1 541 2

Съдбата на клиентите на фалиралия туроператор

Под 200 са засегнатите туристи от фалита на „Астрал Холидейз Интернешънъл“

Максимално минимизиране на загубите. Така с едно изречение може да се опише подготовката по процедурата по несъстоятелност на един от най-големите български туристически оператори – „Астрал Холидейз Интернешънъл“, който днес обяви фалит. Веднага след подадена в съда молба за обявяване в несъстоятелност, дружеството е информирало за това Министерството на туризма и застрахователната компания, с която работи „Уника“. Към последната, туристическият оператор има валидна застраховка. Лимитът на полицата е 700 000 лв. и е за срок до 14 ноември 2019 г. Щетите, които трябва да се платят са в размер на близо половината от посочената сума, така че всички засегнати ще бъдат обезщетени.

„Ефектът на домино от случката с Thomas Cook повлия и върху нас. Няма турист и клиент, който в момента да е в България или чужбина и който да остане на улицата. На всички клиенти сме платили за отиване и връщане, хотелите и трансферите. За всички туристи, които са зад граница и в България „Астрал Холидейз“ е изпълнил своите финансови ангажименти. Няма да има необслужени клиенти“, каза изпълнителят директор на компанията Христо Гълбачев след среща с министъра на туризма Николина Ангелкова.

Управителят на компанията заяви, че за голяма част от клиентите, които от 8 октомври трябва да пътуват, финансовите ангажименти към съответните партньори са платени. „Техните почивки са гарантирани и няма основание да не се възползват от тях. За останалите клиенти, чиито брой е под 200, всички офиси в Пловдив и София работят и информират клиентите, които от 8 октомври трябва да пътуват, да се обръщат към „Уника““, допълни Гълбачев.

„Мога да уверя, че всички изисквания на Закона за туризма са спазени, както по отношение на информирането, така и по отношение поддържането на валидна застрахователна отговорност. Размерът на застраховката е 700 000 лв. и тя ще покрие всички претенции. Застрахователят пое ангажимент, особено за клиенти, на които им престоят пътувания до края на тази седмица, да могат да им бъдат заплатени претенциите и те да преценят дали да осъществят пътуването си. Ние, като министерство, ще съдействаме на всички така че да няма ощетени клиенти във връзка с обявяването на тази несъстоятелно“, заяви министър Николина Ангелкова.

От застрахователната компания увериха, че максимално бързо ще удовлетворят претенциите на всеки един от пострадалите клиенти, като върнат парите, които те са заплатили за своята ваканция. „Всеки клиент може да се обърне към нас или чрез онлайн платформата в сайта ни или на горещия ни телефон“, каза Николай Генчев главен изпълнителен директор на „Уника“.

Към днешна дата в чужбина или в България на почивка се намират 51 клиенти на „Астрал Холидейз“, които няма да имат проблем с транспортирането или престоя в избраната от тях дестинация.

София / България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Ахахаха

    3 4 Отговор
    200 туриста!!!! Това е оператор! Вие нормални ли сте! Това е една проста агенцийка! Скапаняци!
  • 2 Хоп

    2 0 Отговор
    Сменят формата ще са само рентиери. То доста фирми ще се измъкват с оправданието Томас Кук фалира. Колко задължения имат към държата ще е по интересно?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.