Бългapия e Fоrtоn. Индeĸcът нa pиcĸa зa пpoизвoдитeлитe, изгoтвeн oт Сuѕhmаn & Wаkеfіеld, oцeнявa дъpжaвитe пo 20 paзлични ĸpитepия и тaĸa фopмиpa финaлнaтa ĸлacaция в тpи ĸaтeгopии c тeжecт cъoтвeтнo oбщи ycлoвия, oпepaтивни paзxoди и pиcĸ. Дoĸлaдът oбxвaщa 48 лoĸaции пo cвeтa, пpиeти зa нaй-пoдxoдящи зa eĸcпaнзия или пpeпoзициoниpaнe измeждy глoбaлнитe пpoизвoдитeли. Бългapия тpaдициoннo пpиcъcтвa cpeд пъpвитe 20 дъpжaви в нeгo, блaгoдapeниe нa ниcĸитe oпepaтивни paзxoди и дoбpитe ycлoвия зa индycтpиaлнo пpoизвoдcтвo.

    Коментиран от #44, #57

  • 32 Васил

    23 8 Отговор
    Тайният коз се казва Пунта Мара
  • 33 Psihopat

    14 3 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    Хонда си тръгва от Европа!

    Коментиран от #45

  • 34 Тръмп

    22 27 Отговор
    Ако няма русофилистици и комуноидни дебили, България ще се изравни по стандарт с Германия и Франция!!!:):):)Ти идиоти постоянно ни дърпат назад със злобата и негативизма подчинени на Путин и Путьо Малинкин!!!:):):)
  • 35 Тръмп

    18 25 Отговор
    ФВ ще е в България,а Нинова и стадото дебили ще гледат злобно и завистливо!!!:):):)
  • 36 ЕЕЕЕЕХ

    23 14 Отговор
    ПЪЛНО Е С БЪЛГАРСКИ ПРЕДАТЕЛИ И МЕКЕРЕТА, НЯМА ОТЪРВАНЕ ОТ ТИЯ РУСКИ ПОМИЯРИ С ПЛАТЕНИ ПРОСТАЩИНИ , КАТО ТАЯ !
  • 37 розово

    12 4 Отговор
    Няма ли нещо което да ни обедини?
  • 38 Иво

    11 7 Отговор
    Те са пълни мошеници Фолксваген не струва нищо
  • 39 Косьо

    16 8 Отговор
    Vw е един голям кенеф
  • 40 ФОРИ

    11 6 Отговор
    да плачем или да се смеем от голямата изобретателност на ловките ни политици оплетени в безкрайни паежини от лъжи начело с големия ББ.Да припомня завода за ...волани се мести от окръжен град в Мачу Покчу или някъде там наблизо към... Брестовица,но не и към по голямата паница с лакома лъжица!Всичко в България е толкова смехотворно,а на марода му се плаче и вие!
  • 41 Шовинист до зомбитата

    21 5 Отговор
    Това с фолксваген е поредната голяма измама, в която милиони бг зомбита вярват. ФВ искат евтина работна ръка и ниски данъци, зомбита! Да не мислите, че ще има по 1500 евро заплати? Таратанци.... "Чужда инвестиция" е пълна лъжа. Иде реч за едни пари....
  • 42 Още три

    20 9 Отговор
    МИЛИАРДА за ненужни оръжия и България потъва завинаги в мизерия и дългове, на практика това ще е кончината на Родината.
  • 43 Elen

    12 6 Отговор

    До коментар #26 от "onq s konq":

    Печен,бъркаш ме с някои съфорумник. Не съм казвал нищо за Сърбия по това отношение. Иначе ако искаш вярвай че завода се строй вече. И на мене ми се искаше да е тук,но уви. Освен да съсипваме и да отблъскваме производители в друго не ни бива.
  • 44 Elen

    17 7 Отговор

    До коментар #31 от "факти":

    Хубаво ни показваш фактите и статистики,ама пак сму на дъното нали? Я извади някои икономически факти за автомобелния бранш в Турция. Ние сме нищожество сравнение с тях,за съжаление.

