Брутният външен дълг на страната в края на юли 2019 г. е 34 195.3 млн. евро (57.8 на сто от прогнозния брутен вътрешен продукт (БВП) ), съобщава Българската народна банка.
Дългът се увеличава с 1039.4 млн. евро (3.1 на сто) в сравнение с края на 2018 г. Дългът намалява на годишна база с 259.9 млн. евро (0.8 на сто). В края на юли 2019 г. дългосрочните задължения са 25 771.1 млн. евро (75.4 на сто от брутния дълг, 43.6 на сто от БВП). На годишна база дългосрочният дълг намалява с 592.2 млн. евро (2.2 процента).
Брутният външен дълг на сектор Държавно управление в края на юли 2019 г. е 5452.7 млн. евро (9.2 на сто от БВП). Спрямо края на 2018 г. той намалява с 88.2 млн. евро (1.6 на сто). На годишна база външните задължения на сектора се понижават със 194.8 млн. евро (3.4 процента).
Външните задължения на сектор Банки са 4638.1 млн. евро (7.8 процента от БВП). Дългът на сектор Банки нараства на годишна база със 127.1 млн. евро (2.8 процента) спрямо юли 2018 г.
Външните задължения на Други сектори са 10 853.7 млн. евро (18.3 на сто от БВП). Дългът на сектора намалява на годишна база със 110.4 млн. евро (1 процент).
В края на юли 2019 г. вътрешнофирменото кредитиране е 13 250.7 млн. евро (22.4 на сто от БВП), което е със 700.8 млн. евро (5.6 на сто) повече в сравнение с края на 2018 г.
Вътрешнофирменото кредитиране намалява на годишна база с 81.9 млн. евро към края на юли. През януари - юли 2019 г. полученото външно финансиране от нерезиденти е в размер на 3962.3 млн. евро (6.7 на сто от БВП), при 3553.4 млн. евро (6.4 на сто от БВП) за януари - юли 2018 г. От тях 241.5 млн. евро (6.1 на сто от общия размер) са за сектор Държавно управление, 981.2 млн. евро (24.8 на сто от общия размер) за сектор Банки, 628.4 млн. евро (15.9 на сто) за Други сектори, а 2111.2 млн. евро (53.3 на сто) са вътрешнофирмено кредитиране.
През януари - юли 2019 г. извършените плащания по обслужването на брутния външен дълг са 2938 млн. евро (5 на сто от БВП) при 3490.5 млн. евро (6.3 на сто от БВП) за януари - юли 2018 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Behemoth
Коментиран от #28, #57, #81, #82, #111
08:31 28.09.2019
2 Boxer 3.0
Коментиран от #6, #12, #27
08:33 28.09.2019
3 гост
Коментиран от #29
08:34 28.09.2019
4 Boxer 3.0
08:36 28.09.2019
5 Boxer 3.0
Коментиран от #65
08:38 28.09.2019
6 456
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
Около 8-10 милиарда. Доста се качил, но знаеш само заедно 16 милиарда, а се оказва че има още МНОГО.Коментиран от #34
08:39 28.09.2019
7 СссереМ
Коментиран от #19, #20, #83
08:40 28.09.2019
8 Boxer 3.0
Коментиран от #38
08:40 28.09.2019
9 Boxer 3.0
Коментиран от #76
08:43 28.09.2019
10 Хъм
Поименно колега,поименно.....
08:44 28.09.2019
11 ГЕРБ открито и честно управление
Коментиран от #130
08:48 28.09.2019
12 СссереМ
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
Преди 10 г. беше 12 процента по висок и 31 процента спрямо БВП.Коментиран от #16, #153
08:50 28.09.2019
13 SAAB
селски бек е тоя бодигард......дори не е за пандела !
