6 864 29

Как да създадем истинска конкуренция на "Лукойл"

Нужна е инфраструктура за нови технологии

Истинската конкуренция на "Лукойл" не е да построиш с държавни пари още бензиностанции, които да купуват горивата си най-вероятно от същата рафинерия. Тоест, да изградиш още клиенти.

Това коментира във "Фейсбук" съпредседателят на Зелено движение Владислав Панев.
Истинската конкуренция са зарядните станции за електромобили.

Много грешно е държавата да хвърля минимум стотици милиони, за да предлага повече от същото.

Нужна е инфраструктура за нови технологии. Която да привлече инвестиции, работни места, която да направи България лидер.

Не ни трябват стотици милиони за това. Просто да не се харчи за вредящи на околната среда горива.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    51 15 Отговор
    А тока откъде? От ВЕЦ-овете ли? Да караме електромобили и да нямаме вода за пиене.

    Коментиран от #22

  • 2 радев

    75 8 Отговор
    И колко електромобила има в България?При цена от 60 000 лв. за малък градски автомобил колко хора ще си купят?

    Коментиран от #6

  • 3 Аз съм тъп

    33 2 Отговор
    и знам , че ще има и зарядни за коли на ток , НА тези същи бензиностанции !!!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор

  • 5 Пълни нещастници

    41 5 Отговор
    Ами както са си решили държавите този проблем, франция, норвегия, италия, испания, енергийните фиечрми са а държавно участие, просто е. А ББ продаде 33 процента от ерп тата вместо да купи останалите 20, нещастници!
  • 6 оня

    8 22 Отговор

    До коментар #2 от "радев":

    ще се изненадаш! причината да не се купуват е че няма къде да ги заредиш!

    Коментиран от #25


  • 7 az #Победа75

    44 7 Отговор
    С новата верига от "държавни" бензиностанции Ганьос ще компенсира загубите на Пеевски от затварянето на Лавките. Това е целта на упражнението!
  • 8 Някой

    22 11 Отговор
    В скоро време няма да има ел. Коли в БГ. А както е тръгнало и вадят някви нови катализатори, които почти нямат вредни емисии може и само като екзотика да си останат. Просто факт не че съм против тях, не съм и им фен.

    Коментиран от #13

  • 9 Порно

    50 5 Отговор
    То е ясно , че се прави верига бензиностанции с държавни пари , после с аргумента "държавата е лош стопанин" ще се приватизира на правилния човек и на правилната цена.
  • 10 Ю Кортес

    27 3 Отговор
    Няма да са само бензиностанции,главното е акцизни складове.Тук монопола пада и всеки може да купува гориво от където си иска.Например от румънски рафинерии. Това е целта.Съгласен съм,че бъдещето е на елмобила.Сега са скъпи,така беше и при фотоволтаиците,после цените падаха и продължават да падат с по 10% годишно.Подръжката е евтина,няма цапотии.
  • 11 МУШИИ

    40 5 Отговор
    ПРАВЯТ 100 БЕНЗИНОСТАНЦИИ ПОСЛЕ ГИ ПРИВАТИЗИРАТ БЕЗ ПАРИ НА НАШИ ДРУГАРИ
  • 12 Йозеф

    16 0 Отговор
    Една читава зарядна е около 200 хил.лв., при условие, че има свободна мощност в най-близкия траф на ЕРП-то
  • 13 ееее

    13 8 Отговор

    До коментар #8 от "Някой":

    Ел. колите имат други предимства: Едно от най големите е че механично са по прости и с минимално обслужване, също сравнително голям и постоянен въртящ момент. Но носят и адски голям минус - какво ще правят всички тия хора които си вадеха хляба с подръжка на колите.

    Коментиран от #14

  • 14 pbdan

    13 2 Отговор

    До коментар #13 от "ееее":

    Преди години имаше Електронно-изчислителен център, машинописно бюро, правеха се на ръка "уравнения" в края на годината на ръка. Компютрите решика проблема. Елколите също ще имат кормилна уредба, климатик, компютър, охладител на батерията, спирачки, гуми, окачване, фарове, голяяяям пожарогасител. Измиване и козметика на колите - също. Ще има работа за сегашните автомонтьори.
  • 15 Един

    22 2 Отговор
    След като преди 30 години "демокрацията" ни се пръкна защото "държавата била лош стопанин" сега следва нова мода. Ако се замислим не държава е лош стопанин, а държавниците - защото те я управляват. А защо държавниците са лоши стопани ( за държавните предприятия) ? ЗАЩОТО НЕ СА ДЪРЖАВНИЦИ , А СА ЗАЕЛИ РОЛЯТА НА ДЪРЖАВНИЦИ ЗА СОБСТВЕНА ИЗГОДА КАТО НА ЛАКОМИ САМОГ@ЗНИЦИ !
  • 16 кверти

    13 6 Отговор
    За 100 милиона можеха да построят 1000 зарядни точки и абсолютно безплатно да променят закона за данъчните складове които да позволи вноса на горива. И нещата щяха да се наместят. Обаче как ще прецакаме другарете от Масква?