    Коментиран от #49

  • 45 Elen

    5 7 Отговор

    До коментар #33 от "Psihopat":

    Тя може да тръгва,но си има и завод в Турция също :) Какво им пречи да праят Хондички за Близкия изток?

    Коментиран от #80

  • 46 Йордан

    11 0 Отговор
    Доживях и аз да ме посветят в тайните на международната икономическа политика. Те нашите биле много хитри бе,а аз за какви ги мислех....
  • 47 ТУРКИЯ КЕ ПАДНЕ

    10 3 Отговор
    Много е добре завода на германците да е в България, но си мисля, че вече сме в устата на голямата, бяла акула чичо САМ! САЩ занапред ще ни продават всичко, дори мръсните си гащи ще ни пробутат! Не се намира току така клиент, който да ти плати 3 милиарда за 8 самолета! С тайванците се спазариха за 66 самолета само срещу 8 млрд. долара! Ако завода е в България и поръчаме на Германия машини за пехотата правителството има шанс. Ако ли не, довижда....не.....! Забележка: Има и други добри, европейски машини.

    Коментиран от #48

  • 48 някой

    7 6 Отговор

    До коментар #47 от "ТУРКИЯ КЕ ПАДНЕ":

    1,25 милиарда долара за 8 самолета и наземно оборудване. 8 милиарда за 66 самолета с не знаем какво оборудване. Ако сметнеш ще видиш че разликата не е много голяма а и отстъпка за покупка на 66 самолета е логично да е по голяма.

    Коментиран от #83

  • 49 факти

    10 7 Отговор

    До коментар #44 от "Elen":

    Само ти нахвърлях няколко реда за да опровергая твърдението ти,че правим само тениски и кренвирши. България има потенциал и ще го развива тепърва.Турция е азиатска държава с диктатура и цялата и икономика се крепи на милоста на западните фирми.Турците сами нищо не са измислили и направили.При тази ситуация и започнатото налагане на санкции срещу Турция всеки инвеститор би се замислил дали да си вкарва парите в такава рискова държава.

    Коментиран от #50

  • 50 Elen

    8 2 Отговор

    До коментар #49 от "факти":

    И така да е,не можем да ги стигнем в идните 10 години и срещу тях. Не оставай с погрешното впечатление че ги харесвам,напротив обратното е..Просто това е истината към този момент.
  • 51 ГЕРМАНОФИЛ

    11 6 Отговор
    Германийо, прави завода в България, защото за 4-та Световна война ще ти требват старите съюзници!
  • 52 ЗИГИ ХАЙ

    7 9 Отговор
    Е няма да е истина, ако отидат в Анадола! Къде тогава отива европейската ни солидарност?! Какво пък ще им харесат на читаците? България е новия Балкански икономически тигър! Ако не го виждат, ще си е за тяхна сметка!

    Коментиран от #79

  • 53 Да да

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "El boko":

    Така беше при комунистите. Сега го нацепваме само на комунустите!
  • 54 Дгд

    7 3 Отговор
    Правилно ББЦ го разбираш. За някакъв завод, от който държавата почти нищо няма да хваща, Бойко ти ще издуха още 2 милиарда лева за ламарини, които никога няма да потрябват, както и Ф16
  • 55 Фесът

    5 15 Отговор
    Буахаха... Къв ФОЛКСВАГЕН в България ве, капути.... Нереде Тюркие, нереде БУЛГАРИСТАН..... БАХАХА
  • 56 Хахаха

    6 1 Отговор
    Значи Фолксваген ще си построят завода в Измир с български пари...
  • 57 Това е добре

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "факти":

    Ама поднасяш инфото малко като в оня виц дето навремето Рейгън и Брежнев се надбягвали двамата. Рейгън победил и в съветските сми поднесли новината така: нашият състезател завърши втори, а американецът-предпоследен" В същата тази класация Турция е три места пред нас.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор

  • 59 2989

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    И каква е причината? Сподели.