Коментиран от #36, #152
08:53 28.09.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Behemoth
До коментар #12 от "СссереМ":
Абе ,двойно в реални левове и евро ....ти тия проценти ги приказвай на летния университет на ГЕРБ ....гербераски манипулатор....или ще кажеш ,че увеличения БВП е благодарение на НЕГО ,не въпреки НЕГО е и без НЕГО и кражбите и рекета щеше да е двоен....Коментиран от #32
08:58 28.09.2019
17 ужас
09:07 28.09.2019
18 Garrincha
09:09 28.09.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 681
09:13 28.09.2019
22 Альоша Гърневски
Коментиран от #26, #35
09:14 28.09.2019
23 ЦЕЦО АПАРТАМЕНТА
Коментиран от #39
09:16 28.09.2019
24 Ynd
Коментиран от #31
09:17 28.09.2019
25 456
Коментиран от #30, #62
09:21 28.09.2019
26 Гост
До коментар #22 от "Альоша Гърневски":
Ще го вкарат! Ако не, лимонка в задните части и след това и в куфар ще влезе.09:22 28.09.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 разума
Коментиран от #40
09:27 28.09.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Да да
До коментар #37 от "разума":
При Тато беше огромен, защото не можехме да го плащаме и държавата фалира! Ама още ви е трудно да го асимилирате. И тогава реално 10 млрд долара се равняваха на 30-50 млрд. тошови лева, а не на 10 млрд.Коментиран от #45, #116
09:34 28.09.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Да да
намалява с 836.2 млн. евро (2.3%) в сравнение с края на 2008 г. (36 973.7 млн. евро). Като процент
от БВП2 брутният външен дълг е 107.9%, като намалява с 0.5 процентни пункта спрямо декември
2008 г. (108.4% от БВП). За намалението на дълга най-силно допринасят задълженията на сектор
Банки (намаление от 1109 млн. евро, 12.2%). Спрямо края на август 2008 г. (35 503.1 млн. евро)
брутният външен дълг нараства с 634.4 млн. евро.
09:39 28.09.2019
44 Гарантирано от ГЕРБ
Коментиран от #54
09:40 28.09.2019
45 Абе шматко
До коментар #40 от "Да да":
10 милиона долара сега и преди 30 години си бяха почти една и съща сума. А ти си тотално облъчено платено седесарско крадливо чучело! Ще ви бесиме по лампите, да си го знаеш!Коментиран от #79, #90, #101
09:41 28.09.2019
46 Умно село
Да платиш 2 милиарда долара за нещо , което ще го получиш след 5 г.)))
Е*ти и далновидната политика.
Уважаеми политици! Добре ще вземете комисионни, ще се пенсионирате на добри пенсии за сметка на хората , които цял живот са бачкали за да получат едни кирливи 250 лева.
Но не забравяйте, че черната лимузина/катафалката/, която ви кара в последния ви ден няма багажник.
Пусто, никой нищо не е занесъл на оня свят!
09:43 28.09.2019
47 Гнида
09:44 28.09.2019
48 ввв
Коментиран от #128
09:45 28.09.2019
49 Да съ чуди човек на кого да вярваш.....
Коментиран от #52
09:46 28.09.2019
50 Ахахахах
09:54 28.09.2019
51 АНЕНЕРБЕ
ПЕЧАТНИЦАТА НА БАНКНОТИ Е ВКЛЮЧЕНА И РАБОТИ НА МАКС.
Към 20.09.19 г Банкноти и монети в обращение са 18, 499 млрд. лв.
Към 20.06.19 г. Банкноти и монети в обращение са 17, 345 млрд. лв.
ТОВА СА ДАННИ НА УПРАВЛЕНИЕ ЕМИСИОННО НА БНБ!!
СЕГА НЕКА ПРЕСМЕТНЕМ КАКВА Е ГОДИШНАТА ИНФЛАЦИЯ ВЗЕТА НА БАЗА ТОЗИ ТРИ ГОДИШЕН ПЕРИОД!!!
ИНФЛАЦИЯТА ЗА ТЕЗИ ПОСЛЕДНИ ТРИ МЕСЕЦА ВЗЕТА НА ГОДИШНА БАЗА ГОДИ 27 % !!!!!!!
ГОСПОДАТА ОТ БНБ ПЕЧАТАТ С ТЕМПОВЕ СРАВНИМИ САМО С ТЕЗИ ОТ ЖАН ВИДЕНОВО ВРЕМЕ !!!!!
ТЕ ТОВА Е ИСТИНАТА!!!
ИДВА КУРАВО И СУРАВО ВРЕМЕ!!
