15 Октомври, 2019 23:29 6 428 38

Защо заводите за автомобили заобикалят България

  • vw-
  • volkswagen-
  • автомобили-
  • завод

Прогноза за сектора

Защо заводите за автомобили заобикалят България - 1

Един от най-динамично развиващите се сектори в българската промишленост е автомобилостроенето. За съжаление, все още не става въпрос за производството на крайни продукти като автомобили или мотоциклети, а за компоненти, които се вграждат в тях, пише в. „Труд“.

Популярно е мнението, че за изработването на почти всеки нов автомобил в Европейския съюз през последните години са използвани части, произведени в България. В тази статия ще се опитам да представя актуалната ситуация за този сектор в страната. Вече в почти всяка област е налице завод, свързан с производството на автомобилни компоненти, като най-важните центрове са в индустриалните зони около София и Пловдив, но също така Стара Загора, Кърджали, Хасково, Русе и др. В тях се произвеждат глави за двигатели, стъкла, седалки, климатици, заключващи системи, сензори, акумулатори, кабели за електрически системи, уплътнения. Освен това в страната действат научноизследователски центрове за разработки в областта на подпомагащите водачите системи и автономното управление.

Според информация от Автомобилен клъстер България при създаването на организацията през 2012 г. общият оборот е бил 2 млрд. лв„ които са генерирани от 30 компании с около 9 хил. работници. Понастоящем фирмите са 230, оборотът им е приблизително 10 млрд. лв„ а заетите в сектора са около 60 хил. души, включително около 3000 инженери, занимаващи се с научноизследователска дейност.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    80 28 Отговор
    Те емигрантите ни задминават, та заводите ли няма. Нищо не става от българетата.
  • 2 Grotto

    82 21 Отговор
    Като видят пътищата и разбират, че само военна техника могат да продават тука, а работниците ще са чалгари от 80-те % и няма как да обезпечат качество, защото психологическия профил е: корумпиран, безсъвестен, чалгар-въздухар, набеден за балкагски Лъв!
  • 3 Новичок

    77 6 Отговор
    Защото няма кой да работи вече...
  • 4 животновъд

    56 4 Отговор
    И какво научно изследват тези 3000 инженери? Публикувайте поне малка част от резултатите от научноизследователската им дейност?
  • 5 Коментар📝

    71 5 Отговор
    ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ ИСКА ДА СИ РАБОТИ С МАФИЯТА.
  • 6 Я виж

    42 4 Отговор
    Та я да помислим, а еврика открих КОРУПЦИЯТА джурналисте КОРУПЦИЯТА.
  • 7 Patriot

    28 4 Отговор
    Кой ще работи?
  • 8 Най добрия

    28 2 Отговор
    Много ясно само като видят инфраструктурата и край а българина отдавна си е намерил работа в Европа и е добре
  • 9 Хайл

    10 17 Отговор
    И по добре да не идват,особено ваг-с тези скандали с дизела им кой ли не беше виновен-китайците че им "дали"такъв софтуер,че турците не им направили качествени дюзи...да си стоят там-милиарди за глобите им НЯМАМЕ
  • 10 Заобикалят я

    9 4 Отговор
    Защото стои на пътя им между тях и Турция.
  • 11 Хаджи хаджи Българин

    58 4 Отговор
    В България и гредарски пирон не може да се произведе, те за автомобилна индустрия се канят! Защо в подобни заводи в Словакия, работят българи? Просто! Защото там получават по 4-6 евро на час, което прави по 800- 1000€ на месец! А в Германия, минималната часова ставка е 8,50 € на час! В автомобилната индустрия е 13- 18€ на час! Бруто! Когато отмине системата на Мутрите в България, ако все още има народ в Територията, може да се мисли за индустрия!

    Коментиран от #21, #32

  • 12 Боко Тиквата

    44 2 Отговор
    Като видят кой управлява държавата, и бягат надалече!
  • 13 Дайте първо да почнем

    43 1 Отговор
    Да си правим мартениците вместо да ги внасяме от китай. Не е сложно мисля, два усукани конеца са в края на краищата. Все някой ще знае как се прави и ще научи и други по-окомуш българе....

    Коментиран от #27

  • 14 Тръмп

    12 24 Отговор
    От изнесените данни и факти личи точно обратното,не ни заобикалят а тепърва тази индустрия ще се развива в България!!!:):):)ФВ и Хюндай не случайно вкупом имат интерес към по-сериозни производства в България,явно искат да инвестират в развиващ се пазар,показващ постоянен ръст!!!:):):) България прави продукция и за космоса,та не е проблем да произвежда всичко!!!:):):)

    Коментиран от #24

  • 15 Случаен

    17 1 Отговор
    То затова новите коли са толко чупливи...
  • 16 Тръмп

    25 8 Отговор
    Индустрията ни беше умишлено разрушена и разграбена от Номенклатурата,а сега е ред за възстановяването и!!!:):):)Знаем имената на всички грабители и унищожители,те вече не са фактор който да спира развитието на България!!!:):):)

    Коментиран от #17

  • 17 Ахмат Сила

    12 4 Отговор

    До коментар #16 от "Тръмп":

    Ко рече,за развитие на какво???От къдя накъдя...
  • 18 Патриот

    15 5 Отговор
    Може и да работят инженери, но не по специалността - си. Виж портиери, чистачи, на производствената линия, пласьори може, но да работят като инженери - изключено.
    И кои са тия 230 филми. Аз освен Язаки не знам. В Сливен или Ямбол беше. Някой знае ли други?

