„БДЖ-Пътнически превози“ обяви обществена поръчка по директно договаряне за наем на два магистрални електрически локомотива заедно с машинистите им. Вчера, 11 юни, поканата е била изпратена до управителите на дъщерната компания на Deutsche Bahn у нас – „Ди Би Карго България“ ЕООД в гр. Карлово.
Срокът за наемане на двата локомотива е 6 месеца с опция за продължаването му за още два пъти по 6 месеца. Локомотивните бригади трябва да се състоят от по 5 машинисти на локомотив.
Общата стойност на обществената поръчка за целия евентуален срок от 18 месеца за наемане на двата локомотива е 1.62 млн. лв.
От публикуваното от БДЖ-ПП съобщение става ясно, че възможността за директно договаряне произтича от факта, че настоящата процедура по ЗОП на практика е продължение на обществената поръчка за наем на 8 локомотива по различни обособени позиции, обявена на 19 декември 2019 година. По нея беше нает само един локомотив – именно от „Ди Би Карго България“, който вече повече от три месеца тегли композиции на БДЖ-ПП. Според ръководството на компанията ЗОП позволява да се обяви обществена поръчка за директно възлагане по „Обособена позиция 2“ за наем на два локомотива от бившата поръчка, резултат от което е и настоящата.
Въпреки че обществената поръчка е обявена за наем на 2 локомотива, в обявлението и в изпратената покана ръководството на БДЖ-ПП „си запазва правната възможност при отпаднала необходимост“ да бъде наета само една машина, отбелязва economic.bg.
Наемането от БДЖ-ПП дори и на само един локомотив досега явно дава някакви резултати, тъй като през последните седмици рязко спадна броят на отменените пътнически влакове, като в някои дни не се отменя дори и по един влак. Само допреди три месеца БДЖ-ПП отменяше в някои дни по 12 и дори 16 пътнически влака, като средният брой на анулираните композиции беше 5-6 на ден.
Припомняме, че по друга обществена поръчка, обявена от БДЖ-ПП за наем на 5+5 локомотива за 2+1 години на обща стойност 25.7 млн. лв., в края на май оферти подадоха 4 чуждестранни и една българска компания, резултатите от която тепърва ще бъдат обявени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бацето
00:17 13.06.2020
2 Робот
00:37 13.06.2020
3 Boxer 3.0
В Русе имаше завод, до скоро произвеждаха локомотиви, даже за Швейцария.
Сега не знам как е. Защо не купуват от България, да има наше призводство, работа за младите?
Коментиран от #4, #8
00:44 13.06.2020
4 Аз ли
До коментар #3 от "Boxer 3.0":
Трябва да ти казвам че целта не е да правят смислени неща и да просперираме, а да ни за трият, разберете го те изпълняват поръчка да ни унищожат, лягайте си с тази мисъл за да сте в реалността.Коментиран от #17
01:25 13.06.2020
5 Рента Влак
02:36 13.06.2020
6 Машиниста
Коментиран от #11, #14
04:26 13.06.2020
7 Багера
05:09 13.06.2020
8 Слугите
До коментар #3 от "Boxer 3.0":
от Герб на Евросъюза правят каквото им се заповяда от Меркел, Дойче бан, немската железница е далавера без край.05:45 13.06.2020
9 рада дълбоката
06:13 13.06.2020
10 СССР
08:09 13.06.2020
11 Той
До коментар #6 от "Машиниста":
Машинистите с Българи, които работят в До Би Карго. Това са бивши служители на БДЖ.Така, че си правиш сметки без кръчмар.
13:16 13.06.2020
12 Иго
14:10 13.06.2020
13 АСЕН ИЛИЕВ
СЕГА ОТ БДЖ ЛИ ПОЧВАТ КРАЖБИТЕ?
15:10 13.06.2020
14 ППууттккиии
До коментар #6 от "Машиниста":
Пич!. Машинистите са българи. А на бдж кадрите идея си нямат как се управлява и експлоатира инверторна машина. Споко. Те DB се дърпат че келепира не е голям.17:34 13.06.2020
15 ЕА3000
Коментиран от #16
17:46 13.06.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 антрашпиц
До коментар #4 от "Аз ли":
С тая реалност не трябва да си лягаме,а да сме на улицата и да протестираме.Така мисля аз.07:56 16.06.2020