09:56 28.09.2019
52 АНЕНЕРБЕ
До коментар #49 от "Да съ чуди човек на кого да вярваш.....":
Съжалявам но истината за инфлацията е коренно различна от тази която ни се представя от Статистическия институт.ИНФЛАЦИЯТА СЕ ИЗМЕРВА С КОЛИЧЕСТВОТО НА НАПЕЧАТАНИТЕ И ПУСНАТИ В ОБРЪЩЕНИЕ БАНКНОТИ КОИТО СА ОСНОВНО СРЕДСТВО ЗА РАЗПЛАЩАНЕ У НАС.
За последните ТРИ МЕСЕЦА печаницата на БНБ работи на МАКС като е пуснала в обръщение банкноти чиято стойност взета на годишна база годи цифрата от 27 % !!!!!
КАК ТИ СЕ СТРУВА ЦИФРАТА ОТ 27 % ГОДИШНА ИНФЛАЦИЯ С ИЗВАДКА ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ МЕСЕЦА ?????
СЛУЧВАЩОТО СЕ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ МЕСЕЦА Е СЪПОСТАВИМО С ОНОВА КОЕТО БЕШЕ ПРЕЗ 1996 - 97 ГОДИНА!!!
ЧАКА НИ ЖАН ВИДЕНОВА ЗИМА !!!
ТОВА Е ИСТИНАТА ЧОВЕЧЕ!
10:03 28.09.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Тук ще откриете
До коментар #44 от "Гарантирано от ГЕРБ":
900 милиона лева.10:19 28.09.2019
55 Къртев 🐓
10:33 28.09.2019
56 1944
Коментиран от #58
10:33 28.09.2019
57 Гил Хейл
До коментар #1 от "Behemoth":
Това си е чист фалит на една държава, случаят е като този на изненадващият фалит на,, Томас Кук,,.10:33 28.09.2019
58 БирникЪ
До коментар #56 от "1944":
В случая този дълг е натрупан от комуниста Борисоф. Само за сведение - при Хамстера дългът беше 12.7 млрд евро.10:47 28.09.2019
59 Sochi
10:48 28.09.2019
60 Слави Славов
Коментиран от #99
10:49 28.09.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #25 от "456":
Мхм БВП на страната за 2019-година само че е 304млрд. лв.($170млрд) така ще ни се шашкай толко11:13 28.09.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Повече от три пъти
11:24 28.09.2019
65 Orthodox
До коментар #5 от "Boxer 3.0":
Точно това никой няма да позволи на който и да е български държавник, защото дългът е един от най-важните инструменти, чрез който кукловодите на света държат на къс повод контролираните от тях държави. Нали затова притискат лидерите да вземат нови и нови заеми, та да затънат управляваните от тях държави в дългова яма, от която няма измъкване (при нас това е на път да се случи, а може вече и да сме стигнали до това необратимо състояние). Ако все пак някой държавник направи опит да освободи страната си от дълговото бреме и да се измъкне от капана, веднага става черна овца в очите на юдеомасонството и бива обявен за "лошо момче", а после се намира начин да бъде низвергнат по най-позорен начин, та другите да му мислят. Един от примерите за такъв случай беше Слобо Милошевич, както и някои други лидери на страни от източна Европа. Така стана и с Жан Виденов, който в наивността си беше решил да изплати външния ни дълг. Веднага го плеснаха през ръцете и последва Виденовата зима, която беше несъмнено предизвикана и управлявана отвън.Коментиран от #88
11:26 28.09.2019
66 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #63 от "И ти":
България е икономическо чудо и ще ти кажа защо ....няма друга страна в Европа която от 97% външен дълг спрямо БВП през 97-ма година да го свали на 13% през 2008 ... Към днешна дата е към 28-29% .... Всички други страни за последните 30 години (такъв е списка който следя ) си подържат горе долу едно ниво ±10 % няма такова плаване като нашето от крайност с крайност ..... изключение прави Гърция която от 99% през 1995-та го е вдигнала на 178% днесКоментиран от #77
11:31 28.09.2019
67 Е къв е проблема
Коментиран от #69
11:45 28.09.2019
68 Боко Тиквата
Коментиран от #71
11:47 28.09.2019
69 Вземал
До коментар #67 от "Е къв е проблема":
една сламка сено кредит върнал цела бала такава квадратнаВсичко е точно ма като получа чуждо гражданство в държава от Ес ще си срежа демонстративно личната бг карта
11:49 28.09.2019
70 стоян георгиев
Коментиран от #72
11:52 28.09.2019
71 Така като гледам
До коментар #68 от "Боко Тиквата":
Случея Полфриймън защото това е показателен случей как манипулират хората нещат да видят нито доказателства нито да четът какво как защо а директно им се казва той е виновен така така и те почват а у австралопитек тва онова протести съда що го пуснал я да си променя веднага присъдата и тн.. такива хора си заслужават цял живот да ги управляват тия които сега ги управляват11:54 28.09.2019
72 Стоянката го знам
До коментар #70 от "стоян георгиев":
Той се е изказвал не веднъж в защита на комунистическите интереси и лъжи и са в момента не се очудвам от това което казваКоментиран от #78
11:57 28.09.2019
73 ???