    Коментиран от #17

  • 17 pbdan

    8 0 Отговор

    До коментар #16 от "кверти":

    Държавата ще започне да губи много от акциза върху петрола и ще трябва да плащат акциз и елколите за тока който зареждат от бързозарядните станции. Както едно време - 4ст./кВтч за осветление, 2ст/кВтч за битови нужди.
  • 18 Путлян

    10 3 Отговор
    Много погрешно! Искат още 20 години Русия с машата си Лукойл да лапка и да не плаща данъци !
  • 19 Kyp1954

    12 2 Отговор
    Как все така на нас се случва да избираме тъпаци, които да измислят щуротия след щуротия.
  • 20 onq s konq

    11 0 Отговор
    Каква "конкуренция", всичко е голям цирк! "Държавата" умишлено си създава монополи за да си ги дои по лесно: Водоснабдяване - монопол Електрозахранване - монопол Газоснабдяване - монопол Тези с бензина и нафтата са мъъъъничък монопол в сравнение с тези трите по-горе.
  • 21 2573

    17 1 Отговор
    Най-великия виз който съм чувал: Държавата ще създава държавни бензиностанции, за да има конкуренция. Държвата ще прави конкуренция.... хахха. Държвата ще плати едни милиарди от нашите пари на едни наши хора и ще купува бензин от Лукойла...

  • 22 не си прав

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    С такива хиени за управляващи и чиста по жицата да ти я пратят от космоса, пак ще намерят начин да я обърнат на щета. Ей ги де са - два реактора опаковани. Така или иначе са си наши или да ги добавяме към Козлодуй, или да си довършим АЕЦ Белене. А проблема с ВЕЦ-овете е защото хиените дадоха разрешително за миниВЕЦове на питейните язовири, нещо недопустимо, и за капак не задължиха излязлата през тях вода да се включва във ВиК. Само един миниВЕЦ е направен да връща водата в системата. Така че проблема не ни е в технологиите, а в търпенето на хиени на властови позиции.
  • 23 Оникс

    5 0 Отговор
    Да внасят гориво от, Саудитска Арабия, там бензина е около 10 щатски цента за литър. Само така могат да направят конкуренция или да купуват гориво от световните борси.
  • 24 Ацо

    9 0 Отговор
    Ами да одържавим рафинерията както направихме с лотарията ха,ха!
  • 25 6667

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "оня":

    В огромна грешка си- електричките не се купуват по 3 причини: - висока цена - мизерен пробег - бавно зареждане Едно Рено ЗОЕ струва 60 бона и става само за града- лятото ще имаш ток реално за 250км. (или 3 дни), а зимата ще се радваш и на 150км. (има-няма 2 дни). Зарежда се поне 4 часа, а реално ти трябва цяла вечер от 15% до 100%. И така: Колите са скъпи, пробега им е мизерен, зареждането е МЪКАААААА- що да давам 60 бона за да ходи жената на работа и до мола с тая въшка? Да ходи с такси бе, по-лесно и гарантирано по-евтино... Жокер- единствената електричка която държи цена и е сравнително лесно продаваема след 4-5г. е ТеслЪ-та, всичко друго или е вечно твое, или се продава за жълти стотинки
  • 26 Шайба

    3 3 Отговор
    Държавата може да си позволи да продава горива и на загуба като взема пари от данъкоплатците,докато фалира останалите играчи в сектора и остане сама на пазара и после отново да вдигне цените колкото си прецени,нали няма да има конкуренция,елементарен трик използван навремето в Щатите,но след това специално забранен със закон,при нас последствията от това ще са катастрофални за частния бизнес,защо трябва да следваме лошите практики на янките,вместо да се поучим от тях не знам,явно на някои хора тук така им отърва,да награбят колкото се може превръщайки държавата в монополист,защото от държавата най-лесно се краде очевидно,това ще е равносилно и на връщане към социализма.

    Коментиран от #27

  • 27 kkk

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Шайба":

    Я да се образоваш преди да пишеш- в тая държава дъмпингът (продажбата на загуба) е забранен със закон. Допустим е за много кратък период ако примерно пускаш нова марка на пазара и се третира като "рекламна кампания", но толкова- дъмпингът е забранен
  • 28 Lalique

    1 0 Отговор
    Недейте да спорите,всичко е измислено само контролните органи в държавата не трябва да допуска картели , както е сега и трябва истински да контролира петролните фирми в БГ. Как е в Европа и Англия?Взима се цената на суровия петрол и транспорта до дадената рафинерия,плащат се акциз,мито /ако има/ и ддс.Рафинерийте взимат от 6 долар цента до 9 цента за , преработката на бензин или нафта. като сметнете тези ставки се получава цената на даденото гориво на едро и слагате 0т 9 до 11 долар цента на бензиностанцийте и се получава цената на дребно.В България всичко е същото , разликата обаче е в това че,Рафинерията взима 50-60 ст. на литър за преработка , а бензиностанцийте взимат по 30-40 ст. !!! Лапането е голямо защото има картел от Големите вериги бензиностанций , а рафинерията е монополист на пазара в България . Преценете сами колко лапат всички по веригата и най вече контролните органи? За мен Виновни са КОНТРОЛНИТЕ ОРГАНИ , ЕНЕРГИЙНАТА КОМИСИЯ В ПАРЛАМЕНТА И РАЗБИРА СЕ ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА ВЛАСТ!!!Занимавал съм се с петролни продукти , затова ги знам нещата отвътре . Другото ,което е не малко перо е ГОЛЯМАТА КОНТРАБАНДА от определена политическа сила.Колкото до Държавните бензиностанций , НОВА КОРУПЦИОНА СХЕМА!!!
  • 29 Лукойл на мерника

    0 0 Отговор
    Споко, първо ще направят бензиностанциите, после ще национализират Лукойл, и схемата работи. Концесионерите чакат на опашка...

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.