    Коментиран от #19

  • 19 onq s konq

    12 10 Отговор

    До коментар #18 от "Патриот":

    И за ЧИЙ ти е да ги знаеш - мислиш че ще станеш по-умен ли?Има и нещо друго - че ти НЕ ИСКАШ ДА ГИ ЗНАЕШ,защото си не "Патриот",а ПАТРИОТ-МЕНТЕ - китайско,но с табелка "Маде ин Булгария".
  • 20 Митьо

    21 2 Отговор
    Защото няма да намерят необходимите им обучени и квалифицирани кадри. А желаещите да работят съвестно и качествено са още по-малко. Тука само кафера с цигарка и чалга на макс.....
  • 21 Atilla

    23 2 Отговор

    До коментар #11 от "Хаджи хаджи Българин":

    В грешка си имам приятел, който работи в заводите на БМВ в Дегендорф, ставката е 35 евро на час, по миналата година в Унгария имаше стачка в заводите на Мерцедес и Ауди и им повишиха заплащането на 15-20 евро на час, нощният труд е по 2
  • 22 Гифонович

    14 3 Отговор
    С мутри не се работи лесно.
  • 23 защо кой

    14 3 Отговор
    Никой не иска да инвестира в държавата на мафията! Тук управляващите без далавера и до тоалетната не ходят....
  • 24 Никой

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Тръмп":

    Абе, рибата мирише от главата

    Коментиран от #36

  • 25 Боцко

    16 2 Отговор
    ОТГОВОРА Е ЗАРАДИ б.б. тиквата !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 26 Стига глупости

    17 3 Отговор
    Това, че нямало кой да работи, са пълни простотии. Напротив има. Въпреки, че има много разхайтени чалгари, има и образовани, умни хора, не забравяйте това....а виновни за заобиколите, са шуробаджанашкото поведение на управниците на статуквото

    Коментиран от #33

  • 27 Булгар

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Дайте първо да почнем":

    Да бе как ще прави булгар мартеници това му е под достойнството китайчетата какво ще бачкат дай му да оплюва другите зад клавиатурата там е номер едно лъва за това от 8млн. се сви на 5,5млн.
  • 28 потребител

    3 2 Отговор
    Защото тук е пълно с 15-годишни коли нов внос на 150 х.км. Новите коли просто няма да се продават.
  • 29 потребител

    1 0 Отговор
    Защото тук е пълно с 15-годишни коли нов внос на 150 х.км. Новите коли просто няма да се продават.
  • 30 мани мани

    6 4 Отговор
    защото сме умни и няма да идем да им бачкаме за жълти стинки както те искат! ще идем из европата за повече пари! или ще побачкаме на морето 2-3-4-5 месеца и после ще си лежим няколко месеца, после 3 мес. на балкана пак из хотелите... после пак малко почивка :) или няколко месеца из европа и после почивка у нас на топлото и красивото! много добре знаят, че няма да могат да ни впрегнат да им работим и затова ходят в разни тъпи страни, пълни с глупендъри! инак на немците много им се иска да заграбят наша земя, но много добре знаят, че няма да намерят бачкатори и ще трябва да внасят жълтури, негри и резняци, обаче ние няма да ги пуснем понеже те не са в ес! и номерът им може да мине само в анадола при тъпаците! оттам продукцията заминава из мала азия и за тъпаците в сащ!
  • 31 Мартин

    5 0 Отговор
    Защото европейските фирми не могат да бюджетират подкупите, всеки викай ДАЙ. Кой по-напред на подкуш... Работих няколко години в един голям световен бранд за бързооборотни стоки и си нямате на представа колко жалка е ситуацията за големият бизнес в България. Така се бяха оплели горките, че няма оправия.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Nyakoj

    1 1 Отговор
    Защото не искат рушветчии кожите от гърбовете им да дерат.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Като домакин

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    Да, но се почиства откъм опашката.
  • 37 ареулево

    0 0 Отговор
    Не че нещо ама, износът на България в сектор автомобили и части е три пъти по-голям от руския, а на глава от населението е 2,5 пъти по-голям от турския, при все че това е основният им експортен отрасъл. При това без да включваме "софтуеър за автомобили" с което разликите стават много по-фрапиращи. Това са данни от официалните статистически служби на трите страни и можете да си ги проверите. Не знам какъв е зора тук да се извършва и най-неблагодарната част - сглобяването, която има най-ниска добавена стойност.
  • 38 takeaway

    0 0 Отговор
    Чакат Боко да падне от власт и гледай наплив от автомобилни заводи.