Коментиран от #75
12:02 28.09.2019
74 Бозар
желателно е комунистическите тролове да правят разлика между държавен и частен дълг.
12:13 28.09.2019
75 Ми как да не са на загуба
До коментар #73 от "???":
вземали само един милярд от хората а могло 4 милярда да вземат12:23 28.09.2019
76 el telexeran
До коментар #9 от "Boxer 3.0":
Еми гласуваш за някого за който знаеш че няма да те прецака. Така правят в другите демокрации. Но Бай Ганьо нали щото много разбира от политика....12:27 28.09.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 стоян георгиев
До коментар #72 от "Стоянката го знам":
така е трябва да ме знаеш.аз пиша с имената си.не съм като теб!та тва дето пиша е 100%!лесно може да го провериш като питаш баба ти кога е можела да си позволи като теб почивка в гърция или да и се натискат сърбите да и продават евтин кашкавал!моментното икономическо състояние на финансовата система на българия е наи-доброто след освобождението ни от турско и тенденцията е да става още по-добре в близките 10 години.тва че не те радва теб и масовката соцносталгици си е ваш проблем.12:33 28.09.2019
79 Сесесере
До коментар #45 от "Абе шматко":
Имам една добра новина , никога цървулите няма пак да дойдат на власт, да си го знаеш! Най-добре емигрирай в Сибир, каскет!12:36 28.09.2019
80 до сесере
Коментиран от #87
12:40 28.09.2019
81 бл.134 в Зап. парк
До коментар #1 от "Behemoth":
Мерцедес ,ще инвестира в 5 завода в България.Населението , до 3 годино ще стане 12 милиона .А булгарския език ще се говори само в малки маргинални общности в Чикаго и ПекинТрябва ти кредит - обади се ...няюа нищо по евтино от парите
12:44 28.09.2019
82 Хил Наполеон Хил Наполеон
До коментар #1 от "Behemoth":
175 лева са равни на един $.Коментиран от #84
12:45 28.09.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 КУРнинов
До коментар #82 от "Хил Наполеон Хил Наполеон":
МАЙ ЖИВЕЕШ В РАША И БЪРКАШ ЛЕВА С РУБЛАТА!12:58 28.09.2019
85 Последния софиянец
13:14 28.09.2019
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 СесесеоСЕРЕМ
До коментар #80 от "до сесере":
Аз съм този който плаща данъци за да може такива нещастници като теб да съществуват бе БОКЛУК ТАКЪВ!Коментиран от #126
13:28 28.09.2019
88 Димов
До коментар #65 от "Orthodox":
Така е. Но кой ще го плаща тоя дълг, когато тук не остане население? Скоро всичко живо ще е емигрирало от тая страна. Ще я заселят с мигранти и пандизчий - всякакви утайки. На тях ли ще се надяват да им върнат милиардите?Коментиран от #89
14:36 28.09.2019
89 Последния софиянец
До коментар #88 от "Димов":
Гърците си плащат дълга с острови. Ние нямаме острови, ще им дадем направо държавата. Като ипотекираш апартамент и не си плащаш вноските ти го взимат.14:51 28.09.2019
90 No Exit from Brexit
До коментар #45 от "Абе шматко":
Цена на златото: 1990 - 386 долара. 2019 - 1365 долара. И ти ще ми говориш, че долара бил същия след тридесет години. На такива тъпи селски бичмета като теб им беше дадена властта на девети септември.Коментиран от #103
14:54 28.09.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #77 от "доволен (ебач на герберски тролове)":
Хайде провери де !! Съгласно международения валутен фонд за минала година е бил $162млрд. За тази е $170млрд . !!!аз Тихомир дето едвам завърши техникума ли да вярвам или на официално призната информация на МВФ ??? Ето аз ти говоря с факти ...ти какво ми говориш тролче ? лъжи некви !! За това съм световния шампион на България по разбиване на тролове !!!!!17:35 28.09.2019
94 Тъп
Кой измисли тази методика да включват частните заеми, мен ме интересува правителство какви заеми е взело в левове, и откъде частни банки, ЕЦБ, и % лихви краткосрочни, дългосрочни.