    Коментиран от #67

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор

  • 61 Нищо не разбиращ

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ernesto Guevara":

    Еееее имало и умни хора които да прозрат истината
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор

  • 63 С кого

    6 1 Отговор
    ще воюваме ,кайш ? Много уружие ,много милиарди . Кой ще ги връща ко ни изтрепат. Или танковете са за вътрешна употреба охрана на жълтите павета от любофтъ Народна.
  • 64 Кракра Пернишки

    7 0 Отговор
    Немаш ли ГоУф , немаш нищо... ( Пернишки фолклор) А ако купим Руски СУшки вместо F-16, може да ни построят и АЕЦ Белене на далавера
  • 65 Истината

    3 0 Отговор
    Бойко има много таен коз, Геше и Цацара изловиха конкурентите, всичкият коз е в Бойко.

    Коментиран от #66

  • 66 КосйоСамоковеца

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Истината":

    Има логика
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 Язе

    4 0 Отговор
    Най после. Обещайте им и, че ще поръчаме и кораби от Люрсен и Турция глътна вода. Така се прави. Да не забравите да поръчате сглобката и асемблирането да се прави в България.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор

  • 70 Лъжат ни...

    6 2 Отговор
    www.dailysabah.com/automotive/2019/01/13/volkswagen-to-manufacture-minibuses-in-ford-plants-in-turkey/amp това е статия на турска медия от януари където се казва защо няма да изберат България - заради липсата на работна ръка. За германците работна ръка означава млади, възпитани, образовани хора които отиват с желание на работа и са готови да дадат всичко от себе си за благото на фирмата. По възможивост да работят за 400евро на месец и да не мърморят ако ги накарат да работят извънредно. Аз не знам някой в България да отговаря на тези изисквания...

    Коментиран от #72

  • 71 Бай хой

    5 1 Отговор
    Споко ве. До изборите Боко тиквуня ще построи десетина завода на VW. След изборите нъцки. Ама нали сте като него.
  • 72 Българин

    8 1 Отговор

    До коментар #70 от "Лъжат ни...":

    Е как бе тук е пълно с хора чиято мечта е да работят за 400 евро на месец с желание и без мрънкане
  • 73 Трактора

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бат жабоко":

    Да, бе! ИПОН ще е портиер на входа! И всяка вечер цигански банди ще атакуват завода за "джелезо"! Дупе да им е яко на VW с българско-циганския БКП-таралеж в гащите!
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор

  • 75 минувач

    5 1 Отговор
    неможем да направим вече нищо! заварчици 1 категория едва ли има и 1000 в страната!!
  • 76 Стрелата

    5 0 Отговор
    Жабата и коня дигнала и тя крачето много изтрещтял народ остана на то хора за белот няма те за Vw бълнуват.
  • 77 Zorro

    5 0 Отговор
    Завод на Фолксваген в България ще има когато прасетата литнат!
  • 78 Ха ха

    2 0 Отговор
    Цака РъБъ само в тиквенските мокри сънища
  • 79 Нафърфорий

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "ЗИГИ ХАЙ":

    Чадо мое ти не си виновни, че дядо Боже не ти е дал мозък, случва се
  • 80 psihopat

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Elen":

    Honda си тръгва и от Турция. Местят изцяло производството си в Азия.
  • 81 Нане

    1 0 Отговор
    Хаха,да бе,да! Турция отдавна спечелиха VW като инвеститор в страната. Да не говорим,че немците знаят колко осрано е положението в България.
  • 82 Без аналог!!!

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "7757":

    това с плуването е доста остаряла концепция и в момента е нужно само на машини десантиращи от кораб .БМП-тата , които имат достатъчно ниско съотношение тегло/обем за да плуват са доста слабо защитени , така че съвременните проекти са по-скоро близки по маса до среден танк . МТЛБ винаги си е бил просто трактор , БМП-23 , които произвеждахме на негова база е добре въоръжено , но много слабо защитено и общо взето доста остаряло . БТР-80 в Бг никога не е имало , а БТР-60ПБ е доста уязвим дори за АК от близко разстояние в страничните проекции (личен опит) , задвижването е безумно калпаво , разположението на люковете за напускането на машините пък е безумно недомислено дори за кашик с АК , сумка с два пълнителя и противогаз , а войник със съвременно снаряжение просто ще си остане вътре . Общо взето изглежда че е проектирана слабо да противодейства на куршуми , които искат да влязат вътре и силно да пречи на десанта , който иска да излезе навън , което я превръща в нещо като ковчег (дори и формата е подходяща) и именно заради това в Афганистан и Чечня войниците предпочитат да се възят върху , а не във машините си .
  • 83 Без аналог!!!

