16 Декември, 2019 15:03 3 626 10

Boeing 737 МАХ отива в историята?

  • boeing 737 max-
  • самолет-
  • производство-
  • сащ
Boeing 737 МАХ отива в историята? - 1
Снимка: Shutterstock

Американският мега производител на пътнически самолети – Boeing, най-вероятно ще спре временно производството на злочестия модел 737 МАХ. Новината идва близо година след последната катастрофа с подобен модел, което доведе до спирането от полети на 800 броя машини в цял свят.

Според ръководството, временното спиране на модела от производство е най-добрия и икономически най-изгоден вариант, пише изданието Тhе Wаll Ѕtrееt Јоurnаl, което се позовава на свои източник. Несъмнено подобно решение е подтикнато и от предупреждението, което дойде преди дни от щатските регулатори към компанията. Те обвиниха Boeing, че дава „нереалистични надежди“, че 800-те самолета ще полетят отново.

Голям проблем е и какво ще стане с вече поръчаните и произведени машини. Техният брой е 4500. Много авиокомпании развалиха договорите за доставка след двете фатални катастрофи. Ако машините не бъдат произведени и доставени, това ще засегне близо 600 компании доставчици на материали и стотици по-малки фирми по веригата. Ще се получи ефектът на доминото и ситуацията несъмнено ще се отрази негативно на икономиката на САЩ.

И все пак - Воеіng се надява, че до края на 2020 г. производството ще бъде възстановено и месечно ще произвежда по 57 броя от въпросния модел.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Подмокрен русофил

    7 6 Отговор
    Ихааа кефффффф
  • 2 Тикво-Тръмп

    15 4 Отговор
    Който не купи от самолетите ще му налеем демокрация, както Обама, Клинтън и Буш! До края на тая година да сте изтеглили още 10млрд. $ за 10 самолета и да си ги ползвате за вътрешни полети. Неща да падат в други държави, вие си ги подхвърляйте тука.

    Коментиран от #4

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 АзЗнам

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "Тикво-Тръмп":

    Аз знам коя държава първа ще изтегли заем и ще купи самолети... и ще получи безплатна екскурзия до САЩ за награда.
  • 5 Изненадан

    7 0 Отговор
    А, че те не изпадаха ли всичките?
  • 6 Night Rider

    4 0 Отговор
    Боинг 737 сравнен с ЕърБъс А319/320/321 е като да сравниш Москвич Алеко с Мерцедес Е-класа, ЕърБъса е в пъти по-комфортен, сигурен и тих при пътуване. Специално Макс серията на Боинг е зле разработена - слагат по-големи и тежки двигатели, стоящи по-напред на крилото и по-високо, заради това нещо цялата геометрия на самолета се изменя, предразположен е да "вдига" носа до опасен ъгъл под който е възможно да започне да пада с опашката надолу и затова му слагат системата МСАS. Тя преценя кога самолета се е "изправил" опасно и натиска носа надолу да коригира ъгъла на атака, при 2те катастрофи сензорите дават грешка докато самолета си лети нормално, MCAS натиска надолу, пилотите коригират, пак натиска, пак коригират и в даден момент го изпускат от контрол, системата натиска самолета до последно и двата полета приключват с между 500 и 600 километра удар, единия във вода, другия в земята...

    Коментиран от #7

  • 7 ддд

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Night Rider":

    Една дребна добавка само: Боинг не са обучили пилотите как работи точно системата и не са разяснили, че тя не се изключва напълно, както са смятали пилотите на разбитите машини. Системата е останала да функционира, макар че пилотите са се намесили и са опитали да я неутрализират и да се справят сами. Получило се е т.н. срив в подемната сила и оттам неконтролируемо падане без аеродинамично управление. Това е равносметката от монтаж на нови и големи двигатели на фюзелаж от 60те години с цел икономия на средства и високи печалби. Имали са достатъчно време да направят необходимите обучения и информиране на пилотите, както стана ясно и от последващите инспекции тези самолети имат пукнатини в корпуса, премахнали са почти напълно защитата от гръм, само за да спестят пари, казвали са на инспекторите, че било сигурно и това е минавало без възръжения. Еърбъз нямаше как да спечели повече в тази ситуация, след като доверието в другия голям производител удари дъното.

    Коментиран от #9

  • 8 соросоидни кърлежи

    3 0 Отговор
    Путин е виновен пратил в завода шпионин, главен конструктор и резултата е налице или на г-за ,ви сами преценете. Къде са русофобни гниди,нямате ли коментар..4500 самолета дадоха фира...
  • 9 Night Rider

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "ддд":

    Абсолютно си прав. Да, дизайна на самолета е от 60-те, но е осъвременен вътрешно, като дори размерите му са по-големи от на първообраза му, но да, концепцията му е остаряла. Няма как толкова нискостоящ до земята самолет да бъде с такива масивни двигатели. Една от причините да бъде ниско стоящ е била, че в миналото са товарили багажа на ръка в багажното отделение на самолета. А двигателите на първоначалните 737 са били като игла в сравнение със сегашните двигатели на 737NG еле пък да не говорим на ковчезите МАХ 7/8/9. Имало е обучение на пилотите... на Айпад...
    А изрoдитe от РаянЕър са били поръчали над 120 от тези щайги, представяш ли си ако им ги бяха доставили преди да бъде наложена забрана за летенето им...
    Можеше следващите да сме аз или ти или наши роднини и приятели...
  • 10 БОЙКО БУДАЛА

    2 0 Отговор
    ...КУПУВАМ ГИИИИИИ ТЕА БОИНГИИИИИИ....
    ...ВЕДНАГА ПЛАЩАМ КЕШ
    ОТ БЮДЖЕТА НА БЪЛГАРИЯ ДЕ...
    ...ХА..ХА...ХА - НЕ ОТ ДЖОБА СИ....
    КОЛКОТО МИЛИАРДА ДОЛАРИ ИСКАТЕ...ТОЛКУЗ ША ВИ ДАМ...
    ...ТАМЪН МОЕ ДА МИ ГИ ДОСТАВИТЕ ТЕА УБАВИ БОИНГИ
    БАРАБАР С ОНЕА ТАМ УБАВИТЕ ИЗТРЕБИТЕЛИ Ф - 16
    СЛЕД ПЕТ ШЕСТ СЕДЕМ ГОДИНИ...
    ...БЕ ТО И ДА НЕ МИ ГИ ДОСТАВИТЕ
    ПАК АФЕРИМ МАШАЛЛАХ ВЕЧНО ША СЪМ ВИ БЛАГОДАРЕН
    ДЕТ ША МА ДЪРЖИТЕ ОЩЕ ДЕСТИНА ГОДИНИ
    НА ВЛАСТ ТУКА В БЪЛГАРИЯ...
    А БЕ ТЕА ТАМ ОТ ТОА РЕТРО МОДЕЛА Ф - 16
    ОТ ИЛЯДО ДЕВЕТСТОТИН И СЕЕМДЕСЕТА ГОДИНА...
    ...АМА ОБНОВЕНИ С НОВИ КОЖЕНИ СЕДАЛКИ
    ОТ ФЛОРИДСКИ КАЙМАНИ...
    ...И С НОВИ МОНИТОРИ ОТ ТАЙВАН...
    ...И НОВА АВИОНИКА ОТ МАЛАЙЗИЯ...
    ...И НОВА НАВИГАЦИЯ ОТ ИНДОНЕЗИЯ...
    ...ЧЕ И С НОВИ КРИЛА ОТ ИНДИЯ...