Инфлацията я усещам по парното - 120 лв. миналата година, тази 150 лв.
Миналата година застраховка кола 300, тази 400
107 % от БВП е страшно, ако говорим само за външни, БВП е около 120 милиарда лева годишно - ака не греша.
Моля някой да ми разясни колко са външните на правителството заеми.
18:15 28.09.2019
95 Тъп
Те също спадат към държавен дълг.
Който ще го плащат внуците ми.
18:20 28.09.2019
96 тнт
Коментиран от #102
18:34 28.09.2019
97 666
18:41 28.09.2019
98 КУРнинов
18:41 28.09.2019
99 666
До коментар #60 от "Слави Славов":
квo прeвъoръжaвaнe брe, днecкa cи нaливaхa вoдa нa мaгиcтрaлaтa щoт бeхa им прeгрeли нoвитe нaтoвcки руcки кaмиoни,cичкo cи e кaк бeшe,caмo Кaрaкaчaн вoeвoдa ce oкръгли!18:43 28.09.2019
100 Тъп
Затова питам, моля Ви, не за тримесие, а от 2009 г. какъв е външният държавен дълг на БГ?
На държавни предприятия и фирми и държавни заеми.
19:13 28.09.2019
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Да да
До коментар #96 от "тнт":
РЕЗЕРВ се казва, а не излишък 🤣🤣🤣Сега същия с 10 млрд.! Ама то един акъл, за сутрин ли, за вечер ли!Коментиран от #104
19:17 28.09.2019
103 Гневен
До коментар #90 от "No Exit from Brexit":
Какво общо има златото с долара, долара няма златно покритие, една хартийка.Печатат си и не им пука, 3 трилиона дългове.
Към кого?
Към себе си?
И аз искам БГ ФЕД, пари бол.
Хвани ме ако можеш?
Коментиран от #105, #127
19:17 28.09.2019
104 Прав сте
До коментар #102 от "Да да":
Те излишъците си ги раздават, подобаващо.19:20 28.09.2019
105 Да да
До коментар #103 от "Гневен":
Така искаха и във Венецуела, ама 10 000 000% инфлация ги приземи и спряха да печатат!Коментиран от #107
19:20 28.09.2019
106 ФОРИ
19:20 28.09.2019
107 Хвани ме
До коментар #105 от "Да да":
Просто САЩ си наложиха, частната печатница на света, това е истината след ВСВ и окупирането с военни бази.Пробвай наличното уж злато в САЩ на други държави да го изтеглиш, всички държави за един месец да си поискат златото.
Изненадаа, да не окажат сериозни разминаванията между обявено и налично.
Приди години Китай претопява златото, изпратено от САЩ и изненадкаа - спомняш си нали.
19:29 28.09.2019
108 Шаран БГ
19:29 28.09.2019
109 Тъпчо
В един кюп ти смятат и частните, които не ме интересуват, освен ако нямат държавно участие, но и това може да се изчисли като процент.
Та затова питам щом съм тъп, тъп съм признавам си.
19:36 28.09.2019
110 Кольо
19:46 28.09.2019
111 Оптимистична прогноза
До коментар #1 от "Behemoth":
Като виден представител на юридическо образование и обучение и развитие на човешките ресурси и корифей в областта на точните науки и екология и опазване на околната среда и водите мога смело да заявя че положението в България ще става все по-трудно и все по-зле.20:13 28.09.2019
112 халоу ва
20:17 28.09.2019
113 Ветеринар
20:20 28.09.2019
114 Ветеринар
Ако трябва преврат казвайте да стягам паласките и тотомата.
