Last news in Fakti

12 Юни, 2020 23:31 3 517 17

БДЖ иска да наеме още два локомотива срещу 1.62 млн. лв.

  • бдж-
  • локомотив

Покана за оферта е отправена директно до дъщерната фирма на Deutsche Bahn „Ди Би Карго България“

БДЖ иска да наеме още два локомотива срещу 1.62 млн. лв. - 1
Снимка: БГНЕС

„БДЖ-Пътнически превози“ обяви обществена поръчка по директно договаряне за наем на два магистрални електрически локомотива заедно с машинистите им. Вчера, 11 юни, поканата е била изпратена до управителите на дъщерната компания на Deutsche Bahn у нас – „Ди Би Карго България“ ЕООД в гр. Карлово.

Срокът за наемане на двата локомотива е 6 месеца с опция за продължаването му за още два пъти по 6 месеца. Локомотивните бригади трябва да се състоят от по 5 машинисти на локомотив.

Общата стойност на обществената поръчка за целия евентуален срок от 18 месеца за наемане на двата локомотива е 1.62 млн. лв.

От публикуваното от БДЖ-ПП съобщение става ясно, че възможността за директно договаряне произтича от факта, че настоящата  процедура по ЗОП на практика е продължение на обществената поръчка за наем на 8 локомотива по различни обособени позиции, обявена на 19 декември 2019 година. По нея беше нает само един локомотив – именно от „Ди Би Карго България“, който вече повече от три месеца тегли композиции на БДЖ-ПП. Според ръководството на компанията ЗОП позволява да се обяви обществена поръчка за директно възлагане по „Обособена позиция 2“ за наем на два локомотива от бившата поръчка, резултат от което е и настоящата.

Въпреки че обществената поръчка е обявена за наем на 2 локомотива, в обявлението и в изпратената покана ръководството на БДЖ-ПП „си запазва правната възможност при отпаднала необходимост“ да бъде наета само една машина, отбелязва economic.bg.

Наемането от БДЖ-ПП дори и на само един локомотив досега явно дава някакви резултати, тъй като през последните седмици рязко спадна броят на отменените пътнически влакове, като в някои дни не се отменя дори и по един влак. Само допреди три месеца БДЖ-ПП отменяше в някои дни по 12 и дори 16 пътнически влака, като средният брой на анулираните композиции беше 5-6 на ден.

Припомняме, че по друга обществена поръчка, обявена от БДЖ-ПП за наем на 5+5 локомотива за 2+1 години на обща стойност 25.7 млн. лв., в края на май оферти подадоха 4 чуждестранни и една българска компания, резултатите от която тепърва ще бъдат обявени.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бацето

    27 3 Отговор
    Е КОЛКО СТРУВА ЕДИН ЛОКОМУТИВ ЧЕ ЧАК РЕНТА ВЛАК
  • 2 Робот

    44 4 Отговор
    Всичко отдавна е откраднато! Няма вагони, няма локомотиви, има само БДЖ началници, с чудовищни заплати!
  • 3 Boxer 3.0

    37 2 Отговор
    Бе тия от БДЖто, милионите за нищо ги нямат!
    В Русе имаше завод, до скоро произвеждаха локомотиви, даже за Швейцария.
    Сега не знам как е. Защо не купуват от България, да има наше призводство, работа за младите?

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Аз ли

    21 0 Отговор

    До коментар #3 от "Boxer 3.0":

    Трябва да ти казвам че целта не е да правят смислени неща и да просперираме, а да ни за трият, разберете го те изпълняват поръчка да ни унищожат, лягайте си с тази мисъл за да сте в реалността.

    Коментиран от #17

  • 5 Рента Влак

    17 2 Отговор
    А колко е наела преди това БДЖ та иска и още 2 ?наемът е влак заедно с машинистите.Ако намерят и пътници да разхождат напред-назад ще настане всенародна веселба.
  • 6 Машиниста

    22 2 Отговор
    Пак някаква схема за крадене на пари са намислили. За сефте чувам наемане на локомотиви заедно с машинистите. Кво, машинисти ли нямаме или това са някакви извънземни локомотиви дето само немците могат да ги управляват. За една седмица курс и са готови. Не е китайско писмо. А за сравнение заплатите у нас машинистите вземат около 1500 лв, а немските такива около 4000 евро. Към сумата прибавяме командировъчни, храна и хотел и познайте колко набъбва сумата! Поне още 1000 евро отгоре. 5 машиниста на локомотив по 5000 са 25 000 евро на месец само за заплати. Добре, че сме "богати", че наемаме немцида ни бачкат. Тези гербаджии съвсем се забравиха...

    Коментиран от #11, #14

  • 7 Багера

    11 3 Отговор
    По време на соца пподменихме стотици парни с дизелови и електрически локомотиви.удвоихме жп линии в хиляди км.с парите на на народа.а сега?
  • 8 Слугите

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Boxer 3.0":

    от Герб на Евросъюза правят каквото им се заповяда от Меркел, Дойче бан, немската железница е далавера без край.
  • 9 рада дълбоката

    10 3 Отговор
    БДЖ Г.Оряховица наема от БДЖ Каспичан 2 вагона и 3 траверси ........ Хора , не ви ли хваща смях това което четете . БДЖ ПП, БДЖ междуградски ,БДЖ извънградски , БДЖ околовсветски !!!!Разделяй и владей !!!!
  • 10 СССР

    13 1 Отговор
    Във всеки влак има по 20-30 човека вече, така направиха БДЖ че съсипаха отрасъла Както и да го погледнеш е все на загуба! А сега си правят далаверите! Кога ще има прокуратура да ги вкара всичките играчи в затвора!
  • 11 Той

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Машиниста":

    Машинистите с Българи, които работят в До Би Карго. Това са бивши служители на БДЖ.
    Така, че си правиш сметки без кръчмар.
  • 12 Иго

    3 1 Отговор
    Тъпи хора
  • 13 АСЕН ИЛИЕВ

    10 0 Отговор
    С 1.62 МИЛИОНА ЛЕВА, КОЛКО ОТ ТИЯ 40 ЛОКОМОТИВА, КОИТО НАРЯЗАХА НА СКРАБ МИНАЛАТА ГОДИНА, МОЖЕШЕ ДА БЪДАТ РЕЦИКЛИРАНИ, КАТО НОВИ?
    СЕГА ОТ БДЖ ЛИ ПОЧВАТ КРАЖБИТЕ?
  • 14 ППууттккиии

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Машиниста":

    Пич!. Машинистите са българи. А на бдж кадрите идея си нямат как се управлява и експлоатира инверторна машина. Споко. Те DB се дърпат че келепира не е голям.
  • 15 ЕА3000

    1 1 Отговор
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/DSB_Class_EA

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 антрашпиц

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Аз ли":

    С тая реалност не трябва да си лягаме,а да сме на улицата и да протестираме.Така мисля аз.