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "някой":

    Всъщност това което наричаме договор за Ф-16 е пакет от 4 отделни договора , които включват самолети от Локхийд(+наземно оборудване и тренажор), Сайдуиндър 9Х , бомби и обучение и логистика за първите 3 години . По договора със Локхийд за самолетите сме платили около 800-900 милиона лева . Вероятно цената все пак ще достигне до 1,5 милиарда долара , когато след като самолетите достигнат оперативна готовност поръчаме и останалото въоръжение . Уверявам те че цената за Тайван е абсолютно същата и разликите идват от пакет и количество

  • 84 Anadolu Manaf

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Elen":

    никакъв завод не се строи до Маниса , табелата на VW не е за завод а за дилъра на марката , който има голям логистичен и търговски център там . По принцип евентуалният бъдещ завод няма да е в Маниса , а в околностите на Айдън
  • 85 знocът

    1 1 Отговор
    2008-2009 г.) ceктoрът в cвeтoвeн плaн нaбрa cкoрocт в униcoн c икoнoмичecкoтo oживлeниe и тoвa ce oтрaзи пoлoжитeлнo и нa бългaрcкoтo прoизвoдcтвo и прoдaжби нa чacти зa кoли. Изнocът нa чacти зa кoли дocтигнa 1,7 млрд. лeвa прeз 2018 г. cпрямo eдвa 371 млн. лeвa 10 гoдини пo-рaнo. Рaзбирa ce, вce oщe нe мoжeм дa нaрeдим тoзи ceктoр cрeд ocнoвнитe eкcпoртни oтрacли нa cтрaнaтa c нeгoвия дял в изнoca oт 3,2%, нo ръcтът нa прoдaжбитe
  • 86 щяф да умла

    0 0 Отговор
    ут смеф! ний у варна 3 град не успяхме да напрайм двигател само -перкинз за 25 години ! я ся да прайм кола? тая не става с тиквеници и чалга!!!
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор

  • 88 стоян георгиев

    3 0 Отговор
    избора на българия е тест за германия ,колко е лоялна към съюзниците си.ако немците се пазарят на дребно не са за лидер на ес и тва ще доведе до разпада му или до тотална девалвация на германия като реноме.самия спор дали да е българия или турция е абсурден.тва е все едно през студената воина сащ да позволяха на немските производители на коли да избират между българия и гърция да речем.пълна тъпотия от немска страна е в момента ситуацията.българия ще се справи много по-добре от турция при организацията на производството ,ние сме държавата с много по-голяма надеждност и адекватност като такава от ес.освен това няма по дисциплиниращо и мотивиращо за сърбия,македония,косво,турция от една силна и просперираща българия като член на ес!немските тъпаци ако си мислят че могат да се е.ават със съюзниците позволяваики на страни извън ес с явно враждебни към съюза намерения да печелят немски стратегически проетки значи са много зле и ще берат плодовете на своите деиствия за трети път в последните 100 години.та казано обобщено дано немците имат поне мааалко акъл иначе ще ни повлекта пак към блатото и този път ще е фатално за всички в европа!
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор

  • 90 тука е така

    2 0 Отговор
    Най-накрая държавническа политика да видя в тая държава.Който не е разбрал че политиката се прави по този начин,нищо не знае за нея.За това Гърците ще са един от малките народи които винаги ще извиличат меда на живота.Така се прави.Същото може да се направи и с Хюндай и с французите и американците,който иска атомна централа да строи нека да бъде така добър да инвестира нещо в тая държава.
  • 91 psihopat

    0 0 Отговор
    Сега като се замисля, ако одобрим Люрсен за корабите и Артек за сухопътните бойни машини, немците ще размислят много сериозно за завода. Аз съм сигурен,, че по този начин директно ще си платим целия завод на VW и той ще бъде в България. Две "малки" инвестиции от малка България, за една голяма инвестиция от Германия. Успех!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.