Строявам бандата и който трябва до стената. Няма тън мън.:)))
20:28 28.09.2019
115 Обикновен човек
20:48 28.09.2019
116 гост
До коментар #40 от "Да да":
... за "фалиралата" държава с работещите предприятия, развитата икономика, индустрия и външни пазари ли говориш. Дрънни си главата в стената, белким размътиш суроватката и протече някакъв мисловен процес в нея!Коментиран от #117
20:49 28.09.2019
117 Ветеринар
До коментар #116 от "гост":
Полечката, че нема кой да ти поверва бре. Омръзна ми да пиша вересии и да чакам да ми платат. И като гледам как ги събират стотинките........мали мали. Само на икономика ми мирише. Хилядо лева щом не мой да изкарат за ден......що за икономика ми говориш.Ай налей си ракията и се успокой.
Коментиран от #121
21:04 28.09.2019
118 Не на мафията
Коментиран от #119
21:16 28.09.2019
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 До Ветеринар
Ние се шегуваме, обаче много гняв е натрупан в хората.
Отново питам колко заеми са взети от държавата до юли 2019!
Коментиран от #122
21:42 28.09.2019
121 гост
До коментар #117 от "Ветеринар":
Уффф, какви вересии даваш бе като нямаш дори за себе си...вместо да наливаш на другите, спри ракията - не ти носи.Коментиран от #123
22:04 28.09.2019
122 Ветеринар
До коментар #120 от "До Ветеринар":
Прав си. Ама кво да Ви правя. Малко да разсеяме мъката.Иначе ми е мъка кат Ви гледам. То се усеща бре.
Лошо ни се пише на всички.
Ама със скръстени ръце пък не става. Кучетата си лаят Кервана си върви.....
22:30 28.09.2019
123 Ветеринар
До коментар #121 от "гост":
Без алкохол не става нищо хубаво.Те на времето така са влизали в бой даже. Ти да не мислиш, че на трезва глава ще сториш чудеса.
Можеш само тука да ланкаш. Ама за действията требе кураж. Та знаеш го ама не ти стиска, ама като омаеш главата и изпълнението не е проблем. Така са се родили и наще велики герои.
Абе кво да ти разправям. Явно малко си преживял и повече си чел.
А за вересиите ми, хабер нямаш. Оправям ги някак си. За мене си имам колкото ми трябват. Ама мразя да ме влачат. И тва ако не опира до икономика......и кво ти говори? Нали според теб я има и е цветуща, както Баце се тупа. И така да е, не огрява тебе и мене май. Друг се облажва. Ей затва е настръхнал народа.
22:50 28.09.2019
124 потребител
22:51 28.09.2019
125 Таратуримтиго
23:21 28.09.2019
126 Хуйчо
До коментар #87 от "СесесеоСЕРЕМ":
Никои не те кара на сила нали е демокрация духаи и гълтай23:51 28.09.2019
127 No Exit from Brexit
До коментар #103 от "Гневен":
Отговорих на конкретен коментар /45/, а ти ми говориш незнамквоситам. Федералният дълг на САЩ е 21 трилиона долара. БВП на глава от населението е 60 хиляди долара на година. Тоест дългът на глава от населението е една средна годишна заплата. Провери сам, за да видиш че не е чак толкова много колкото изглежда, и че има далеч по- обременени с дълг страни. Дългът сам по себе си помага за развитието на една икономика, стига да има фискална дисциплина, което означава контролирана алчност в банковия секторКоментиран от #131
00:43 29.09.2019
128 Ввв
До коментар #48 от "ввв":
Не пиши с чужди никове,келеш!01:08 29.09.2019
129 neksus
01:48 29.09.2019
130 Пеевски
До коментар #11 от "ГЕРБ открито и честно управление":
Ааа, моля, моля. Първо ний с Баце я източихме КТБ, а после държавата ни спонсорира. Питайте Гешев, ама преди да е станал Славен Главен Прокурор. Щото после който пита много, в дранголника02:21 29.09.2019
131 Ели
До коментар #127 от "No Exit from Brexit":
Каква финансова дисциплина, като от Рейгън до Буш II започна дерегулацията на финансовия сектор?Един пример:
Отмяната на закона "Глас - Стийгъл" - пренесе риска от инвестиционно банкиране към търговските банки.
Да не говорим за "мекотата" на антитръстовите закони. Законите за корпоративно управление не задоволяват интересите дори на акционерите "Енрон" и "Уърлд Ком". знаете историята им.
А въведените от Буш и Клинтън намаления върху данъка на капиталовите печалби с приспадаемостта на лихвата, доведоха до стимулите за задлъжняване.
Много добре знаете, че Рейтинговите агенции превръщаха рисковите ипотеки с рейтинг F в ценни книжа с рейтинг А - "достатъчно безопасни, за да бъдат държани от пенсионни фондове".
Милиони американци се простиха с пенсиите си - чудничко!
И не само с тях, а и със жилищата си - ипотечния балон.
Правилно навремето Уорън Бъфет каза: "има класова борба, която се водеше през последните 20 г., и моята класа спечели тази война."
07:53 29.09.2019
132 Ханко от село Осеня
Коментиран от #134
08:05 29.09.2019
133 Световен икономис ББ
Дянков не отклони близо 2 милиарда със специален Закон.
Правителството не изтегли заем от един милиард лева за самолетите?
Сините шумкари сте уникални, нямате спирка и граници.
08:31 29.09.2019
134 Аха
До коментар #132 от "Ханко от село Осеня":
Тя една такава рейтингова агенция обясняваше колко добра била Гърция, ЕС и Германия даваха ли, даваха кредити.Накрая истината лъсна, така че по-полека с оперетки и елейните слова към господарите.
Истаната ще се разкрие едва след смяната на ГЕРБ.
Тогава ще се криете по ъглите като, едни същества, които ги ядат котките и които напускат потъващите кораби първи.
08:36 29.09.2019
135 Garrincha
- държава - 5,4 млрд. външен дълг
- банки - 4,6 млрд. вд
- частен сектор - 10 млрд. вд
- ВД 57 % от ПРОГНОЗНИЯ !!! БВП
Нека видим в края на годината, ако е около 20 % от РЕАЛНИЯТ !!! БВП е супер !
При бай ви Тошо дълга може да е бил 8 млрд. , но при БВП 20 млрд. !!!
Сега 40 млрд. при БВП 200 млрд. е друго - успявате ли да направите разлика ???
Коментиран от #136, #137
09:09 29.09.2019
136 Ели
До коментар #135 от "Garrincha":
Мерси за инфото..., Господ здраве да Ви дава.Защо не си платим наведнъж външните дългове, все пак към 120 милиарда е БВП, пари има?
Коментиран от #151
10:21 29.09.2019
137 Ели
До коментар #135 от "Garrincha":
Още един въпрос, ако не е невъзпитано касаещ доходите на Хората и БВП.Хипотезата ми е следната: БВП може да съдаде погрешна представа за резултатите, които постига дадена страна.
В частност погрешно измерване на стойността на стоките и услугите например в зва сектора: здравеопазване и публичен.
САЩ и БГ харчат повече пари за Здравеопазване, но имаме по-лоши резултати по отношение на продължителност на живот и ефективнос - качество.
Неефективността в здравеопазването помага да надуваме стойностите на БВП.
Взимаме ли предвид устойчивост на растеж, както държавите, така и хората могат да живеят над възможностите си, което доведе до кризата 2008 в САЩ, следствие Европа.
Тввърдението ми е, че конвенционалните показатели за дохода, не отразяват адекватно реалността, възможно е БВП на глава от населението да се увеличава, но това да не променя икономическото благосъстояние на хората.
Визирам огромните неравенства във доходите, които не се отразяват като измерител на икономическите резултати. Ако измерваме икономическия си успех чрез БВП, се стремим към увеличаването му, без да обръщаме внимание какво се случва с обикновените българи.
Коментиран от #148
10:39 29.09.2019
138 Да да
11:09 29.09.2019
139 mi ta ka
22:01 29.09.2019
140 при тошо
22:52 29.09.2019
141 гост
Коментиран от #142
00:43 30.09.2019
142 Eли
До коментар #141 от "гост":
Има един прекрасен Доклад на Петер Янски - данъчен експерт, Карлов университет в Прага за ЕП, ЕС. И на Асен Василив - Работодател плаща за работно място около 3500 лв.Здравно Осигуряване - 144 лв.;
Пенсионно - 84 лв.;
Трудова злополука, болест - 15 лв.;
Общо данъци платени от работодател - 570 лв. закръглям цифрите.
За работника брутна заплата 3000 лв.
Данъци платени от работника:
Обществено осигуряване - 251 лв.;
Здравно - 96 лв.;
Задължително пенсионно - 66;
ДОД (десет %) - 259;
Или нетна заплата за работника - 2327 - или държавата взима от раб. и работник - 1243 лв. - 34% ДАНЪЦИ.
Отделно следват косвените данъци, работникът плаща:
20% ДДС на всички стоки и услуги - още минус 466 лв. под формата на ДДС, отделно акцизи бензин, мита, местни данъци и такси.
Извод: Работодателят плаща заплата 3570, а работникът получава 1863 лв. - след директните данъци, платени от двамата.
Или ефективният данък на всяка заплата до 3000 лв. ти е 47 % - без акцизи, мита и др.
Василев пита: Какво получаваме след близо 50% данъци - училища, здравеопазване, образование, инфраструктура.
Глобалният въпрос за БГ е : къде са данъците ни, и за какво са похарчени т.е., разпределени?
Този е смисълът на горенаписаното касаещо БВП и благосъстояние на хората на наемния труд, покупателна способност и др. измерители
08:17 30.09.2019
143 Трън
Коментиран от #155
11:43 30.09.2019
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Домузев
До коментар #144 от "БНБ":
Пада намайкати ...., а не държавния дълг. Чети-34 милиарда евро. На това падане ли му викаш.Коментиран от #146, #149
12:46 30.09.2019
146 Ели
До коментар #145 от "Домузев":
Точно, даже малко повече с един два милиарда - 9.2 от БВП.13:22 30.09.2019
147 Blackthorn
14:13 30.09.2019
148 Garrincha
До коментар #137 от "Ели":
Никога не съм казвал, че съм финансов експерт, но смятам, че мога да чета сравнително правилно числата ! Едва ли си представяте, че плащането на дълга, става просто така - хоп, и плащаме ВД на всички, в смисъл - производителите плащат дълговете на банките и/или държавата - на частният бизнес ! Предполага се, че едни печелят, докато други взимат задължения !Колкото до БВП - ясно е, че не е перфектният измерител и не отразява истинското икономическо състояние на хората (въпреки, че депозитите, май, са около 50 млрд. ) ! Два са факторите, които определят целият ни свят и го правят толкова несправедлив - лихва(дълг) и печалба !!!
15:45 30.09.2019
149 гост
До коментар #145 от "Домузев":
Брутният външeн дълг нa ceктoр ДЪРЖАВНО УПРАВЛЕНИЕ крaя нa юли 2019 г. e 5452.7 млн. eврo (9.2 нa cтo oт БВП). Cпрямo крaя нa 2018 г. тoй нaмaлявa c 88.2 млн. eврo (1.6 нa cтo). Нa гoдишнa бaзa външнитe зaдължeния нa ceктoрa ce пoнижaвaт cъc 194.8 млн. eврo (3.4 прoцeнтa).Пада ,бе Домузев ,пада дългът изтеглен от ПРАВИТЕЛСТВОТО на България.Както е написал един колега по нагоре правиш ли разлика между дълг на правителството и дълг на банки като Уникредит,Пощенска и т,н. , които са частни .17:01 30.09.2019
150 Бойко Борисов
19:33 30.09.2019
151 Бойко Борисов
До коментар #136 от "Ели":
Дай името на хаповете ти.Супер са .19:39 30.09.2019
152 Бойко Борисов
До коментар #13 от "SAAB":
Само тр.япане19:42 30.09.2019
153 аудиоди
До коментар #12 от "СссереМ":
Като гледам май сте икономист по професия.....само еквилибристика с числа които намаляват а дългът от 10милиарда за 10г стана 30.....да не би да сте ученик на Каролев, че и той така смята?20:57 30.09.2019
154 гост
Коментиран от #156
22:08 30.09.2019
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Да да
До коментар #154 от "гост":
Постна го копиран от БНБ, но прекалих с броя на отговорите към олигофрените и изтриха всичко! Постнах само този за август 2009 но има стотици минуси! Не знам дали не им допада или мислят, че ги лъжа!23:55 30.09.2019